"Jeesuksen tuli heitä sääli" Mark. 6:34

Yksi-usko

"Kun Jeesus veneestä noustessaan näki kaikki nämä ihmiset, hänen tuli heitä sääli, sillä he olivat kuin lammaslauma paimenta vailla. Hän alkoi opettaa ja puhui heille pitkään."
Mar, 6:34

Miksi Jeesuksella tuli sääli näitä ihmisiä? Siksi, että he olivat kuin lammaslauma ilman paimenta. Tuntuuko teistä joskus siltä nykyäänkin, että Jumalan lapset ovat kuin ilman paimenta? Jeesus lähetti Pyhän Hengen, joka on meidän apunamme täällä siihen asti kun Jeesus saapuu Kunnian Kuninkaana ja Herrain Herrana. Mutta varsinkin ne ovat eksyksissä, jotka eivät tunne lainkaan Jumalaa. Rukoillaan, että mahdollisimman moni kääntyisi ja tekisi parannuksen elämässään. Ja, että nekin, jotka vielä eivät ymmärrä Jeesusta eivätkä tunne Häntä, voisivat saada armon Jumalalta ja alkaisivat näkemään.

22

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi-usko

Laitan tähän vielä tuon Raamatun kohdan, jossa kerrotaan siitä, kun Jeesus ruokkii viisituhatta miestä:
      "30 Apostolit kokoontuivat taas Jeesuksen luo ja kertoivat hänelle, mitä kaikkea olivat tehneet ja mitä opettaneet. 31 Hän sanoi heille: "Lähtekää mukaani johonkin yksinäiseen paikkaan, niin saatte vähän levähtää." Ihmisiä näet tuli ja meni koko ajan, eivätkä opetuslapset ehtineet edes syödä. 32 Niin he lähtivät veneellä mennäkseen autiolle seudulle yksinäisyyteen. 33 Mutta heidän lähtönsä huomattiin, ja monet tunsivat heidät. Ihmisiä tuli juoksujalkaa kaikista kaupungeista, ja väkijoukko ehti maitse perille ennen heitä.
      34 Kun Jeesus veneestä noustessaan näki kaikki nämä ihmiset, hänen tuli heitä sääli, sillä he olivat kuin lammaslauma paimenta vailla. Hän alkoi opettaa ja puhui heille pitkään. 35 Kun päivä oli jo illassa, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Tämä on asumatonta seutua, ja on jo myöhä. 36 Lähetä heidät pois, että he menisivät lähiseudun taloihin ja kyliin ostamaan itselleen syötävää." 37 "Antakaa te heille syötävää", vastasi Jeesus. He sanoivat hänelle: "Pitäisikö meidän mennä ostamaan kahdellasadalla denaarilla leipiä ja antaa ne heille syötäväksi?" 38 Jeesus kysyi: "Montako leipää teillä on? Käykää katsomassa." He tekivät niin ja ilmoittivat: "Viisi, ja kaksi kalaa."
      39 Jeesus käski heidän sijoittaa kaikki ruokakunnittain aterioimaan vihreälle nurmelle. 40 Ihmiset asettuivat istumaan sadan ja viidenkymmenen hengen ryhmiin. 41 Sitten hän otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja lausui kiitoksen. Hän mursi leivät ja antoi palat opetuslapsilleen, ja nämä jakoivat ne kansalle. Samoin hän jakoi kaikkien kesken ne kaksi kalaa. 42 Kaikki söivät kyllikseen. 43 Leiväntähteitä kerättiin kaksitoista täyttä korillista, ja kalaakin jäi. 44 Aterioimassa oli ollut viisituhatta miestä. ".

Eikö meillä ole ihmeellinen Jumala. Jumala, jolle kaikki on mahdollista. Aivan kaikki.

Kiitos Herra, Sanastasi, joka ravitsee meitä. Kiitos Pyhästä Hengestä, joka avaa silmämme ymmärtämään totuuttasi. Ihanaa totuuttasi, jota voimme lukea Pyhästä Raamatusta, Sinun Sanastasi. Kiitos ennen kaikkea Jeesus, siitä, että olet minun Herrani, minun Vapahtajani. Kiitos, että saan olla Sinun lapsesi. Kiitos, että tulet pian takaisin. Siunaa rakkaitamme. Aamen.

• kysyinpä

On totisesti Hyvä Jumala, kuten Jeesuskin sanoi Jumalaa yksin hyväksi!
        Ja tuntuu myös helpottavalta, että joku jakaa Jeesuksen opetuslasten tavoin
        hengellistä leipää ja siunaa sen, kun omat voimat eivät riitä kuin huokaukseen.

Olen tänään saanut myötätuntoisilta kristityiltä ohjausta.
        Se oli kuin laupiaan samarialaisen hyvä työ "toisesta tarhasta" kuuluneelle.
        Luen niitä selityksiä kuin viiniä ja balsamia haavoihini.

Kiitos teille kaikille vielä kerran!

• leivän.kannikat

Näinhän se on tuo aloitus ja jatkosi.
      Se on mielenkiintoista, että leipää ei tarvitse lähteä ostamaan. Siinä ne oli käsillä, viisi leipää ja kaksi kalaa.
      Sinunkin repussasi on leipäpalat, "yksi-usko". Uskovaisuutesi Kristukseen mittaa Hengessä sen, että Pyhä Henki ottaa ne leipäpalasesi ja Jeesus murtaa - siunaa ja jakaa -- opetuslapsille.
      Siitä ne jaettiin kansalle ja tulipa se "leipäinen ihme" käsiimme.

Kun tämä Elämänleipä murretaan. Kukin opetuslapsi on omassa - senhetkisessä elämäntapahtumassa, haasteissa ja toiveissa, sekä voi olla suruissakin.

Kun tuo leipä otetaan ja murretaan, niin yhtään samanlaista palaa ei ole. Kaikki murrettu on omanäköisensä ja kokoisensa pala.
      Ja se on saajalle sopivankokoinen. Leivällä on Vapahtajan käsistä ihmeellinen voimatekijä.
      Se siunaantuu.

Hengellinen ymmärtää sen Hengellisen sisällön.

Ajallinen näkee vain sen leivän, tavallaan ei muuta.

Mutta vielä, muistetaan, että ne leipäpalat on meissä jokaisessa, jotka voimme antaa Vapahtajan murrettavaksi ja jaettavaksi - uskossa.

Eihän ne eväät ole suuret. Eikä niitten tarvitsekaan olla. Kun sen siunauksen saa Herralta, niin se on yltäkylläinen vakallisiin asti.

Jaa - joku mittaa, että en käytä vakituista nimimerkkiä.
      Mitä minä siitä. Eihän minulla ole arvoa, että voisin renikoida rintaani, että katsokaa puhettani.
      Jos siinä ei ole Henkeä, vaan henki - heittäköön ne palat roskiin.
      Jumalattomuus heittää ne kuitenkin, vaikka kuinka nimeäisi kirjoittajan.

Johanneskin sanoi aikoinaan huutavana äänenä- "minun pitää vähetä".

Eli eihän pelastus ole meidän käsissä, vaan Jumalan ja Pyhän Hengen.
      Emme voi muuta kuin kirkastaa Kristusta, sieltähän kaikki lähtee.

Kaikki se, mitä minussa on - joutaa roskiin. Ruumiini on katoavaisuuteen alistettu ja se luonnollisen muodon kautta on vain maata.

Jumalan työ - se vain voi herätä iankaikkisuuteen ja mitä tässä jaetaan omalta kohdin, on ne leipäkannikat - ehkä kuivatkin, koska se reppu selässä käydessä näkee ihmiskaupat ja muut turhakkeet maailmasta. Ei niitä voi ylistää, vaan maailmanylistäjille kertoa voi siitä tuskasta, mikä sen elämäntavan elämä saa aikaiseksi.
      Kuivalta kannikaltahan se leivästä tuntuu joillekin. Mutta se on tosi. Ei siitä mihinkään pääse.
      Tuolta osin, se on huutavaa ääntä --- erämaasta. Tehkää Herralle tie tasaiseksi.

Hän saapuu.

• kerettiläinen-

>>Johanneskin sanoi aikoinaan huutavana äänenä- "minun pitää vähetä"

Mistäs sinä tiedät, että se oli Johannes, joka noin sanoi?

>>Kaikki se, mitä minussa on - joutaa roskiin. <<

No miksi sitten vielä kirjoittelet tänne roskajuttujasi? Pidätkö sinä meitä jonain jäteastianasi?

• kysyinpä
        kerettiläinen- kirjoitti:

No miksi sitten vielä kirjoittelet tänne roskajuttujasi? Pidätkö sinä meitä jonain jäteastianasi?

Niin, "Kere", taas käytit samaa ajatusta kuin minä päivällä kulkiessani.
        "Jos olisin pitäytynyt Raamatun lukuun, rukouksiin luottamuksessa,
        en olis käyttänyt adventtilaisten palstaa "roskapönttönä", johon
        kaataa kiukkuani ja pettymystäni..."

Mutta en olisi saanut myöskään saamaani apua!
        Sinä naisena ymmärsit, etten pilkannut kysyessäni,
        vaikka se tuli sumentuneesta järjestä.
        Nyt tuntuu paljon paremmalta.
        Sinä kuulut "viisaisiin neitsyeihin", jotka valaisevat toistenkin tietä:

• Yksi-usko

>>Mistäs sinä tiedät, että se oli Johannes, joka noin sanoi?>>

Joh. 3:30 (vahna Perheraamattu)
        "Hänen tulee kasvaa, mutta minun tulee vähetä."

Joh. 3:30
        "30 Hänen on tultava suuremmaksi, minun pienemmäksi."

>>No miksi sitten vielä kirjoittelet tänne roskajuttujasi? Pidätkö sinä meitä jonain jäteastianasi? >>

Kommenttisi ei naurattanut lainkaan.

• kerettiläinen-
        kysyinpä kirjoitti:

Niin, "Kere", taas käytit samaa ajatusta kuin minä päivällä kulkiessani.
        "Jos olisin pitäytynyt Raamatun lukuun, rukouksiin luottamuksessa,
        en olis käyttänyt adventtilaisten palstaa "roskapönttönä", johon
        kaataa kiukkuani ja pettymystäni..."

Mutta en olisi saanut myöskään saamaani apua!
        Sinä naisena ymmärsit, etten pilkannut kysyessäni,
        vaikka se tuli sumentuneesta järjestä.
        Nyt tuntuu paljon paremmalta.
        Sinä kuulut "viisaisiin neitsyeihin", jotka valaisevat toistenkin tietä:

Rehellisesti sanoen tuo edellinen tyly kirjoitukseni tuolle nimimerkille "leivän.kannikat" oli provosointia, sillä halusin nähdä, miten hän suhtautuu siihen. ...suuttuuko, tuleeko surulliseksi vai jotain muuta? No mitään vastinetta tylyyn kirjoitukseeni ei ole tullut, joten en tiedä.

Syy siihen, miksi kirjoitin noin johtuu siitä, että hänellä on tapana kirjoitella pitkiä sekavia ja hurskastelevia kirjoituksia sekä vaihtaa jatkuvasti nimimerkkiään, joten ei edes tiedä, millä nimimerkillä häntä kutsuisi.

No hänen mukaansa nimimerkki ei ole tärkeä, sillä hänellä "ei ole arvoa" ja vertaa itseään Johannes Kastajaan, joka sanoi itsestään, että hänen tulee vähetä ja Jeesuksen kasvaa. No ellemme tietäisi, että Johannes oli Johannes, niin miten tuokaan olisi ilmaistu Raamatussa..."se mies, joka siellä Jeesuksen aikana kastoi ihmisiä sanoi niin ja niin"....

Jos tällä palstalla on tarkoitus keskustella, eikä esittää vain pitkiä yksinpuheluita, niin olisi suositeltavaa, että käyttäisi edes jonkun kerran jotain samaa nimimerkkiä, niin että tietäisi, millä nimimerkillä henkilöä kutsuu.

Olenkin päättänyt, että jos hän ei edelleenkään anna itselleen mitään tunnistettavaa nimimerkkiä, niin alan kutsua häntä nimimerkillä "rienaaja", sillä se sana esiintyy niin usein hänen kirjoituksissaan ja on tyypillinen hänelle.

Edellinen siis selityksenä sille, että todellisuudessa minun puolestani tätä palstaa saa käyttää "jäteastiana", sillä niin teen itsekin. Se on auttanut minua ja näyttää auttaneen sinuakin. Jos joku ei sitä kestä, niin menköön muualle.

Terveisin rienaava kerettiläinen :-D

• kerettiläinen-
        Yksi-usko kirjoitti:

>>Mistäs sinä tiedät, että se oli Johannes, joka noin sanoi?>>

Joh. 3:30 (vahna Perheraamattu)
        "Hänen tulee kasvaa, mutta minun tulee vähetä."

Joh. 3:30
        "30 Hänen on tultava suuremmaksi, minun pienemmäksi."

>>No miksi sitten vielä kirjoittelet tänne roskajuttujasi? Pidätkö sinä meitä jonain jäteastianasi? >>

Kommenttisi ei naurattanut lainkaan.

>> Kommenttisi ei naurattanut lainkaan. <<

Ei sen tarkoitus ollutkaan naurattaa, vaan saada ajattelemaan.

• Kysyinpä

Rehellisesti sanoen tuo edellinen tyly kirjoitukseni tuolle nimimerkille "leivän.kannikat" oli provosointia, sillä halusin nähdä, miten hän suhtautuu siihen. ...suuttuuko, tuleeko surulliseksi vai jotain muuta? No mitään vastinetta tylyyn kirjoitukseeni ei ole tullut, joten en tiedä.

Syy siihen, miksi kirjoitin noin johtuu siitä, että hänellä on tapana kirjoitella pitkiä sekavia ja hurskastelevia kirjoituksia sekä vaihtaa jatkuvasti nimimerkkiään, joten ei edes tiedä, millä nimimerkillä häntä kutsuisi.

No hänen mukaansa nimimerkki ei ole tärkeä, sillä hänellä "ei ole arvoa" ja vertaa itseään Johannes Kastajaan, joka sanoi itsestään, että hänen tulee vähetä ja Jeesuksen kasvaa. No ellemme tietäisi, että Johannes oli Johannes, niin miten tuokaan olisi ilmaistu Raamatussa..."se mies, joka siellä Jeesuksen aikana kastoi ihmisiä sanoi niin ja niin"....

Jos tällä palstalla on tarkoitus keskustella, eikä esittää vain pitkiä yksinpuheluita, niin olisi suositeltavaa, että käyttäisi edes jonkun kerran jotain samaa nimimerkkiä, niin että tietäisi, millä nimimerkillä henkilöä kutsuu.

Olenkin päättänyt, että jos hän ei edelleenkään anna itselleen mitään tunnistettavaa nimimerkkiä, niin alan kutsua häntä nimimerkillä "rienaaja", sillä se sana esiintyy niin usein hänen kirjoituksissaan ja on tyypillinen hänelle.

Edellinen siis selityksenä sille, että todellisuudessa minun puolestani tätä palstaa saa käyttää "jäteastiana", sillä niin teen itsekin. Se on auttanut minua ja näyttää auttaneen sinuakin. Jos joku ei sitä kestä, niin menköön muualle.

Terveisin rienaava kerettiläinen :-D

En ole jaksanut lukea kaikkea teidän kirjoituksianne. Sydän on surusta raskas.
        Olen vielä niin eilen saamieni selitysten vallassa. Oma tilani kauhistuttaa!
        Kukaan ei ennen pystynyt antamaan minulle järkevää vastausta.
        Tulin tänne, koska luotin teihin eniten.
        Jari suuttui tosin, että miksi adventistien tulisi vastata minulle?!;-D

Mieleeni tulee, miten puukko tehtiin kalastukseen ja metsästykseen.
        Ei naisten ja lasten kurissa pitoon.
        Raamattua väärinkäytetään välistä samalla tavoin.
        Tai johtajat käyttävät mieluummin paimensauvansa keppipäätä lyödäkseen,
        ei sitä kiemuraista sauvapäätä nostaakseen ylös.

Minä yritin käyttää samaa nimmaria, mutta enehtinyt saada asiaa koskaan loppuun,
        kun se hävisi ja vaadittiin uudelleen kirjautumista.
        Nyt taas täytyy vaihtaa siksi, että "ne ovat jo käytössä"!
        Tämä tekniikka ei ole minulle helppoa;-D

• Yksi-usko

>>se on huutavaa ääntä --- erämaasta. Tehkää Herralle tie tasaiseksi.>>

Vähän taustaa Johannes Kastajasta:

"Johannes oli täynnä Pyhää Henkeä jo äitinsä kohdussa. Hän rukoili ja paastosi. Hänellä oli kamelinkarvainen puku ja hän oli köyhän kansan ravinnolla: heinäsirkoilla ja metsähunajalla. Hän ei paastonnut niin kuin fariseukset, jotta ihmiset näkisivät; silloin se ei olisi tapahtunut Juudan erämaassa. Siellä hän ei voinut odottaa saavansa katsojia. Siellä oli autiota ja tyhjää. Juudan vuorilla, missä Johannes on syntynyt, on ankaran vakava leima. Mutta siellä oli toki teitä ja pikkukaupunkeja ja hedelmällisiä öljypuita, viljaa ja viiniä kasvavia vuoristolaaksoja. Toisin on laita vuoriselänteen ja Kuolleen meren välisen erämaan. Se on hedelmätön ja melkein asumaton. Siellä täällä ylemmillä seuduilla vähän ruohoa kasvava laaksosyvennys, missä 'Tehoan paimenet' tai muitten pikku paikkakuntien paimenet syöttävät laumojaan; mutta muuten vain alastomia, murentuneita kalkkikivivuoria mustine piikivikerrostumineen, äkkijyrkänteisiä kuiluja, yksinäisiä kukkuloita ja polttava aurinko. Tänne sopivat kamelinkarvapuku ja metsähunaja! Täällä oli paastottava. Se oli samalla ulkonaisen luonnon välttämättömyys ja hengen vaatimus Johanneksessa itsessään.
      Luuk. 1:39
      Hän paastosi saadakseen äänensä korkeudessa kuulluksi. Hänen paastonsa oli hänen rukoustensa palvelija. Johanneksesta tuli rukouksen mestari. Myöhemmin, kun hän oli astunut esiin israelin keskuuteen, kävi hänestä maine, että hän oli opettanut opetuslapsensa rukoilemaan. Hän rukoili ja taisteli - ei fariseusten pikkumaista taistelua lain jokaisen pilkun täyttämiseksi, vaan heränneen ihmisen vilpitöntä taistelua saadakseen sydämelleen rauhan Jumalan kasvojen edessä.
      Es. 58:4, Luuk. 11:1
      Meidän on, eläessämme niin erilaisissa oloissa, vaikea käsittää askeetin taistelua erämaassa. Mutta sen ymmärrämme, että taistelua oli. Johannes ei lähtenyt erämaahan elämäänsä kyllästyneenä miehenä, joka ainiaaksi pakeni maailmaa, vaan taistelunhaluisena miehenä, joka varustautui sotaan maailman kanssa. Hän tahtoi voimistua hengessä, kunnes Herran hetki tulisi.
      1. Kun. 18:42
      Ja kun hänen sielunsa oli vähän levännyt, niin oli edessä työ jokapäiväisen ravinnon hankkimiseksi. Suuret heinäsirkathan eivät itsestään hypänneet hänen suuhunsa; eivätkä mehiläiset tuoneet hunajaansa, niin kuin korpit toivat Eliaalle ruokaa. Johanneksen oli etsittävä ruokaa. Johanneksen oli etsittävä mehiläisten pesät kallion repeämistä, ja heinäsirkat oli pyydystettävä ja kuivattava auringossa ...

>>Johanneskin sanoi aikoinaan huutavana äänenä- "minun pitää vähetä". >>

Tuo asenne tekee Johannes kastajasta niin suuren, kuin hän oli.

"1 Moos. 14:18
      Hänen tule kasvaa, muta minun vähetä." Johannes sanoi nämä sanat toimintansa loppupuolella; mutta hän toteutti ne koko julkisessa elämässään; sillä hän oli hyvin valmistautunut sinä päivänä, jona hän astui israelin eteen. Nuoruutensa hän oli viettänyt erämaassa, ja hänen nuoruutensa taustalla oli hurskas koti ja enkelten ilmoittama syntymä. Niin pitkälle taaksepäin ulottui 'valmistus'.
      Johannes väistyy Jeesuksen tieltä isänsä Sakariaan kiitosvirressä. Tämä, samoin kuin Elisabetin tervehdys, on alkusoittona Johanneksen omille sanoille: "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä"."

(Skovgaard-Petersen: Raamatun ihmisiä II)

• leivän.kannikat

Kiitos sinulle leipäpalasista. Ne ovat ravitsevia, ainakin minulle tähänpäivään, tällaisia palasia on mielekästä syödä..

• SkeptikkoKysyy

Kolme kyssäriä hei:
      1. Kun ihniset tulivat paikanpäälle oliko Jeesus rannalla veneessä, vai istumassa korkean vuorenhuipulla, vai katselemassa nurmella?
      3. Oliko niitä leipiä viisi vai seitsemän ja oliko niiden lisäksi kaloja muutama vai kaksi?
      2. Oliko paikalla 5 000 vai 4 000 miestä ja jäikö sieltä yli seitsemän vai kakstoista täyttä koria leipiä?

Kaiiki nämä neljän evankeliumin väliset ristiriidat osoittavat että evankeliumit ovat tuulesta temmmattuja höpöhpö satuja. Jos evankeliumit olisivat totta, ne olisivat täysin saumattomia ja yhteen sopivia. Nyt ne ovat niin räikeän erillaosia ettei ne käy edes silminnäkijän lausunnoksi poliisi asemalla.

• Näiltä lahopäiltä lienee turha odottaa, että heiltä löytyisi vastausta kysymyksiisi.

Ainoa vastaus on toki se, että tämä Jahve, taivaallinen taikasetä, pisti raamattuun hyvin paljon epäloogisuuksia sekä ristiriitaisuuksia siksi, että vaaditaan tosi kovaa uskoa, että noita epäloogisia ja keskenään ristiriitaisia höpöjuttuja pystyy vuonna 2017 uskomaan totena, niin ne lahkopäät on sitten Jahvelle mieluisia.

Sellainen Jumala, millaiset palvojat.

• pyhpyhjapyh

Teille molemmille paukapäille tiedoksi, että Jeesus teki ruokaihmeen KAKSI kertaa. Jokainen voi tämän lukea Raamatusta.

• SkeptikkoKysyy
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

Teille molemmille paukapäille tiedoksi, että Jeesus teki ruokaihmeen KAKSI kertaa. Jokainen voi tämän lukea Raamatusta.

Tulin tarkismaan olenko saanut vastauksia ja sinulle paukapäälle voin sanoa että sellaista turhaa satukirjaa ei kannata lukea yhden kirjaimenkaa vertaa kun jokainen oikea ihminen ymmärtää sen hölynpölyksi. Sanaakaan en ole itse siitä lukenut, enkä koskaan aiokkaan.

• pyhpyhjapyh
        SkeptikkoKysyy kirjoitti:

Tulin tarkismaan olenko saanut vastauksia ja sinulle paukapäälle voin sanoa että sellaista turhaa satukirjaa ei kannata lukea yhden kirjaimenkaa vertaa kun jokainen oikea ihminen ymmärtää sen hölynpölyksi. Sanaakaan en ole itse siitä lukenut, enkä koskaan aiokkaan.

Mene sitten helvettiin. Raamattu ei ole satukirja.

• Entisajan.rauhoittava

Raamattu on satukirja ja kokoelma erään paimentolaisheimon iltasaduista, joilla rauhoitettiin yöllä laumaansa vartioivia paimenia.

• Yksi-usko

Skeptikko voi minun puolestani pysyä skeptikkona. Ole hyvä vaan. Kysymyksestäsi huomaa todellakin, että et ole KOSKAAN avannutkaan Raamattua, Raamatun lukemisesta puhumattakaan. Et myöskään ole kiinnostunut Raamatun totuudesta. Et onneton ääliö tiedä, mistä kirjoitat. Jos et tuon enempää tiedä, niin kirjoittele jatkossa vain siellä skeptikkojen palstalla. Siellä on samanlaisia älykääpiöitä kuin sinäkin. Keskustelkaa siellä Raamatusta luulojanne, siellä ei ole väliä, vaikka Raamattua ei olisi koskaan avattukaan. Kaikki menee perille, kunhan mielipiteet ovat vain Raamatun vastaisia ja Jumalan pilkkaa.

Jeesus teki paljon ihmetekoja. Niistä on vain pieni osa kirjoitettu Raamattuun. Ruokaihmeitäkin oli ainakin kaksi, tai kahdesta on kirjoituksia.

Matt. 16:9-10
        "9 Ettekö te vieläkään ymmärrä? Ettekö muista niitä viittä leipää, joista riitti viidelletuhannelle? Ja kuinka monta korillista te vielä keräsitte? 10 Entä ne seitsemän leipää, joista riitti neljälletuhannelle? Ja kuinka monta korillista te keräsitte?

Kuten huomaatte, niin oli kaksi ruokaihmettä, joista Jeesuskin itse mainitsee. Toisessa ruokittiin viidellä leivällä ja muutamalla kalalla viisituhatta ja toisessa seitsemällä leivällä ja kahdella kalalla neljätuhatta.

• Yksi-usko
        Yksi-usko kirjoitti:

Skeptikko voi minun puolestani pysyä skeptikkona. Ole hyvä vaan. Kysymyksestäsi huomaa todellakin, että et ole KOSKAAN avannutkaan Raamattua, Raamatun lukemisesta puhumattakaan. Et myöskään ole kiinnostunut Raamatun totuudesta. Et onneton ääliö tiedä, mistä kirjoitat. Jos et tuon enempää tiedä, niin kirjoittele jatkossa vain siellä skeptikkojen palstalla. Siellä on samanlaisia älykääpiöitä kuin sinäkin. Keskustelkaa siellä Raamatusta luulojanne, siellä ei ole väliä, vaikka Raamattua ei olisi koskaan avattukaan. Kaikki menee perille, kunhan mielipiteet ovat vain Raamatun vastaisia ja Jumalan pilkkaa.

Jeesus teki paljon ihmetekoja. Niistä on vain pieni osa kirjoitettu Raamattuun. Ruokaihmeitäkin oli ainakin kaksi, tai kahdesta on kirjoituksia.

"9 Ettekö te vieläkään ymmärrä? Ettekö muista niitä viittä leipää, joista riitti viidelletuhannelle? Ja kuinka monta korillista te vielä keräsitte? 10 Entä ne seitsemän leipää, joista riitti neljälletuhannelle? Ja kuinka monta korillista te keräsitte?

Kuten huomaatte, niin oli kaksi ruokaihmettä, joista Jeesuskin itse mainitsee. Toisessa ruokittiin viidellä leivällä ja muutamalla kalalla viisituhatta ja toisessa seitsemällä leivällä ja kahdella kalalla neljätuhatta.

Tarkemmin vielä noista kahdesta ruokaihmeestä, joista Raamattu kertoo:

Matt. 15:32-39, jossa Jeesus ruokkii neljätuhatta miestä
        Mark. 6:30-41, jossa Jeesus ruokkii viisituhatta miestä
        Luuk. 9:10-17, jossa Jeesus ruokkii viisituhatta miestä
        Joh. 6:1-15, jossa Jeesus ruokkii viisituhatta miestä.

Uskon, että Raamattu on kirjoitettu Pyhän Hengen avulla siten, että vain aidot Jumalan lapset, jotka ovat oikeasti kiinnostuneet Raamatusta ja Jumalasta ja Jeesuskesta ymmärtävät sen. Jos Raamattua lukee kuin piru, niin eihän sieltä selvät asiat selviä.

• Yksi-usko
        bushmanni kirjoitti:

Näiltä lahopäiltä lienee turha odottaa, että heiltä löytyisi vastausta kysymyksiisi.

Ainoa vastaus on toki se, että tämä Jahve, taivaallinen taikasetä, pisti raamattuun hyvin paljon epäloogisuuksia sekä ristiriitaisuuksia siksi, että vaaditaan tosi kovaa uskoa, että noita epäloogisia ja keskenään ristiriitaisia höpöjuttuja pystyy vuonna 2017 uskomaan totena, niin ne lahkopäät on sitten Jahvelle mieluisia.

Sellainen Jumala, millaiset palvojat.

Toivon, että sinä tekisit täyskäännöksen ja ottaisit Jeesuksen vastaan omana Vapahtajanasi. Jeesus on Totuus.

• Yksi-usko
        Yksi-usko kirjoitti:

Anteeksi tuo ääliöksi-nimittelyni. Se todistaa vain, että olen itse ääliö.

• Yksi-usko kirjoitti:

Toivon, että sinä tekisit täyskäännöksen ja ottaisit Jeesuksen vastaan omana Vapahtajanasi. Jeesus on Totuus.

>>> Toivon, että sinä tekisit täyskäännöksen ja ottaisit Jeesuksen vastaan omana Vapahtajanasi. Jeesus on Totuus. >>>

Ei jaksa enää sadut kiinnostaa vuonna 2017. Yksi elämä, niin sitä ei todellakaan kannata tuhlata satujen ja muiden vastaavien typeryyksien kanssa puuhatessa, etenkin kun ne sinun rahasi lipuvat amerikkalaisille lipeville liikemiehille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      102
      9613
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      76
      4957
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      55
      4692
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      9
      2421
    5. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      0
      1880
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      105
      1652
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      45
      1458
    8. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      57
      1391
    9. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      49
      1361
    10. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1296
    Aihe