Jalat kipeytyy kuntoillessa

5959

Olen 59 v. nainen ja haluaisin pitää huolta jonkinlaisesta kunnosta. Talvi oli erittäin liukas eikä uskaltanut juuri mitään tehdä eikä ollut edes lunta hiihtämiseen. Kun lumi suli lähdin heti kävelylenkille ja otin muutaman juoksuspurtin. Penikat kipeytyivät niin että tuli lepokipua ja unikin kärsi. Sain 10 päivän tulehduskipulääkityksen joka oli ihan turha. Ainoa joka vähän auttoi oli kylmägeeli. Nyt kysynkin että jos penikat ovat kipeät niin onko paha jos teen päivittäin parin kilometrin lenkin pururadalla? Polkupyörällä ajaen pururadan alkuun ja ihanaa ylä- ja alamäkeä hengästellen kävelen siellä pari kilometriä. Kun mieli niin tekis vaikka jalkoja kirvistää.

2

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vivobarefoot

Tuo penikka taitaa tarkoittaa säären etuosan kipeytymistä. Lihaskalvo kiristää. lihas ei pääse toimimaan normaalisti. Näin olen ymmärtänyt.
      Kannattaisikohan kokeilla hierontaa, mikä sekin voi olla aika kivuliasta ensi alkuun.
      Taitavalta hierojalta voisi saada myös venytysohjeita.
      Sitten nilkan pyörityksiä ja pohkeen venytyksiä. Olen kuitenkin kuullut että vaiva on sitkeä.
      Juoksuspurtit vasta sittenkin kun kunto on nousussa ja pohjakunto luotu. Pururata? en tiedä. Jos kävelisi metsäpolulla, jossa on epätasaisuuksia joka suuntaan. Ihmisen jalka on jotenkin suunniteltu kulkemaan sellaisessa maastossa.
      Ehkä paljain jaloin kävelyä, jotta jalan kaikki lihakset joutuvat töihin, ns paljasjalkakengät, sellaisiakin on.

• 59595

Minulla on ennenkin ollut penikat kipeinä ja oireet ovat lievittyneet disperiinillä ja istumalla jalkojen päällä niin että säären etuosa venyy. Tämä auttoi mutta nyt ei mikään. Pururata on täällä oikeasti metsämaastossa oleva kilsan lenkki jota voi kävellä niin monta kieppiä kun haluaa. Olin eilen ja olin tänään. Otan vielä niskalenkin tästä penikkataudista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      183
      10752
    2. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      105
      7573
    3. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      33
      7421
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      3
      7396
    5. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      89
      5779
    6. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      52
      5238
    7. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      31
      5000
    8. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      13
      4815
    9. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      6
      2174
    10. Ei muuta kun kylärinkiä ajamaan!!!

Huomenta! Tuossa ku kylän pinnassa asunu koko iän, nii viime vuosina nii harmittanu ku viikonloppusin niin hiljasta, sil
      Hyrynsalmi
      41
      1693
    Aihe