Miksi Raamatun lupaus ei toteudu

sairas_adventisti

Onko Raamatussa valheellisia lupauksia, kun Raamatun lupaukset eivät toteudu? Miksi ne eivät toteudu? Onko Raamatun kirjoittajat valehdelleet? Onko Jumala muuttanut mieltään Raamatun ajoista? Valehteleeko ihmiset Jumalan puolesta Raamatussa? Vai valehteleeko Jumala? Vai onko niin, että lupaukset eivät toteudu, koska Jumalaa ei kenties olekaan olemassa?

Raamatussa sanotaan, että mitä ikinä te anotte Jeesuksen nimessä, niin se teille annetaan. Muiden raamatunkohtien perusteella voidaan vielä täydentää tuota lausetta: mitä ikinä Jumalan tahdon mukaista asiaa te Jumalalta anotte, niin se teille annetaan. Mutta tämä ei pidä paikkaansa. Olen anonut Jumalalta vuosikausia, että hän parantaisi minut ja hyvän ystäväni. Olemme molemmat vakavasti sairaita. Minun elämäni ei ole enää merkityksellistä ja tätä menoa se ei ole kohta enää elämisen arvoistakaan. Samaa sanoo ystäväni.

Raamatun mukaan ihminen on Jumalalle hyvin tärkeä. Ihminen on Jumalan silmäterä ja ilon aihe. Onko niin, että tällainen riutuva sairas ihmisraukka aiheuttaa kärsimyksineen Jumalalle iloa? Raamattu lupaa Jumalaa palveleville terveyttä, jotta he voisivat työtä tekemällä ansaita rahaa, jolla he voisivat auttaa köyhiä ja sairaita. Missä viipyy työkyky, joka on Raamatussa luvattu? Vuosien odotus ei riitä toteuttamaan tätä lupausta. Jos joku ajattelee, että olisi omahyväistä pyytää omaa parantumistaan, niin miksi ystäväni ei ole parantunut kun olen sitäkin rukoillut vuosiakausia?

Entä miksi vanhinten käden päällepaneminen ja öljyllä voitelu ei ole toiminut? Valhetta sekin lupaus? Eikö muka uskossa pyydetty parantuminen, kun kolme tai enemmän vanhurskasta rukoilee parantumista ole tarpeeksi uskon kannalta?

Kun joku anoi Jeesukselta parantumistaan, Jeesus paransi. Raamatusta ei löydy ainoatakaan kohtaa, jossa parantaminen ei olisi ollut Jeesuksen tahdon mukaista. Tästä voidaan päätellä, että lupaukset eivät joko koske tätä päivää taikka ne eivät koske minua. Tai sitten Jumala on muuttanut tahtoaan sairauksia koskien. Onko siis nykyään parantamatta jättäminen Jeesuksen tahdon mukaista? Näihän voidaan päätellä kun sadoista pyynnöistä huolimatta Jumala ei paranna. Kyse ei voi olla uskon puutteesta, sillä osa Raamatun parantumisista tapahtui ihmisille, joilla ei ollut uskoa.

Kaikki, mitä maailmassa tapahtuu, tapahtuu Jumalan katsellessa sitä sivusta. Miksi? Miksi hän antaa ihmisten jäädä sairaiksi? Ymmärrän sen, että me kärsimme toisten syntisten ihmisten aikaansaannoksista mutta miksi Jumala ei toteuta Raamatun lupauksiaan?

Tästä kaikesta voidaan päätellä ainoastaan yksi asia. Koska muut Raamatunkohdat todistavat vahvasti Jumalan olemassaolosta, tarkoittaa tämä sitä, että kaikkiin Raamatun lupauksiin ei voi luottaa. Toisin sanoen, jotkut Raamatun lupaukset ovat valetta. Tämä on helpompi hyväksyä, onhan Raamattu vajavaisten syntisten ihmisten kirjoittama, kuin se, että Jumala olisi valehtelija.

32

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi-usko

Ensin täytyy sanoa, että valitettavasti sairaudet kuuluvat tähän maailmaan. Tämä on sairauksien maailma. Sitten uudessa maassa ei ole enää sairautta. Oletko muuten käynyt lääkärissä? Suosittelen käymään, jos et ole käynyt.

>>osa Raamatun parantumisista tapahtui ihmisille, joilla ei ollut uskoa.>>

Mielenkiintoinen kommentti. Jeesus maan päällä ollessaan paransi paljon, joista vain murto-osa on kerrottu Raamatussa.Voitko muuten antaa esimerkin Raamatusta, että Jeesus paransi sellaisia, jotka eivät uskoneet Jeesukseen?

• omalehmä

>>Mielenkiintoinen kommentti. Jeesus maan päällä ollessaan paransi paljon, joista vain murto-osa on kerrottu Raamatussa.Voitko muuten antaa esimerkin Raamatusta, että Jeesus paransi sellaisia, jotka eivät uskoneet Jeesukseen? >>

No, Raamatun kertomusten mukaanhan tuo Jeesus herätti ainakin pari kuollutta. Luuletko, että puolimädäntyneellä Lasaruksellakaan oli jotain uskoa enää mihinkään. Nainin lesken pojasta ei kerrota missä kunnossa kalmo oli. Luullakseni adventistien opetuksen mukaan kuolleet eivät tiedä mitään, joten tuskin heillä silloin uskoakaan voi olla - vai kuinka?

• Yksi-usko
        omalehmä kirjoitti:

>>Mielenkiintoinen kommentti. Jeesus maan päällä ollessaan paransi paljon, joista vain murto-osa on kerrottu Raamatussa.Voitko muuten antaa esimerkin Raamatusta, että Jeesus paransi sellaisia, jotka eivät uskoneet Jeesukseen? >>

No, Raamatun kertomusten mukaanhan tuo Jeesus herätti ainakin pari kuollutta. Luuletko, että puolimädäntyneellä Lasaruksellakaan oli jotain uskoa enää mihinkään. Nainin lesken pojasta ei kerrota missä kunnossa kalmo oli. Luullakseni adventistien opetuksen mukaan kuolleet eivät tiedä mitään, joten tuskin heillä silloin uskoakaan voi olla - vai kuinka?

Arvasin, että joku ottaisi esille Jeesuksen kuolleista herättämiset. Totta kait Jeesus voi herättää kuolleista kenet tahtoo ja parantaa kenet tahtoo.

• pyhpyhjapyh

Jumala vastaa joko "kyllä", "ei" tai "odota". Hän tietää parhaiten.

• sairas_adventisti

Noinko sanot niille uskoville, jotka kuolinvuoteella kysyvät samaa 30 vuoden kärsimyksen jälkeen? Monia on näin kuollut saamatta helpotusta kärsimyksiinsä vaikka rukouksia on lähtenyt kohti taivaita tuhansia ja taas tuhansia.

• lupaukset.toteutuvat
        sairas_adventisti kirjoitti:

Noinko sanot niille uskoville, jotka kuolinvuoteella kysyvät samaa 30 vuoden kärsimyksen jälkeen? Monia on näin kuollut saamatta helpotusta kärsimyksiinsä vaikka rukouksia on lähtenyt kohti taivaita tuhansia ja taas tuhansia.

Lähtökohtasi on lihallinen, siinä ongelma.
        Tunsin erään kipujenmiehen, joka kiittäen läksi ja ylisti, että pian pääsee vapauteensa.
        Itsekin olen ajalla, joka on annettu toisesta syystä. Muutoin olisin jo maan mullissa.
        En valita, enkä itke kärsimysten kourissa, vaikka valvon öitä, en pääse ylös, jos kipulääkkeillä nukun liian pitkään. Välillä sairasauto vie keskussairaalaan kipuhoitoon.
        Miksi valittaa? Tiedän, että jos Jumalan aivoituksiin kuuluu parantuminen se tapahtuu.
        Eräs lähimmäiseni parani, syövästä, josta oli jo saattohoidossa. Hän parani rukouksen kautta, koska hänelle tuon kautta vietiin elopellolle vielä työhön. Hän voi kärsineitä auttaa, koska on lihassaan sen kokenut, eikä valita. Mutta minuus hänessä kasvoi, jota nyt Herra käyttää, katsoi tuon astian olevan lisäajalle tarpeen. Tämä aika on katoavaisuuden aikaa. Aikamme on iankaikkisuuden matkassa, ehkä se vaikein matka. Miksi valittaa. ??? Kipu muistuttaa itseäni katoavaisuudesta.
        Ruumiin haavoittavasta menosta, joka on aikaan sidottu. Siinä kasvatetaan luonnetta.
        Eihän se helppoa ole, kun sairaskuljetus laittaa paareille, sitä huutaa kivusta. Mutta, se on vain aikaa. Myös lihalleni on selvä, etten vanhalla aatullani kiusaa Herraa, että paranna, parannna, etkö paranna. NO minä suutun. Ei niin. Parantuminen on lupauksessa, että kerran rampa hyppii kuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa. Siinä se on.
        Synnin tähden maa on tätä. Se muistuttaa ihmisen - isien - kadotettujen halusta elää edelleen näin. Mutta, joskus ei ole enää näin. Tuska helpottaa, mutta se, että osaa tai oppii antamaan kunnian Herralle, kaikesta huolimatta, se on lahja.
        Niin, miksi olen vielä täällä? Se johtuu lupauksesta puolisolle. Pyysin lisäaikaa hänen tähtensä. Itse olen ollut valmis, jo siinä hetkessä, kun eräs sairaanhoitaja totesi, että luulin, että sinä nyt kuolet. Minä olin valmis. ja olen edelleen valmis, minua ei pidätä mikään muu kuin se lupaus.
        Narut on teltassa irti. Onko sinun narusi teltassasi irti.? Getsemaane, se käydään jokainen itse. Muut jätetään kentälle, ja ollaan Isän edessä kipuinemme, jopa huutaen, että en halua tätä maljaa juoda. Ei siellä ole ketään muuta läsnä. On vain minä - Isä - ja Jumalan antama toivo Kristuksessa. Se lupauksessa on siellä, että Hänen käteensä annan henkeni.

• sairas_adventisti
        lupaukset.toteutuvat kirjoitti:

Lähtökohtasi on lihallinen, siinä ongelma.
        Tunsin erään kipujenmiehen, joka kiittäen läksi ja ylisti, että pian pääsee vapauteensa.
        Itsekin olen ajalla, joka on annettu toisesta syystä. Muutoin olisin jo maan mullissa.
        En valita, enkä itke kärsimysten kourissa, vaikka valvon öitä, en pääse ylös, jos kipulääkkeillä nukun liian pitkään. Välillä sairasauto vie keskussairaalaan kipuhoitoon.
        Miksi valittaa? Tiedän, että jos Jumalan aivoituksiin kuuluu parantuminen se tapahtuu.
        Eräs lähimmäiseni parani, syövästä, josta oli jo saattohoidossa. Hän parani rukouksen kautta, koska hänelle tuon kautta vietiin elopellolle vielä työhön. Hän voi kärsineitä auttaa, koska on lihassaan sen kokenut, eikä valita. Mutta minuus hänessä kasvoi, jota nyt Herra käyttää, katsoi tuon astian olevan lisäajalle tarpeen. Tämä aika on katoavaisuuden aikaa. Aikamme on iankaikkisuuden matkassa, ehkä se vaikein matka. Miksi valittaa. ??? Kipu muistuttaa itseäni katoavaisuudesta.
        Ruumiin haavoittavasta menosta, joka on aikaan sidottu. Siinä kasvatetaan luonnetta.
        Eihän se helppoa ole, kun sairaskuljetus laittaa paareille, sitä huutaa kivusta. Mutta, se on vain aikaa. Myös lihalleni on selvä, etten vanhalla aatullani kiusaa Herraa, että paranna, parannna, etkö paranna. NO minä suutun. Ei niin. Parantuminen on lupauksessa, että kerran rampa hyppii kuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa. Siinä se on.
        Synnin tähden maa on tätä. Se muistuttaa ihmisen - isien - kadotettujen halusta elää edelleen näin. Mutta, joskus ei ole enää näin. Tuska helpottaa, mutta se, että osaa tai oppii antamaan kunnian Herralle, kaikesta huolimatta, se on lahja.
        Niin, miksi olen vielä täällä? Se johtuu lupauksesta puolisolle. Pyysin lisäaikaa hänen tähtensä. Itse olen ollut valmis, jo siinä hetkessä, kun eräs sairaanhoitaja totesi, että luulin, että sinä nyt kuolet. Minä olin valmis. ja olen edelleen valmis, minua ei pidätä mikään muu kuin se lupaus.
        Narut on teltassa irti. Onko sinun narusi teltassasi irti.? Getsemaane, se käydään jokainen itse. Muut jätetään kentälle, ja ollaan Isän edessä kipuinemme, jopa huutaen, että en halua tätä maljaa juoda. Ei siellä ole ketään muuta läsnä. On vain minä - Isä - ja Jumalan antama toivo Kristuksessa. Se lupauksessa on siellä, että Hänen käteensä annan henkeni.

Vai on lähtökohtani lihallinen ongelma? Kuule lihallinen on se ruumiskin, joka täällä kärsii!!!

Olenko minä valittanut? Mielestäni en. Olen kysynyt neuvoa ja tukea.

Ihan varmasti tuo kipujen mies lähti kiittäen ja ylistäen. Niin lähtisin minäkin ja heti saisi kuolema pois korjata. Itsemurhaan en ole vielä valmis. Mutta vakavasti masentuneen kokemana nuo kivut ja neljän seinän sisälle petiin sulkeminen on keski-iän ohittaneelle (reilut 40v) jo liikaa. Minä en kaipaa luonteen karaisua. Olen jo nyt valmis lähtemään ja toistaiseksi olen pelastettu.

Etpä vaan antanut kysymyksiini yhtään vastausta.

• Nunneli
        sairas_adventisti kirjoitti:

Vai on lähtökohtani lihallinen ongelma? Kuule lihallinen on se ruumiskin, joka täällä kärsii!!!

Olenko minä valittanut? Mielestäni en. Olen kysynyt neuvoa ja tukea.

Ihan varmasti tuo kipujen mies lähti kiittäen ja ylistäen. Niin lähtisin minäkin ja heti saisi kuolema pois korjata. Itsemurhaan en ole vielä valmis. Mutta vakavasti masentuneen kokemana nuo kivut ja neljän seinän sisälle petiin sulkeminen on keski-iän ohittaneelle (reilut 40v) jo liikaa. Minä en kaipaa luonteen karaisua. Olen jo nyt valmis lähtemään ja toistaiseksi olen pelastettu.

Etpä vaan antanut kysymyksiini yhtään vastausta.

Suothan anteeksi kömpelöt yrityksemme osoittaa ymmärtämystä.
        Meillä on vain oma elämänkokemuksemme, hankkimamme tieto.
        Olen istunut tässä päiviä miettien tilaasi - olen aivan lamaantunut.
        Emme tunne sinua, emmekä tiedä tilannettasi - siksi osumme harhaan.
        Olemme tietoisia omasta riittämättömyydestämme.

Kuitenkin meidän tulisi toimia, kuten Paulus kirjoittaa neuvoksi:
        2 Korintolaisten 1:2-5 "...laupeuden Isä ja kaikenlohdutuksen Jumala, joka
        LOHDUTTAA MEITÄ kaikessa ahdistuksessamme, että
        me sillä lohddutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme
        LOHDUTTAA NIITÄ, JOTKA KAIKKINAISESSA AHDISTUKSESSA OVAT:"

Toivon, että jaksat ottaa oman Raamattusi esiin ja katsoa siitä nämä sanat.
        Hiljentyä kuuntelemaan, miten ne sinulle avautuvat omassa tilanteessasi.
        Samarialainen kykeni vuodattamaan vain viiniä ja öljyä rosvojen runtelemalle,
        mutta sairaan oma keho alkoi parannustyön myötätuntoa ja lepoa saadessaan.

Olet tullut hakemaan lohdutusta ja tukea Raamattua arvostavien luota.
        Se Raamatun tieto ja arvostus, mikä sinulla jo on, on suureksi avuksi.
        Itse tapaan katsoa asiaa käsitteleviä sanalistoja Raamatun takaa.
        Sieltä löytyy monia rohkaisevia sanoja, jotka muodostavat "turvaverkon".
        Kirjoitan niistä "päiväkirjaa" rukouksieni ja tunteideni kanssa.
        Myöhemminkin näkee, mitä lohdutusta ja apua on saanut kokemuksissaan!
        Sinulla on todennäköisesti kädet, joilla naputtelet tännekin...

Toivon todella, että en ole sohaissut haavojasi pahemmaksi.

• miksi.pitäisi

Sairaudet ovat suureksi osaksi ihmisen omien syntien lopputulos. Miksi Jumalan pitäisi ne parantaa ja päästää ihminen kuin koira veräjästä? Parempi kärsiä rangaistus ja pelastua, kuin parantua ja joutua helvettiin.

• tosi-sairas

Tuo on vain terveiden puhetta. Kun joutuu kärsimään todella, niin mieli kyllä muuttuu. Sinä et kykene ymmärtämään, mitä on todellinen kärsimys.

• sairas_adventisti

Tuollainen uskomus juontaa jostakin vanhan testamentin vääriksi todetuista ajattelutavoista. Jeesus jo aikanaan puuttui tuohon väärinkäsitykseen.

• epä-raamatullista

"Miksi Jumalan pitäisi ne parantaa ja päästää kuin koira veräjästä?"

Ei kai Jumala mikään sadistikaan ole? Sitä paitsi kirjoituksesi kuulostaa hölmöltä. Jeesus tuli vapauttamaan meidät synnistä ja antamaan syntimme anteeksi. Jos kerran sairaudet johtuisivat sairastuneen synneistä, eiköJumala kahta enemmän haluaisi parantaa synnin seuraukset pois?

Mutta, että sairaus olisi rangaistus synnistä, niin sehän on ihan puuta heinää. Mistään Raamatusta ei löydy tukea tuolle.

• synnin.maljat.on.sairaus
        epä-raamatullista kirjoitti:

"Miksi Jumalan pitäisi ne parantaa ja päästää kuin koira veräjästä?"

Ei kai Jumala mikään sadistikaan ole? Sitä paitsi kirjoituksesi kuulostaa hölmöltä. Jeesus tuli vapauttamaan meidät synnistä ja antamaan syntimme anteeksi. Jos kerran sairaudet johtuisivat sairastuneen synneistä, eiköJumala kahta enemmän haluaisi parantaa synnin seuraukset pois?

Mutta, että sairaus olisi rangaistus synnistä, niin sehän on ihan puuta heinää. Mistään Raamatusta ei löydy tukea tuolle.

Luehan raamattua ja totea, että Eden - se oli aikaa, ilman sairautta.
        Uusi taivas ja maa - ei sielläkään ole sairautta.

Missä me olemme. Langenneessa maassa. Syntien tähden synnin maljat ovat sairauksia.
        Monet esim. harrastavat haureutta. Ettei ihminen mene aivan eläimelliseksi, on malja, jonka langennut juo, eli siitä synnistä tulevat sairaudet. Se rajaa pelon kautta maailmaa- ettei se ylenmäärin menisi kauheuksiin.
        Ja esivanhempamme on elämäntavoillaan sairastuttanut ihmiskunnan ja siksi ME kannamme monessa polvessa sairautemme maljaa. Syyn ja seurauksen lakien tähden.

• sairas_adventisti
        synnin.maljat.on.sairaus kirjoitti:

Luehan raamattua ja totea, että Eden - se oli aikaa, ilman sairautta.
        Uusi taivas ja maa - ei sielläkään ole sairautta.

Missä me olemme. Langenneessa maassa. Syntien tähden synnin maljat ovat sairauksia.
        Monet esim. harrastavat haureutta. Ettei ihminen mene aivan eläimelliseksi, on malja, jonka langennut juo, eli siitä synnistä tulevat sairaudet. Se rajaa pelon kautta maailmaa- ettei se ylenmäärin menisi kauheuksiin.
        Ja esivanhempamme on elämäntavoillaan sairastuttanut ihmiskunnan ja siksi ME kannamme monessa polvessa sairautemme maljaa. Syyn ja seurauksen lakien tähden.

Tuolla ei ole mitään tekemistä minun sairauteni kanssa eikä se sovi moniin muihinkaan sairastapauksiin. Nimimerkki miksi.pitäisi sanoi, että sairaudet ovat suureksi osaksi ihmisen omien syntien lopputulos. Ei siis sanonut, että ihmiskunnan teot ovat hänen omien syntien lopputulos, niinkuin sinä väität, mikä sekin on sinun oma ideasi. RAAMATTU ei sellaisesta puhu. Ja vaikka sinun oletuksesi pitäisi paikaansa, Jeesus sanoi kuitenkin, ettei sairaan synnit ole syynä hänen sairauteensa.

• gvcrsesw

raamattu on rikollisuuden käsikirja!

VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

Testatkaa itsenne ja aivopesijänne ja järkiintykää....
      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201705152200138929_ul.shtml

• Yksi-usko

>>raamattu on rikollisuuden käsikirja!>>

OHHOH! Tarkoitit varmaan, että Raamattu on Rakkauden käsikirja, koska sellainen Raamattu on.

Kommenttisi osoittaa suurta tietämättömyyttä Raamatusta. Jeesus täytti kaikki VT:n kirjoitukset ja viittasi niihin useinkin puheessaan. Tämän vuoksihan hänet tapettiinkin.

Muuten antamastasi linkistä, jossa joku huuhaa pappi yritti kävellä vetten päällä, on jo aloitus erikseen.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14854305/pastori-yritti-kavella-vetten-paalla-kuten-jeesus!

• pyhpyhjapyh

Typerät valheesi eivät hetkauta yhtään.

• jnbygtfr
        Yksi-usko kirjoitti:

>>raamattu on rikollisuuden käsikirja!>>

OHHOH! Tarkoitit varmaan, että Raamattu on Rakkauden käsikirja, koska sellainen Raamattu on.

Kommenttisi osoittaa suurta tietämättömyyttä Raamatusta. Jeesus täytti kaikki VT:n kirjoitukset ja viittasi niihin useinkin puheessaan. Tämän vuoksihan hänet tapettiinkin.

Muuten antamastasi linkistä, jossa joku huuhaa pappi yritti kävellä vetten päällä, on jo aloitus erikseen.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14854305/pastori-yritti-kavella-vetten-paalla-kuten-jeesus!

raamattu on tasan tarkkaan rikollisuuden käsikirja. Satoja miljoonia tappaneen, tapattaneet, raiskanneen jne rikollisuuden kristityt rakastaa rikollisena olemista rikollisina ateisteina:

Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi, siis Jumalan kieltäjiä ovat uskontunnustuksen antaneet.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
        "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)

• Koska raamattu on taikauskoisten paimentolaisten myyttikokoelma, ei mitään muuta.

Se on osoitettu sellaiseksi, joten uskovaisille ei ole jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin valheet, joilla myyttejä pidetään vielä hengissä.

Sitten on sellainen maaginen taikaviitta, jonka alla mitä typerinkin väite tai legenda on totta, niin siellä raamatun tarinat voivat vielä paksusti. Yhtä paksusti kuin ne amerikkalaiset liikemiehet, jotka ovat keksineet sen maagisen taikaviitan.

• meni.jo

Toistat vanhaa mantraasi. Eli juna meni jo.

• bushmanni
        meni.jo kirjoitti:

Toistat vanhaa mantraasi. Eli juna meni jo.

Ja sinulla ei edelleenkään ole argumentteja kumota mielipidettäni.

Mutta kertaus on opintojen äiti, niin jospa se viesti menisi toistolla läpi pahimmallekin pölkkypäälle.

• sairas_adventisti

Arvelinkin, että kenelläkään ei ole järkevää vastausta. Ettekö te ole kyseenalaistaneet Raamatun kirjoituksia? Sitähän Paavali käskee suorastaaan tekemään. Entä eikö Jumalaa saa arvostella? Eikö hän muka kestäisi sitä? Millainen suhde teillä oikein on Jumalaan kun ei minkäänlaista pohtivaa kirjoitusta löydy asian puolesta eikä sitä vastaan Bushmannia lukuunottamatta? Melko heppoiselta tuntuu monen Jumala-suhde. Minun elämässäni on moniulotteisuutta ja minun suhteessani on syvyyttä. Minun Jumala-suhteeni on jatkuvaa dialogia, tosin yksipuolista mutta se kestää kyllä pienet pohdinnatkin. Koittakaa nyt edes. Ehkä sinä voisit pelastaa epäuskoisen sielun etääntymästä Jumalaan ja joutumasta kadotukseen.

Tämä ON hätähuuto!!

• Raamatun_mukaisesti

Minä olen sitä mieltä, että ihmiskunnalla on paljon suurempi vastuu omasta elämästään, mitä monet uskovat ajattelevat. Jumala on antanut ihmiselle valinnanvapauden ja jokaisen meistä pitää elää sitä omaa elämäänsä. Vaikka me puhumme, että Jumala pitää neistä huolta, niin itse me tätä elämää elämme. Ei se Jumala ole meitä täällä parantelemassa. Jos Jumala parantaisi vain omia lapsiaan, olisi se äärimmäisen epäoikeudenmukaista ei-uskovia kohtaan. Minä en usko epäoikeudenmukaiseen Jumalaan.

Ihminen on todella saanut vapaat kädet elämäänsä ja hänen omat valintansa voivat johtaa sairastumiseen. Se on sitten oma moka, sillä valinnanvapautta seuraa myös vastuu. Mutta on myös sairauksia, joihin sairastuja on itse täysin syytön. On turha ottaa painolastia siitä, että olisi itse syyllinen nykytilaansa jonkun synnin kautta. Mutta jos olettaa, että Jumala parantaa, niin ei hän karttaisi parantamasta syntistä ihmistä hänen syntiensä takia. Siitä ei löydy ainoatakaan esimerkkiä Raamatusta.

Raamatussa toki on kaikenlaisia lupauksia mutta niiden perusteella ei pidä olettaa, että voisi vaatia Jumalalta mitään. Jumala pystyy toki parantamaan ja herättämään kuolleista. Hän tekee niin jos haluaa mutta näin ei tapahdu siksi, että hänen täytyisi noudattaa Raamatun lupauksia. Tämä tarkoittaa sitä, että Raamatun lupaukset on kirjoitettu virheellisesti. Niissä pitäisi olla selitys, että parantaa jos on parantaakseen. Absoluuttisia nuo lupaukset eivät ole.

• Valintojen-vaikutus

"Ihminen on todella saanut vapaat kädet elämäänsä ja hänen omat valintansa voivat johtaa sairastumiseen. "

Suurin osa ihmisen sairastumisesta johtuu perintötkijöistä ja alttiudesta sairastua. Perintötekijöihin eivät vaikuta syömiset tai juomiset. Tästä syystä lääkärisi kysyy sinulta, että onko suvussasi joitain sairauksia.

Joku on polttanut tupakkaa säännöllisesti ja syö kaikkea mitä lihakauppa tarjooa ja elää lähes 100-vuotiaaksi. Toinen taas on ollut vegaani koko elämänsä ja vaalii terveyttään kuin pientä lasta ja kuolee syöpään alle 40 vuotiaana.

Geenit ohjaavat myös ihmisen käyttäytymistä ja valintoja.

• kyllä_näin_on

Geenit todella ohjaavat käyttäytymistä mutta on sitä muitakin sairastumisen syitä. Silti kaikki geenien aiheuttamat ominaisuudet eivät periydy. Toiset taas periytyvät.

Esimerkiksi arkuus periytyy geeneissä koirilla ja monet koirilla tavatut ominaisuudet ja sairaudet löytyvät ihmisestäkin. Stressiherkkyys periytyy myös ihmisillä. Nämä molemmat voivat johtaa liiallisesti kasvaessaan esimerkiksi mielenterveydellisiin sairauksiin. Pikkutarkkuus ja itselleen vaativuus on opittu ominaisuus. Sen periytyvyyttä ei tunneta. Näin monet vanhemmat ovat pahentaneet/aiheuttaneet lastensa pikkutarkkuutta omalla käytöksellään. Edelleen, liiallinen itselleen vaativuus voi johtaa masennukseen ja onkin yksi hoitoresistentin masennuksen ylläpitäjistä. Onko tällaisen sairauden sairastaja itse syyllinen omaan sairauteensa? Entä ovatko hänen vanhempansa syyllisiä? Onko kyse synnistä, jonka seurauksena perillinen on sairastunut?

Perintötekijöihin ei suoraan vaikuta syömiset tai juomiset mutta välillisesti kylläkin ja mainitsemasi sairausalttiuden kautta, millä ei tarvitse olla mitää tekemistä perinnöllisyyden kanssa. Geenien toimintaan vaikuttaa syömiset ja juomiset. Tietyllä ruokavaliola tietyt geenit kytkeytyvät päälle ja tietyllä ruokavaliolla ne kytkeytyvät pois päältä. Myös muut elämäntavat vaikuttavat geenien toimintaan vastaavalla tavalla. Geenien päälle/pois kytkeytyminen saa aikaan monia ominaisuuksia ihmisessä mukaanlukien ulkoasuun ja sairastuvuuteen liittyviä ominaisuuksia.

Toisinsanoen: ruokavaliolla ja elämäntavoilla voidaan aiheuttaa ja parantaa sairauksia. Nämä vaikutukset ulottuvat sukupolven yli. Tämä kaikki on tutkittua tietoa.

Mutta mikään sairaus ei johdu synnistä suoraan. Kyllä pääsyy on aina hölmöys.

• Yksi-usko-toinen-ei

Menehän Yksi-usko Lasten syöpäosastolle kyselemään joltain 3-vuotiaalta miksi tämä ei ole uskossa.

• Nunneli

Jesaja 53:s luku profetoi Jeesuksesta; kipujen runtelema mies, jota ihmiset kauhistuivat.
      Täydellinen ihminen, joka kärsi maan päällä ollessaan meidän tähtemme.

1 Johannes 5:19,20 "Me tiedämme, että olemme Jumalasta ja koko maailma on pahan vallassa..."

Hebrealaisten 9:11-26 kärsiessään ihmisenä Jeesus Kristus tuli ymmärtäväiseksi kuninkaaksi ja
      ylimmäiseksi papiksi, joka kykeni auttamaan ihmisiä heidän ahdistuksissaan.

Voidaanko Jumalaa syyttää, kun vanhemmat eivät kykene huolehtimaan lapsistaan?
      Kotona voi vallita puute, väkivalta, riippuvaisuus - ei vain TV:stä tulevana.
      Kun kouluissa, työpaikoilla stressi, vaatimukset ja sairaudet lisääntyvät?
      Kun ahneus saa riistämään ja myrkyttämään ilman, veden, ravinnon?

Filippiläisten 4:7 " ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi,
      on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa."

Roomalaisten 8:26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme.
      Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman,
      niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme,
      sanomattomilla huokauksilla."

Roomalaisten 8:18-23 kuvailee, miten koko luomakunta huokaa tuskissa.

Nämä ovat olleet itselleni tukena ja apuna, kun elämässä on tullut takaiskuja .
      Elämä ei ole ollut minulle mikään ravintola, mistä tilata haluamaansa.

• sairas_adventisti

Kiitos!

• kuka_tai_mikä_rukoilee

Tässä on muuten mielenkiintoinen kirjoitus tuosta Room. 8:26. Alkutekstissä ei lue lainkaan sanaa Pyhä(henki) vaikka käännöksessä lukee Pyhä Henki. Ja...kyse ei ole persoonien välisestä keskustelusta vaan sanattomasta vetoomuksesta Jumalan puoleen. Tuo henki voi yhtä hyvin tarkoittaa rukoilijan omaa henkeä, joka rukoilee rukoilijan mielen mukana.

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.kolumbus.fi/~w462389/jumala/Room_8.26-27.pdf&ved=0ahUKEwiyzYGWhPfTAhVCYZoKHZuNBFAQFggZMAA&usg=AFQjCNEaiJjiZdIrQg7233w_1Q0UlrX0bw&sig2=AWEUXgimoPDzBpJ6_A7C2w

• Nunneli
        kuka_tai_mikä_rukoilee kirjoitti:

Tässä on muuten mielenkiintoinen kirjoitus tuosta Room. 8:26. Alkutekstissä ei lue lainkaan sanaa Pyhä(henki) vaikka käännöksessä lukee Pyhä Henki. Ja...kyse ei ole persoonien välisestä keskustelusta vaan sanattomasta vetoomuksesta Jumalan puoleen. Tuo henki voi yhtä hyvin tarkoittaa rukoilijan omaa henkeä, joka rukoilee rukoilijan mielen mukana.

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.kolumbus.fi/~w462389/jumala/Room_8.26-27.pdf&ved=0ahUKEwiyzYGWhPfTAhVCYZoKHZuNBFAQFggZMAA&usg=AFQjCNEaiJjiZdIrQg7233w_1Q0UlrX0bw&sig2=AWEUXgimoPDzBpJ6_A7C2w

Kiinnostaa mietittävää.
        Olisi ollut hyvä tietää, kuka on lainauksesi kirjoittaja.

• sairas_adventisti

No niin... tulihan tähänkin sitten vihdoin järkeenkäypä vastaus adventistipastorilta. Kysyin erityisesti lupauksesta, jossa sanotaan: mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, sen te saatte (Joh.15:5). En ole kärsinyt vain minä vaan kaksi läheisintä ystävääni, joiden puolesta olen rukoillut helpotusta ja parantumista heidän elämiinsä mutta sitä ei ole tullut. Eikä vain kaksi vaan useita muita ystäviäni, jotka ovat vakavasti sairaita mutta eivät ole parantuneet.

Raamatussa on myös luvattu terveyttä Jumalan palvelijoille, jotta he voisivat käydä töissä tehdäkseen rahaa, jolle he taas voisivat auttaa köyhiä ja sairaita. Tämäkään ei ole toteutunut.

Pastori tutki alkutekstiä ja pohti asiaa ja sanoi itseasiassa juuri sen, mihin olin itsekin päätynyt. Hän sanoi, että tämä kyseinen lupaus (Joh.15:5) ei ole absoluuttinen lupaus, joka toteutuisi kaikille ihmisille kaikissa tilanteissa. Hän sanoi, että hän ei ymmärrä, miksi se on kirjoitettu Raamattuun noin mustavalkoisesti ja suorasukaisesti kun asia ei kuitenkaan ole noin.

Se on hyvä, että pastorimme ovat suoraselkäisiä ja rehellisiä, muuten minulta menisi usko. Jos Raamatussa jotakin ei sanota, niin turha sinne on omia selityksiä laitella mutta on myös hyvä todeta, että Raamatun lupaus ei ole absoluuttinen, jos se ei sitä ole. Tästä seuraa kuitenkin väistämättä jatkokysymys: onko kaikkien Raamatun lupausten kanssa niin, että ne eivät ole absoluuttisia? Pastorin ajatus on vaarallinen. Miten sitä tulkitaan? Kun nyt yksi lupaus ei ole absoluuttinen ja puhutaan vielä lupauksesta, joka on esitetty hyvin selkeästi niin, että sen ymmärtämisessä ei ole tulkinnan varaa, niin voiko muihinkaan Raamatun lupauksiin luottaa? Jos voi, niin mistä tiedän, mihin lupauksiin voi ja mihin ei?

Raamatussa on mm luvattu iankaikkinen elämä niille, jotka uskovat ja jotka kastetaan. Onko tämä lupaus absoluuttinen? Millä perusteella se on absoluuttinen, jos tuo toinen lupaus ei ole. Ovathan molemmat lupaukset Jeesuksen omasta suusta.

Epäilen vähän, että tältä palstalta en tule vastauksia saamaan. Tämä on sen verran korkeaa teologiaa joka kyseenalaistaa Raamatun auktoriteettia, että monella ymmärrys loppuu kesken. Mutta haastan sinut pohtimaan asiaa ja jos olet eri mieltä asiasta niin kerrothan perustelusi omalle näkökannallesi.

• perustellusti

Heitä se Raamattu lattialle ja hyväksy se että esi-isäsi oli perseapina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9417
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      74
      4908
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      44
      4571
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2368
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1576
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      43
      1395
    7. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      53
      1310
    8. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1286
    9. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1252
    10. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      45
      1192
    Aihe