Hyväksymällä sekamiehityksen SMU:n puheenjohtaja , en mainitse nimeä , ajoi merimiehet työttömiksi ja korotti omaa palkkaansa.
Merenkulun AY pomot turvasivat työpaikkansa
76
661
Vastaukset
- pitääköollahölmö
Liiallisella alkoholin käytöllä on monia haittavaikutuksia.
- luottamusmiesfl
Kaikki merenkulun liittojen edusmiehet ovat "golffanneet" keskenään ja sopineet sekamiehityksestä. Surullisinta kaikessa on se että työttömät joutuvat kantamaan suurimman vastuun siitä että SMU:n luottamushenkilöt vetävät fyrkat omaan taskuun. SMU:n johtaja ei itse tehnyt päätöstä , sen hyväksyivät varustamoiden luottamusmiehet.
- verotukeataas
Pitää paikkansa , suuren ulkomaalaisen omistajan SMU luottamusmies kaakonkulmalta oli hyväksymässä ja vaatimassa sekamiehitystä. Konepäällystöliiton varsinais-suomalainen nokkamies samassa varustamossa suorastaan uhosi suomalaisten nuorten mestareiden korvaamista filsuilla oman työpaikkansa säilymisen takaamiseksi.
- otajobiälävingu
verotukeataas kirjoitti:
Pitää paikkansa , suuren ulkomaalaisen omistajan SMU luottamusmies kaakonkulmalta oli hyväksymässä ja vaatimassa sekamiehitystä. Konepäällystöliiton varsinais-suomalainen nokkamies samassa varustamossa suorastaan uhosi suomalaisten nuorten mestareiden korvaamista filsuilla oman työpaikkansa säilymisen takaamiseksi.
On se katkeraa kun dokattu kaikki mestat pystyyn:))) Enää on suolikaksnelonen jossa paskanjauhaminen on ilmaista.
- älävedäpystyyn
Sekamiehityksen vaihtoehtona oli mukava lippu,eli kaikki jobit ulos.
- Politiikkaa2018
Suomalaiset varustamot haluavat nyt Suomen lipun sekamiehityksen, mutta yhtakään Suomalaista merenkulkijaa ne eivät halua. Varustamotuet Investointituet valuvat ulkomaisille toimijoille, Suomalaisten työllisyyttä niillä ei paranneta.
Suomalaisten merimiesten työttömyys on saatu nostettua pilviin näillä poliittisilla toimenpiteillä.- areyouhigh
Pilveä(-kin) olet ottanut......
- enollutpaikalla
areyouhigh kirjoitti:
Pilveä(-kin) olet ottanut......
Pitää paikkansa , suuren ulkomaalaisen omistajan SMU luottamusmies kaakonkulmalta oli hyväksymässä ja vaatimassa sekamiehitystä. Konepäällystöliiton varsinais-suomalainen nokkamies samassa varustamossa suorastaan uhosi suomalaisten nuorten mestareiden korvaamista filsuilla oman työpaikkansa säilymisen takaamiseksi.
Olivatko luottamusmiehet ottaneet muutakin kuin kahvia päätöstä tehdessään? - oletpihallanytjaaina
enollutpaikalla kirjoitti:
Pitää paikkansa , suuren ulkomaalaisen omistajan SMU luottamusmies kaakonkulmalta oli hyväksymässä ja vaatimassa sekamiehitystä. Konepäällystöliiton varsinais-suomalainen nokkamies samassa varustamossa suorastaan uhosi suomalaisten nuorten mestareiden korvaamista filsuilla oman työpaikkansa säilymisen takaamiseksi.
Olivatko luottamusmiehet ottaneet muutakin kuin kahvia päätöstä tehdessään?Hmmm...eikö itseäsi yhtään nolota tämä paskapuhuminen ?
- Sköne
Koko merenkulku, suurta huijausta , juopot pitäisi lomauttaa heti
- eirannero
Säästö ulosliputuksessa olisi varmaan yli 100 miljoonaa veronmaksajille vuodessa , työttömyyskorvaukset mukaan lukien.
- uvlasn
eirannero kirjoitti:
Säästö ulosliputuksessa olisi varmaan yli 100 miljoonaa veronmaksajille vuodessa , työttömyyskorvaukset mukaan lukien.
Onko sinulla siellä laitoksessa talon nettilinja vai tuleeko hoidokilla olla oma liittymä ?
- verovaroillatietenkin
uvlasn kirjoitti:
Onko sinulla siellä laitoksessa talon nettilinja vai tuleeko hoidokilla olla oma liittymä ?
Hyvät yhteydet on järjestetty filsuille verovaroilla tuetuissa laivoissa , verovaroilla tietenkin.
Maataloudelle rakennettiin myös verovaroilla varsin nopeat nettiyhteydet moneen kohteeseen.
Hoidokeilla laitoksissa on kaiketi myös toimiva talon netti , verovaroilla tietenkin. - prööööt
verovaroillatietenkin kirjoitti:
Hyvät yhteydet on järjestetty filsuille verovaroilla tuetuissa laivoissa , verovaroilla tietenkin.
Maataloudelle rakennettiin myös verovaroilla varsin nopeat nettiyhteydet moneen kohteeseen.
Hoidokeilla laitoksissa on kaiketi myös toimiva talon netti , verovaroilla tietenkin.Trollit, spämmit, provot ym. ovat keskustelupalstojen suola. Mutta jos trollaajaa,tms. jos on pihalla kuin lintulauta ko.asiasta, tuloksena on vain vaivaantunutta piereskelyä.
- LukevaSeilori
Kyllä sekamiehitys on tätä päivää menet minne tahansa (poislukien Venäjä, Kuuba ja Pojois-Korea).
Olen seilannut paljon suomalaisissa sekamiehitetyissä paateissä enkä ole vielä törmännyt yhteenkään ulkomaiseen kippariin tai siiffiin joten suomaisille seiloreille sekamiehiteyissäkin on töitä.
Suomen ristelylaivoilla, Arctian paateilla ja virkapaateilla lienee 100% suomimiehitys.
Rahtihommissa joissa kilpaillaan rahdin hinnalla globaalisti on pakko olla globaalisti verrattavissa olevat kustannukset tai rahtia ei saa. Rahtilaivassa kallis 100% suomimiehitys tarkoittaisi sitä, että jostain on tultava rankasti tukieuroja jotta voi kilpailla rahdin hinnasta alueilla jossa on tarjontaa paateista. Joku Varkaus-Savonlinna rahti on hyvin suojattu eikä tarjontaa ulkomaanpaateista juuri ole joten siellä mennään suomilihaksilla. Heti kun mennään suolaiselle vedelle, niin tilanne on toinen.- tukeva_ex_seilori
Kerro paljonko suomi miehitetyn aluksen kokonaiskuluista( prosentteina) on miehityskulut, kallesta kippariin.
- tuetvaluuhukkaan
Sehän paletin tarkoitus olikin , taataan päättäjille hyvä eläke ja nuoret kortistoon , tukieuroista huolimatta. Erään suomalaisen runsasta verotukea nauttivan laivan miehistöluettelossa oli vain kaksi suomalaista nimeä.
- mäjamunkamu
tuetvaluuhukkaan kirjoitti:
Sehän paletin tarkoitus olikin , taataan päättäjille hyvä eläke ja nuoret kortistoon , tukieuroista huolimatta. Erään suomalaisen runsasta verotukea nauttivan laivan miehistöluettelossa oli vain kaksi suomalaista nimeä.
Voi että:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
- volframlamppu
mäjamunkamu kirjoitti:
Voi että:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
Älä ole ressukka huolissasi , veronmaksaja lupasi elättää lampunvaihtajat 5000 euron kuukausi palkalla eläkeikään asti , vaikka ei eletä enää hehkulamppuaikaa. Vaikka Wasa Lines varustamon tekninen johtaja edelleen elää " hehkulappuajassa" on hänellä suuri tavoite edessä muuttaa perunannostokone laivakoneeksi.. Tekninen johtaja ymmärtää enemmän perunannostokoneista kuin laivakoneista , aiheuttaen suuret kustannukset veronmaksajille. . Wasa Varustamon tekninen osaaminen perustuu perunoiden nostamiseen valmistettujen koneiden valmistamiseen , ei laivakoneisiin .
Onneksi verovaroilla tämäkin voidaan maksaa , muuten ei laivaa tulisi.
Sinne menee taas 100 000 000 rahaa hulluuteen , verovaroja suojatyöpaikkoihin.
- LukevaSeilori
Juuri tuo nuorten asema tässä on kaikkein kurjin. Ollaan tilanteessa jossa varustamot laskevat, että kaikki kulut huomioon ottaen palkaton harjoittelija voidaan ottaa vain tiettyyn paattiin, tietylle linjalle jos edes sinne!! Ei ole tarjolla harjoittelupaikkoja ja kesätyöt aluksilla ovat todella kortilla.
Mistä ihmeestä siis nuori saa ne kaikki vaadittavat seilausvuodet kun tähtäimessä on kipparin- tai siiffin kirja? Ekan kirjan kun saa irti, niin sitten homma helpottuu. Alkutaipaleella on ehkä tyydyttävä todella pieneen palkkaan mutta kyllä se siitä lähtee jos palikat loksahtaa kohdilleen.- onkapannu
"...kun tähtäimessä on kipparin- tai siiffin kirja?"
Jos ensin hankkisi ne muut pahvit....
"Alkutaipaleella on ehkä tyydyttävä todella pieneen palkkaan ..."
Perämieskadetti saa ropoja, konemestari euroja.
P.S. Kerro paljonko suomi miehitetyn aluksen kokonaiskuluista( prosentteina) on miehityskulut, kallesta kippariin. - golffiaeläkkeellä
onkapannu kirjoitti:
"...kun tähtäimessä on kipparin- tai siiffin kirja?"
Jos ensin hankkisi ne muut pahvit....
"Alkutaipaleella on ehkä tyydyttävä todella pieneen palkkaan ..."
Perämieskadetti saa ropoja, konemestari euroja.
P.S. Kerro paljonko suomi miehitetyn aluksen kokonaiskuluista( prosentteina) on miehityskulut, kallesta kippariin.Liiton pomot jotka nostavat valtavat palkat eivät tule sitä kertomaan , paljastamaan. Varustajatkin ovat tiedon salanneet , eikä MEK sitä enää suostu kertomaan , luottamus-sopimus liittojen johdon kanssa estää kaiken avoimen tiedon.
- mzda
golffiaeläkkeellä kirjoitti:
Liiton pomot jotka nostavat valtavat palkat eivät tule sitä kertomaan , paljastamaan. Varustajatkin ovat tiedon salanneet , eikä MEK sitä enää suostu kertomaan , luottamus-sopimus liittojen johdon kanssa estää kaiken avoimen tiedon.
Aika säälittävää kitinää liittopomojen palkoista. Maksetaan niin hyvin ettei ihan pähkinöillä osteta. Kyllä se tieto on kaikkien nähtävillä. Sinä et vaan osaa :)))))))))))))))))))
- Päällystöön-kuuluva
Suomalainen merimies saa huomattavaa ylipalkkaa ja muita etuja. Ihan hyvä, että merenkulkuun saadaan osaavampaa ja tehokkaampaa porukkaa.
- verorahaa
Sekamiehitys sopimus takasi AY miehille suojatyöpaikan. Työnantaja maksaa vierasmaalaisten jäsenmaksut ja vakaan tuloviran luottamusmiehille ja liittopomoille. Veronmaksajat kustantavat tämän satojen miljoonien tuen näille harvoille ja valituille.
- kelarahaavaimitä
verorahaa kirjoitti:
Sekamiehitys sopimus takasi AY miehille suojatyöpaikan. Työnantaja maksaa vierasmaalaisten jäsenmaksut ja vakaan tuloviran luottamusmiehille ja liittopomoille. Veronmaksajat kustantavat tämän satojen miljoonien tuen näille harvoille ja valituille.
Kuka sinulle kustantaa tuon sekavuustilan ??
- markkinatalous
kelarahaavaimitä kirjoitti:
Kuka sinulle kustantaa tuon sekavuustilan ??
Selvitys ei käsittele tällaisten tukien tarpeellisuutta, tukijärjestelmän tehokkuutta tai merenkulun vaikuttavuutta. Suomessa merkittävin matkustajamerenkulun tuki on verotuet – arvonlisä- ja valmisteverottomuus (184 milj.€) – ja suorista tukimuodoista miehistökustannustuki (38,7 milj. €). Kaiken kaikkiaan laskennallisen matkustajamerenkulun tuen arvioidaan olevan noin 241–255 miljoonaa euroa vuosittain.
Suuria summia AY miesten elättäminen vaatii. - mierkki
markkinatalous kirjoitti:
Selvitys ei käsittele tällaisten tukien tarpeellisuutta, tukijärjestelmän tehokkuutta tai merenkulun vaikuttavuutta. Suomessa merkittävin matkustajamerenkulun tuki on verotuet – arvonlisä- ja valmisteverottomuus (184 milj.€) – ja suorista tukimuodoista miehistökustannustuki (38,7 milj. €). Kaiken kaikkiaan laskennallisen matkustajamerenkulun tuen arvioidaan olevan noin 241–255 miljoonaa euroa vuosittain.
Suuria summia AY miesten elättäminen vaatii.Olisit lukenut loppuun asti. Lehto, Karppinen, Oulasvirta ja Saarijärvi tekivät kovasti työtä sen eteen.
"Miehistökustannustuen välityksellä varustamoille
palautetaan merimiesten palkan ennakonpidätys, työnantajan merimieseläkevakuutusmaksu
sekä tapaturmavakuutusmaksun määrä (Laki meriliikenteessä käytettävien alusten kilpailukyvyn
parantamisesta 1277/2007). "
Eli, käytännössä merenkulkijat maksavat omat tukensa:)) - onko_mitään_omaa
markkinatalous kirjoitti:
Selvitys ei käsittele tällaisten tukien tarpeellisuutta, tukijärjestelmän tehokkuutta tai merenkulun vaikuttavuutta. Suomessa merkittävin matkustajamerenkulun tuki on verotuet – arvonlisä- ja valmisteverottomuus (184 milj.€) – ja suorista tukimuodoista miehistökustannustuki (38,7 milj. €). Kaiken kaikkiaan laskennallisen matkustajamerenkulun tuen arvioidaan olevan noin 241–255 miljoonaa euroa vuosittain.
Suuria summia AY miesten elättäminen vaatii.Yleensä on tapana kertoa mistä lainataan......
- laskumies
mierkki kirjoitti:
Olisit lukenut loppuun asti. Lehto, Karppinen, Oulasvirta ja Saarijärvi tekivät kovasti työtä sen eteen.
"Miehistökustannustuen välityksellä varustamoille
palautetaan merimiesten palkan ennakonpidätys, työnantajan merimieseläkevakuutusmaksu
sekä tapaturmavakuutusmaksun määrä (Laki meriliikenteessä käytettävien alusten kilpailukyvyn
parantamisesta 1277/2007). "
Eli, käytännössä merenkulkijat maksavat omat tukensa:))Unohtuiko mainita verovaroista tuleva n. 60 miljoonaa eläketukea merenkulkijoille , millä kustannetaan maksamatta jäänyt eläkemaksu. Kun eläketuki lasketaan mukaan on vuotuiset tuet yli 300 miljoonaa. Se on paljon rahaa AY miesten työpaikkojen tukemiseksi. Jos huvilaivat siirrettäisiin ruotsin lipun alle olisi säästöt veronmaksajille valtaisat.
- laskeuudestaan
laskumies kirjoitti:
Unohtuiko mainita verovaroista tuleva n. 60 miljoonaa eläketukea merenkulkijoille , millä kustannetaan maksamatta jäänyt eläkemaksu. Kun eläketuki lasketaan mukaan on vuotuiset tuet yli 300 miljoonaa. Se on paljon rahaa AY miesten työpaikkojen tukemiseksi. Jos huvilaivat siirrettäisiin ruotsin lipun alle olisi säästöt veronmaksajille valtaisat.
"...verovaroista tuleva n. 60 miljoonaa..."
Merenkulkijakin maksaa veroa tuloistaan.
"...kustannetaan maksamatta jäänyt eläkemaksu. ''
Merenkulkija maksaa eläkemaksua (6,35%) tuloistaan. Valtion osuus merimiesten eläkkeestä on 31%
'' Jos huvilaivat siirrettäisiin ruotsin lipun alle olisi säästöt veronmaksajille valtaisat.''
Väärin, laskettu moneen kertaan.
Merenkulun tuet on pähkinöitä kun verrataan moneen muuhun valtion tukemaan alaan. - liittopomot
laskeuudestaan kirjoitti:
"...verovaroista tuleva n. 60 miljoonaa..."
Merenkulkijakin maksaa veroa tuloistaan.
"...kustannetaan maksamatta jäänyt eläkemaksu. ''
Merenkulkija maksaa eläkemaksua (6,35%) tuloistaan. Valtion osuus merimiesten eläkkeestä on 31%
'' Jos huvilaivat siirrettäisiin ruotsin lipun alle olisi säästöt veronmaksajille valtaisat.''
Väärin, laskettu moneen kertaan.
Merenkulun tuet on pähkinöitä kun verrataan moneen muuhun valtion tukemaan alaan.AY pomot ja luottamusmiehet menettäisivät jobit jos verotuki merenkululle lopetettaisiin. Laivojen miehistö voisi jatkaa ulosliputuksen jälkeenkin samoissa tehtävissä. Liittojen pomot ja luottamusmiehet vain varmistelevat omaa tulevaisuuttaan verovaroilla.
- vatikumoon
liittopomot kirjoitti:
AY pomot ja luottamusmiehet menettäisivät jobit jos verotuki merenkululle lopetettaisiin. Laivojen miehistö voisi jatkaa ulosliputuksen jälkeenkin samoissa tehtävissä. Liittojen pomot ja luottamusmiehet vain varmistelevat omaa tulevaisuuttaan verovaroilla.
Ja heti aamusta ihan tinassa:)))))))))))))
- hipheihurraa
liittopomot kirjoitti:
AY pomot ja luottamusmiehet menettäisivät jobit jos verotuki merenkululle lopetettaisiin. Laivojen miehistö voisi jatkaa ulosliputuksen jälkeenkin samoissa tehtävissä. Liittojen pomot ja luottamusmiehet vain varmistelevat omaa tulevaisuuttaan verovaroilla.
''Laivojen miehistö voisi jatkaa ulosliputuksen jälkeenkin samoissa tehtävissä.''
Tottakai, tonni/kk palkalla:))))))))) - pullokalle
hipheihurraa kirjoitti:
''Laivojen miehistö voisi jatkaa ulosliputuksen jälkeenkin samoissa tehtävissä.''
Tottakai, tonni/kk palkalla:)))))))))Kun merenkulkijan keskipalkka on yli 4000 euroa kuussa , maksaako veronmaksajat tuon erotuksen 3000 euroa kuukaudessa merenkulkijalle hupilaivoilla? Moni työtön lähtisi töihin pienemmälläkin palkalla merelle , jos pääsisi töihin. Mutta luottamusmiehet ja liittopomot ei sitä salli. Eliitti elää omaa yltäkylläistä elämää veronmaksajien kustannuksella.
- no_etkä_ole
pullokalle kirjoitti:
Kun merenkulkijan keskipalkka on yli 4000 euroa kuussa , maksaako veronmaksajat tuon erotuksen 3000 euroa kuukaudessa merenkulkijalle hupilaivoilla? Moni työtön lähtisi töihin pienemmälläkin palkalla merelle , jos pääsisi töihin. Mutta luottamusmiehet ja liittopomot ei sitä salli. Eliitti elää omaa yltäkylläistä elämää veronmaksajien kustannuksella.
No voi että kun sinä olet sitten hupaisa:))))))))))))))))))))
- turnipsia
no_etkä_ole kirjoitti:
No voi että kun sinä olet sitten hupaisa:))))))))))))))))))))
Paljonko merenkulkija maksaa veromaksajalle per pää , onko liitoilla mitään käsitystä sen suuruudesta? Paljon se on , onko enemmän kuin maanjussi?
- nxtin
turnipsia kirjoitti:
Paljonko merenkulkija maksaa veromaksajalle per pää , onko liitoilla mitään käsitystä sen suuruudesta? Paljon se on , onko enemmän kuin maanjussi?
Miksi et ota selvää asiasta ? Ne kaikki tuet ovat julkista tietoa.
- uteliasasiasta
nxtin kirjoitti:
Miksi et ota selvää asiasta ? Ne kaikki tuet ovat julkista tietoa.
Voisitko ystävällisesti kertoa mistä tieto on saatavilla ihan vain kiinnostuksen vuoksi?
- onhanmeillärahaa
Taas 75 miljoonaa lisää merenkulun tukea kun vaasanlaivoille saadaan uusi laivan. Se tarkoittaa merenkulun tukien nousevan jo 350 miljoonaan euroon lähivuosina , aiheuttaen valtaisat kustannukset veronmaksajille. Taitaa olla kalleimmat suojatyöpaikat suomen historiassa.
- ennustaedelleen
Numerot on joskus hankalia...laiva maksaa 120 milliä.....valtio antaa 25 milliä....
- hulluuttako
Onhan se totta , merimies loisii maanviljelijän tavalla veronmaksajan kustannuksella. Jos lippu siirretäisiin Ruotsiin suomi säästäisi 250 miljoonaa euroa vuodessa. Laivan miehistö voisi jatkaa ruotsin lipun alla ja suomen veronmaksajat säästäisivät tuon mainitun 250 miljoonaa euroa. Ainut ryhmä mikä menettäisi tuloja olisi merenkulun liittojen johtajat , koska jäsenistö siirtyisi ruotsin ammattiliittoihin. Veronmaksajat kustantavat ylipalkatuille merimiehille verovaroista250 miljoonaa euroa vuodessa suomalaista verorahaa.
- harvoin_tarjolla
Lopeta kotona makoilu. Kyllä sinun kannattaisi hakeutua rahoitusalalle. Sinunlainen hra. Kyky voi ilmoittaa minkäsuuruisella korvauksella on käytettävissä.
- välistävetäjät
harvoin_tarjolla kirjoitti:
Lopeta kotona makoilu. Kyllä sinun kannattaisi hakeutua rahoitusalalle. Sinunlainen hra. Kyky voi ilmoittaa minkäsuuruisella korvauksella on käytettävissä.
Myös ylipalkatut luottamusmiehet kärsisivät , koska ruotsalaiset ottaisivat yli heidän tehtävät. Suomalaiset luottamusmiehet joutuisivat tavallisten työntekijöiden asemaan , siis tekemään töitä palkkansa eteen , jäsenistön kustannuksella loisimisen sijaan.
- epätoivoistanillitystä
välistävetäjät kirjoitti:
Myös ylipalkatut luottamusmiehet kärsisivät , koska ruotsalaiset ottaisivat yli heidän tehtävät. Suomalaiset luottamusmiehet joutuisivat tavallisten työntekijöiden asemaan , siis tekemään töitä palkkansa eteen , jäsenistön kustannuksella loisimisen sijaan.
Se on taas perjantai ja lidlin herkkujuomaa on kulunut....:)))))))))))))))))))
- kantasuomalainen
epätoivoistanillitystä kirjoitti:
Se on taas perjantai ja lidlin herkkujuomaa on kulunut....:)))))))))))))))))))
Suomessa kantasuomalaisilla lääkäreillä täystyöllisyys ja huutava pula lääkäreistä , 1000 ulkomaista lääkäriä on työttömänä suomessa.
Merenkulussa on päinvastoin , valtava määrä ulkomaisia on töissä verorahoilla tuetuissa työpaikoissa , kun kantasuomalaiset ovat kortistossa. - kanta_astujat
kantasuomalainen kirjoitti:
Suomessa kantasuomalaisilla lääkäreillä täystyöllisyys ja huutava pula lääkäreistä , 1000 ulkomaista lääkäriä on työttömänä suomessa.
Merenkulussa on päinvastoin , valtava määrä ulkomaisia on töissä verorahoilla tuetuissa työpaikoissa , kun kantasuomalaiset ovat kortistossa.Ja sinä olet ääliö edelleen:))
- asijantuntija
kanta_astujat kirjoitti:
Ja sinä olet ääliö edelleen:))
Onneksi joku sentään on fiksu ja ymmärtää missä mennään , kun puhutaan merenkulun työllisyydestä tai työttömyydestä.
- voihannenä
asijantuntija kirjoitti:
Onneksi joku sentään on fiksu ja ymmärtää missä mennään , kun puhutaan merenkulun työllisyydestä tai työttömyydestä.
Mitähän tuokin sitten tarkoitti , kuulostaa liiton miesten puheilta , paljon sanoja , vähän asiaa.
- psenn
voihannenä kirjoitti:
Mitähän tuokin sitten tarkoitti , kuulostaa liiton miesten puheilta , paljon sanoja , vähän asiaa.
Älä pelkää, ei se sinua tarkoittanut.
- liitonmiehet
Meillä on tällä hetkellä varustamossa huutava pula tuuraajista niin kannella, koneessa kuin keittiössä. Työntekijöitä on etsitty kivien ja kantojen alta”, OSM Ship Management Finlandin pääluottamusmies Turo Ihalainen kirjoittaa unionin tiedotteessa.
Moni tankkereille pätevä työntekijä on töissä jäänmurtajilla.
Miksi kuitenkin on valtava määrä työttömiä merimiehiä , huijaako Maaseudun Tulevaisuus , vaiko SMU?
Tämä on sitä MTK huijausta jolla halutaan lisää ulkolaisia työntekijöitä veronmaksajien kustantamiin työpaikkoihin.
Jos pulaa olisi , varustamo kouluttaisi suomalaisia noihin töihin.
Maataloustukea voi nostaa ainoastaan suomalainen tila suomessa , miksi suomalaisia ei kouluteta.- eimntt
''Miksi kuitenkin on valtava määrä työttömiä merimiehiä''
SMU:n jäsenistä työttömänä on n.10%, niistäkin osa niitä joille jobi olisi kauhistus. - laivatmeni
Eihän mikään varustamo halua työllistää kantasuomalaisia , kaikki vapaat jobit menevät ulkomaalaisille. Varustamot myös kouluttavat ulkomaalaisia verorahoilla , mutta eivät kantasuomalaisia.
Huoltovarmuus on suuri puhallus , virolaiset on jo valloittaneet suomalaiset laivat , eikä sille mitään mahda edes sipilätollo - uskohyvällätollo
laivatmeni kirjoitti:
Eihän mikään varustamo halua työllistää kantasuomalaisia , kaikki vapaat jobit menevät ulkomaalaisille. Varustamot myös kouluttavat ulkomaalaisia verorahoilla , mutta eivät kantasuomalaisia.
Huoltovarmuus on suuri puhallus , virolaiset on jo valloittaneet suomalaiset laivat , eikä sille mitään mahda edes sipilätolloJa kyllä kuu on juustoa eikä guttaperkkaa, saatana !!
- anonyymi_cTB
OSM shipping on nepotismi hyväli kerholaisten suojatyöpaikka yhtiö. Sinne ei ole ulkopuolisilla asiaa.
ESL koulutti filppareita nosturi kuljettajiksi yhden päivän näyttö kurssilla laivan päällä, kanta suomalainen merenkulkija joutuu käymään 10pv kurssin merenkulku oppilaitoksessa.
Kanta Suomailaista merenkulkijaa savustetaan ulos suomalaisesta kauppalaivastosta. Valtion tuet kuitenkin jatkuvat näille tukia vippaaville yhtiöille.- narumies
Totta joka sana , liitot pissaa jäsenistöä silmään kaikki.
- laitakaulaasi
narumies kirjoitti:
Totta joka sana , liitot pissaa jäsenistöä silmään kaikki.
Wau.... n.20h jaksoit odottaa ennenkuin kommentoit itseäsi:)))))
- smuahmedahne
laitakaulaasi kirjoitti:
Wau.... n.20h jaksoit odottaa ennenkuin kommentoit itseäsi:)))))
Kraanakuskiksi on vaikea kantasuomalisen päästä , yritin kurssille raumalle , pitää käydä koko narumieskoulutus , koulun edustajan mukaan. Filsu saa paperin päivän kurssilla , jota ei kukaan edes tarkista. Missä nyt liittomiehet mennään kun meitä kantasuomalaisia sorretaan? näin raskaasti.
- ahneahmed
smuahmedahne kirjoitti:
Kraanakuskiksi on vaikea kantasuomalisen päästä , yritin kurssille raumalle , pitää käydä koko narumieskoulutus , koulun edustajan mukaan. Filsu saa paperin päivän kurssilla , jota ei kukaan edes tarkista. Missä nyt liittomiehet mennään kun meitä kantasuomalaisia sorretaan? näin raskaasti.
Liittojohtajat , pitäisikö teidän vihdoin herätä puolustamaan jäsenistön etua , ja hieman tinkiä omista rahallisista korvauksista mitä saatte työnantajien pomoilta.
- anonyymi_J0w
Alkoholin ja lääkkeiden sekakäytöllä voi olla kohtalokkaat seuraukset.
- kummankaas
anonyymi_J0w kirjoitti:
Alkoholin ja lääkkeiden sekakäytöllä voi olla kohtalokkaat seuraukset.
Onko liittojohtajilla tämänkaltaisia ongelmia , muutenhan jäsenistöllä olisi töitä , jos päätöksiä olisi tehty selväjärkisenä , vai veikö rahanahneus mielen sekaisin?
- smire
kummankaas kirjoitti:
Onko liittojohtajilla tämänkaltaisia ongelmia , muutenhan jäsenistöllä olisi töitä , jos päätöksiä olisi tehty selväjärkisenä , vai veikö rahanahneus mielen sekaisin?
Se on ikävää kun sinulla ei ole pätevyyttä laivatyöhön, eikä mihinkään muuhunkaan.
Tai..no...ei se ole ikävää:))))))))))))))))))))))) - jäsenmaksuja
smire kirjoitti:
Se on ikävää kun sinulla ei ole pätevyyttä laivatyöhön, eikä mihinkään muuhunkaan.
Tai..no...ei se ole ikävää:)))))))))))))))))))))))Lieneekö liiton miehillä pätevyyksiä , ainakaan laivatyöhön? Muuhun huuhailuun taitaa olla yli tarpeen.
- etpääseikinä
jäsenmaksuja kirjoitti:
Lieneekö liiton miehillä pätevyyksiä , ainakaan laivatyöhön? Muuhun huuhailuun taitaa olla yli tarpeen.
Ei liitonmiehillä/naisilla tarvitse olla pätevyyttä laivatyöhön, mutta monella on alalta kokemusta mutta kirjat on jo menneet vanhoiksi.
- nepotismi
etpääseikinä kirjoitti:
Ei liitonmiehillä/naisilla tarvitse olla pätevyyttä laivatyöhön, mutta monella on alalta kokemusta mutta kirjat on jo menneet vanhoiksi.
Olet aivan oikeassa laivatyöpätevyyttä ei liittojohtajat tarvitse. Pätevyyttä liiton jäsenten etujen ajamiseen kyllä tarvittaisiin , ainakin päällystöliitoissa. Palolan opeilla ei suomalaisille löydy töitä suomalaisesta verovaroilla tuetusta merenkulusta kuin muutamalle harvalle päällystön jäsenelle. Nekin harvat paikat jaetaan "näsin malliilla".
- seakomentaja
nepotismi kirjoitti:
Olet aivan oikeassa laivatyöpätevyyttä ei liittojohtajat tarvitse. Pätevyyttä liiton jäsenten etujen ajamiseen kyllä tarvittaisiin , ainakin päällystöliitoissa. Palolan opeilla ei suomalaisille löydy töitä suomalaisesta verovaroilla tuetusta merenkulusta kuin muutamalle harvalle päällystön jäsenelle. Nekin harvat paikat jaetaan "näsin malliilla".
Palolan ryhmä eli Laivanpäällystöliitto, eli https://www.seacommand.fi/ on lähinnä vitsi. Perämieskadetti, hyi helvetti:)) Palkka 6kk/vuosi
Minä tunnen monia puolikkaan jobilla seilaavia perämiehiä jotka eivät edes harkitse liittymistä spllään. Ei niin kauan kun kipprit kuuluu samaan liittoon. - cranecrane
smuahmedahne kirjoitti:
Kraanakuskiksi on vaikea kantasuomalisen päästä , yritin kurssille raumalle , pitää käydä koko narumieskoulutus , koulun edustajan mukaan. Filsu saa paperin päivän kurssilla , jota ei kukaan edes tarkista. Missä nyt liittomiehet mennään kun meitä kantasuomalaisia sorretaan? näin raskaasti.
Kotkassa järjestetään kraanakursseja varustamoiden tilauksesta ja maksusta.
Tilauksesta saat oman kurssin, hinnat alkaen ...helvetin kallista;)
- turkinpuoleltako
Verovaroilla kustannettu jäänmurto käyttää vierasmaalaisia laivoja , kun samanaikaisesti suomalaiset merimiehet viruvat työttöminä kortistossa ja suomalaiset laivat laiturissa. Onko tässä järkeä , voisiko tietoa saada vaikka liitoilta tai Liikennevirastosta?
- kotimaaniolisuomi
EU määrää kilpailutettavaksi nämäkin......Trafi eli Liikenneturvallisuusvirasto (talvimerenkulkuosasto) vuokraa kalustoa miehitettynä mistä halvimmalla saa.
- kallafacta
''Verovaroilla kustannettu jäänmurto...''
Millä helvetin verovaroilla ?? Suomessä jäänmurtajia ei hyväksytty kauppalusrekisteriin joten mitään tukia ei tule. Ruotsissa toimittiin toisin ja nyt svenskifirma voi antaa Trafille edullisen tarjouksen.... - anonymus123
Ei ole, nimittäin ei ole mitään järkeä sinun jutuissa. Ei nyt, ennen eikä tulevaisuudessa.
- aypaskaasataa
Merimiesunionin ay-pomot kiristävät kansaa. Pyyntö on yli kaiken kohtuuden. Eivät isänmaan asialla.
- etkuiteskaatiiä
''Pyyntö on yli kaiken kohtuuden.''
Paljonko unioni pyytää ?? Paljonko olisi kohtuullinen pyyntö ?? - polta_pc
Paskaa sataa aina kun sinä näppäilet.
- Anonyymi
Suomen merenkulku on ajettu aivan karmeaan tilaan.
Sekamiehityksellä on saatu hävitettyä kantasuomalaiset merenkulkijat lähes kokonaan.
Varustamot vippaavat valtion tukia ennätys tahtia
ESL Shipping/Suomen Varustamot johtaja Matti Mikael Koskinen on sekamiehityksen pioneeri ja vahvasti venäjälle päin kallelaan.
Finnlines on osa järjestäytynyttä rikollisuutta.
Suomalainen merenkulkija on roskaa, mutta heidä tukirahat näyttää kelpaavan varustamoille hyvin. - Anonyymi
Kohtahan satamissa rävähtää , kun AKT.n kin lakot alkavat, ellei sopuun päästä ja tuskin päästäneen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384078- 892009
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151911Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571527Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991322- 741226
- 971104
- 691063