Sain velvoittavan kutsun ko. tilaisuuteen. Mitä siellä tapahtuu?? Kesto? Jos jätän menemättä niin karenssiko paukahtaa?
TE-toimiston infotilaisuus
16
653
Vastaukset
- Käynyt
Info kuten sanotaankin, työnhakemisesta ja muutoksista. Kestää alle 2 tuntia. jos et mene työttömyysturvasi katkeaa.
- Pyhäsylvi
Kuulin että käynnillä on täytettävä jokin lomake. Sisältö ja ketä se ylipäätään palvelee? Onko vapaaehtoinen? Nimeäni en laita mihinkään jos ei ole pakko.
- jotain.rajaa
No jo nyt on markkinat. Viesti poistettu. Totuus on se että kyseinen kurssi on täyttä paskaa. Siinä luennoidaan sähköisen palvelun käytöstä jonka jokainen työtön taatusti tietää kuten sen miten liikennevalot toimii.
http://www.te-palvelut.fi/te/fi/
Nämä tyypit pitävät työttömiä pilkkanaan mutta asiaaa ei nähtävästi saa enää edes sanoa ääneen?- Uhcijobo
Katsos kun virkailijoilla ei ole muuten mitään tekemistä, sen takia ne hommailevat sitä sun tätä, puhumattakaan TE-toimiston naurettavista sähköisistä järjestelmistä, jotka korkeintaan aiheuttavat kaikille osapuolille vain ja ainoastaan turhaa työtä...luulisi, että jos paperinpyörittelystä pöydän laidalta toiselle on päästy eroon, niin tietokoneohjelmat olisivat joustavia ja järkeviä, mutta ei...aasintuntijat ostavat niitä halvalla toisilta aasintuntijoilta Ja työttömät kärsii väärinymmärrysten takia, koska kukaan TE toimistoissa ei yleensä tajua mistään mitään, ei edes omista järjestelmistään.
- yjdyj
Taitaa olla tämän palstan moderaattori te- toimiston virkailija.
- oivoivois
Mulle on tullu tuollanen sekä kutsuja mm. yrityspajan perustamiseen, miten erotut haastattelussa jne. Yleensä lukee maininta viestissä, että "osallistuminen on vapaaehtoista" . En ole osallistunut noihin, koska aivan naurettavaa touhua - haastattelussa erottumiseen-luentoon ois pitäny mennä te-tstoon, joka tarjoaa videoyhteyden, kestoki tais olla melkein 3h. Eli, jos lukee, että osallistuttava - mene, ettei tule karenssia (voi aikansa kuluttaa vaikkapa puremalla kynsiä) ja jos ei ole pakko - anna olla.
- ei.naurata.enää.yhtään
Että oikein yrityspaja? Että nämä vajakit yrittävät tehdä pajatoiminnasta yritystoimintaako? Hyi vittu.
Ilmeisesti te- toimistojen virkailijoilla on erilaiset toimintatavat. Itse olen saanut KOLME KERTAA tuohon samaan palveluinfoon kutsun joka on velvoittava. Kaksi kertaa olen joutunut soittamaan perään että mitä helvettiä, luuletteko että juoksen kuuntelemassa saman litanian kolmeen kertaan? Karenssin uhalla! Siellä esitellään piirtoheitinkalvojen avulla tämän te- toimiston oma- asiointi- nettisivun käyttöä! Siis sitä jonka jokainen työtön taatusti osaa. Jos ei osaa, ei tarvitse kuin marssia lähimpään te- toimistoon niin siellä ovat aulapalvelijat opastamassa kädestä pitäen miten homma toimii.
Te- sekoilu on vajonnut todella alas. Läpikotaisin aivotonta toimintaa. Nyt jopa suoli24.fi- foorumille on näköjään ilmaantunut kritisointisensuuri. - oivoivoisvois
Tuossa tuo "kutsu" hiukkasen lyhennettynä:
"Haluatko opetella yrittäjyystaitoja, mutta et halua tai ole valmis perustamaan omaa yritystä? Nyt tähän yhtälöön löytyy ratkaisu!
TE-toimisto järjestää yhdessä infotilaisuuden Omapaja-toiminnasta. Omapaja on pajayritys, joka tarjoaa sinulle mahdollisuuden toimia yrittäjämäisesti ilman oman yrityksen perustamista. Omassa pajayrityksessäsi voit rauhassa kehittää ja testata yritysideaasi. Omapaja hoitaa lakisääteiset velvoitteet ja paperisodan puolestasi. Muilta osin toimit yrityspajassa itsenäisesti ja ansiosi muodostuvat oman pajayrityksesi tuloksen perusteella. Vastaat itse työsi suunnittelusta, markkinoinnista ja toteutuksesta. Et tarvitse y-tunnusta, etkä ole kirjanpitovelvollinen.
Itsenäiset pajayrittäjät voivat tehdä halutessaan yhteistyötä toisten pajayrittäjien kanssa esim. markkinoinnissa. Palveluprovisio on 6%."
- ei.puhelin.terrorille
Minulle tuli viime syksynä useitakin te-tston lähettämiä kutsuja puhelinmyyntiyritysten pitämään infoon. Yhdessä kutsussa ei ollut mainintaa onko pakollinen vai ei joten varmuuden vuoksi menin. Muissa kutsuissa mainittiin tilaisuuden olevan vapaaehtoinen, joten jätin menemättä. Puhelinmyynti on vihoviimeistä hommaa.
- Voisentään
Tätäkään kutsua näihin tilaisuuksiin ne ei osaa hoitaa asiallisesti eli selkokielellä kertoa, onko pakko mennä vai onko vapaaehtoinen. Se pitäisi kai jostain lakipykälistä itse etsiä ja viime kädessähän viranomainen sitten mielivallallaan päättää, että miten se nyt olikaan ja mieluiten vielä yllätyksenä jälkikäteen, kun suunnitelmiasi käydään läpi. Täysin ala arvoista ihmisten alistamista! Tällaistahan tämä on sosialistien rakentamassa yhteiskunnassa!
- Ksantippaa
Niinpä, nämä surkeat yritykset, joita johtaa ahneet paskiaiset, jotka haluaa lähes ilmaista työvoimaa riskittömästi eli kaikki riskit jää työntekijälle, näitä valtion TE-tsto tukee tai on valjastanut heidät asettelemaan loukkuja työttömille ihmisille tyyliin, jos et mene infoon, karenssia pukkaa, jos et hae ko. Työpaikkaa karenssia pukkaa. Sitten kuitenkin nämä paska firmat heti infojen jälkeen, johon on pakotettu 50-60 työntönyä nuoresta vanhaan istuskelemaan, hakevat mol.fi sivustolla työntekijöitä kuukausitolkulla. Mikähän tämän systeemin tarkoitus oikein on? Tuollaisiin paskatöihin nyt pystyy ihan kuka vain, jos osaa lukea ja tehdä yksnkertaisia laskutoimituksia.
- Ilkeyttä
Te-keskuksen toiminta on täyttä hölynpölyä ja pelleilyä. Minulle ovat järjestäneet vaikka minkälaista juoksutusta ja sähköistä hakuvalmennusta ja on nyt käynyt että olen täysin kyllästynyt ja tympääntynyt edes katsoa työpaikka ilmoituksia. Sen ne ovat saaneet aikaan tällä joutavalla juoksuttamisella. Itseänsä vain työllistävät tuetuilla verorahoilla laiskat tätit.
Miten tällaista toimintaa on suomessa vielä v.2017. Takapajuista ja todella alkeellista ilkikurista toimintaa näin tietotekniikan aikakaudella vain onkohan sittenkin suomi putomassa holokaustiseen aikaan jossa ei titokoneita liiemmin ollut.
Tekaistuja työpaikkoja on joillakin alueilla pilvinpimein. Kaikkea ei kannate uskoa mitä lukee. Politisointunut suomi elää valheen kulttuuria.- Tcyvijojpkpn
Tiettyä ihmisryhmää saa alistaa eli kantasuomalaisia työttömiä kristittyjä, mutta voi kauhea sentään, jos sanot yhden poikkipuolisen sanan maahanmuuttajista, heidän yhteiskunnan varoilla elämisestään, silloin nousee suuri häly.
- etetetee
Tyrkyttävät vapaaehtoistöitä erityisesti SPR lle, joka ei tahdo saada enää työntekijöitä rahallakaan.
- Automaatiosuunittelija
TE_toimistot ja työministeriön tädit eivät tule koskaan voittamaan digitalisaatiota. Saavat simputtaa kantasuomalaisia työttömiä hamaan tulevaisuuteen asti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214