Olen pienosakas eräällä etelä-Suomen golfkentistä. Kuinka ollakaan, kun kävin pelaamassa ja maksoin green feen kentän caddie masterilla, niin tämä maksu ei mennyt osakkaana olevani kenttäyhtiön kassaan, vaan tämän emoyhtiön kassaan kuitin mukaan. Ihmettelin tuota jälkeenpäin kovastikin, kunnes asia valkeni kokonaisuudessaan.
Emoyhtiö on suuromistaja tällä kenttäyhtiön kentällä, kuten samassa yhteisössä olevalla toisellakin kentällä, ja joutuu maksamaan satojen tuhansien vastikemaksut joka vuosi kenttäyhtiölle. Ymmärrettävästi muutoin tämä suuri urheilukeidas olisi muutaman vuoden tai vuosikymmenen päästä jopa konkurssikypsä, jos se omasta pussistaan maksaisi vastikkeet, eikä kierrättäisi kenttäyhtiölle kuuluvia green fee tuloja oman kassansa kautta maksaakseen vastikkeet joka vuosi. Minusta toiminta on törkeästi pienosakasta loukkaavaa. En tiedä, onko osakkeista, joiden pelioikeuksia myydään green feenä kenttäyhtiön caddie masterilla, maksettu vuotuinen vastike vasta kun riittävä summa on saatu kasaan, mikä on yhtiöjärjestyksen vastaista. Joka tapauksessa yhtiön hallitus ja toimitusjohtaja eivät ole asian laitaa kertoneet avoimesti pienosakkaille, että tällainen järjestely on tehty jne. Haistakoon paskat…
Pienosakkaan arkea?
10
920
Vastaukset
- MyinOsakkeen2006
Siirry Hiekkaharjun Golfiin pelaamaan, siellä on asiat tip top.
- MitesOn
Hiekkaharju Golf -keskustelu sujettiin Golfpisteen forumilla, alkoiko tulla esiin liian arkaluonteisia tosiasioita UGG:n konkurssipesässä ja HieG:ssa tapahtuvassa vedätyksestä?
Huh! Hyvä jako ja oppi muille. Kiitos paljon.
- Anonyymi
En kyllä mikä on pienosakas golf kentällä , jos tarvitsee maksaa greenfeen ? Mä olen osakas clubillani, enkä maksa mitään greenfeetä vaan pelaan koko kauden vastikkeellani ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä mikä on pienosakas golf kentällä , jos tarvitsee maksaa greenfeen ? Mä olen osakas clubillani, enkä maksa mitään greenfeetä vaan pelaan koko kauden vastikkeellani ?
Mekin Håkanin kans hutkitaan klubilla ihan vastikkeen edestä. Joskus takaakin
- Ostopäälikkö
Jos tunnet itsesi huojatuksi, myy GOLF osakkeesi pois.
http://osakkeistaeroon.simplesite.com/
Kaikki kelpaa, vaikka golf-kerhosi uhkailee ja varoittelee, heidän on merkittävä uusi omistaja osakerekisteriin viipymättä. Osakeyhtiölaki vaatii, hallitus tekee rikoksen josta joutuu tiilenpäitä lukemaan.- Anonyymi
Kuka voisi kertoa mitä tarkoittaa Pienosakas ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka voisi kertoa mitä tarkoittaa Pienosakas ?
Se on sellainen nousukas. Suuri osa golfin pelaajista on pienosakkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sellainen nousukas. Suuri osa golfin pelaajista on pienosakkaita.
Toi avaus on täyttä roskaa, pelkkää mustamaalausta jos olet osakeyhtiö golfkentän osakas et maksa mitään greenfee maksua. Suurin osa näistä golfkenttä asiantuntijoista on vaan lukenut nettisivuja, eivät ole edes käyneet golfkentällä saati pelanneet.
- Anonyymi
Kyllä löytyy muitakin golfkenttiä, esim täältä https://nordic.golf/golf-kentat/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851