https://crop.kaleva.fi/GWvn9QRkPughQvxaGLjOcUJZb9s=/smart/http://kuvat.kaleva.fi/cartoons/423d229531a9457a8281accba7fd4d83.jpg
Mitähän keksisikään enään, kun kaikki kerrottu jonkunsata kertaa.
Ei papille kuitenkaan kerro historiaansa, elämäänsä, kuten meille tehnyt.
Oli mielestään jopa paras RUKissa.
Kapilla ei enään niin puheenaihetta
17
181
Vastaukset
- Leikkimajuri.sekaisin
Armeijasta raakattu pankkomajuri heräsi ja ensimmäinen mieleen tullut ajatus oli kapia kohtaan tuntema kateus.
- Luulot.kovat.itsestä
Vasemmiston illuusio vain vastauksesi.
Vasurit luulee, että muutkin kadehtii laillaan.
Ei kepulaiset kadehdi, kun on työtä työn perään..
Tiedämme työn ja työn merkityksen. Jotka laistaa se luulevat
tietävänsä siitäkin kaiken, ilman kokemuksia. Edes omia portaita
ei saada siivottua. Siihenkin pitää kepulainen olla.
Ei heikkosaattoista kukaan kadehdi.
- Yksinkertaista
hehhehehe
Kyllä se Kapia kuvaa. - toisin.on.siellä
Teillä pankkopojilla puheenaihetta riittää. "Majurilla" ja "johtajalla" on ja pysyy puheenaiheena Kapi. Siitähän on puhuttava, mikä eniten kiinnostaa. Oli sitten syy ihailu, kateus tai alemmuudentunto.
- Ei.ikään
Sosialistiin alemmuuden tunne ?
Jo on paksua punikilla.
Kyllä punikit on juoksupoikia. - Totuus.nähdään
Ei.ikään kirjoitti:
Sosialistiin alemmuuden tunne ?
Jo on paksua punikilla.
Kyllä punikit on juoksupoikia.Kyllä se on niin, että Kapi täällä juoksuttaa teitä. On oikeasti kapteeni ja johtavassa asemassa ollut sivilissäkin. Juoksuttanut pöljän tekemään itsestään majurin ja toisen pöljän johtajan. Alemmuudentunteesta se on todiste. Kateutenne on aiheellinen ja jatkuvasti se tulee ilmi.
Kapi on muuten kai kokoomuslainen, te olette agraarisosialisteja.
- Oikea.pankkopoika
Kapi oli SDP ehdokkaana, harvemmin kokoomuslainen SDP ehdokkaana, kun sitä vastaan sai SDP:ltä kapteenin arvon.
SDP kapteenin arvo ei ole oikea upseerin arvo. Ei vaikka kuin yritätte demut sitä selittää.
Jopa itse pitää itseään parhaana. Taitamaton paras, ei se niin ole. Tällaisiin sosialistit iskee, heikkoihin. Heikkoa käytetty hyväksi. Sinänsä sama arvostaan, kun loppui 45 vuotiaan yhteys armeijaan, laitettiin pehmeästi toinen syy miksei kertausharjoituksiin edes ollut ollut pätevä.
Sotilaat tekee sotilaan työt, muut tekee muut työt. Kun ei aineksia, sitten näin.
Jos kriisi olisi tullut, tuollaiset parempi kun ovatkin sivussa "maitojunassa".
Konttorissa "turvassa". Niin hyvä ja paras, että pysyäkkin siellä.- Leikkimajuri.sekaisin
Aika jännää, että sinä, eläkeläinen, olet noin kateellinen toisen elämästä ja saavutuksista. Pohjana kateudelle voi olla oma kelvottomuus armeijaan ja työelämään, vai kuinka?
Muita heikompi on myöskin netissä muita kovempi valehtelemaan, kuten pankkomajurinkin kohdalla on nähty. Kun kapi kävi ulkomailla, "lähti" pankkomajuri viikon päästä Guatemalaan. Sieltä emme saaneet valokuvia katseltavaksi, mutta Australiasta tuli kuvia ja niiden ohessa tekstiäkin ihan kiitettävästi. Ai mutta kuvat ja teksti olivatkin matkaesitteestä.
Kapilla oli joitain kirjallisiakin saavutuksia ja niinpä pankkomajuri ilmoitti, että häneltäkin ilmestyy "kirjanen kevveemällä". Ilmoituksen jälkeen kevät on koittanut jo kaksi kertaa, mutta pankkiksen kirjasta ei kaupoissa näy.
Pankkiksen itserakentamalla metsätielläkin on ollut hiljaista. Ei ole ollut risutalkoita, eikä myöskään nokipannukahveja lettujen kera. Vieläköhän se itserakennettu akrikaatti toimii? Se sama akrikaatti, joka toimi dieselpolttoaineella ja viikon päästä traktorin ulosotolla, ja josta otettiin virtaa metsäkäyttöön soveltuvaan jääkaappiin. Siihen luukulliseen. - MaissPerseAUJombeJOHT
Kyllä kriisin koittaessa on tosiaankin parempi, että koiraslotat pysyvät konttorihommissa.
- Sulla.rakkaussuhde
Leikkimajuri.sekaisin kirjoitti:
Aika jännää, että sinä, eläkeläinen, olet noin kateellinen toisen elämästä ja saavutuksista. Pohjana kateudelle voi olla oma kelvottomuus armeijaan ja työelämään, vai kuinka?
Muita heikompi on myöskin netissä muita kovempi valehtelemaan, kuten pankkomajurinkin kohdalla on nähty. Kun kapi kävi ulkomailla, "lähti" pankkomajuri viikon päästä Guatemalaan. Sieltä emme saaneet valokuvia katseltavaksi, mutta Australiasta tuli kuvia ja niiden ohessa tekstiäkin ihan kiitettävästi. Ai mutta kuvat ja teksti olivatkin matkaesitteestä.
Kapilla oli joitain kirjallisiakin saavutuksia ja niinpä pankkomajuri ilmoitti, että häneltäkin ilmestyy "kirjanen kevveemällä". Ilmoituksen jälkeen kevät on koittanut jo kaksi kertaa, mutta pankkiksen kirjasta ei kaupoissa näy.
Pankkiksen itserakentamalla metsätielläkin on ollut hiljaista. Ei ole ollut risutalkoita, eikä myöskään nokipannukahveja lettujen kera. Vieläköhän se itserakennettu akrikaatti toimii? Se sama akrikaatti, joka toimi dieselpolttoaineella ja viikon päästä traktorin ulosotolla, ja josta otettiin virtaa metsäkäyttöön soveltuvaan jääkaappiin. Siihen luukulliseen.Varmaan majurin rouva olisi sinullekin lättykahvit tarjoillut, jos olisit Kapin kanssa mennyt sinne.
Sulle näkyy Kapi olevan rakas.
Aatekkin voi olla rakkauden aihe, kun vasemmistolaisia olette hengeltänne.
Kovasti puolustelet, itse tietämättä mitä. - Himmeät.valot
Sulla.rakkaussuhde kirjoitti:
Varmaan majurin rouva olisi sinullekin lättykahvit tarjoillut, jos olisit Kapin kanssa mennyt sinne.
Sulle näkyy Kapi olevan rakas.
Aatekkin voi olla rakkauden aihe, kun vasemmistolaisia olette hengeltänne.
Kovasti puolustelet, itse tietämättä mitä.Oletko koskaan käynyt älykkyystestissä? Mene huomenna. Me jo tiedämme testin tuloksen.
- Muovirasiasta
Jorma syö sellaista ruokaa, joka ei edistä ruuansulatusta. Siksi naamakin on kuin ummetus aliupseerilla. Ei surkimus tajua!
Voi Hyvä Luoja! Toiseksi on jäänyt presidentti Koivisto rinnallani, kun hänen hautajaisten päivänä - josta äsken kirjoittelin avauksenani - vain minä olen pankkopojan mielessä ollut! Vankkumaton on hänen uskonsa sdp:n kaikkivaltaisuuteen, kun uskoo puolueen tehneen minusta kapteenin! Tasavallan Presidentti Urho Kekkonen minut ylensi kapteeniksi 1.3.1979. Kuten oli ylentänyt jo sitä ennen luutnantiksi ja yliluutnantiksi. Olisiko ylennysesityksen tehnyt puolustusministeri Taisto Tähkämaa, joka oli kepulainen;))
Kapteeniylennykseni oli vain luonnollista jatkumoa varsin monipuoliselle sotilasuralleni, jossa ilmeisesti olin saanut tuollaisista asioista päättävät korkeat esimieheni vakuuttuneiksi kyvyistäni. Me kaikki neljä puolustusvoimissa ensimmäisessä erässä kapteeniksi ylennettyjä olimme saman luutnanttikurssin oppilaita, ja kun minä satuin olemaan sen kurssin priimus, ei kai siksikään minua voitu sivuuttaa.
Mahdoton trauma kepulaisella pankkopojalla on koko sotilasurastani ja jopa RUK:n kurssin suorittamisesta. Kun itse ei ole päässyt RUK:kiakaan käymään, ja minä satuin olemaan sielläkin 2.K:n priimus, saaden samalla koko 500-miehisen kiväärilinjan parhaan todistuksen. Kuvan tuosta priimuslautasesta olen joskus täällä näyttänyt, enkä ole koskaan sanonut olleeni koko yli tuhatmiehisen kurssini priimus, vaan sellainen oli eräs toinen silloinen kanta-aliupseeri, joka palveli krh-komppaniassa.
Pankkopojan päänvaivana olevasta ”sosialismistani” vielä. Olin v. 1972 kuntavaaleissa sitoutumattomana ehdokkaana sdp:n listoilla. Pääkaupungin aliupseerikerhot asettivat minut ehdokkaakseen. Siihen, että he halusivat minut sdp:n listoille, varmaan vaikutti se, että sdp oli puolueistamme voimakkaimmin tukemassa liittomme ajamaa henkilöstöuudistusta. Yhtä paljon vaikutti se, että kokoomuksen listoilla oli edelleen ehdokkaana jo kaupunginvaltuustossa ollut eversti Jorma Korvenheimo, ja minun uskottiin menevän paremmin läpi sdp:n listoilta. En mennyt läpi, vaikka sain yli 200 ääntä, eikä puoletkaan äänestäjistäni liene olleet sdp:n kannattajia.
En ollut minäkään ennen noita aikoja sdp:n vaan kansanpuolueen kannattaja. Enkä sen jälkeenkään ollut sdp:n kannattaja ennen kuin Paavo Lipponen tuli puolueen johtoon. Lipponen on viimeinen demari, jota eduskuntaan olen äänestänyt. Martti Ahtisaarta äänestin presidentiksi, ja myös Tarja Halosta v. 2000, kun vastaehdokkaanaan oli kepun Esko Aho. Vuonna 2006 en enää äänestänyt Halosta, vaan Sauli Niinistöä, joka ei vielä silloin mennyt läpi, mutta meni v. 2012, ja tietenkin häntä äänestin myös silloin.
Pankkopoika kokee syntyneensä kepulaiseksi - tai maalaisliittolaiseksi - ja hänen on mahdotonta ymmärtää, että jollekin toiselle käsitys puolueiden merkityksistä voi olla toinen. Minä olen ollut melko monena elämässäni, niin myös puoluekannatuksessani. Olen aina arvottanut puolueita sen perusteella, miten olen nähnyt niiden ajavan asioita, joilla näen olevan suurinta merkitystä maalle ja miksei myös itsellenikin.
Kepua en kuitenkaan voinut kannattaa edes pitkällä siviilityöurallani, vaikka hyvä työnantajani oli omistajataustoiltaan lähellä kepua. Sielläkään ei silti edetty uralla jonkin puoluekannatuksen perusteella vaan töissään näytetyillä kyvyillä. Konttoripalveluesimiehestä melko pian etenin keskushallinnon isännöitsijän varsin vaativaan ja vastuulliseen tehtävään. Oli minulla siihen hieman muodollistakin pätevyyttä, kun olin suorittanut Kiinteistöalan Koulutuskeskuksessa isännöitsijäkurssin ja tutkinnon.
Luulenpa, että en olisi kelpuuttanut pankkopoikaa alaisuuteeni mihinkään tehtävään laajalla vastuualueellani, en edes vahtimestariksi tai ulkoalueiden hoitajaksi, vaativammista tehtävistä puhumattakaan. Mutta ovathan nuo pankkopojat päässeet tällä kepupalstalla sentään ”majureiksi” ja ”johtajiksi”, ihan omatekoisina, joten miksi sellainen päänvaiva teille on tullut minusta, kun olen vain kapteeni eikä edes sekään vaatimaton arvoni itseni tekemä;))- MaissPerseAUJombeJOHT
Olipas taas omaa kehua olan takaa. Surkimus olet aina ollut ja muiden naurettavana.
En minäkään kelpuuttaisi Sinua vähäisimpäänkään tehtävään koska luottamus on nolla. Et siis kaki siihen missä kyykit! - Johan.on.luulot.itsestä
Miten korkeamassa arvossa voisit otta alaiseksesi ?
Miten sen tekisit ? Ei nyt sentän SDP ihan kaikkivaltias ole, jos kuoluja käymättömän onkin ylentänyt upseeriski. - selitystä.tässä
Johan.on.luulot.itsestä kirjoitti:
Miten korkeamassa arvossa voisit otta alaiseksesi ?
Miten sen tekisit ? Ei nyt sentän SDP ihan kaikkivaltias ole, jos kuoluja käymättömän onkin ylentänyt upseeriski.Omatekoinen majuri ei ole presidentin ylentämää kapteenia korkeammassa arvossa. Kapia enemmän kouluja käynyt ei kirjoittaisi otta, sentän, kuoluja ja upseeriski. Ison firman vastuullinen isännöitsijä ei ottaisi noin kirjoittavaa vahtimestariksikaan.
- Olette.te.sossut
selitystä.tässä kirjoitti:
Omatekoinen majuri ei ole presidentin ylentämää kapteenia korkeammassa arvossa. Kapia enemmän kouluja käynyt ei kirjoittaisi otta, sentän, kuoluja ja upseeriski. Ison firman vastuullinen isännöitsijä ei ottaisi noin kirjoittavaa vahtimestariksikaan.
No..
hyvä kun sinulla on taitoja vahtimestariksi.
Kirjoituksesi on puhdasta, silmiä ja mieltä ylentävää.
Varmaan Kapi hyväksyisi sinun puhtaan kirjoituksen mielellään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173569
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit232691En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322145- 881965
- 191936
- 261612
- 321482
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui361477Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91404Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111354