APUA AUTTAKAA NOPEASTI

Apuakaipaavanuorukainen

mitä minun teidän mielestä kannattaisi tehdä tässä tilanteessa minä ja minun paras ystäväni ollaan 16 vuotiaita ja tuossa vähän aikaa sitten me riideltiin todella paljon ja usein ihan turhistakin asioista. Nyt tässä ihan lähiaikoina ei olla riidelty ja meillä on ollut todella hauskaa yhdessä mutta nyt huomaan että häntä harmittaa tai ärsyttää jokin ja hän ei halua puhua siitä mutta sitten jos en yritän selvittää tai kysyä hän luulee ettei minua kiinnosta ja sitten meillä tulee siitä uusi riita mutta sitten jos minä kyselen liikaa tai yritän saada tietää siitä tulee taas riita koska hän vihaa jos kyselen liikaa tai jankutan jotakin asiaa. Asutaan siis savonlinnassa ja täällä ei ole oikein mitään paikkoja mistä voisimme yhdessä saada apua tähän ja olen kokeillut kaikkia keinoja ja nyt päätin sitten tätä kokeilla jos joku osaisi auttaa :(

3

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Miksi kyselet kun tiedät ettei hän halua kertoa? Tuohan on kiusaamista!

      Jutelkaa kaikesta muusta; musasta, elokuvista, uudesta englanninkielensanastosta, mitä olette oppineet koulussa, sopikaa kokkamisesta yhdessä jommankumman kotona ensi lauantai-iltapäivänä, kerro mihin haluaisit matkustaa, miksi ja milloin , jne. jne jnejne

      Keskustelunaiheita on tsiljoonia, huolehdi ettet vedä mitään henkilokohtaista siihen. Sinun ei tarvitse. Maailmalla tapahtuu ja kuohuu koko ajan niin valtavasti että siitä voi jutella tuntikausia!

    • asdfadsfsdfa

      Ehkä se asia ei tosiaan vaan kuulu sinulle. Hyväksy se ja toimi sen mukaisesti.

    • Hei Apuakaipaavanuorukainen.

      Ihmiset ovat erilaisia, jos heidän mieltään jokin asia painaa. Toiset puhuvat siitä samantein avoimesti, toinen tarvitsee paljon aikaa ja tasan oikean hetken. Minusta kuulostaa, että voisit opetella nykyistä enemmän kunnioittamaan ystäväsi tilan tarvetta ja sitä, milloin ja mistä ja minkä verran hän haluaa sinulle puhua. Puhuminenhan on aina puhujan valinta, ei koskaan mikään pakko tai vaatimus. Voi olla, että hän avautuisikin sinulle, jos ei kokisi 'tivaamista'. Tämän kaiken tosin kirjoitan tietämättä tilanteestasi muuta kuin mitä kirjoituksestasi luin ja päättelin. On mahdollista, että totuus on ihan jotain muutakin.

      Voit kuitenkin halutessasi sanoa ystävällesi, että olet kuuntelevana korvana, mutta et tahdo patistaa tai vaatia. Voihan olla, että tämä palauttaa ystävyytenne läheisyyden uudelleen. Jos toinen ystävä ei halua samanlaista tunneläheisyyttä, ei siihen voi kuitenkaan pakottaa. Pyri antamaan aikaa ja kunnioittamaan erilaisuutta.

      Merja, diakoni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe