Kun työkaveri terrorisoi

N86-

Minulla on aina olut hyvä työmotivaatio eli kun saan paikan niin teen työni aina tunnollisesti. Olen ollut töissä jo joitakin kuukausia. Nyt olen alkanut epäilemään kykenevyyttäni. On lähellä etten menetä jopa sitä perustyytyväisyyttäni työelämässä. Olen tajunnut että se johtuu huonosta ilmapiiristä. Olen tutustunut kahteen ihmiseen (siis työkaverini). Sanotaan heitä nyt A:si ja B:si. Huomasin heti että ihminen A on mukavan oloinen ja tulimme hyvin juttuun. B oli myös ihan mukava, vaikkakin hyvin eriluonteinen kuin minä. Sitten jotain kitkaa sattui A:n ja B:niin välille jolloin tuntui että olen joku purkukohde. B käyttäytyi minua kohtaan epäkunnioittavasti, tiuski ja huomautteli työtavoistani kuinka ne ovat vääriä. Hänen olemukseltaan huomasi kuinka hän oli raivon partaalla ja kuinka hän näytti siltä kuin alkaisi huutamaan minulle täyttä kurkkua. Hän oli myös hyvin vihamiehisen oloinen myös ihmiselle B ja sain aina kuulla siitä.

En pidä yhtään ihmisen A tapaa pomotella... hän aina huomauttelee jotain pientäkin epäkohtaa eikä voi sietää jos joku muu tekee eri tavalla. Hänellä on pokkaa sanoa että lopetan jonkin projektin. En saa tehdä töitä omalla tavallani, hän puuttuu kaikkeen. Olen kuin joku sätkynukke. Ihminen A on tiiviisti yhteydessä pomon kanssa ja tuntuu että hän latelee säännöt eikä pomo itse. Jos pomo ei toimi hänen haluamallaan tavalla, sekin on kauhean väärin hänen mielestään. Pelkään että saan potkut kun hän arvostelee tekemisistäni varmasti myös pomolle. Eihän työnteon pidä mennä niin että tekee toisen elämästä helvetin vain sen takia kun toinen ei miellytä.

Nyt ihmisen B ollessa sairaslomalla ihminen A on hyväntuulinen ja ns. normaali jopa minua kohtaan. Kuitenkin saan kuulla kuinka A mustamaalaa ihmistä B toisille tuuraajille. Siis puhuu ihan lööperiä tästä toisesta ihmisestä. Hän haluaa ilmeisesti savustaa tämän ihmisen B ulos. Mietin että mitäköhän hän on minusta muille puhunut.... tuntuu että jokapäivä on sellaista esittämistä kun täytyy aina toista miellyttää ettei vain suutu tai jotain. Pelkään työpaikkani puolesta. En tiedä kuinka jaksan tällaista. Työsopimustani jatketaan mutta tuntuu vain kauhealta pakkopullalta ja kamala sääli tuota ihmistä B:tä kohtaan...

7

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LalaLalaLongLong

      Löysin tästä yhtymäkohtia samanlaiseen itsekin näkemääni työpaikkakierouteen. A on selvästi moraaliton valehtelija. Sellaiset saavat aina säilyttää työpaikkansa koska maailma on ihmeellinen. Ent. työpaikassani oli samanlainen lööperin puhuja, jolla oli tapana haukkua kaikkia ja puhua lööperiä. Mutta huomasin myöhemmin että muut kyllä tiesivät millainen hän on, ja vaikka näennäisesti kuuntelevatkin hänen juttujaan, niin eivät oikeasti usko niitä, eivätkä luota tyyppiin ollenkaan, vaikka hänen seurassaan ovatkin. Työpaikkojen työporukat ei ole ollenkaan yhtenäisiä, vaikka uudesta työntekijästä aina vaikuttaa siltä. Olet ihan tasa-arvoinen työntekijä kuin muutkin.

      Mutta älä lähde valheisiin mukaan ja näytä ettei sinua kiinnosta. Voi olla että kuitenkin jos asetat sillä tavalla rajoja tuollaiselle valehtelijalle, niin hänestä tulee heti vihamielinen, mikä on tietysti hankalaa jos se on päivittäinen työkaveri. Luota siihen mitä itse tunnet, miten itse jaksat.

    • Jaa terrorisoi? Se on varmaan joku stereotyyppinen tumma ihoinen maahanmuuttaja muslimi.

    • PimeydenVoimat

      Se piti vielä sanoa että onhan se nyt saat*na että miten töissä käymisestä tulee tuommoista, että yhtäkkiä koko elämä pyörii tuommoisen hel*vetin ryhmädynamiikan ympärillä! Ei mitään puhetta että voisi normaalisti käydä töissä työt tekemässä, kun siellä onkin joku vihtahousu ovella irvistämässä ja mustamaalaamassa toisia, koska haluaisi hallita kaikkea. Ei normaalia. Ja en semmoista muissa työpaikoissa ole nähnytkään kuin yhdessä. Onko jotain väärinkäsitystä vai mitä? Ei ole jos työntekijät käyvät firmassa vain kääntymässä vuodesta toiseen. Sama reikä pohjassa. Missä se sitten onkin. Ei ehkä kenenkään ilkeyttään poraama, mutta järkevämpi lähtee uppoavasta veneestä, vaikka pomo huutaakin perään että vain rotat jättää laivan...

    • tiedänmiltätuntuu

      Vaikuttaa, etteivät asiat työpaikallasi tule jatkossa muuttumaan. Minulla samantapainen tilanne. Ala etsiä kaikessa hiljaisuudessa uutta työpaikkaa.Vaikka harmittaisikin vakipaikan menetys. Muuten menetät elämänilosi.

    • N86-

      Huomasin että olin kirjoittanut väärin siis ihminen B ei ole käyttäytynyt epäkunnioittavasti ja tiuskinut vaan A. Jotenkin nämä ennustavat muuttelevat näitä kirjaimia.

    • 949392110

      Itselläni on myös hyvä työmotivaatio, tuttua tekstiä,. silti uskon vain ja ainoastaan niihin tilanteisiin jotka näen ja kuulen omilla aisteillani, en noteeraa mitään kenenkään tai keidenkään kuulopuheisiin tai huhuihin, näis ketjuis piilee toisinaan ns "välikäsiä" miten sen nyt voi sanoa, joten totuus usein värittyy.

    • faktaapitääolla

      Tuo on tärkeää, että ollaan aivan varmoja koko tilanteesta ja sen kulusta alusta loppuun kuka on sanonut ja tehnyt kenelle jne, alkuperäinen totuus usein muuntuu matkan varrella ja ruvetaan solvaamaan vääriä henkilöitä, tän oon myös tullu huomaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe