Kallisarvoista on usko Jeesukseen

Obadja151cm

Usko on kallis, lahjaksi saatu. Arvosta saamaasi uskon lahjaa. 100.000 euroa maksava asunto on kallis, lahjaksi kenties saatu. Jumalaton arvostaa saamaansa rahalahjaa. Kumpi on arvokkaampi lahja? Uskon lahja vai rahan lahja? Kummalla lahjalla mahdollisuutesi pelastua helvetiltä säilyvät valintojesi seurausten mukaisina. Tyhmät neitsyet odottavat samaan aikaan, tälläkin hetkellä, yhdessä mutta hengessä erotettuina viisaiden neitsyiden ohella kauan kaivattua, itkettyä ja ikävöityä Sulhasta palaavaksi pitkältä matkaltaan tempaista ottamaan luoksensa kenties pilvilinnan tapaiseen paikkaan ja miljööseen hääaterialle, hääjuhlaan .Viisas kristitty on tottelevainen, tuntee Jumalaa, on lukenut Raamatusta oppien tuntemaan Jumalaa ja tahtonsa tottelemisen tärkeyden, joh.3:36, 1992 painos sanoo tämän jakeen yksiselitteisesti , ilman tulkintaa. http://raamattu.fi/1992/Joh.3.html#o8

19

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa varautua ikuiseen elämään taivaallisilla laitumilla.

Siellä liikkumisen helpottamiseksi myyn taivaallista avoautoa hinaan 10 000 euroa ALV. Avaimet luovuttaa p. Pietari, jos asianomainen pääsee portista sisään.

Kuinka onkaan mukava kyyditä jesseä hiukset tuulessa pelmuten pitkin taivaan valtateitä kateellisten lahkolaisten kävellessä tienpiennarta pitkin.

• Piispa_Kyrölä

Nyt on hyvä päivä erota kirkosta.
      https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake

• ArvelenPäättelen

HUOM TÄMÄ KIRJOITUS on ARVELUA! Hääjuhlan viettopaikka ylöstempausten ja ylösnousemusten jälkeen taivaalla paikallaan leijuvassa Uudessa Jerusamissa. Perustelu Joh.21:2HUOM TÄMÄ KIRJOITUS on ARVELUA

• Usko Jeesukseen on hänen ohjeittensa mukaan kallista koska hän oli mammonaa halveksuva ja kehoitti auttamaan lähimmäisiä nimenomaan taloudellisilla panostuksilla.

• oletko.mieletön

Missä kohtaan Raamattua Jeesus halveksi mammonaa???
        Etkö huomaa itse miten älyttömiä väität yhdessä lauseessasi?

• Jipk

Jumalan tuntemista ja tottelemista on sekin, ettei millään omilla ansioilla ja teoilla yritä ansaita sovitusta Jumalalta ja näin halventaa Kristuksen meille ansaitsemaansa sovitusta so. armoa Jumalan edessä.

• J.Nasaretilainen ei kuitenkaan koskaan Raamatun mukaan pitänyt ristinkuolemaansa ainoana eikä edes ratkaisevimpana seikkana ihmisen ihmisen pääsyssä taivaaseen. Joten hyvien töiden merkitystä ei voi pitää hänen halventamisena, ainakaan Raamatun mukaan.

• Jipk
        sage8 kirjoitti:

J.Nasaretilainen ei kuitenkaan koskaan Raamatun mukaan pitänyt ristinkuolemaansa ainoana eikä edes ratkaisevimpana seikkana ihmisen ihmisen pääsyssä taivaaseen. Joten hyvien töiden merkitystä ei voi pitää hänen halventamisena, ainakaan Raamatun mukaan.

Kyllä jeesus sanoo asiasta monissa kohdin raamattua mm. Minä olen.. vertauksissaan. Lahjavanhurskaus on luterilaisen kirkon luovuttamaton oppi: Pelastus on yksin armosta, yksin uskosta, yksin Jeesuksen tähden. Jeesuksen ristintyön ja vuodattaman veren halventamisesta varoittaa mm. heprealaiskirje. Omat ansiot ja teot pelastuksen asiassa ovat likainen, väärä vaate, joka ei Jumalalle kelpaa:
        Matt. 22:11-14"Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan. Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita. Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.
        Luther opetti erästä munkkiveljeä seuraavasti: "Sen tähden, rakas veljeni, opi tuntemaan Kristusta ja nimenomaan ristiinnaulittuna. Opi veisaamaan hänelle kiitosta ja sano itseäsi epäillen:'Rakas Herra jeesus, sinä olet minun vanhurskauteni, mutta minä olen sinun syntisi; sinä olet ottanut sen, mikä on minun, ja antanut minulle sen, mikä on sinun; sinä otit päällesi sen, mitä sinä et ollut, ja olet lahjoittanut minulle sen, mitä minä en ollut'.

"Niin siis ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat."

• Jipk kirjoitti:

Kyllä jeesus sanoo asiasta monissa kohdin raamattua mm. Minä olen.. vertauksissaan. Lahjavanhurskaus on luterilaisen kirkon luovuttamaton oppi: Pelastus on yksin armosta, yksin uskosta, yksin Jeesuksen tähden. Jeesuksen ristintyön ja vuodattaman veren halventamisesta varoittaa mm. heprealaiskirje. Omat ansiot ja teot pelastuksen asiassa ovat likainen, väärä vaate, joka ei Jumalalle kelpaa:
        Matt. 22:11-14"Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan. Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita. Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.
        Luther opetti erästä munkkiveljeä seuraavasti: "Sen tähden, rakas veljeni, opi tuntemaan Kristusta ja nimenomaan ristiinnaulittuna. Opi veisaamaan hänelle kiitosta ja sano itseäsi epäillen:'Rakas Herra jeesus, sinä olet minun vanhurskauteni, mutta minä olen sinun syntisi; sinä olet ottanut sen, mikä on minun, ja antanut minulle sen, mikä on sinun; sinä otit päällesi sen, mitä sinä et ollut, ja olet lahjoittanut minulle sen, mitä minä en ollut'.

"Niin siis ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat."

Väität väittämääni vastaan kirjoittamalla asioita jotka eivät todista mitään. Missä kohtaa Raamattua Jeesus sanoo, että hänen ristinkuolemansa on ainut ja ratkaisevin seikka taivaaseen pääsylle? Useassa kohdissa hän puhui kuitenkin hyvien töiden merkityksestä asialle. Lutherin tai Paavalin kirjoitukset eivät kuulu tähän asiaan mitenkään.

• Jipk
        sage8 kirjoitti:

Väität väittämääni vastaan kirjoittamalla asioita jotka eivät todista mitään. Missä kohtaa Raamattua Jeesus sanoo, että hänen ristinkuolemansa on ainut ja ratkaisevin seikka taivaaseen pääsylle? Useassa kohdissa hän puhui kuitenkin hyvien töiden merkityksestä asialle. Lutherin tai Paavalin kirjoitukset eivät kuulu tähän asiaan mitenkään.

No esimerkiksi laskiassunnuntain tekstin kohta saattaa selventää asiaa sinulle.

Joh. 12: 23-33 "Jeesus sanoi heille:
        "Hetki on tullut: Ihmisen Poika kirkastetaan. Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon. Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä maailmassa panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän. Jos joku tahtoo olla minun palvelijani, seuratkoon minua. Missä minä olen, siellä on oleva myös palvelijani, ja Isä kunnioittaa sitä, joka palvelee minua.
        "Nyt olen järkyttynyt. Mitä sanoisin? Isä, pelasta minut tästä hetkestä! Ei! Juuri tähän on elämäni tähdännyt. Isä, kirkasta nimesi!"
        Silloin kuului taivaasta ääni: "Minä olen sen kirkastanut ja kirkastan jälleen." Paikalla oleva väkijoukko kuuli äänen ja sanoi ukkosen jyrähtäneen. Jotkut kyllä sanoivat: "Enkeli puhui hänelle." Silloin Jeesus sanoi: "Ei tämä ääni puhunut minun tähteni, vaan teidän tähtenne. Nyt tämä maailma on tuomiolla, nyt tämän maailman ruhtinas syöstään vallasta. Ja kun minut korotetaan maasta, minä vedän kaikki luokseni." Näillä sanoilla Jeesus ilmaisi, millainen tulisi olemaan hänen kuolemansa. "

Nyt varmaan puolestasi kaivat kohdat esiin, joissa mielestäsi todistetaan sen puolesta, että omat teot auttaisivat pelastuksen asiassa.

• Jipk kirjoitti:

No esimerkiksi laskiassunnuntain tekstin kohta saattaa selventää asiaa sinulle.

Joh. 12: 23-33 "Jeesus sanoi heille:
        "Hetki on tullut: Ihmisen Poika kirkastetaan. Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon. Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä maailmassa panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän. Jos joku tahtoo olla minun palvelijani, seuratkoon minua. Missä minä olen, siellä on oleva myös palvelijani, ja Isä kunnioittaa sitä, joka palvelee minua.
        "Nyt olen järkyttynyt. Mitä sanoisin? Isä, pelasta minut tästä hetkestä! Ei! Juuri tähän on elämäni tähdännyt. Isä, kirkasta nimesi!"
        Silloin kuului taivaasta ääni: "Minä olen sen kirkastanut ja kirkastan jälleen." Paikalla oleva väkijoukko kuuli äänen ja sanoi ukkosen jyrähtäneen. Jotkut kyllä sanoivat: "Enkeli puhui hänelle." Silloin Jeesus sanoi: "Ei tämä ääni puhunut minun tähteni, vaan teidän tähtenne. Nyt tämä maailma on tuomiolla, nyt tämän maailman ruhtinas syöstään vallasta. Ja kun minut korotetaan maasta, minä vedän kaikki luokseni." Näillä sanoilla Jeesus ilmaisi, millainen tulisi olemaan hänen kuolemansa. "

Nyt varmaan puolestasi kaivat kohdat esiin, joissa mielestäsi todistetaan sen puolesta, että omat teot auttaisivat pelastuksen asiassa.

En minä ala Raamattua kaivelemaan mutta minua kokeneemmatkin raamatuntutkijat ovat näin todenneet ja sen voi jokainen lukea jos vaikkapa Matteusta lukee. Kyllä minä tiedän, että yleinen käsitys uskovien keskuudessa on tämä: teoilla ei päästä taivaaseen, sitä mieltä ovat liberaaliset papitkin, mutta jos joku väittää, että Jeesus kirjoitusten mukaan olisi näin yksiselitteisesti sanonut, se ei pidä paikkaansa. Ja pitäisi sillä olla merkitystäkin tulkinnoissa ja sen mukaisesti antaa arvoa teoillekin.

• Ihan.jänskättää
        sage8 kirjoitti:

En minä ala Raamattua kaivelemaan mutta minua kokeneemmatkin raamatuntutkijat ovat näin todenneet ja sen voi jokainen lukea jos vaikkapa Matteusta lukee. Kyllä minä tiedän, että yleinen käsitys uskovien keskuudessa on tämä: teoilla ei päästä taivaaseen, sitä mieltä ovat liberaaliset papitkin, mutta jos joku väittää, että Jeesus kirjoitusten mukaan olisi näin yksiselitteisesti sanonut, se ei pidä paikkaansa. Ja pitäisi sillä olla merkitystäkin tulkinnoissa ja sen mukaisesti antaa arvoa teoillekin.

Mktä siellä Matteuksessa lukee? Et kai niin tyhmä ole, että väität jotain mutta et edes tiedä mitä väität....

• oletko.mieletön
        sage8 kirjoitti:

Taas vetoat Raamattuun etkä ole edes edellistä väitettäsi perustellut Raamatulla.

• oletko.mieletön kirjoitti:

Taas vetoat Raamattuun etkä ole edes edellistä väitettäsi perustellut Raamatulla.

Katso, Räyhis on moneksi tullut! Eikä rekisteröidyllä ollenkaan!

• kaijalleKeksiä
        sage8 kirjoitti:

Katso, Räyhis on moneksi tullut! Eikä rekisteröidyllä ollenkaan!

Sinä et muutu miksikään, valitettavsasti. Olet pelkkä vittuilija ja papukaija.

• hyvä.aloitus

Niin, mitä sitä syöksykierteessä oleva rahalla tekee. Turhaan menee mutta menköön. Uskoa ei voi ostaa eikä sitä voi myydä. Uskon lahja on mittaamattoman arvokas. Sydän sen tuntee ja totuudelle nöyräksi tekee.
      Syntiä se vihaa.

• Usko on kallista. Jos se olisi halpaa niin kaikilla olisi varaa päästä taivaaseen. Keskiajalla kirkko keräsi almuja. Jos ei ollut rahaa ei päässyt taivaaseen. Vielä tänäkin päivänä uskovaiset joutuvat maksamaan siitä että voivat kuulua kirkkoon.

• uskovaine.ilman.kirkkoa

Mikä pakko uskovaisten on kuulua kirkkoon?
        Evankeliumi on ilmainen mutta sen levittäminen maksaa.

• uskovaine.ilman.kirkkoa kirjoitti:

Mikä pakko uskovaisten on kuulua kirkkoon?
        Evankeliumi on ilmainen mutta sen levittäminen maksaa.

Jos ei kuulu kirkkoon ei ole uskovainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      530
      1724
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      843
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      701
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      677
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      598
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe