Ja asia koskee siis naisia. Minulla ei ole vuosiin ollut uimapukua, vaan bikinit. Nyt on kuitenkin tilanne iän myötä se, että uimapuku olis armollisempi. Mutta kun olen pitkä ja kuitenkin vielä suht hoikka, niin oikean koon valinta tuottaa ongelmaa.
Katselin tässä aikani kuluksi uimapuvun valintaohjeita netin teksteistä. Sanovat, että uimapuvun pitäisi olla napakka... No, kävin tässä yhtä mallia jo kaupassa aamupäivällä sovittamassa. Pienempi koko oli napakka - pituussuunta tässä nyt lähinnä askarruttaa - ja sitä suurempi taas ei kiristänyt mistään - mutta kun puku kastuu, antaako tuo pituussuunnassa uutena ja kuivana hieman kiristävä myöten ja venyy uinnissa hyvältä tuntuvalta eikä vedestä noustessakaan aiheuta rannalta nousun huomaavissa hilpeyttä, ja taas se suurempi koko joka ei kuivana kiristänyt mistään edes leveyssuunnassa, tuleeko siitä sitten varsinkin takapuolen kohdalta liian alas roikkuva kun puku kastuu...
Uimapuku oli kuitenkin urheilumerkkiä, arena. Muutama kymppi - senhän tuo maksaa, mutta hukkaostokset ovat hukkaostoksia...
uimapuvun valinta
1
2075
Vastaukset 1
Eipä ole täällä tultu viihdyttyä joten alkuperäiselle kysyjälle vastaus lienee myöhässä, mutta jos joku muukin pohtii, niin satunnaisemmalle uimarille mahdollinen vastaus löytyy puvun materiaalista. Yleisesti uimapuvut on tehty joko lycra- tai polyesterpohjaisista materiaaleista. Lycrasta tehty puku on joustavampi ja venyy, polyesteristä tehty puku ei. Arenalla "Waterfeel"-tuotemerkki on muistaakseni sekoitus, jossa yritetään näiden välillä kompromissiä.
Mukavuuteen vaikuttaa toki myös puvun olkaimet. Leveämmät voivat olla mukavammat, mutta toisaalta joidenkin mallien kapeat olkaimet ovat säädettävissä vetämällä ne solmuun. (Kilpauimarin puvun mallia ei saisi tosin muuttaa ollenkaan, mutta kun puhutaan kisoista joissa uidaan "treenipuvulla", niin tätä sääntöä tuskin vahditaan kovinkaan tarkkaan.)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6071561Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44847Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl478728Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12681- 44624
- 40590
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin29548Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510- 29498
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160484