Karenssin välttäminen jos sanot itsesi irti

tättärää1266

Neuvo niille jotka ovat aivan loppu työhönsä esim. kiusaamisen takia. Olen itse sanonut irti itseni 3 kertaa kiusaamisen tai huonon työilmapiirin vuoksi.

Mene työterveyslääkäriin ja kerro tilanne. Kerro että et saa nukuttua, masentaa jne ja rehellisesti ne oireet mitä sinulla on. Jos itse päätät voit tietty vähän liiotella oireita.

Saat sairaslomaa. Sairasloman aikana mieti milloin sinun kannattaa sanoa itsesi irti. Jos loma on tulossa kerää kaikki lomat piikkiin ja ÄLÄ pidä lomaa vaan sano itsesi irti sairasloman aikana. Yritä saada mahdollisimman pitkä saikku. Kun olet sanonut itsesi irti mene toiselle lääkärille ja kerro sama uudestaan ja kerro että harkitset irtisanomista. (älä kerro että olet jo sen tehnyt) Saat uutta saikkua ja voit hakea sairaspäivärahaa kelalta. SItä maksetaan 6 päivää viikossa. Ilmoittaudu heti työttömäksi työnhakijaksi te-toimistoon.

Jatkossa mene samalle lääkärille ja kerro että oireet vaan pahenee. Kerro että olet niin maassa ettet enää meinaa jaksaa elää. Saat lisää saikkua.

Tee tätä niin monta kertaa että pääset 3kk eteenpäin eli karenssin ohi.

Sitten saat liiton päivärahaa ja karenssi on lusittu.

Minä olen saanut tätä apua hyviltä lääkäreiltä ja kun olen saikun kesken kertonut et sanoin itseni jos irti mun lääkärit ovat olleet niin "fiksuja" että ovat auttaneet karenssin ohi kirjoittamalla tarpeeksi saikkua. Oireeni ovat olleet ihan rehelliset ja en voi kun kiittää näitä lääkäreitä pelisilmästä. Viimeisellä kerralla olin niin loppu et lekuri auttoi masennushoitoon.

4

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkiesimerkillinen

Ihme luuseri oot. Miksi oot ees töihin halunnut jos kantti ei kestä?

• 363636

Maailmassa on monenlaisia arvostelijoita. Älä jää kiinni siihen mitä muut sanovat.

• eizzzzzz

Miten ja mistä sitä saikkua saa? Jos on verenpaineet koholla, yöunet menneet, jatkuva stressi päällä. On ollut elämässä kaikenlaista itsestä riippumatonta ja jos niitä lähtee purkamaan jollekin psykologille tms. niin siinä menee loppuelämä asioita vatkatessa. Nyt kuitenkin tilanne on sellainen että omat työt ulkoistettiin ja nyt ei tiedä missä firmassa on seuraavana aamuna. Ohjelmat vaihdettiin eikä niihin koulutettu kunnolla. Muutenkin kaikki on sotkettu niin perusteellisesti että touhu on melkein rikollista. Istutaan avokonttorissa ja kuka tahansa voi tulla selän taakse milloin tahansa. Vähintään tuota säikähtää ja lisää stressiä. En uskalla jatkaa työssäni enää ja irtisanoutumisesta tulee kova karenssi.
      En ole saanut saikkua kun mielestäni olisin tarvinnut. En siis osaa selittää vaivojani hyvin. Osaako joku neuvoa?

• moraaliton_olet

En ihmettele että hallitus kurittaa kaikkia työttömiä urakalla, kun joukossa on aloittajan kaltaisia lusmuja, jotka yhteiskunnan tukia väärinkäyttämällä pilaavat koko porukan maineen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1483
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1328
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1298
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1164
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1096
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      226
      1023
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      280
      938
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      303
      926
    Aihe