olin kuulevinani, et pakollinen olis tulossa, kuulinko ihan höpöjä, vai harhoja?
250w sähkiksiin vakuutus pakollinen
3
96
Vastaukset
Lainaus Liikenneturvan sivuilta:
Sähköavusteinen tai moottorilla varustettu polkupyörä saa kulkea maksimissaan 25 km/h. Sähköavusteisen polkupyörän suurin teho saa olla enintään 250W, ja niihin sovelletaan polkupyörän teknisiä vaatimuksia eikä niille oteta liikennevakuutusta.
Sen sijaan liikennevakuutus on otettava moottorilla varustetuille polkupyörille, joiden teho on 250 W - 1 kW. Näihin sovelletaan mopoa vastaavia teknisiä vaatimuksia, mutta niitä ei kuitenkaan tarvitse rekisteröidä.- Juu_ei
Liikennesurma sekoilee.
Sähköavusteinen pyörä on enintään 250W, se saa avustaa sähköllä silloin kun ajaja itse polkee ja avustuksen pitää lakata jos nopeus ylittää 25km/h. Piste.
Jos pyörään on laitettu moottori, jossa on tehoa yli 250W mutta enintään 1000W, ja joka avustaa edellisen mukaan, se on polkupyörä ja se tarvitsee sen lisäksi liikennevakuutuksen.
Jos sähkömoottorilla varustettu pyörä on ajettavissa sähköllä itse polkematta, tai jos moottorissa on tehoa yli 1000W, laite on sähkömopo ja sillä ei saa ajaa pyörätiellä.
Ajoneuvomääräykset katsotaan Trafin sivuilta, eikä mistään toisen käden lähteistä.- KaunistaIltaa
Eikä myöskään pelkästään näin. Itsellä on 250W moottori omassani kiinni, mutta on ns. nopea sähköavusteinen, moottorin avustaessa polkemista aina 45 km/h saakka. Tuolloin fillari pitää liikennevakuuttaa ja katsastaa. Tuolloin fillarissa on myös kilpi, joka ei kuitenkaan ole aivan samoilla vaatimuksilla kuin mopo, esim. mitä tulee kypärän suhteen. Kypärän käyttöpakko kyllä on, ja kuka nyt ei käyttäisi kypärää aina ajaessa muutenkin polkupyörällä? Se on totta, että autoteillä tai mopoille sallituilla tulee näillä ajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002