Sain töitä 59 vuotiaana

UusiDuuniUkille

Olen etsinyt uutta työtä nykyisen "työn" tilalle jo useita vuosia. Vihdoin tärppäsi ja luulen, että pitkä harjoittelu työnhaussa avitti tärppiä. Sopimus tehty ja ihan kohta odottaa mielenkiintoinen työ ja ennen kaikkea työ kotimaassa.
Tässä koukkuja joita käytin pyydystäessäni:
- EI IKÄÄ HAKEMUKSEEN
- cv siistittävä hakemuksen mukaan. Ei liian hyvä!
- hyvät suosittelijat
- koulutuksen päivitys. Päivitin itse opistotutkinnon AMK:si
- kaikki mahdolliset työhön liittyvät luvat ja sertifikaatit oltava kunnossa
- kalastus olemassa olevassa verkossa
- haastatteluun siistinä ja asiaa harjoitelleena. Asia jossa kannatta konsultoida puolisoa.

Jos tuleva pomo joka on sinua nuorempi on haastattelussa mukana, niin esitä vaatimattomampaa kuin olet. Yhden haastattelun jälkeen tuleva pomoni sanoi, että olet liian pätevä, pätevämpi kuin minä. Yhdessä haastattelussa haettiin naista paikkaamaan vääristynyttä sukupuolijakaumaa joten olin haastattelussa vain jotta työnhaun tasa-arvoasiat toteutuisivat. Tuo on asia jolle hakija ei voi mitään.
Yleisin hylkäämissyy on kuitenkin se, että useimmat organisaatiot ja yritykset haluavat olla nuorekkaita ja energisiä. Kun halutaan näyttää ulospäin nuorekkaalta, niin vain ylimmässä johdossa voi olla yli 5-kymppisiä oikeita osaajia. Keskijohto, pikkupomot ja suorittajat 25-35v.

Kaikista tärkeintä lienee se, että lähettää riittävästi tarkkaan kohdennettuja ja hiottuja hakemuksia. Itsellä yli 100 lähetettyä hakemusta kovalevyllä.

4

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jormanderos
    • Putteli

Ei kiinnosta, haitallinen sivusto!

• UusiDuuniUkille

Nyt on 2kk testivaihe töissä tehty. Ihan oikeesti kyllä kokeneen osaaminen on arvokas asia työnantajalle. Kerroin juuri työhaastattelussa, että jos teemme sopimuksen, niin palkkani on jo tienattu koeajan tekemisilläni. Ihan perusasioita joilla saadaan yritykselle satojen tuhansien säästöt mutta liian vähän elämää ja maailmaa nähneet nuoremmat kollegat eivät nähneet ilmiselvää ratkaisua.

Hyvä mieli ja nyt vaan funtsimaan, että minkä ikäisenä sitä sitten joskus jäisi eläkkeelle.

Kyllä 6-kymmpisillä on tulevaisuutta työelämässä ja työelämällä loistava tulevaisuus 6-kymppisten kanssa.

• mites.oli

Siis vaihdoitko toisestä työstä toiseen vai olitko ihan työttömänä hakemassa työtä? Siinä on suuri ero.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      95
      6101
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5535
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2757
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      2015
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1621
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1583
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      136
      1459
    Aihe