Karenssin välttäminen jos sanot itsesi irti

tättärää1266

Neuvo niille jotka ovat aivan loppu työhönsä esim. kiusaamisen takia. Olen itse sanonut irti itseni 3 kertaa kiusaamisen tai huonon työilmapiirin vuoksi.

Mene työterveyslääkäriin ja kerro tilanne. Kerro että et saa nukuttua, masentaa jne ja rehellisesti ne oireet mitä sinulla on. Jos itse päätät voit tietty vähän liiotella oireita.

Saat sairaslomaa. Sairasloman aikana mieti milloin sinun kannattaa sanoa itsesi irti. Jos loma on tulossa kerää kaikki lomat piikkiin ja ÄLÄ pidä lomaa vaan sano itsesi irti sairasloman aikana. Yritä saada mahdollisimman pitkä saikku. Kun olet sanonut itsesi irti mene toiselle lääkärille ja kerro sama uudestaan ja kerro että harkitset irtisanomista. (älä kerro että olet jo sen tehnyt) Saat uutta saikkua ja voit hakea sairaspäivärahaa kelalta. SItä maksetaan 6 päivää viikossa. Ilmoittaudu heti työttömäksi työnhakijaksi te-toimistoon.

Jatkossa mene samalle lääkärille ja kerro että oireet vaan pahenee. Kerro että olet niin maassa ettet enää meinaa jaksaa elää. Saat lisää saikkua.

Tee tätä niin monta kertaa että pääset 3kk eteenpäin eli karenssin ohi.

Sitten saat liiton päivärahaa ja karenssi on lusittu.

Minä olen saanut tätä apua hyviltä lääkäreiltä ja kun olen saikun kesken kertonut et sanoin itseni jos irti mun lääkärit ovat olleet niin "fiksuja" että ovat auttaneet karenssin ohi kirjoittamalla tarpeeksi saikkua. Oireeni ovat olleet ihan rehelliset ja en voi kun kiittää näitä lääkäreitä pelisilmästä. Viimeisellä kerralla olin niin loppu et lekuri auttoi masennushoitoon.

4

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkiesimerkillinen

      Ihme luuseri oot. Miksi oot ees töihin halunnut jos kantti ei kestä?

    • 363636

      Maailmassa on monenlaisia arvostelijoita. Älä jää kiinni siihen mitä muut sanovat.

    • eizzzzzz

      Miten ja mistä sitä saikkua saa? Jos on verenpaineet koholla, yöunet menneet, jatkuva stressi päällä. On ollut elämässä kaikenlaista itsestä riippumatonta ja jos niitä lähtee purkamaan jollekin psykologille tms. niin siinä menee loppuelämä asioita vatkatessa. Nyt kuitenkin tilanne on sellainen että omat työt ulkoistettiin ja nyt ei tiedä missä firmassa on seuraavana aamuna. Ohjelmat vaihdettiin eikä niihin koulutettu kunnolla. Muutenkin kaikki on sotkettu niin perusteellisesti että touhu on melkein rikollista. Istutaan avokonttorissa ja kuka tahansa voi tulla selän taakse milloin tahansa. Vähintään tuota säikähtää ja lisää stressiä. En uskalla jatkaa työssäni enää ja irtisanoutumisesta tulee kova karenssi.
      En ole saanut saikkua kun mielestäni olisin tarvinnut. En siis osaa selittää vaivojani hyvin. Osaako joku neuvoa?

    • moraaliton_olet

      En ihmettele että hallitus kurittaa kaikkia työttömiä urakalla, kun joukossa on aloittajan kaltaisia lusmuja, jotka yhteiskunnan tukia väärinkäyttämällä pilaavat koko porukan maineen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe