Viola,Turvamies,Marcovox,Elämänkulkuri ja kaikki

sydänsyrjällään

Tervehys ja hyvää vappua teille kaikille,entiset ja uudet.

Niin sitä vain on tätäki vuotta menty eteen päin,vaikka se silloin 8 vuotta aikaa tuntu ihan mahottomalta tehtävältä. Tuohon aikaan mahtuu tosi paljon monen laista olotilaa.
Pojan kuoleman jälkeen pyysin yhtä asiaa Luojalta,ettei laittaisi minua koskaan näin epänormaaliin tilaanteeseen,että lapsi lähtee ennen minua .

Paljon on hyviäkin asioita,joita on tapahtunut,niistä varmaan iloisin asia on,että vihdoin ja viimein syksyllä mieki pääsen mummoksi :). Minusta oli aina niin mukava lukea,kun kirjoittelitte lapsenlapsista.

Olisi mukava kuulla teistä kaikista.
Mukavaa kevään aikaa ja jaksetaan,vaikka aina ei olekaan niin helppoa.

22

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vcv

      Kuka läheinen sinulla 8 v sitten kuoli? Ei siis lapsesi?

    • Viole1

      Kiitos Sydänsyrjällään!
      Mukava kuulla sinusta ja onnea tulevalle mummolle!
      Lapsenlapset ovat auttaneet jatkamaan ja antaneet paljon iloa. Meidän lapsenlapsemme ovat jo 12 v ja 8v. Aika rientää, vaikka eihän sitä millään uskoisi, että kohta 9,5 v kulunut siitä surun päivästä, jota ei vieläkään aina todeksi tahdo uskoa.

      Räntää on vihmonut koko päivän, mutta sima ja munkit ovat olleet yhtä hyviä kuin muinakin Vappuina
      . Lämpöä kyllä odottelen, olisi niin mukava päästä jo viljelyhommiin.

      Eteenpäin mennään, kuten sinullekin, niin myös minulle on tapahtunut pojan kuoleman jälkeen myös paljon hyvää, ehkä jopa itse olen muuttunut hivenen paremmaksi, ainakin tyytyväisemmäksi ja nöyremmäksi.

      Oikein hyvää Vappua sinulle ja mukavaa kesän ja vauvan odotusta!


      Hyvää Vappua teille kaikille ketjuystävät!


      T. Viola

    • yxelämän.kulkuri

      Kiitos teille ystävät!

      Harmaan ja lumi-räntäisen huhtikuun jälkeen näyttää tulevan aurinkoinen vappusää. Niinhän se menee elämässäkin, harmaan ajan jälkeen paistaa aurinkokin, vaikka niitä pilvisiä päiviäkin tulee. On kuitenkin hienoa taas nähdä ja kuulla kevät kunhan se oikein pääsee vauhtiin.

      Voimaannuttavaa kevättä teille ystävät. Pärjäillään.

    • turvmies

      Hei rakkaat ystävät ja palstalla olijat

      Olitte kirjoitelleet vappuna räntäsateen vihmoittamana. Tänäänkin sataa lunta sekä räntää ja maa on valkoinen. Sitä kevättä odotellaan. Todellakin aika näissä suruissamme on pitkä mutta jotenkin niin lähellä. Ainakin minussa se on muuttanut muotoaan mutta mukanani kulkee edelleen. Myös minä olen poikani kuoleman jälkeen tullut ukiksi 7v, 6v, 3v ja 6kk. Nämä neljä ovat elämäni suola ja ilo. Olen siitä onnellisessa asemassa, että saan olla heidän kanssaan varsin paljon. Kun lapset lähtevät luotani, olen tietenkin väsynyt mutta niin onnellinen, että ovat elämässäni ja minä heidän.
      Silloinen vertaistukenne auttoi minua vaikeina aikoina ja pidän sitä edelleenkin pelastuksenani sillä en turvautunut terapiaan tms. Oli vain tärkeää saada kulkea pala matkaa jonkun rinnalla joka tiesi ja tunsi miltä tuntuu.

      Nyt mennään näillä elämän voimilla ja tilanteilla mitä on. Isän kätteen teille kaiklle.

      Ter. Turvamies

    • Haudalla

      Hyvät ystävät, olitte yhteisö. Mutta minä vaan kiitän että kestitte ne minun sekopää viestit. Mopo lähtee käsistä, BMW ei ikinä!!!. Muistakaa myös se, että kaikki nämä kirjoitukset nyt. Ovat myös historiaa, tai oikeasti , kirjoitamme historiaa koko ajan. Anteeksi!!!. Marco-vox.

    • yxelaman.kulkuri
    • Viole

      Kiitos tästä.
      Kohta 11 vuotta pojan kuolemasta. Niin paljon surua ja kyyneleitä, mutta myös elämäni jatkamista, iloa ja kiitollisuutta, kun pahin shokki ja kipu vähitellen helpottivat. Aika nopeasti tajusin, että suru tulee kulkemaan rinnallani kuolemaani asti ja kyllähän sekin pelotti ensin. Olin rikkinäinen ja entinen ei koskaan palaisi.

      Toissapäivänä vein kynttilän pojan haudalle ja siellä olitte ystävät myös ajatuksissani.
      Hyvää talvenodotusta kaikille teille!

      • sydänsyrjällään

        Tervehys täältäkin.
        Olipa mukava kuulla teistäkin,sillä itselläkin olette monesti mielessä,kun se meän ketju oli niin tärkeä silloin...piti elämässä kiinni.
        Kiitos linkistä,hyvä kirjoitus.
        10. joulu lähestyy,ilman poikaa,ei voi käsittää sitä ajan kulkua.
        Kaikkea hyvää kaikkien ketjuystävien elämään,jaksellaan.


    • nwhöofe

      Hei kaikki

      Terveiset myös minulta ja hyvää vointia kaikille.

      T. Turvamies

      • sydänsyrjällään

        Kiitos Turvamiehelle vilkutuksesta :)


    • Tutututvaavavr

      Hyvät ystävät

      On taas aika joulun juhlaan. Joulu saa myös kaipaamaan ja muistamaan läheisiämme. Surun myötä olemme kulkeneet jo pikän matkaa. Se pitkä matka on eräänlainen selviytymistarina. Meidän jokaisen tulee elää se oma elämä mikä on itsekullekin annettu. Itse en voi muuten elää kuin uskoen siihen, jälleen näkemisen tai kokemisen toivoon.

      Viettäkää hyvä joulu ja ystäväni sanoja lainaten "Isän kätteen".

      Turvamies

    • yxelaman.kulkuri

      Hyvää ja Rauhallista Joulun aikaa täältäkin..

    • sydänsyrjällään

      Kiitos toivotuksista,mukava,että olitta kirjotelleet. Minunkin piti toivotella täältä joulua ja uutta vuotta,joulun suhteen myöhästyin,mutta "Hyvää alkavaa uutta vuotta,onnea,iloa ja terveyttä,teille kaikille ketjuystävilleni",olitta silloin niin tärkeitä ja edelleenkin on aina mukava lukea teidän kuulumisia.

      Se tuntuu tässä kylmässä maailmassa jotenkin niin ainutlaatuiselta,kun kirjottelette yhä vieläkin,mie käyn aina välillä täälä kurkkaamassa.

      Kiitos ystävät, voikaa hyvin :)

      • Viole

        Hyvää uutta vuotta kaikille teille ystävät!

        Viola


    • Haudalla

      Kersantti ilmoittautuu! Hyvät ystävät. Nellylle lähetin jo viestin ja olenhan minä viestin kersantti. Eihän se nyt enään mitään auta. Ja rakkaalle vaimolleni. So what! Marco vox

    • neofgowirgöfg

      Hei Marco Vox ja muut ystävät

      Olenkin kaivannut viestiä sinulta. Kaikki me olemme kulkeneet pitkän matkan omaa elämää eteenpäin. Joskus yksin ja joskus toisten kanssa mutta eteenpäin päivän kerralaan. Oman elämän merkitys on tänä aikana kasvanut vaikka emme sitä aina ole des huomanneet. Näin se vaan on. Jos vain voimia milloinkin riittää niin eteen päin on mentävä ja niillä vanhoilla sanoilla on merkitys "tuleen ei saa jäädä makaamaan". Voimia ystävä ja ystävät!

      T. Turvamies

    • sydänsyrjällään

      Kiitos
      Mukava kuulla teistä kaikista.

      Eihän meidän taival ole helppo ollut,mutta ainakin minua lohduttaa,että te kaikki vaikeankin polun jälkeen vilkuttelette sieltä,kiitos.

      (Tänne nettiin kun ei meistä kukaan halua kirjoittaa oikeasta ,todellisesta elämäntilaantesta).

      Kiitos ystävät :)

      • Onnetonerkki

        Höperö olet.
        Mene metsään köysi kainalossasi.
        Pääsee yhteisö eroon sinustakin luuserista


    • yxelaman.kulkuri

      Aina välillä tulee ajateltua maailman menoa ja kaikkea mitä siihen nykyään kuuluu. Se, että viereltä viedään läheinen muuttaa lopullisesti niin monia asioita ja arvoja elämässä. Ne ketjut joihin kirjoiteltiin olivat kannustavia ja tukea antavia ketjuja ja hieno väylä purkaa ja jakaa tuntemuksiaan kaiken sen myrskyn keskellä. Ja vaikka kirjoittelu tapahtuu nimimerkin takana tuntematta sen enempää kirjoittajia ne voivat olla voimaannuttavia ja eteenpäin katsovia kirjoituksia. Jotenkin se yhteys syntyy yhteisistä tuntemuksista ja joka tilanteessa jostain syvältä löytyvästä ajatuksesta siihen, että selviää. Edes jollain tasolla.
      Nimimerkin takana on myös helppo huudella törkeyksiä ja se valitettavasti on lisääntynyt. Ei tarvi kantaa vastuuta sanoistaan. Miksi. Mikä on se syy, että toisten lyöminen on niin yleistä. Sekö, että netti tekee sen niin helpoksi. Eikö maailma olisi jokaiselle parempi jos sen sijaan käytetään jokainen palstamilli tukemiseen ja kannustamiseen. Jossain vaiheessa jokainen sitä tarvitsee,
      Huomenna on ystävän päivä. Sen ei pitäisi olla vain yksi päivä vuodessa vaan joka päivä. Kuluneet päivät ovat taas näyttäneet miten hauras elämä on. Hyvää Ystävän päivää ystävät. Pärjäillään.

    • jfejhföuhfö

      Hyvää huomenta ja hyvää ystävänpäivää ystäville

      Niin se vaan on, ettei kaikista ole ystäviksi mutta sekin kuuluu elämään. Niin se vaan on ettei toisen tunteisiin voi samaistua, ellei itse samaa tunnetta ja kokemusta ole kokenut. Ihmettelen kovasti, että "meidän" kirjoituksista nimimerkinkin kautta tuli ystäviä, ystäviä jotka tunsivat samoin ja jakoivat tunteet keskenään. En tule unohtamaan sitä ystävyyden aikaa milloinkaan. Voimia kaikille ja siihen Isän kätteen edelleenkin.

      Turvamies

    • sydänsyrjällään

      Myöhästynyttä ystävänpäivää myös täältä,tai eihän se periaatteessa ole myöhästynyt,kun ystävänpäivä on joka ikinen päivä,ja samalla kiitos teidän kirjoituksista,niillä on merkitystä.

      Eilen tuli kuluneeksi 10 vuotta,ja aina se vain tuntuu niin käsittämättömältä tuo ajan kulu. Ikävähän ei koskaan laannu,vaikka me opimmaki elämään sen kans,mutta aina,aina se on se puuttuva pala omasta elämästä,mutta te ystävät tiedätte tämän tunteen.

      Pysytään vilkutuksen päässä,vaikka nuita epämääräsiä trolleja eksyykin tähänkin ketjuun.

      Voikaa hyvin ja laitahan Viola sieki vilkutuksia tänne :)

    • Viole

      Hei!

      Kirjoitin tässä jotakin, mutta onnistuin hävittämään tekstini!
      Kiitos teille toivotuksista ja Sydänsyrjällään sanoin, niin ystävänpäivä meillä on joka päivä. Te olette niitä parhaita ystäviäni, vaikka ei olla tavattukkaan. Jaoimme meidän kaikkien elämän varmaan suurimman surun ja trauman toistemme kanssa .

      Kuuntelin jokin aika sitten Tv:ssä, kun joku terapeutti tai jotain , arveli, että nettiketjuissa ei aidosti voisi saada vertaistukea surussa. Ajattelin silloin, että hänellämei ole kokemusta ainakaan meidän ketjuista. Olivathan ne näin jälkeenkinpäin ajatellen jotakin ainutlaatuista. Jaoimme elämäämme järisyttäneen kokemuksen koko tunnemyrskyn ja yritimme koota elämäämme jonkinlaiseen uuteen alkuun. Kiitos teille!

      Nauttikaa kevättalven vaalenevista päivistä ja kenties hiihtoladuista!
      Lauantaina käännämme pojan perheen kanssa autojen nokat kohti pohjoista ja toivottavasti aurinkoisia hiihtolatuja ja rinteitä (laskettelun olen jättänyt nuoremmille, mutta hiihtää tykkään. Vointeja teille kaikille!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe