Olen pienosakas eräällä etelä-Suomen golfkentistä. Kuinka ollakaan, kun kävin pelaamassa ja maksoin green feen kentän caddie masterilla, niin tämä maksu ei mennyt osakkaana olevani kenttäyhtiön kassaan, vaan tämän emoyhtiön kassaan kuitin mukaan. Ihmettelin tuota jälkeenpäin kovastikin, kunnes asia valkeni kokonaisuudessaan.
Emoyhtiö on suuromistaja tällä kenttäyhtiön kentällä, kuten samassa yhteisössä olevalla toisellakin kentällä, ja joutuu maksamaan satojen tuhansien vastikemaksut joka vuosi kenttäyhtiölle. Ymmärrettävästi muutoin tämä suuri urheilukeidas olisi muutaman vuoden tai vuosikymmenen päästä jopa konkurssikypsä, jos se omasta pussistaan maksaisi vastikkeet, eikä kierrättäisi kenttäyhtiölle kuuluvia green fee tuloja oman kassansa kautta maksaakseen vastikkeet joka vuosi. Minusta toiminta on törkeästi pienosakasta loukkaavaa. En tiedä, onko osakkeista, joiden pelioikeuksia myydään green feenä kenttäyhtiön caddie masterilla, maksettu vuotuinen vastike vasta kun riittävä summa on saatu kasaan, mikä on yhtiöjärjestyksen vastaista. Joka tapauksessa yhtiön hallitus ja toimitusjohtaja eivät ole asian laitaa kertoneet avoimesti pienosakkaille, että tällainen järjestely on tehty jne. Haistakoon paskat…
Pienosakkaan arkea?
10
1104
Vastaukset
- MyinOsakkeen2006
Siirry Hiekkaharjun Golfiin pelaamaan, siellä on asiat tip top.
- MitesOn
Hiekkaharju Golf -keskustelu sujettiin Golfpisteen forumilla, alkoiko tulla esiin liian arkaluonteisia tosiasioita UGG:n konkurssipesässä ja HieG:ssa tapahtuvassa vedätyksestä?
Huh! Hyvä jako ja oppi muille. Kiitos paljon.
- Anonyymi
En kyllä mikä on pienosakas golf kentällä , jos tarvitsee maksaa greenfeen ? Mä olen osakas clubillani, enkä maksa mitään greenfeetä vaan pelaan koko kauden vastikkeellani ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä mikä on pienosakas golf kentällä , jos tarvitsee maksaa greenfeen ? Mä olen osakas clubillani, enkä maksa mitään greenfeetä vaan pelaan koko kauden vastikkeellani ?
Mekin Håkanin kans hutkitaan klubilla ihan vastikkeen edestä. Joskus takaakin
- Ostopäälikkö
Jos tunnet itsesi huojatuksi, myy GOLF osakkeesi pois.
http://osakkeistaeroon.simplesite.com/
Kaikki kelpaa, vaikka golf-kerhosi uhkailee ja varoittelee, heidän on merkittävä uusi omistaja osakerekisteriin viipymättä. Osakeyhtiölaki vaatii, hallitus tekee rikoksen josta joutuu tiilenpäitä lukemaan.- Anonyymi
Kuka voisi kertoa mitä tarkoittaa Pienosakas ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka voisi kertoa mitä tarkoittaa Pienosakas ?
Se on sellainen nousukas. Suuri osa golfin pelaajista on pienosakkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sellainen nousukas. Suuri osa golfin pelaajista on pienosakkaita.
Toi avaus on täyttä roskaa, pelkkää mustamaalausta jos olet osakeyhtiö golfkentän osakas et maksa mitään greenfee maksua. Suurin osa näistä golfkenttä asiantuntijoista on vaan lukenut nettisivuja, eivät ole edes käyneet golfkentällä saati pelanneet.
- Anonyymi
Kyllä löytyy muitakin golfkenttiä, esim täältä https://nordic.golf/golf-kentat/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351208
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34781Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29496Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14451- 20436
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad18435