Olen pienosakas eräällä etelä-Suomen golfkentistä. Kuinka ollakaan, kun kävin pelaamassa ja maksoin green feen kentän caddie masterilla, niin tämä maksu ei mennyt osakkaana olevani kenttäyhtiön kassaan, vaan tämän emoyhtiön kassaan kuitin mukaan. Ihmettelin tuota jälkeenpäin kovastikin, kunnes asia valkeni kokonaisuudessaan.
Emoyhtiö on suuromistaja tällä kenttäyhtiön kentällä, kuten samassa yhteisössä olevalla toisellakin kentällä, ja joutuu maksamaan satojen tuhansien vastikemaksut joka vuosi kenttäyhtiölle. Ymmärrettävästi muutoin tämä suuri urheilukeidas olisi muutaman vuoden tai vuosikymmenen päästä jopa konkurssikypsä, jos se omasta pussistaan maksaisi vastikkeet, eikä kierrättäisi kenttäyhtiölle kuuluvia green fee tuloja oman kassansa kautta maksaakseen vastikkeet joka vuosi. Minusta toiminta on törkeästi pienosakasta loukkaavaa. En tiedä, onko osakkeista, joiden pelioikeuksia myydään green feenä kenttäyhtiön caddie masterilla, maksettu vuotuinen vastike vasta kun riittävä summa on saatu kasaan, mikä on yhtiöjärjestyksen vastaista. Joka tapauksessa yhtiön hallitus ja toimitusjohtaja eivät ole asian laitaa kertoneet avoimesti pienosakkaille, että tällainen järjestely on tehty jne. Haistakoon paskat…
Pienosakkaan arkea?
10
921
Vastaukset
- MyinOsakkeen2006
Siirry Hiekkaharjun Golfiin pelaamaan, siellä on asiat tip top.
- MitesOn
Hiekkaharju Golf -keskustelu sujettiin Golfpisteen forumilla, alkoiko tulla esiin liian arkaluonteisia tosiasioita UGG:n konkurssipesässä ja HieG:ssa tapahtuvassa vedätyksestä?
Huh! Hyvä jako ja oppi muille. Kiitos paljon.
- Anonyymi
En kyllä mikä on pienosakas golf kentällä , jos tarvitsee maksaa greenfeen ? Mä olen osakas clubillani, enkä maksa mitään greenfeetä vaan pelaan koko kauden vastikkeellani ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä mikä on pienosakas golf kentällä , jos tarvitsee maksaa greenfeen ? Mä olen osakas clubillani, enkä maksa mitään greenfeetä vaan pelaan koko kauden vastikkeellani ?
Mekin Håkanin kans hutkitaan klubilla ihan vastikkeen edestä. Joskus takaakin
- Ostopäälikkö
Jos tunnet itsesi huojatuksi, myy GOLF osakkeesi pois.
http://osakkeistaeroon.simplesite.com/
Kaikki kelpaa, vaikka golf-kerhosi uhkailee ja varoittelee, heidän on merkittävä uusi omistaja osakerekisteriin viipymättä. Osakeyhtiölaki vaatii, hallitus tekee rikoksen josta joutuu tiilenpäitä lukemaan.- Anonyymi
Kuka voisi kertoa mitä tarkoittaa Pienosakas ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka voisi kertoa mitä tarkoittaa Pienosakas ?
Se on sellainen nousukas. Suuri osa golfin pelaajista on pienosakkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sellainen nousukas. Suuri osa golfin pelaajista on pienosakkaita.
Toi avaus on täyttä roskaa, pelkkää mustamaalausta jos olet osakeyhtiö golfkentän osakas et maksa mitään greenfee maksua. Suurin osa näistä golfkenttä asiantuntijoista on vaan lukenut nettisivuja, eivät ole edes käyneet golfkentällä saati pelanneet.
- Anonyymi
Kyllä löytyy muitakin golfkenttiä, esim täältä https://nordic.golf/golf-kentat/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124570MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar912356Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5641785Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491- 91453
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671187Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331118Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219990Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64967Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3948