uimapuvun valinta

koko-ongelma

Ja asia koskee siis naisia. Minulla ei ole vuosiin ollut uimapukua, vaan bikinit. Nyt on kuitenkin tilanne iän myötä se, että uimapuku olis armollisempi. Mutta kun olen pitkä ja kuitenkin vielä suht hoikka, niin oikean koon valinta tuottaa ongelmaa.
Katselin tässä aikani kuluksi uimapuvun valintaohjeita netin teksteistä. Sanovat, että uimapuvun pitäisi olla napakka... No, kävin tässä yhtä mallia jo kaupassa aamupäivällä sovittamassa. Pienempi koko oli napakka - pituussuunta tässä nyt lähinnä askarruttaa - ja sitä suurempi taas ei kiristänyt mistään - mutta kun puku kastuu, antaako tuo pituussuunnassa uutena ja kuivana hieman kiristävä myöten ja venyy uinnissa hyvältä tuntuvalta eikä vedestä noustessakaan aiheuta rannalta nousun huomaavissa hilpeyttä, ja taas se suurempi koko joka ei kuivana kiristänyt mistään edes leveyssuunnassa, tuleeko siitä sitten varsinkin takapuolen kohdalta liian alas roikkuva kun puku kastuu...
Uimapuku oli kuitenkin urheilumerkkiä, arena. Muutama kymppi - senhän tuo maksaa, mutta hukkaostokset ovat hukkaostoksia...

1

2065

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä ole täällä tultu viihdyttyä joten alkuperäiselle kysyjälle vastaus lienee myöhässä, mutta jos joku muukin pohtii, niin satunnaisemmalle uimarille mahdollinen vastaus löytyy puvun materiaalista. Yleisesti uimapuvut on tehty joko lycra- tai polyesterpohjaisista materiaaleista. Lycrasta tehty puku on joustavampi ja venyy, polyesteristä tehty puku ei. Arenalla "Waterfeel"-tuotemerkki on muistaakseni sekoitus, jossa yritetään näiden välillä kompromissiä.

Mukavuuteen vaikuttaa toki myös puvun olkaimet. Leveämmät voivat olla mukavammat, mutta toisaalta joidenkin mallien kapeat olkaimet ovat säädettävissä vetämällä ne solmuun. (Kilpauimarin puvun mallia ei saisi tosin muuttaa ollenkaan, mutta kun puhutaan kisoista joissa uidaan "treenipuvulla", niin tätä sääntöä tuskin vahditaan kovinkaan tarkkaan.)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      57
      1711
    2. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      132
      1378
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      70
      1241
    4. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      10
      836
    5. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      64
      811
    6. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      69
      691
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      39
      531
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      36
      477
    9. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      45