JYSK

kokemuksia ?

Millainen työnantaja on Jysk Vuodevarasto. Hakevat osa-aikaisia myyjiä. Minkähänlainen palkkaus ? Joutuuko osa-aikainen yleensä tekemään iltavuorot ?

106

28205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ihan mukiinmenevä työnantaja.Itse ollut osa-aikaisena ja työskennellyt n.20 tuntia /vko, yleensä kokonaisia päiviä ja välillä vapaat. Ei pelkästään iltoja ja viikonloppuja siis...suosittelen!

    • tikki

      yleensä ne työvuorot jakautuu aika tasan. mutta riippuu monta tuntia tekee viikossa. nykyään harvat paikat enään palkkaa kokoaikaisia. kannattaa kokeilla

    • TIMO-TIMO

      EN TODELLAKAAN SUOSITTELE JYSKIÄ TYÖPAIKAKSI KENELLEKKÄN!!!!!!
      MYYMÄLÄPÄÄLLIKÖKSIKIN PALKATTIIN ÄITIYLOMALTA TULEVA JOLLA EI KOKEMUSTA KYSEISESTÄ TYÖSTÄ OLLENKAAN!!
      HALUSIVAT ULKOPUOLISEN KUN KAUPAN MAINE OLIN IKÄ OLI.. JA ON!!
      NO MYYJÄT NEUVOIVAT POMOAAN JA ASIAKKAAT IHMETTELI..
      POMOA EI NÄKY NÄKYNYT KUIN TAUOLLA KOKO AJAN JA YKSIN SAI JUOSTA VARASTOON JA MYYMÄLÄÄN..
      ONNEKSI NIITÄ VUOROJA EI TURHAN USEIN KO. KANSSA OLLUT.. SITTEN KEKSITTIIN VALITTAMISEN AIHETTA MISTÄ VAAN JA OPETETTIIN KUSETTAMAAN ASIAKKAITA IHME VERUKEILLA KUN TUOTETTA UNOHDETTU TILATA TM.
      JA KUKA SAI SYYT? ME MYYJÄT VAIKKA POMO TEKI TILAUKSET..
      PALKKA OLI IHAN OK.. MUTTA LUVATTU BONUS.. EI IKINÄ NÄKYNYT KENELLÄKÄÄN MUULLA KUIN POMOLLA.. VAIKKA HYVIN MYYTIIN YLI KUUKAUSI RAJOJEN (JOS EI SAATU MYYNTIÄ NIIN HIRVEÄT HAUKUT PIIRIPÄÄLLIKÖLTÄ!!!!!)..
      ETTÄ SILLEEN..
      TYÖKAVERIT SUURIN OSA OK!! SE TOINEN OSA NIITÄ PERS... NUOLIJOITA (JOKA PAIKASSAHAN NIITÄ:) JOTKA OLEVINAAN HYVÄÄ KAVERIA JA HETI SELÄN TAKANA MUSTAMAALAAMASSA POMOLLE..

      TYÖVUOROISTA.. ILTAA JA AAMUA.. MUTTA PALJON YLI KAHDEKSAA TUNTIA, PISIMMILLÄÄN KYMMENEN.. MUTTA KUTEN SANOTTU PALKKA HYVÄ, KUUKAUSI PALKKA EHKÄ PAREMPI ITSE OLIN TUNTILAINEN KUN OPISKELIN ELI NOIN VIISTOISTA TUNTIA VIIKKO SOPIMUS MUTTA ENEMMÄN OLI TARJOLLA!!

      • Anonyymi

        Tuo nyt on ihan normaalia jos yrirys hsluaa säästää tai on ystävä .... kauniaisten kaupunki laittaa opettajien virkaan ei koulutusta kyseisen viran toimimiseen. ja kun saavst opettajan töihin niin täsdäkin esiintyy kummallisuuksia miten voi mennä ja tulla töihin oman mielen mukaan mutta työ listaan merkitään 8h tai ollaan esimies tai vara esimies niin työlistaan merkitään tekaistuja ylityö tunteja ? vaikka töihin tultiin myöhässä ? Tässä teille kummallinen työnantaja päiväkodeissa.
        kauhea ilmapiiri jossa seläntakana haukutaan johtajia ja muita työntekijöitä.


      • Anonyymi

        Tuo nyt on ihan normaalia jos yrirys hsluaa säästää tai on ystävä .... kauniaisten kaupunki laittaa opettajien virkaan ei koulutusta kyseisen viran toimimiseen. ja kun saavst opettajan töihin niin täsdäkin esiintyy kummallisuuksia miten voi mennä ja tulla töihin oman mielen mukaan mutta työ listaan merkitään 8h tai ollaan esimies tai vara esimies niin työlistaan merkitään tekaistuja ylityö tunteja ? vaikka töihin tultiin myöhässä ? Tässä teille kummallinen työnantaja päiväkodeissa.
        kauhea ilmapiiri jossa seläntakana haukutaan johtajia ja muita työntekijöitä.


    • Työ is best of jysk

      Aikamoisia mielipiteitä jyskistä, se on vaan siinä että miten työntekoon
      suhtautuu. Jos lähtee siitä että minä en halua tehdä mitään, niin pomon suhtautuminen työntekijään muuttuu.

    • jysk rulesssssssssss

      täällä taitaa pyöriä sellaista porukkaa, jotka eivät tiedä mitä on työnteko. Helppoa on haukkua jyskiä kun ei itse tiedä mitään, jyskissä tehdään töitä jopa 10 tuntia päivässä. sitten joku lähtee siitä että jysk on paska paikka

    • JENNA123

      Minä olen työskennellyt Jyskissä puolitoista vuotta ja voin kehua koko sydämestäni!
      TYÖKAVERIT LOISTAVIA! Palkka on hyvä --> saadaan kolmesti vuodessa hyvät bonukset, jotka vuodessa vastaa hyvällä menestyksellä jopa puolentoista kuukauden palkkaa.
      Ilmapiiri on kannustava ja vastuuta saa helposti kun näyttää kykynsä, en esim. itse ole merkonomi tms koulutukseltani, mutta olen saanut nopeasti vastuuta olemalla hyvä työssäni.

      Päivät voivat olla pitkiä, mutta joustoa saa yleensä tosi hyvin. Kunhan muistaa joustaa takaisin sitä tarvittaessa :)

    • Näin on

      Tuo "jousto" Jyskissä tarkoittaa sitä, että puhelin soi jatkuvasti vapaapäivinäkin ja työvuorot muuttuu muutaman tunnin varoitusajalla useampana päivänä viikossa, ja aina pitäisi olla valmis lähtemään töihin. (huom: ei ainoastaan pienillä tunneilla olevat vaan "vakituisetkin")
      Vastuuta kyllä saa niin paljon kun haluaa ja työn määrä lisääntyy jatkuvasti, mutta palkka ei muutu minnekkään kun kaikki pitää tehdä samassa ajassa kuin ilman vastuutakin, eli nimellistä vain on vastuu.

    • Työhönsä väsynyt

      Mielestäni Jyskissä myyjää ei arvosteta yhtään. Pienellä porukalla joudutaan tekemään hullusti töitä. Kiitosta ei koskaan saa hyvin tehdystä työstä. Palaute on aina vain negatiivista, mitä myymäläpäälliköltä, aluepäälliköltä ja muulta johtoportaalta tulee. Ei motivoi. Vaikka mitä tekisit ja kuinka hyvin. Niille ei riitä mikään. Kokoajan myyjiä ajetaan tiukemmalle ja tiukemmalle. Asiakkaat kitisevät, kun on niin vähän henkilökuntaa. Kaikki asiat jäävät puolitiehen, kun on niin paljon asiakkaita ja niin paljon työtä. Jyskissä myyjä myy, hyllyttää, purkaa ja vastaanottaa kuormat, järjestää varaston, antaa asiakkaille tavarat varastosta ja hoitaa kaiken maailman paperitöitä. Kuitenkin työvuorossa on yleensä kaksi henkilöä yhtä aikaa. Joku varmasti jää tekemättä. Palkkaisivat enemmän väkeä, niin saisi asiat järjestykseen ja asiakkaat tyytyväisemmiksi -> enemmän myyntiä!

      • huhheijaa

        Olen aivan samaa mieltä "työhönsä väsynyt". JYSK on ollut työurani isoin pettymys, se miten henkilökuntaa kohdellaan ja esim. kuinka huonot henkilöt ovat johtotehtävissä on järkyttävää. Ei esimiestaitoja näkyvillä ollenkaan ja myyjät saavat haukut.

        Mitä bonuksiin tulee niin ei ole ikinä ollu yli 30e. Myymäläpäällikkö vetää isoimman potin ja tekee vähiten. Toimipisteiden välillä kamala kilpailu, samoin esim. keskiostokilpailut työntekijöiden välillä: NE EIVÄT KASVATA YHTEISTYÖTÄ!

        Ja se, että saisi tehdä töitä ja joustaa? EI ole yhtäkään ylimääräistä tuntia tullut, myymäläpäällikkö ahmii ylityötunnit itsellensä.

        Johtoporras saisi keskittyä työntekijöiden hyvinvointiin ja tuntimääriin enemmän kuin indeksilukuihinsa. Mutta heidän on helppo katsoa tietokonettaan, kun muut tekevät kaiken työn.


    • jiz123

      Anteeksi, oletko tosiaan työskennellyt Jyskissä? Miten olet noin pihalla?

      Bonusta tulee tosiaan sen mukaan miten myymälä pärjää, isoin osuus siitäkin tuloksesta on myynnistä(10% yli edellisen vuoden niin jo rapsahtaa alimmat bonukset). Meidän myymälä on aina pärjännyt niin hyvin, että aina ollaan saatu isot bonarit.

      Missähän olet ollut töissä, jos mielestäsi esimiehet oliat ammattitaidottomia? Se on ongelma, josta olisi pitänyt jollekkin sanoa. Meillä on ainaki tosi asiantunteva MP. Ja tiedoksesi, MP "ahmii tunteja" sen takia, että myymälä ei myy yli tuntilinjausten. Myymäläpäällikköllehän ei makseta tunneista mitään, hänellä on kiinteä kuukausipalkka, ja on ihan sama tekeekö hän viikossa 10 vai 80 tuntia, kuitenkin sama palkka tulee. Siksi, varsinkin, huono myyntisempänä aikana, he ottavat itselleen paljon tunteja, koska jos niitä jaetaan mielivaltaisesti tuntipalkkalaisille, ne täytyy tasoittaa jossain muualla.

      Ainakin meillä keskiostoa ei pidetä minään kilpailuna, vaan yhteisenä tavoittelemisen arvoisena asiana. Koko myymälän keskiostoa seurataan enemmän kuin yksittäisen henkilön.

      Minulle ainakin Jysk on ollut erinomainen työpaikka. En vaihtaisi pois.
      Terkun, MyP

    • JHJH1

      Haluaisin saada rehellistä, uudempaa tietoa Jyskistä työnantajana ? Sekä tuntilaisena että päällikkö tasolla olijat - kertokaa mielipiteenne. Jokaisessa työpaikassahan on ne hyvät puolet, että jos ihan listaisitte tähän plussat ja miinukset ??? t. tiedoista kiitollinen :)

    • JHJH1

      Siis piti kirjoittaa; jokaisessa työpaikassahan on ne hyvät JA huonot puolet.

    • JHJH1

      Halooooooo, eikö kellään oo kommentoitavaa tähän ???

    • JHJH1

      On se nyt kumma kun ei kukaan kommentoi asiasta mitään.... ????

    • Jyskytijyskyti

      Millaista palkkaa JYSKin myymäläpäälliköt ym. myymälän vastaavat ja esimiehet saavat? Osaisiko joku antaa esimerkkejä?

      • Mietin_Jyskiä_työp

        Tämä kiinnostaisi minuakin


    • Jyskiin

      Jyskin myyjän palkkausta mietin itsekin..eli tuntipalkka siis on? Ja paljonkohan aloittelijalla mahtaisi olla? Jyskin Keski-Suomen alueen paikat kiinnostaa ja sieltä kaipailisin itsekin vähän kokemuksia millainen työnantaja on ja onko kukaan ollut oppisopimuksella Jyskissä..

      • 20plus10on

        Ainakin MOL:ssa on vain "kaupan TES", eiköhän tuolla homma pyöri. Bonuksista sit tiedä, ne on aina oma juttunsa, mut pohjapalkkana toi Kaupan TES


    • Jyskläinen

      Alle vuoden työkokemuksella tuntipalkka on vain 8,95€/h.
      Vuoden jälkeen tuntipalkka on 10.53€/h. Sitten 3vuoden etc.
      Itse olen 2-vuotta ollut jyskissä töissä ja tyytyväinen ollut.
      Joka kk. Palkka n.1300e

      • Että-sillee

        Harjoittelijan palkka varmaan tuo 8,95€/h, kaupan alan TESsin mukaan jos mennään niin taitaa olla 10,16 €/h pienimmillään. Ja ihan ilman työkokemusta. Riippunee sopimuksen laadusta että maksetaanko harjoittelijan palkkaa vai ei.
        TESsistä ne voi käydä tarkistamassa.


    • En_suosittele

      Itse olen kolme vuotta Jyskissä ollut ja voin sanoa, että skipatkaa työpaikka suoraan... Myyjänä teet kovan työn, josta MP ja MyP (Myynti- ja palveluvastaava) repivät suurimmat bonukset, vaikka myyjänä teet kovimman työn, ja haet painavat huonekalut varastosta. Et hyödy kovasta myyntityöstä mitään. Jos olet hyvä alalla, hae mielummin Sotkaan, samalla työllä saat kunnon provikan päälle ja henkilökuntaedut.

      Yleisesti ottaen myymälöiden esimiehet vaihtuvat tiuhaan, itselläni tässä ajassa viisi kertaa vaihtunut esimiehet. Sen huomaa koulutuksen puutteesta, osaamattomassa esimiestyössä. He mielellään palkkaavat nuoria myyjiä, näillä kun ei usein ole kokemusta muista paikoista, tai siitä miten esimiehen kuuluu käyttäytyä, eivätkä myöskään uskalla pitää puoliaan. Myymälässä onkin vain noin alle 25 vuotiaita töissä. Jos avaa suunsa ja kertoo mitä mieltä asioista on, sitä ei oteta mitenkään huomioon, ja työntekijä saa vittuilua osakseen, ja koko kuva työntekijästä muuttuu.

      Tapiolan Jyskiin haetaan tällä hetkellä myyjää, ja voin sanoa, että älkää ihmeessä hakeko, tai jos jo pääsitte sinne haastatteluun, niin pääsette aivan varmasti johonkin muuhun kaupanalan töihin. Saman palkan saatte muussa työssä vähemmällä stressillä. Siellä ylitöistä ei makseta, jos illalla venyy asiakkaiden takia, se on kuulemma oma vika. Ja tämä venyminen on ennemmin sääntö kuin poikkeus. Joskus laittavat työtehtäviin, että aamuvuorosta ei lähdetä ennen kuin työt tehtynä, tarkoittaa paria tuntia työtä ilman palkkaa. Parin tunnin pakollisista palavereista ei saa palkkaa. Taukoja ei usein ehdi pitämään, koska töissä alimiehitys, vain kaksi myyjää kerralla, ja kauppa kahdessa kerroksessa, ja varasto vielä alimpana. Esimiehet laittavat itselleen mieluisat vuorot ja muille miten sattuu. Vaikka sopimuksessa olisi 16h/vk, niin monesti käy niin, että joutuukin tekemään tuplasti tuon määrän. Vastaavasti jos haluaa enemmän tunteja, niin niitä ei saa. Työvuorot saadaan yleensä juuri ja juuri ennen kahden viikon rajaa, yleensä niitä joutuu pitkään kyselemään, esimiehethän näkee omat vuorot suoraan koneelta miksi pitäisi tulostaa muille. Virheistä tulee kovaa huutoa, ja muiden edessä nolaamista, toisaalta pomot hyssyttelevät omista virheistään, miksi esim tavaraa ei ole tilattu tai vastaavasti tavaraa on tullut tuplasi liikaa...

      Tilanne muuttuu vähän väliä, koska aina joku lopettaa, ja taas haku päällä. Tästä paikasta on monesti soitettu luottamusmiehelle, ja säännöllisesti työntekijät vaihtuvat, kun saavat tarpeekseen. Kaksi kesätyöntekijää ovat kumpikin täysin kyllästyneitä koko paikkaan, toinen lopetti jo kesäkuussa.

      Aikalailla sama meno jatkuu monissa Jyskeissä, riippuu paljon pomosta. Duunarialahan tämä on, eikä kovin fiksua porukkaa voi olettaa siellä olevan. Ne harvat jotka ottavat tämän tosissaan, ovatkin edenneet jo toisiin tehtäviin eivätkä ole myymälöissä.

      • Jyskiläinen

        Mulla taas ihan eri kokemus jyskistä. 2 vuotta samassa jyskissä takana ja meillä myp, mp ja myyjät kaikki ihan samanarvoisia, hakevat painavat huonekalut varastosta yms. Kaikki tekevät ihan samoja hommia, tietty mypin ja mp hommiin kuuluu enemmän toimistotyötä joten joutuvat jonkun verran istumaan myös tietokoneella. Jos asiakkaiden takia venynyt päivä niin tietenkin siitä saa rahat, ihan ihme jutuilta kuulostaa?? Mulle ei oo koskaan huudettu mistään mun virheistä, vaan opetettu tekemään asia toisin. Koko edellinen kommentti kuulostaa tuulesta temmatulta :D

        "ne harvat jotka ottaa tän tosissaan"
        Mä otan ainaki tän ihan tosissaa ja oon omasta mielestäni ainaki ihan fiksu :D Työtehtävät on monipuolisia ja hyvänä tsemppinä toimii noi boonukset! Suosittelen jyskiö työpaikkana:)


      • Pysykääkaukana

        Kyllä tuon myyjien tason huomaa monessa myymälässä, myyjät eivät osaa laskea mm. prosenttilaskuja, tilattavan paketin tilavuutta (jos kuljetus schenkerillä), ja englannin sanasto oli usealla todella heikkoa esim perusmyyntitermit. Minulta pyydettiin aina apua, kun oli englantia puhuvia asiakkaita joiden kanssa hankalia reklatilanteita, sekä apua laskuasioissa, jopa myymäläpäällikkö... Meillä oli myös whatsapp-ryhmä käytössä, jossa kellon ympäri täysin turhaa viestiä, ja jos asiaa oli siihen vaadittiin kuittaus, jos ei vastannut vapaa-ajalla, niin pommitus siirtyi henk koht viestittelyyn.


    • Ei-ikinä-jyskiin

      Herrajumala kävin haastattelussa mypin paikkaan ja huuuhuh en kyllä suostunut ottamaan sitä vastaan, vaikka tarjottiin. Ihan hulluna duunia, ihan liian pienellä palkalla ja suunnittelu työhön on vain tunti per viikko, eli olet vain myyjä joka tekee tunnin viikossa suunnittelutyötä. Kaksi henkilöä töissä myymälässä joista toinen saattaa olla varastossa. Siinähän sitten haet yksin sängyn varastosta... Ei tosiaan kuuluisi noin mennä.

      • Ex-jyskiläinen

        Samaa mieltä. Tuolla ei koulutuksella ole mitään väliä. Sinne halutaan juurikin niitä joilla ei ole koulutusta, niin voidaan antaa titteli ja sitten sua viedään kun pässiä narussa. Ihan sama oletko myymäläpäällikkö vai myynti-ja palveluvastaava. Teet kaikkea vessanpesusta varastohommiin. Ja töitä tehdään paljon! Ja entäs ylin johto.... Esitetään Facessa jne "mukavaa ja antakaa palautetta - tyyppiä" mutta todellisuus on ihan toista. Jos sanot omat mielipiteet niin olet hankala. Aluepäälliköt vaihtuu myös, koska eivät jaksa tuota huutoa. Ja ne jotka jää välittää sen huonon olonsa alaspäin. Minun myymäläpäällikkö teki aamusta iltaan töitä ja sen kyllä näki ja tunsi. Niin ja sun kuuluu hehkuttaa työpaikkaa Facessa vähintään kerran viikossa,muuten tulee siitäkin sanomista. Pitäähän sitä jotenkin luoda kuva, että meillä on niin ihanaa. Summa summarium:älä mene Jyskiin. Minä katsoin aikani ja nyt toisella työnantajalla ja elämä hymyilee


    • Ennemmintyötön

      Joo, minäkin sain tarpeekseni. Itku kurkussa saa tehdä töitä. Vuorossa ollaan kahdestaan ja tolkuton lista työtehtäviä edessä. Asiakkaat huutaa sulle, kun olet yksin myymälässä, kun toinen myyjä on antamassa varastosta tavaraa. Et ehdi edes vessaan päivän aikana. Työpäivät venyy oikeastaan aina.

    • Agermynte

      Meidän myymälässä ei olis enää yhtään myyjää jos töitä sais heti muualta. Pomon käytöstavat on kuin venäläiseltä keskiajalta, että aluksi ihan hävetti asiakkaiden puolesta kun joutuvat todistamaan kohtauksia joita se sai. Enää ei oikeastaan hävetä. kaikkeen paskaankin tottuu ja alkaa pitää normaalina.
      Oikeasti surullinen työpaikka jota esitellään julkisuudessa jonakin hienona uramahdollisuutena.

    • Downfeel

      Hei!

      Jos kyseessä määräaikainen toimi, miksei hieman työkokemusta hakemaan, vakinaista paikkaa ei kannata edes harkita. Kyseessä firma, jossa rivityöntekijää ei arvosteta pätkääkään. Voin yhtyä noihin ylläoleviin aiempiin mielipiteisiin ja esimerkkeihin ongelmatilanteista. Teet tuntitaksalla urakkatöitä. Hehkutetaan sivustoilla onnellisesta autuudesta, mutta totuus ihan toista. Siinä ei ole mitään huumoriin liittyvää, että ihmiset ajetaan loppuun sairaan työtaakan, jatkuvan tavoitettavissa olemisen (vapaa-aikana esim. juuri nuo face-ryhmät) ja syyllistämisen kautta. Myymäläpäälliköiksi valikoituu yleensä työtävieroksuva hyvät puhelahjat omaava tai agressiivinen muita syyttelevä ihmistyyppi. Sitten ihmetellään mistä johtuu allaolevan linkin tilastot:

      https://www.mielenterveysseura.fi/fi/mitä-mieltä/mitä-mielessä-hr-manager-leena-saario

      Kaikkein kurjinta tässäkin asiassa on, että työntekijöitä syytetään yrityksen sisäisistä ongelmista ja annetaan ymmärtää, että olet heikko kun et jaksa. Johtaminen tapahtuu enimmäkseen pelottelun ja syyttelyn kautta, mikä ei todellakaan ole nykypäivää. Uutisista ehkä olette huomanneet, kuinka hyvin Jyskillä menee ja tulosta tulee. No ymmärtänette mistä se tulos revitään.

      Vuoroissa todellakin se kaksi ihmistä kerrallaan. (Kuormanpurkupäivät poikkeus) Tyhmäkin tajuaa mitä tapahtuu, jos sattuukin tulla kiireisempi päivä. Tauolle et tahdo keretä, ensin olet asiakkaiden sylkykuppi ja sitten esimiesten. Jos ei esim. kerkeä suuren asiakasvirran vuoksi tekemään to-do -listaa (joka yleensä pitkä kuin nälkävuosi), niin valitusta tulee. Joskus kieltämättä meinasi tulla äitiä ikävä, kun hoidat reklamaatiota, jonossa pari kolme ihmistä ja joku pyytää leikkaamaan vahakangasta. Vuorossa satut olemaan perseennuolija -työntekijätyypin kanssa, joka katoaa aina tilaisuuden tullen jonnekin hyllyjen väliin/varastoon.

      Ongelmakohdista on paljon parempi pitää vain suunsa kiinni (esim mahdottomat aikataulut ja työmäärät). Muuten saat hankalan työntekijän leiman otsaan. Ruokatunneilta pitää vähän väliä hyppiä myymälän puolelle apuun. Aamuissa ja illoissa hirveästi tehtävää ja raportoitavaa, mutta yhtään ei saisi aikaa mennä niiden tekemiseen. Saatikka työhaastattelu! Tuollaista hiillostusta käyttää varmaan poliisit syyllistä kuulustellessaan.

      Tarkastuskierroksia myymälöihin tehdään kuukausittain ja jos et täytä kaikkia "laatuvaatimuksia" bonuksista turha uneksia. Esim. Jos myyntikorista puuttuu pari koristetyynyä, jotka aikaisempi asiakas ostanut kymmenkunta minuuttia sitten, alentaa se arvosanaa. Mitäs luulette, tuntuuko tälläinen reilulta työntekijästä? Olisi varmaankin pitänyt jättää seuraava asiakas palvelematta ja juosta varastoon hakemaan täydennys koriin.

      Tuossa vasta jäävuoren huippu tuon talon tavoista, enkä jaksa alkaa enempää kirjoitella. Toisaalta, jos jotain hyvää opin omasta pestistäni, niin en enää ikinä jää hetkeksikään työpaikkaan, joka antaa ensimmäisinä päivinä aivan ihme tunteen siitä, että täälä ei ole kaikki aivan niinkuin pitäisi. Voin sanoa, kun tuolta lähtee pois, osaa todellakin arvostaa normaalia työpaikkaa, jossa sua kohdellaan kuin ihmistä.

      • Buusterimyyjä

        Ihanaa, kun joku uskaltaa edes kirjoittaa miten asiat on. En ole koskaan kokenut itse vastaavaa. Osa työntekijöistä tulee omalla ajallaan töihin, koska muuten et todellakaan ehdi tekemään kaikkia töitä. Minä katsoin tuota hulluutta pari kuukautta ja sitten riitti. Teen ihan mitä töitä vain mutta Jyskiin ei mene koskaan.


      • Eikinäenää

        Niin sama fiilis. Terveisin psykoterapiaan jyskin töistä joutunut


      • Myggblom

        Todella hyvin ja asiallisesti kerrottu kaikki selkeät epäkohdat. Aluksi luulin, että nämä koskivat vain Espoon muutamaa myymälää, joissa kierrätetty samat myymäläpäälliköt ja mypit. Näköjään aivan koko maan tasolla läpimätä ketju.


    • Työpaikkahelvetistä

      Jyskin myymälässä, jossa olin hetken töissä, lähti kesätyöntekijä, nuori tyttö, hermolomalle, koska työilmapiiri surkea, myymäläpäällikkö muutti asennettaan häntä kohtaan, vaikka itse valinnut ja palkannut hänet. Joka vuorolla töissä alimiehitys, jatkuvasti monta tehtävää tehtävänä, ja päivän lopuksi myymälä piti olla aivan tiptop siisti. Joka iltavuorossa venyi, eikä ylitöistä saanut palkkaa. Taukoja ei ehtinyt pitää kunnolla, tyttö usein kertoi miten rankkaa ja vaativaa työ on. Myp:illä oli myös usein huono päivä, ja tyttö kärsi henkisestä väkivallasta. Lopetettuaan tytön fiksut vanhemmat vaativat maksamaan kaikki ylityöt rahana, niin kun normaalisti töissä kuuluisikin.

    • Hakisikotöihin

      Onkohan työ samanlaista joka myymälässä? Vai kärjistyykö vain pääkaupunkiseudulla?

    • Älähae

      Samat säännöt koko ketjussa, periaatteet ja ylipäätään sama meno, joten kyllä koko maassa samat ongelmat liikkeestä riippumatta.

      • Hakisikotöihin

        Kiitos teille kaikille. En hakenut. Just kuulin että frendin frendi lopetti, kun määräaikaisuus loppu. Oli tarjottu jatkoa mutta ei ottanut. Halusi lähteä "hyvässä hengessä". Mutta ne jutut mitä kertoi!? Ihan sairasta.


    • Fjellerup

      Tottakai kaikissa työpaikoissa on hyvät ja huonot puolet, itse olen ollut monessa eri työpaikassa ja Jysk on ollut niistä ainoa, jossa liian monet asiat ovat pielessä. Juuri tuo, että ylitöistä ei saa palkkaa, aina liian vähän henkilökuntaa nähden asiakasmääriin, se tekee työstä todella hektistä ja rankkaa, kun väärissä asioissa säästetään. Myöskään kokouksista/palavereista ei saa palkkaa, vaan tilataan ruokaa siten, että ruokapalkan arvo on 10€, vaikka siltä ajalta palkka olisi 30€ (3h kokous) työntekijää kohden.

      Todella nopeasti pyritään antamaan joku mitätön titteli(hallintovastaava, logistiikkavastaava), jotta työntekijä kokee olevansa tärkeä, ja pysyykseen yrityksessä. Pk-seudun yksi aluepäälliköistä oli todella erikoinen tapaus, hän tiesi miten huono ilmapiiri useissa myymälöissä oli mp tai myp takia, mutta ei tehnyt asialle koskaan mitään. Jos oli selkeitä epäkohtia, jotka toi reilusti esiin, niin heti asenne muuttui negatiiviseksi. Kehityskeskusteluissa ei voinut puhua suoraan mitä mieltä oli asioista.

      Kuulin kaverilta, että heidän myymälässä nuori tyttö, joka työskenteli myp:inä oli työajallaan päästänyt kaverinsa tilitystoimistoon hengaamaan (missä siis rahat, ja kaikki mahdolliset tärkeät ja työntekijöiden henk koht paperit on, ja asiakkaiden tietoja). Aivan sekopäinen tyyppi kuulemma, kun ei tärkeitä perussääntöjä ymmärrä noudattaa. Hän myös puhui pahaa muista työntekijöistä, ja vältteli tekemästä hommia, istui tupakalla tai taukohuoneessa puhelimella.

      Porukkaa haetaan jatkuvasti, koska niin moni lopettaa työn, kun nämä epäkohdat tulee esiin. Yksi myymäläpäällikkö soitteli työntekijöille työasioista melkein joka päivä, myös vapaa päivinä, ja halusi selityksiä jos joku asia oli tekemättä, tai ei ollut esim ehditty imuroimaan (kuka jää ilman palkkaa sulkemisen jälkeen imuroimaan koko myymälän?!). Sama tyyppi myös haukkui työntekijöitä päin naamaa asiakkaiden kuullen, asiakkailta tuli hänestä huonoa palautetta, mutta hän poisti ne sähköpostista/ignoorasi kokonaan. Hänet on kierrätetty monessa eri myymälässä, kun ei tule toimeen muiden kanssa

      Ylemmältä taholta vaaditaan jatkuvasti parempaa myyntiä, siistimpää ja paremmin täytettyä myymälää, samalla eivät lisää työntekijöitä vuoroihin. Mahdoton toteuttaa kaikkia työtehtäviä, ja samalla palvella asiakkaat ja myydä paljon. Ja nimen omaan se hehkutus koko firmasta menee yli, tulosta tietenkin tulee, mutta työntekijöiden hyvinvoinnin kustantamisella. Myymäläpäälliköitä pitäisi kouluttaa enemmän, koska heidän täytyy johtaa muita esimerkillä, kohdella kaikkia tasapuolisesti ja itse olla rehellinen ja suunnannäyttäjä.

      Työkokemusta toki saa, mutta Jyskin jälkeen osaa arvostaa todella paljon työpaikkaa, jossa homma toimii normaalisti. Itseään ei kannata kiduttaa huonossa työpaikassa, vaan ymmärtää, että asiat ovat pielessä, silloin itse ei ole heikko tai huono työntekijä.

      • Anonyymi

        Älkää ikinä menkö ainakan ouluun jyskiin töihin. Kaikessa säästetään (työntekijöiden hyvinvoinnissä pääasiassa) ja tulosta odotetaan uhkailemalla ja haukkumalla eikä kannustamalla. Positiivista palautetta ei tule, mutta negatiivista päivittäin.


    • Fjellerup

      Kertokaa muut nykyiset/entiset Jyskiläiset kokemuksia ja mielipiteitä! En halua mustamaalata koko firmaa, mutta moni asia on yksinkertaisesti pielessä, jokaiselta tutulta/työkaverilta olen kuullut monta isoa negatiivista asiaa. Yritin aikoinaan ottaa luottamusmieheen useasti yheyttä, koska aluepäällikköön asti oli osaamatonta ja epäasiallisesti käyttäytyvää porukkaa. Numerosta ei ikinä vastattu, ja ap sanoi että hänelle voi puhua, mutta hänen suhtautumisena epäkohtiin oli asiatonta, eikä oikeasti kuunnellut. Myöhemmin selvisi, että aluep. oli antanut väärän numeron tahallaan...

      • Eisiniverinen

        Turhaan niitä Myymäläpäällikköitä syyttää... Ne on vain aluepäälliköiden talutusnuorassa. Ja ilmeisesti he taas ylempien narun jatkeena. Olin mp:nä Uudellamaalla. Luulin että mulla on hankala aluepäällikkö mutta näitä riittää joka alueella. Kyllästyin siihen, että Tessiä ei noudatettu ja seurannat ja tavoitteet oli mahdottomia. Ja se että piti olla "siniverinen" eli pakko oli antaa esim. Facebookissa hyvä kuva työnantajasta. En nuorena ihmisenä tiennyt, että tämä kaikki oli epänormaalia... Nyt olen esimiehenä eri ketjussa ja onhan täälläkin omat haasteensa mutta kaikki hoidetaan asiallisesti ja ammattimaisesti. P. S näin paikallislehdessä ilmoituksen, missä haettiin kymmeniä työntekijöitä kokoaikaisiin työpaikkoihin Jyskiin. Miksi? Onkohan kenties mahdotonta saada sinne enää ketään töihin? Kukaan ei siellä viihdy, niin yritetään sitten ostaa työntekijöitä sisälle. Luulen ettei pelkkä raha enää riitä. Toivottavasti ylin johto heräisi siihen, mitä kentällä tapahtuu.


      • Jyskin_alamäki_alkaa

        Tuo on totta, että ylemmänjohdon vika kaikki tuo on. Mutta johtotehtäviin valittiin aivan vääriä ihmisiä, suurin osa täysin koulutusta vailla, eivätkä peruskoulun jälkeen opiskelleet monet mitään, mikä jo kertoo, että osaaminen heikkoa. Jyskiin palkataan nimenomaan nuoria ja tunnollisia ihmisiä, jotka eivät osaa vielä puolustaa oikeuksiaan, vaikka näkevät ja kokevat asioiden laiminlyöntiä.
        Tuntuu, että moni jyskiläinen on kyllästynyt tähän menoon, huomaa myös, että äitiyslomalla olevia ei enää huvita palata töihin vaan pitkitetään poissaoloa tappiin. Kuka haluaa olla töissä firmassa, jossa ei asiakkaat, työkaverit ja pomot ei sua arvosta?


    • eikiitosss

      Olin työhaastattelussa Jyskissä, ja meno oli aika asiatonta. Minulla on pitkä kokemus myyntityöstä, ja haastattelijakin oli vakuuttunut alkuun taidoistani. Kuitenkin hänellä naama venähti, kun tajusi, ettei minua voi pompotella kuin palloa, vaan haluan säilyttää mielenterveyteni työpaikalla. Sanoin kesken haastattelun, että haluan keskeyttää, sillä menetin mielenkiintoni paikkaa kohtaan.

    • Tambohuse

      Itse ollut jyskissä työharjoittelussa ja voin sanoa että elkää menkö, aivan järkyttävä työilmapiiri ja aiheetonta syyttelyä ja vittuilua asioista mihin itsellä ei ole osaa eikä arpaa. Oikeen marinoidaan että hoida hommas kunnolla ni pääset kesätöihin, niska limassa raadat ja sitte et pääse edes haastatteluun. Joka koulutuksessa yms on pakko olla mukana ja vaatimukset järkyttäviä. Ja esim tämä buustaaminen, hirveät huudot jos unohdat asiakkaalle buustata tai tiedät että asiakas on edellisenä päivänä kyseisen tuotteen ostanu. Työvuorot vaihtuu ihan miten sattuu. En voi suositella mitenkään jyskiä työpaikkana. Ihan järkyttävää toimintaa, joulunakin piti joustaa omista menoista ja mennä töihin vaikka olin harjoittelija ja en saanut palkkaa.

    • VelourComfort4734400

      En suosittele JYSKiä työpaikkana - ja miksi?

      Olen nyt kohta puoliin ollut viitisen vuotta talossa ja nähnyt / kokenut oikeastaan kaiken mitä vaan JYSKissä voi kokea. "Uramahdollisuudet" yrityksessä on täyttä **skaa, hehkutetaan tarinoilla miten se ja se on noussut sinne Kyöpelivuoren huipulle. Jos pissit jonkun vähäänkään korkeammalla itseäsi olevan henkilön aamumuroihin, voit olla varma että siihen kaatuu uraputkesi (itselle on käynyt näin).

      Tunteja on aina tarjolla ja enemmänkin - Vaan kun kysyt niitä niin et saa. Omat tuntini on nostettu kuluvan viiden vuoden aikana kahdesti ja nekin siitä syystä, koska olen vetänyt hihastani sopimustuntien tarkastamisoikeus -kortin. Muuten niitä ei tule. Kaikki muukin TESsiin liittyvät pykälät ym, ovat täyttä hepreaa yrityksen sisällä. Jos vähäänkään väität vastaan, joudut silmätikuksi.

      Myymäläpäälliköt pk -seudulla ovat mitä ovat. Jotkut ehkä ihan semi ok, mutta jotkut taas täysiä sovinisteja. Jotkut edes osaa perusalkeita, mitkä opetetaan ensimmäisenä JYSKissä. Jos huomautat tai väität vastaan asiasta -> puhutteluun.

      Aluepäällikötkin vaihtunut vuosien aikana tiuhaan, alkuun hekin ovat mukavia, mutta kun aletaan hiilihangolla persettä grillaa niin niistäkin tulee yhtä huonoja kuin myymäläpäälliköistäkin. HR -puoli nostaa kädet ilmaan eikä tee asioille mitään.

      Ja JYSKissä ei saa täystuntista sopimusta kuin myynti- ja palveluvastaava ja myymäläpäällikkö. Tässäkin yritys rikkoo TESsiä räikeästi.

    • RankkaKokemus

      Omat kokemukset ovat huonot, sain koeajan viimeisenä päivänä potkut, vaikka kaikilla mittareilla myyntini yms oli huippuluokkaa. Syytä potkuilleni ei tietenkään kerrottu, sanottiin vain että ”tälläiseen ratkasuun päädyimme, koska voimme”. Ylitöistä ei myöskään maksettu palkkaa, päivästä toiseen joutui kuulemaan asiakkailta että miksi teillä on niin vähän henkilökuntaa kun kahdestaan oltiin 90% ajasta pitämässä isoa myymälää pystyssä, aluepäälikkö ja myymäläpääliköt erittäin huonosti koulutettuja ja mikä vielä hienoa niin vapaa-aikaasi et saa viettää rauhassa koska töistä soitellaan vapaapäivinä melkeinpä koko ajan työasioissa sinulle. En suosittele tätä työpaikkaa kenellekkään! Itse työskentelin PK-seudun Jyskeissä.

    • Tambohuse

      Eteneminen onnistuu perinteisin keinoin, osaamisella ei niin paljoa ole merkitystä. Pidä huoli että juokset ja teet niinkuin esimies vaatii. Someaktiivisuus on suotavaa..

      • Uppsala

        Vapaa-aika on ilmaista työaikaa, kyttää tai tee taskeja. Etenemistä mainostetaan, kaverit johto ylentää. Stressi, kiire, buusteri ja ketjun tulos merkitsee. Miten on työhyvinvoinnin kohtalo?


    • S20

      Juu, olen etsimässä uutta työpaikkaa. Työntekijä on vain koira jota koulutetaan toimimaan kuin kone, jos kyseenalaistaa niin olet ongelma. Aluepäälliköt osaamista vailla, joka viikko valittavat kuitenkin myymälän siisteydestä.

    • Jfjfbf

      Paljonko palkka jyskillä myymäläpäälliköllä/ palveluvastaavalla?

    • Falkkenberg

      Palveluvastaavana 5% lisä normaaliin taulukkopalkkaan. Myymäläpäällikkönä johtuu myymälästä mutta monella 2700,- Myymäläpäällikkönä et saa ylityökorvauksia,iltalisiä yms joten hankit enemmän myyjänä. Älä mene töihin sinne. Meitä irtisanoutui juuri kolme. Lue ylläolevat. Kaikki totta mutta vasta pintaraapaisu.

      • Anonyymi

        Myymäläpäällikön palkka on varmaan 2700-4000 € välillä. Voi olla enemmänkin niillä ketä kosiskellaan. Naamataulun mukaan maksellaan


    • Frands

      Vaihtuvuus henkilökunnassa johtuu huonosta palkasta, työmäärien ja vaatimusten kohtuuttomuudesta sekä peloittelusta. Irtisanoutumisia on paljon, porukka ihan väsyksissä. Näin olen kuullut kavereiltani.

    • Justus_

      Onko kellään kokemusta asiakaspalvelusta JYSKissä? Paljonko palkka ja yms. Näyttää olevan haku päällä

    • Hanukka80

      Miten pn mahdollista ettei ylitöistä saa palkkaa? Eihän se voi olla mahdollista ?

      • EiKiitos

        Itse olin ihan kaupassa töissä. eikä sielläkään saanut ylitöistä palkkaa. Siellä oli työntekijöiden kesken semmoinen kirjoittamaton sääntö olla hiljaa jos menee ylitöiksi, sillä kaikki tiesi miten pitkällä pomolla olisi jos siitä sanoisi. Olen myös kavereiltani kuullut kuinka niidenkin työnantajat tekee niinkun ite tykkää vaikka lakipykälät sanois mitä.
        Meinasin hakea JYSKiin kun kypsyin esimieheen edellisessä paikassa, mutta kun tämän ketjun luin niin kuulosti kyllä niin samankaltaiselta paskalta kuin siellä niin ei kyllä enää yhtään houkuttele. Vaikka lopetinkin työt kesäkuussa, tuli kauheita takaumia noita lukiessa.
        Esimieheni tykkäsi kans ottaa silmätikkuja aina noin pariksi viikoksi/kuukaudeksi kerrallaan ja antoi tälle paskimmat vuorot (ei myöskään huomioinut jo lupaamiaan toivottuja vuoroja), sekä laittoi tämän venymään joka paikkaan vaikka kassalla oli jo valmiiksi pulaa, syytti tätä omista mokistaan (oli mm. jättänyt hyllyyn viikon vanhoja leikkeleitä ja työkaveri sai siitä huudot) ja niin edespäin.
        En ikinä tuu unohtamaan kuinka sovittiin että teen max. 2 vuoroa viikossa ja sesonkeina enemmän (opiskelin tuolloin täyspäiväsesti, noin 20-35h/vko, ja joka päivä piti tehdä omatoimisesti 2-4h erilaisia projekteja niin ei aika olis riittänyt sen enempään) ja sitten yhtäkkiä tajusin viikkotuntimääräni olevan 35h luokkaa. Työvuorolistoja saatiin tietää noin 1-2vkoa eteenpäin ja yleensä ne laitettiin esille vasta kun edellistä listaa oli pari päivää jäljellä. Tästä pomo syytti minua, en keksi muuta syytä kuin "ehkä sillä oli huono päivä". Sama meno oli kuulemma ollut ennen mun palkkausta ja asiaan oltiin yritetty puuttua, mutta sekään ei ollut auttanut.

        Et ei ne lakipykälät kauheen pitkälle auta jos esimiestä ei kiinnosta. JYSK ei tosiaankaan ole ainoa paikka jossa tälläista menoa.


      • Hakeakovaiei
        EiKiitos kirjoitti:

        Itse olin ihan kaupassa töissä. eikä sielläkään saanut ylitöistä palkkaa. Siellä oli työntekijöiden kesken semmoinen kirjoittamaton sääntö olla hiljaa jos menee ylitöiksi, sillä kaikki tiesi miten pitkällä pomolla olisi jos siitä sanoisi. Olen myös kavereiltani kuullut kuinka niidenkin työnantajat tekee niinkun ite tykkää vaikka lakipykälät sanois mitä.
        Meinasin hakea JYSKiin kun kypsyin esimieheen edellisessä paikassa, mutta kun tämän ketjun luin niin kuulosti kyllä niin samankaltaiselta paskalta kuin siellä niin ei kyllä enää yhtään houkuttele. Vaikka lopetinkin työt kesäkuussa, tuli kauheita takaumia noita lukiessa.
        Esimieheni tykkäsi kans ottaa silmätikkuja aina noin pariksi viikoksi/kuukaudeksi kerrallaan ja antoi tälle paskimmat vuorot (ei myöskään huomioinut jo lupaamiaan toivottuja vuoroja), sekä laittoi tämän venymään joka paikkaan vaikka kassalla oli jo valmiiksi pulaa, syytti tätä omista mokistaan (oli mm. jättänyt hyllyyn viikon vanhoja leikkeleitä ja työkaveri sai siitä huudot) ja niin edespäin.
        En ikinä tuu unohtamaan kuinka sovittiin että teen max. 2 vuoroa viikossa ja sesonkeina enemmän (opiskelin tuolloin täyspäiväsesti, noin 20-35h/vko, ja joka päivä piti tehdä omatoimisesti 2-4h erilaisia projekteja niin ei aika olis riittänyt sen enempään) ja sitten yhtäkkiä tajusin viikkotuntimääräni olevan 35h luokkaa. Työvuorolistoja saatiin tietää noin 1-2vkoa eteenpäin ja yleensä ne laitettiin esille vasta kun edellistä listaa oli pari päivää jäljellä. Tästä pomo syytti minua, en keksi muuta syytä kuin "ehkä sillä oli huono päivä". Sama meno oli kuulemma ollut ennen mun palkkausta ja asiaan oltiin yritetty puuttua, mutta sekään ei ollut auttanut.

        Et ei ne lakipykälät kauheen pitkälle auta jos esimiestä ei kiinnosta. JYSK ei tosiaankaan ole ainoa paikka jossa tälläista menoa.

        Karmeaa luettavaa! Olen ollut Jyskin asiakkaana autuaan tietämätön.

        Tietääkö kukaan onko myp:n palkka todella noin alhainen? Tes 5%? Siis pohja. Siihen päälle provisiot?

        En kyllä tiedä hakeako vai ei. Vaikuttaa vilunkifirmalta.


    • kkkkk

      Järkyttävä työpaikka, jossa pitäisi tehdä ilmaiseksi töitä ja olla vielä vapaa-aikanakin tavoitettavissa. Tämä koskee siis ihan normi myyjiäkin. Esimiehet eivät ole todellisuudessa kiinnostuneita alaisistaan, vaan se miten myynti kulkee on ainoa asia josta ollaan huolissaan. Huhuthan kertovat, että esimerkiksi erästä esimiestä on kehityskeskustelun yhteydessä kehotettu olemaan ilkeämpi alaisilleen. Kyseinen henkilö vaihtoi pian tämän jälkeen työpaikkaa. Ja tosiaan tämä tapaus on vain pisara meressä, sillä vastaavanlaisia esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Meno firmassa muistuttaakin vähän Pohjois-Korean meininkiä, eli tavoitteena on saada työntekijät esittämään teatteria ylitsevuotavan mahtavasta työpaikasta, vaikka todellisuudessa henkilöstön keskuudessa esiintyy todella paljon työuupumusta ja täysin kohtuutonta stressiä, joita aikaansaavat älyttömät vaatimukset, jatkuva syyttely ja epäoikeudenmukainen rankaisukäytäntö.

      En voi parhaimmalla tahdollanikaan suositella työskentelyä enkä edes ostosten tekemistä ko. firmassa.

    • Voivoivoi

      Älkää hakeko, kaikki yläpuolella mainuttu pitää paikkaansa! Valitkaa toinen työpaikka älkääkä tehkö samaa virhettä. Kyseessä firma joka laiminlyö työntekijöitä miten lystää mainittakoon (koeajan hyväksi käyttö, palkattomat ylityöt ja muu TES:in laiminlyönti, kokemattomat pääliköt, alimiehitys). Olen tosiaan onnellinen että irtisanouduin.

    • Herättelijä

      Irtisanouduin yli puoli vuotta sitten. En pääse siitä yli miten pystyin olemaan niin p***a työntekijä kun en pystynyt tekemään kaikkea vaadittua työajalla, enkä muiden tavoin halunnut jäädä esm. imuroimaan tai hyllyttämään työajan jälkeen ilmaiseksi. En myös halunnut viettää vapaapäiviäni katsellen videoita tai lukien viestejä ja kilpailutilannetta työpaikaltani. Tämän ketjun luen aina mieltäni kohentamaan. Ehkä en ollutkaan niin huono työntekijä, ehkä jossain muussakin oli korjattavaa. Jysk kun palaa mieleeni - se ihmetyttää edelleen, miten asioista ei haluttu keskustella, tai epäkohtia korjattu siinä tilanteessa. Pelkällä asenteella kun ei voida tehdä hyvää asiakaspalvelua ja tervettä työilmapiiriä, ennemmin teoilla. Onnea ja menestystä heille, joilla on hyvä myymälä esimiehineen.

    • Eikoskaantakaisin

      Itse kyseisessä firmassa työskennelleenä en suosittele paikkaa kenellekkään. Yllä mainitut asiat/epäkohdat allekirjoitan täysin. Toimin itse esimiehenä siellä ja Johtaminen todella tapahtuu vääriä keinoja käyttäen. Oletetaan työntekijöiden olevan tavoitettavissa 24/7 ja valmiina saapumaan töihin vaikka vapaalla. Varoituksia jaetaan mielivaltaisesti. Lopulta irtisanouduin ja ratkaisuun olen äärimmäisen tyytyväinen.

    • Minävaan4793

      Ja kukaan teistä ei uskaltanut viedä asioita eteenpäin liiton kautta? Täällä kuitenkin löytyy tekstiä ja useampi kärsijä.

      • Exexjysk

        Minulle annettiin ymmärtää että parempi olla hiljaa. Muuten en saa muuta työtä. Ja olen kuullut myös että osa sai ylimääräistä palkkaa jos ei vienyt epäkohtia eteenpäin.


      • EntinenJysk

        Liitto ei lähtenyt taistelemaan Jyskiä vastaan..


    • Jyskinentinen618

      Heippa, en voi suositella jyskiä. Oli niin kylmää kohtelua. Tylyjä ovat. Tanskalaiset haluavat vain fyrkkaa.

    • jorkki88

      Onx mitään positiivista vai onko koko touhu ihan syvältä?

    • whataplace

      Onko meno muuttunut yhtään, vai pysynyt yhtä hurjana? Itse olen ollut vuosia ruokakaupassa ja viime aikoina koulujen ja päiväkotien keittiöissä töissä. Olen kuitenkin innostunut ihan mahdottomasti sisustamisesta, minulla on sisustusblogi ollut jo vuosia ja kävin sisustukseen liittyvän pienen kurssinkin. Kiinnostaisi työ Jyskissä siksi että pääsisi sisustustuotteiden pariin ja neuvomaan asiakkaita, lisäksi päättelin että työajat eivät voi olla niin huonot kuin ruokakaupassa, kun kaupassa piti olla klo.6. Eikös Jysk aukea vasta klo.9 tai 10? Asiakaspalvelussa olen erittäin ystävällinen ja englantini on erinomainen! Mutta yllämainittujen kommenttien perusteella ei varmaan kannata hakea. Lisäksi olen 40v ja ylipainoinen, tuskin edes täytän "muodollista pätevyyttä"... :(

    • Pahoinvointivaltio

      Suomi nyt on henkinen jäänne Neuvostoliiton ajoista. Edelleen ihmisten pitää olla hissukseen kaikista epäkohdista tai ns. ryhmäkuri siivoaa sinut pois. Työnantajan toimia ei saa arvostella, ei suoraan työnantajalle, mutta ei muutenkaan eli se siitä avoimuudesta. Useimmat tyytyvät olemaan hiljaa, alistuvat niin oppilaitoksissa, harjoittelupaikoissa kuin työssään kaikenlaiselle epäasialliselle kohtelulle. Jos et alistu, niin vastassa on joka suunnasta virkamiesarmeija byrokratiaverkkoineen hankaloittamassa elämääsi. Suomi ei ole mikään vapaa maa, kaikkea muuta. Pelkästään kuoleminenkin aiheuttaa hirveän rumban jälkeenjääneille ja raha kyllä tuntuu kelpaavan välistävetäjille ja tätä rahastusta pitää yllä yhteiskunnan todella kiemurainen laki- ja säädösviidakko.

    • KoneMyyjä

      Jännä juttu , kun en koskaan ole Jysk : ssä asioidessani myyjistä huomannut minkään olevan pielessä . Eli hyvin ovat työnantajaa palvelleet 😉 Koskaan ei ole kyllä mitään " pakkomyyntiä " saanut siellä osakseen . Mikä on vain hyvä ‼️ Jysk: n video netissä oli aivan naurettava : ..
      taloon tulee uusi työntekijä , vanha työntekijä hänet käteltyään kertoo juuri tehneensä 13 runkkarin kaupat...jne . Runkkari tarkoitti runkopatjaa . Karsea video ! Tarinat Jyskistä voisivat hyvin olla vaikka mistä työpaikasta , tänä päivänä . On tehtävä tietyt asiat , tietyssä ajassa , ei ylitöitä . Kaupat on tultava . On helppoa myydä sellaista , jota ei jo ole tai jos on , se on paras kaikista tai halvin . Asiakkaalle pitäisi myydä " keksitty tarve " . Jos sinulla on pitkäaikainen suhde asiakkaaseen , saat luonnollisesti helpommin kaupat . Maailma on tavaraa pullollaan ja ihmisten asenne kuluttamista kohtaan muuttunut . Pitäisi löytää ja tunnustaa todelliset ongelmat : tuli ostettua sisään sellaista mikä ei mene kaupan , tai liikaa , liian kallista , huonolaatuista . Myyjä voi saada potkut , jos ei tarpeeksi kauppoja aikaansaa tai jopa siitä ettei hymyile tarpeeksi . Vaikea myydä kun "JOKU " ostaa tuotteita , jotka ei kyseiselle asiakaskunnalle mene . Pitäisi useammin potkia ulos näitä sisäänostajia , vaan hehän usein ovat pomoja , en tarkoita Jysk:ä.
      Kurjistetaan ja kiristetään . Voittoa tavoitellaan hullun kiilto silmissä ja moraali hukassa .Siinä ne työhalut ja työnilo menee , jos nyt edes pääsee sinne asti . Ensin lähetät hakemuksen ja cv : n , sitten ehkä kutsu videohaastatteluun ( onko tarvittavat vehkeet , osaatko käyttää ) . Näistä läpi , ei työpaikkaa takaa , tulee kutsu henk.koht. haastatteluun . Että tarkasti kyllä seulotaan ja kokemus ja koulutus vähemmän tärkeät . ASENNE ja MOTIVAATIO tärkeintä . Näiden keskustelujen jälkeen ei ole taatusti enää kumpaakaan jäljellä . Mutta hyvä että tuli luettua . Taitaa alanvaihto olla tarpeeseen .

      • paskapaikka

        No et tietenkään asiakkaana mitään negatiivista näe myyjistä, jos niin tulee käymään että pomo tai muu ylempi henkilö näkee että myyjä käyttäytyy vähänkin negatiivisesti vaikka kuinka v*tuttais niin kyllä saa kuulla...


    • EIJYSK

      Itse vähän alle puolivuotta opiskelijana ilmaiseksi siis nyt jyskllä ollut, ollut joo ihan mukavaakin hommaa ja mukavat työkaverit mutta sitten se pomo... Vaikka kuinka teen asiat kuinka ollaan opetettu ja näytetty ja yritän tehdä kaikkeni niskalimassa niin näytöistä tulee 1-5 tasolla tyyliin pelkkiä 1-2 numeroita ja kun tästä yrittää pomon kanssa keskustella että miksi? Mitä ihmettä pitäis tehdä paremmin että ei tulis näin huonoja numeroita niin lopulta syttyy niin sellanen sanasota että pomo huutaa pää punasena.... Ei osaa ottaa ollenkaan palautetta taikka jos annan omia mielipiteitä asioista. Lisäksi kehtaa vielä sanoa että jos luulen että jos minä olen jotenkin tarpeellinen heille niin en ole, kaikilta työkavereilta kyllä kuullut kuinka paljon musta ollut apua joka asiassa ja paljonko säästänyt aikaa. Uutta koulupaikkaa olen koittanut etsiä.

      Lyhyesti: ÄLKÄÄ MENKÖ JYSKIIN jos haluatte että teitä vähänkään kunnioitetaan ja arvostetaan, itse en ole arvostusta saanut vaikka ilmaiseksi varmasti isona apuna olen ollut.

      • Anonyymi

        Myyjien selkänahasta revitään kaikki. Tauot pidetään jos ehditään ja silloinkin hälytellään töihin. Nostot, nousut yms.tehdään yksin epäergonomisesti. Huutoa tulee jos ei ehdi tehdä jotakin hommaa samalla kun vahdit kassaa ja palvelet osastoilla. Henki on kehno, ei ole työporukkaa vaan ihmisiä jotka tekevät yhdessä töitä. Väki vaihtuu jatkuvasti, koska harva kestää sitä roskaa. Joka päivä saa kuulla pidempään olleilta miten onnekas on kun ”sulla on vaan määräaikainen sopimus.” En todellakaan suosittele.
        Ja ei, en vieroksu töitä, kokemusta kaupan alalta on n.15 vuotta. Arvostan vain ehkä liikaa työntekijöiden oikein kohtelua.


    • Anonyymi

      Aloitin aikanaan harjoittelussa Jyskissä ja mun kokemus oli aivan huikean hyvä! Minut otettiin mahtavasti vastaan, sain hyvät perehdytykset kaikkeen eikä tarvinnut kaikkea heti osata, aina on saanut kysyä neuvoa vaikka miten monesti samoistakin asioista. Ilmaista työtä ei todellakaan ole tarvinnut tehdä, kaikki tunnit merkitään ja niistä maksetaan palkka. Bonukset on kiva lisä ja henkilökuntaedut tietenkin. Yksi parhaista duunipaikoista missä olen ollut. Kivat työkaverit, esimiehet ja asiakkaat, rakastan (rakastin) työtäni Jyskissä!

      Paitsi. Se että lyhyitä määräaikaisia työsuhteita ketjutetaan milloin milläkin syyllä, vakituista työsuhdetta on vaikeaa saada. Vuoroissa on lähes aina liian vähän työntekijöitä ja liikaa hommaa, asiakaspalvelu kärsii tietenkin ensimmäisenä tästä. Hakijoita vapaisiin paikkoihin ei ole tai sitten hakijat eivät ole kelvollisia, jo kesätyöntekijätkin joutuvat melkoiseen syyniin, vaatimukset on kovat. Sairaslomatuuraajia ei tietenkään tahdo löytyä koska työntekijöitä on muutenkin liian vähän. Ne jotka (vielä) jaksavat, joutuvat venymään älyttömiin.
      Sääli, todellakin pidin työstäni ihan älyttömän paljon. :(

      • Anonyymi

        Taidat olla ainut joka viihtyi em paikassa..Itse olin idässä töissä ja voin sanoa että.en ikinä menisi takaisin.Jos et ollut esim vakkari niin et päässyt edes pikkujouluihin tai mihinkään muuhun vaan aina työssä.Sinua ei arvostettu ollenkaan ja omia mielipiteitä ei saanut olla.Homma kaatui siihen kun esimies lupasi jatkaa työsuhdetta mutta viikon päästä muutti senkin päätöksen.Eli täysi mulxxx.Firmana Jysk on ihan syvältä ja siellä ei työntekijällä ole kunnon oikeuksia saada hyvä kohtelu.Pelkkää rahastusta se vain on ja myyjä on puun ja kuoren välissä.Hulluna työtä ja olet orjan asemassa.En suosittele edes harjoittelu paikaksi.Ihan SS paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla ainut joka viihtyi em paikassa..Itse olin idässä töissä ja voin sanoa että.en ikinä menisi takaisin.Jos et ollut esim vakkari niin et päässyt edes pikkujouluihin tai mihinkään muuhun vaan aina työssä.Sinua ei arvostettu ollenkaan ja omia mielipiteitä ei saanut olla.Homma kaatui siihen kun esimies lupasi jatkaa työsuhdetta mutta viikon päästä muutti senkin päätöksen.Eli täysi mulxxx.Firmana Jysk on ihan syvältä ja siellä ei työntekijällä ole kunnon oikeuksia saada hyvä kohtelu.Pelkkää rahastusta se vain on ja myyjä on puun ja kuoren välissä.Hulluna työtä ja olet orjan asemassa.En suosittele edes harjoittelu paikaksi.Ihan SS paikka.

        Sama Pohjanmaalla. Onneksi sanoin itseni irti vuosi sitten, en ole päivääkään katunut päätöstä. Saman rahan saa muualta niin paljon helpommalla


    • Anonyymi

      Liian vähän henkilökuntaa, inhottavat pomot ja siinä melkeenpä ilman taukoja vedät liikkeessä ja jonoa ulos asti. En suosittele jos haluu pysyy järjissään.

    • Anonyymi

      Ei kannata - Mielenterveys menee, myymäläpäälliköt narsisteja, johto täysin korruptoitunut ja epäpäteviä. Kaikkia tekemisiäsi seurataan lukujen valossa, palautteen pyytämisessä, buusterin myymisessä, lisämyynnnissä jne jne - lista on loputon.

      Jos menette asiakkaaksi niin sanokaa sille myyjälle suoraan, että ei tarvitse tyrkyttää mitään, et ottaa vaikka sen 5min happea ja kiertää sun kanssa myymälää.

      Ja #GPTW - ei ole. JYSK EI VÄLITÄ TYÖNTEKIJÖISTÄ!! Jos jäätte sairaslomalle tai niitä kertyy enemmän niin sit alkaa savustus ulos firmasta - ensiksi sut ajetaan loppuun, rikotaan mielenterveys et joudut terapiaan ja sit sut surutta savustetaan ulos.

    • Anonyymi

      Aloitin siellä kaksi viikkoa sitten, sanoin itseni tänään irti. Hyvää päivää mikä firma, ei olisi ikinä uskonut kun kävi asiakkaana 😂 Onneks on toinen työpaikka ettei tarvinnu jäädä sinne tekemään 15 tuntia viikossa, vähemmästä pää halkee.

    • Anonyymi

      Samaa menoo sitte kuin Iskullakin lol Ku hain Iskulle hommiin, niin rekrytoija halusi puoliväkisin et meen sinne Lahteen käymään eikä ehdottaman etähaastattelu sopinut laisinkaan. Mulla kuitenkin matkaa Lahteen sellainen 220 km et kyselin onko muita hakijoita jne. ettei huvittais turhaa ajaa sinne asti. Noh se lipevä rekrytoija kusetti et olisin paras hakijoista ja lupas ilmasen lounaan sekä et ois pitempiaikaisia töitä tarjolla yms., niin lupauduin ajaa sinne asti.

      Perillä alko melko nopeesti jo se nöyryytys. Se alko vaatii ilmaseks yritykselle tehtävästä projektista arvosanaa 5, joka ihan helvetin vaikee jossakin yliopistossa. Matkakorvausten korvaus oli myös aika nihkeetä settii mut ilmeisesti ois lopulta myöntynyt ne korvaamaan. Sitte silleen vittumaisesti ilmoitti et tee tästä meidän palaveristä joku puhtaaksi kirjoitus ja lähetä se meille molemmille. Eli siin rekrytoijan lisäks oli sellanen melko nuori oman ikänen puol vuot talos ollut työntekijä. Kyl oli aika sellanen kasvojen menetys jo kelata et mä joudun tommosen nolon nöyryyttävän A4-kokoisen raportin tekee siitä mitä me nyt sitten alustavasti puhuttu. Hammasta purren v*ttuun*neena lupasin tehdä sen ja teinkin. Vastaus oli, että palataan asiaan alkuviikosta. Noh elettiin sitten jo torstai iltaan eikä kuulu mitään ja mut kusetti sinne ajamaan enkä mitään lounastakaan saanut mitä luvattiin. Annoin rekrytoijalle vähän palautetta sähköpostil. Sellanen riistofirma Isku.

      Mä pyysin jälkikäteen korvaamaan mulle 50 € matkakuluja tyhjästä reissusta ja tyhjästä lounaasta sekä liitin tilinumeron. Annoin aika avointa palautetta mitä mieltä itse siitä rekrytointikokemuksesta ja tästä koko työelämästä oon kun pistänyt 30 donaa opintolainaa opintoihin ja idiootit vaan kusettaa/nöyryyttää. Niin mitään matkakuluja ei tullut vaikka laitoin tiliotteet mist näki et mulle jäi 170 € rahaa toukokuulle kun vähennettiin tuista vuokra. Sanoin et sä kusetat opiskelijoita ja teetät likaset laiminlyödyt omat duunis opiskelijoilla orjatyönä. Eikä tyyppi ole vieläkään korvannut matkakorvauksia. Ironista, että valtio ostaa paljon huonekaluja Iskulta julkisiin kohteisiin ja Isku itse korostaa, että julkisissa hankinnoissa pitäisi ottaa huomioon halvimman hinnan lisäks eettisyyskin mut ite ne kusee opiskelijaa silmään ja kyykyttää. Nyt mä jouduin hakee yhteiskunnalt tukii ja kelaa miltä tuntuu elää kuukausi 170 eurolla ja joku huijaa sut ajaa viimesil euroillas johonkin Lahteen...

    • Anonyymi

      En suosittele. Todellisia ongelmia ja epäkohtia. Esimies asemassa olevilla puuttuu oikea välittäminen ja johtamisen taito.

    • Anonyymi

      En todellakaan suosittele. Vapaa ajalla sut voidaan pakottaa töihin vaikka sun tahtoa vastaan, ilmoitin tästä eteenpäin mutta siitäkään ei sitten koskaan tullut mitään. Pomokin aina pyytää muita joustamaan mutta hän ei itse pysty sitten joustamaan. Jyskissä töissä ollessa on niin natsimainen meininki henkilökuntaan on 0% luottoa ja aina joku hengittämässä niskaan ja antamassa negatiivistä palautetta sun työstään ja koskaan ei saa mitään positiivista palautetta. Aina on alimiehitetty että yleensä on se 2 ihmistä päivässä töissä niin ei taukoja kerkee pitämään niin aika menee siihen että ollaan kassalla ja juostaan varastossa ja sitten mp huutaa meille että miksi ei ole niin paljoa myyntiä kun me ei kertakaikkiaan keretä mennä auttaan asiakkaita ja saada sitä myyntiä tehtyä kun aina pitää juosta varastossa ja kassalla ja ties missä.

    • Anonyymi

      Vähän erikoinen puhelin asiakaspalvelu tällä Jyskillä. Soitin eilen ja kysyin, että voisiko tuotteen maksaa netissä ja noutaa myymälästä. Sain tylyltä kuuluvan vastauksen joltain naiselta joka oli jotenkin niin, että "ei voi" ja se sanottiin jotenkin tylyllä äänellä. Tämän jälkeen puhelu jatkui mutta en enää kuullut mitään. Eikö ääntä enää kuulunut teknisen vian vuoksi vai laittoiko tämä jyskin työntekijä äänet pois. Lopetin tämän puhelun. Soitin takaisin ja tällä toisella kertaa hieman asiallisempi työntekijä vastasi puhelimeen.

    • Anonyymi

      Itse olen tykännyt kovasti olla Jyskissä töissä. Paljon työtyytyväisyyteen vaikuttaa tietenkin työporukka ja esimiehet, jotka tietenkin eri myymälöissä ja eri alueilla vaihtelee. Meillä ainakin oman myymälän esimiehet on ihan huipputyyppejä, joiden kanssa voi keskustella mistä tahansa. Kuten ihmissuhteissa ylipäätään, tulee heidänkin kanssa välillä erimielisyyksiä, mutta kaikki asiat on kyllä aina saatu ratkaistua eikä mitään ole jäänyt hampaan koloon. Meidän aluepäällikkö on myös ihan huippu. Hoitaa useamman myymälän asioita, mutta välittää selkeästi meistä jokaisesta ja on aina tavoitettavissa, jos asiaa tulee😊

      Palkka on ok, toki kaupanalalla se on matala ja välillä tuntuu, että työtä on paljon palkkaan nähden. Siinä kuitenkin mennään koko ajan parempaan suuntaan. Me saadaan kuukauden myynneistä koko myymälä bonusta, jos menee hyvin. Ei aina, mutta jopa pienemmässä myymälässä työskentelevänä, kyllä siellä usein jotain ylimäärästä on palkkakuitissa!

      Tämäkin on myymälä kohtaista, mutta työvuorovaihtelu mielestäni toimii todella hyvin. Osa-aikaisia ei todellakaan poljeta eikä pidetä vain ilta- ja viikonloppuvuoroissa, kuten ei kesätyöläisiäkään. Ja ainakin omat vapaatoiveeni on lähes aina saatu täytettyä.

      Työ ei varmasti sovi kaikille eikä ole kaikkien unelma työpaikka, eihän sellaista työtä ole olemassakaan. Jos kuitenkin myyminen ja asiakaspalvelu kiinnostaa, niin suosittelen kokeilemaan Jyskiä. Mä tykkään erityisesti siitä, että kyllä me aina yritetään saada annettua parasta asiakaspalvelua. Ollaan kuitenkin vaan ihmisiä, joten yksittäisistä epäonnistumisista on turha (tätäkään) yritystä moittia👌🏼

    • Anonyymi

      Ja ylempään lisätäkseni tauoista😆 tauot tietenkin pyritään järjestämään ja pitämään niin kuin kuuluu. Mutta jos saikkuja pukkaa päälle ja ei saada tarpeeksi päällekäisyyksiä, me tietenkin laitetaan asiakkaiden palvelu etusijalle. Pidetään siis useampia lyhyitä taukoja, koska ei pystytä pitämään oikeata palkatonta ruokkista. Ja tietenkin palkan saat kaikelta ajalta kun työskentelet.

      Tääkin on asia, joka ei varmasti toimi kaikilla. Mut tälläsillä asiakaspalvelualoilla voi tulla niitä tilanteita, kun tauoissakin täytyy joustaa. Itselle tässäkään ei ole mitään ihmeellistä, koska vuodet asiakaspalvelussa on opettanut, että asiakas on ykkönen😆 yleensä

      • Anonyymi

        Tää on aivan bullshit kuulostaa just siltä mihin ne muaki yritti aivopestä, kaikki noi sanavalinnat yms. Kaikki negatiivinen mistä mainittu edelleen täysin totta, olin kuukauden töissä ja otin loparit, sillä jokaikinen työpäivä oli aivan älytöntä kidutusta, itkin jokapäivän jälkeen. Työsopimuksessa lukevista työtunneista ei pidetty laisinkaan kiinni, aina ylitöitä, joista ei maksettu ylityölisää. Ei kunnollisia taukoja, koko ajan vapaa-ajalla joku töistä soitteli tai laittoi viestejä ja suututtiin jos en heti vastannut. Omalla työporukalla haluttiin järjestää kaikenlaisia virkistyspäiviä ja dinnereitä sun muita, joista ei kerrottu etukäteen mitään ja kaikki työntekijät oletti, että ne ovat firman piikkiin tietenkiin jos tapahtumista puhuttiin esim. firman pikkujouluina, mutta kun laskuja alettiin tilailla ravintolassa kävikin ilmi, että kaikki joutuu maksamaan omat ruoat ja se 40e dinneri on opiskelijalle aika kova hinta. Harmittaa kun en asialle osannut kunnolla mitään tehdä kun olin töissä jyskillä, en tajunnut vielä omia oikeuksiani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on aivan bullshit kuulostaa just siltä mihin ne muaki yritti aivopestä, kaikki noi sanavalinnat yms. Kaikki negatiivinen mistä mainittu edelleen täysin totta, olin kuukauden töissä ja otin loparit, sillä jokaikinen työpäivä oli aivan älytöntä kidutusta, itkin jokapäivän jälkeen. Työsopimuksessa lukevista työtunneista ei pidetty laisinkaan kiinni, aina ylitöitä, joista ei maksettu ylityölisää. Ei kunnollisia taukoja, koko ajan vapaa-ajalla joku töistä soitteli tai laittoi viestejä ja suututtiin jos en heti vastannut. Omalla työporukalla haluttiin järjestää kaikenlaisia virkistyspäiviä ja dinnereitä sun muita, joista ei kerrottu etukäteen mitään ja kaikki työntekijät oletti, että ne ovat firman piikkiin tietenkiin jos tapahtumista puhuttiin esim. firman pikkujouluina, mutta kun laskuja alettiin tilailla ravintolassa kävikin ilmi, että kaikki joutuu maksamaan omat ruoat ja se 40e dinneri on opiskelijalle aika kova hinta. Harmittaa kun en asialle osannut kunnolla mitään tehdä kun olin töissä jyskillä, en tajunnut vielä omia oikeuksiani.

        😂 oikeesti joku kokee, että tälläsessä mestassa jengi aivopesee työntekijänsä. Jepjep varmaan aina aamut alkaa sellasella intensiivisellä muista puhua vaan hyvää Jyskistä ja käytä just näitä sanoja ja oo meidän orja.

        +ei taida olla firman ongelma, jos työporukka sopii illanviettoja ja jonkun joko tahallisen tai tahattoman katkoksen takia joudut maksumieheks… kyllä meillä firma on aina tarjonnut, mutta on myös kyllä tehty etukäteen selväksi paljollako ja mitä saa ottaa


    • Anonyymi

      Jos vähän tähän avaisi... työkaverit parasta jos vain ketju haluis palkata niitä jotka haluaa työtä tehdä. Saikuttajat syö työmotivaatiota ja kaikki ihan väsyneitä kun pitää tehdä muiden saikkutunteja. Vastuumyyjä ei saa kuin normi myyjäpalkan vaikka pitäis olla korotus. Kyllä kokoukset/palaverit on palkallisia ja ne maksetaan ja verkko-opiskelut kun vaan tuntilistaan ne merkkaat. Ei haastatteluissa mainita että voit joutua varastossa kaahii ja painavaa tavaraa antaa vaikka koko työvuoros...suthan palkataan myyjäksi jätetään sanomatta noi raskaammat hommat. Myyntityö on vain pieni osa sun työtä ...siihen kuuluu kuormien tullessa eurolavojen varastoon veto painavat helvetisti, ovat kaatuvia yms. Mainosten kattoon laitto nosturilla, mallien alas nosto korkealta hyllyltä nousten tikkailla, siivousta koko ajan, varastosta etsimistä pikku tavaraa mitä vaikeammista ja vaarallisimmista paikoista. Ja aina liian vähän porukkaa vuorossa. Mistäköhän johtuu ettei bonuksia tule... kuka ehtii keskittyä myyntiin kun ei oo henkilökuntaa joka auttaa asiakasta ,vaikea myyjän kloonata itsensä moneen paikkaan ja kaupat menee ohi. Ketjun bonun järjestelmä vielä suurempi kusetus... ennen sai ne kokonaan palkas jos myymälä oli päässyt tavoitteeseen nykyään puolet sun bonuksista menee jemmaan ja sä saat ne maksuun tilikauden lopussa mutta jos lopetat tai saat kenkää ennen sitä ne jää sisälle ja firmalle. Ootteko tällaiseen törmänneet ... Joo vapaa-aikana soitellaan, viestiä laitellaan eri asioista ja viestiryhmään pitää kuulua. Harmi vain että ketju ei tajua että pitämällä työntekijät arvossa ja kunnolla palkitsemalla hyvät työntekijät pysyisi ja noi ei työ kiinnosta porukka pysyisi kotona sängys makaamas. Mä luovutan paikkani kohta jollekin jota ei myöskään arvosteta työssään mutta on kivaakin ollu 😁 hurtti huumori on meidän porukan pitänyt järjissään 💪 riippuu paljon myymälästä millaista on mut tuossa lisää tietoa yleisellä tasolla. Jos ette halua itseänne tehdä loppuun kiertäkää tämä ketju kaukaa liikaa sanahelinää ja aivopesua...

      • Anonyymi

        Nykyinen bonusjärjestelmä oli johdon idea tehdä parannuksia, mutta on jo tuomittu epäonnistuneeks ja palautuu perinteiseen kuukausittain maksettavaan bonukseen😁 että se siitä hirmuisesta kusetuksesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen bonusjärjestelmä oli johdon idea tehdä parannuksia, mutta on jo tuomittu epäonnistuneeks ja palautuu perinteiseen kuukausittain maksettavaan bonukseen😁 että se siitä hirmuisesta kusetuksesta

        Ei muuten palaudu entiseen malliin bonus järjestelmä 😬
        Koko tilikauden bonus pottia syö punaiset kuukaudet(=kk jolloin ei tullut liike voittoa).
        Nykyinen bonus järjestelmä mahdollistaa työntekijöiden JO ANSAITTUJA bonuksia menettämään takaisin työnantajalle!
        Entisessä järjestelmässä jo kertyneitä bonuksia ei voitu ottaa pois, kuten nykyään järjestelmä saallii sen, että jos tulosta ei joku kk tule niin vähentää se jo ansaituista bonuksista menetyksiä.


    • Anonyymi

      Patjat huonoja. Työntekijöille maksetaan huonoa palkkaa sen takia? :D

    • Anonyymi

      Aletuotteita laaja valikoima, kun kukaan ei osta

    • Anonyymi

      No nyt tuon minäkin korteni kekoon. Ihan aluksi, jos joku miettii yhtään että hakisiko kyseiseen lafkaan töihin niin ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ HAE.

      Tosiaan kaikki se positiivinen mainospuhe JYSKistä kaupan alan parhaimpana työpaikkana on täyttä huuhaata. Tyytyväisyyskyselyissäkin on kysymyksiä jotka nostaa sitä positiivisuusluokitusta ja on luokkaa ”minulle annetaan paljon vastuuta” -> joo pitää paikkaansa mutta ei siitä makseta eikä edes kiitosta saa. Kokoajan revitään vaan enemmän ja enemmän myyjien ja päälliköiden selkänahasta irti ja koskaan et saa kuin kuulla siitä mikä ei ole hyvin. Myymälällä voi olla sata eri asiaa oikeasti hyvin ja kunnossa mutta jos tyyliin buusteria ei ole myyty niin pitäisi sitten toimenpiteitä asialle tehdä ja sassiin.

      Tosiaan naisvaltainen ala joten varmastikin aika itsestäänselvää se että selän takana puhumista ynnä muuta toksisuutta on, mutta se miten siihen puututaan tai ei puututa on eri asia. Syytellään viattomia ja savustetaan ulos firmasta. Myymäläpäälliköksi pääsee jotain parikymppisiä pimuja, no tottakai koska he on oiva kohderyhmä kaiken näköiseen hyödyntämiseen ja manipuloidaan tohon ”ihanaan” JYSK-pilvilinnaan. Oikeasti hyvät tekijät on lähes kaikki lähteneet tosta puljusta menemään. Ja miettikää nyt ihan oikeasti, jos tuolla on jatkuvasti auki ihan kaikkia paikkoja (pääsääntöisesti päälliköiden) niin mistä se kertoo? Esim. 1 vahva kilpailija Rusta ei rekryä läheskään näin usein kuin JYSK ja monet on siirtyneet sinne töihin ja kuullut pelkkää hyvää. Kaikki paremmin ihan jo palkasta lähtien.

      Lisäksi tosiaan se vajaamiehitys on aivan täyttä totta, itselle on sanottu jopa että on pakko jäädä töihin, no tähän en suostunut ja siitä tuloksena huudot ja haukkumiset pomolta että olen vaikea työntekijä. Koskaan ei saa edes yhtä tuntia ylimääräistä jos on joku iso hoidettava asia, kaikki pitää hoitaa myymälän auki ollessa kahdestaan vuorossa. Kustannustehokkaampaahan se on tehdä asia 1h yhdeltä ihmiseltä kuin 8h kahdelta koska keskeytyy jatkuvasti. Ja sitten huudetaan kun myynti ei käy. No ei kai se käy jos ei ole aikaa palvella asiakkaita kun niin vähän ihmisiä töissä ja kädet täynnä töitä.

      Omassa myymälässäni oli jopa jonkunlainen suhde päällikön ja yhden myyjän välillä joka näyttäytyi ihan niin että tämä myyjä sai toimia ihan oman päänsä mukaan, eriarvoistettiin muihin nähden ja käytännössä hengaili työvuoronsa, silloin kun ei motisaikuttanut. Ihan eri säännöt ollut hänellä ja firman ohjeissahan ei saa olla suhdetta esihenkilön ja alaisen välillä. Tästä sanottiin ylemmäs mutta koska aluepäällikkö ja myymäläpäällikkö ovat hyvää pataa keskenään ei siitä tullut kun huudot sinne suuntaan mistä vinkki oli tullut. Aika uskomatonta eikös?

      Ja tässä on tosiaan vaan ihan kärpäsenpaskan verran tätä soopaa mitä tuolla on tullut kestettyä. Joten ei, menkää ihan minne vain muualle paitsi tuonne jos kaupan ala kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Paikkaansa pitävä teksti!
        Paljon enemmänkin noiden lisäksi tapahtuu kulissien takana mutta Jysk varmistaa somen kautta ihmisille olevansa hyvä ja paras työnantaja eikä missään tule vastaan minkäänlaista hankaluutta muille ihmisille tietoon.

        Työntekijät kärsivät henkisesti mutta asioita vaikea ottaa esiin kun ne mitätöidään.
        Samaan aikaan Jysk on mukana mielen hyvinvointiin liittyvissä asioissa ja sitäkin kautta esiin tuodaan julkisuuteen vain niitä onnistumisia ja hehkutuksia ilman että kerrotaan henkisestä väkivallasta firman sisällä tapahtuvan.


    • Anonyymi

      Lux case support niin, lupaako suu enemmän kuin naamalla saa? Vai viekö vaan rahat? Kokemuksia?

    • Anonyymi

      Asiakkaana toive että kesätöihin palkattavilta Jysk:ltä parempaa koulutusta mm. asiakaskohtaamisiin jotka eivät ole aina positiivisia vaikka puolin ja toisin asiallista, näin vain on. Ei ole nuoren syy vaan johdon, kesätyö kokemukset voivat aikaan saada sen että ehkä en kuitenkaan tähän hommaan aio vaikka edellytyksiä olisi. Nimimerkki: kokemusta on

    • Anonyymi

      mitä jos soittaisit Jyskiin ja kysyisit

    • Anonyymi

      Tänään Jyskisså, netistä katsoin että heillä on rotttinkijakkara. Siellä liikkeessä oli sopiva, mutta eivät minulle myyneet kun se oli heidän esittelyjakkara. Tuskin tulee mieleen enää heidän tarjousten perään meneminen..

    • Anonyymi

      Meidän myymälässä meillä ainakin huippuporukka kasassa jonka kanssa mukavaa tehdä töitä. Itse olen ainakin tähän mennessä saanut kaikista ylimääräisistä tunneista tuntipalkan, mutta ns extravuoroista tulevat korvaukset ovat ihmeellisiä, saat tuntipalkan tunneista ja 10€ jokaisesta tehdystä exrtavuorosta. Eli olet esim 5tuntia korvaamassa sairasta kollegaa saat viideltä tunnilta perustunti palkan ja lisäksi vuorosta 10€. Siinä se, lisäksi jos olen oikein ymmärtänyt näitä extravuoroja täytyy tehdä vähintää 6 jotta pääset näihin 10€ korvauksiin. Itselle tarjottiin vakipaikkaa, oli se otettava sillä muita paikkoja ei toistaiseksi tarjolla (oletettavasti lähden samantien kun löydän paremman paikan). Tykkään työstä mutta Jysk ei pysty tarjoamaan täysiä tunteja normimyyjille, vain apulaismyymäläpäälliköille ja myymäläpäälliköille, toisin sanoen ei tällä itseään elätä pitkään.

      • Anonyymi

        Jysk rikkoo työehtosopimuksia niin ei voikaan sen takia saada enemmän tunteja mitkä oikeasti kuuluisi työntekijälle!
        Erittäin tarkkana olkaa jotka ootte vielä kirjoilla tuolla.
        Antavat ymmärtää että noudattavat sääntöjä, mutta EIVÄT noudata.


    • Anonyymi

      Voin kertoa asiakkaan näkökulmasta puolen vuoden intensiivikokemuksen myötä, minkälaista olisi työskennellä Jyskissä:

      Harvoin on tarve avautua, mutta nyt ei voi muuta. Aivan järkyttävän huonoa asiakaspalvelua johtoporrasta myöden. Ostin puoli vuotta yritysasiakkaana tuotteita, joille annettiin suusanallisesti palautusoikeus mutta virallisesti yritysasiakkailla ei ollutkaan palautusoikeutta. Eipä tullut mieleen tarkistaa asiaa kirjallisista ehdoista luullessani voivani luottaa ihmisen sanaan. Jyskin johtoportaasta oikein soitettiin, mikä tarve minulla on oikein palauttaa tuotteita. Olen myös todistanut, miten myyjät kohtelevat muita asiakkaita epäkohteliaasti, vierittävät omia virheitä kollegoiden syyksi ja osoittavat välinpitämättömyyttä myyntityössään.

      Jyskin tuotteista osa näyttää pintapuolisesti laadukkailta mutta hajoavat käsiin lyhyessä ajassa. Ruuveja puuttuu kasattavista tuotteista, joissa kolhun jälkiä, saumat ja vetoketjut ratkeilee testiileissä, jotka muka sitä parempaa laatua (gold -sarjaa), kankaanväri kulahtaa pesun jälkeen, jne. Myyjät kauppaavat tuotteita provikan kiiltosilmissä tyylillä "ostin itsekin tämän tuotteen ja olen tykännyt siitä paljon".

      En suosittele liikettä kenellekään!

      • Anonyymi

        Jyskissä ei saa provikka palkkaa. Lisämyynti on vain lähinnä asia mitä seuraa johtoporras ja jos et yritä lisämyydä tai et siinä onnistu olet paska myyjä ja saatat saada kenkää... Ainoat jotka hyötyvät jotain lisämyynneistä ovat amp:it ja mp:t joiden bonuksiin saattavat lisämyynnit vaikuttaa.. Toki mitä paremmin myymälä myy rahallisesti sitä parempia bonuksia normimyyjätkin saavat 4kertaa vuodessa, mutta nekin pohjautuvat tehtyihin työtunteihin ja toki siihen kuinka hyvin myymälä on myynyt. Voi siis olla mahdollista ettet koko vuonna saa minkäännäköisiä bonuksia jos myymälä myy aivan paskasti. Provikkaa ei ole mutta aivan helvetin typerä bonus järjestelmä.


    • Anonyymi

      Pitkään harjoittaneet tarkoituksen mukaista tessin rikkomista! Palkka on varmaan ainut ja ruokauot jotka on tes mukaisia. Ruokataukojakaan et aina voi pitää niinkuin kuuluisi koska Jyskissä "voi tulla extemporee" tilanteita joissa joudut kusiseen tilanteeseen ja tauoillakin hyppäät nostelemassa tavaraa tai juokset tiskillä käymään niin että ruokasi jäähtyy😤

    • Anonyymi

      Miksi jyskissä hinnat vaihtelevat päivittäin? Esite ei siis pidä paikkaansa ollenkaan. Petyin karvaasti uuteen Vaasan liikkeeseen, ei jatkoon!!!

    • Anonyymi

      Sukulaisnainen töissä Ruotsin Jyskissä. Koskaan en kuule tällaisia puheita. Olemme kansana metsäläisiä, emmekä ymmärrä kaupankäyntiä oikeastaan kukaan. Kateus on voimavaramme, niin kuin Venäläisillä.
      Emme oikein menesty missään kaupanteossa maailmalla. Siitä puuttuu ymmärrys , miten markkinoilla toimitaan.
      Paljon olisi opittavaa Ruotsalaisilta! Siellä kansantalous toimii paremmin kuin täällä!
      Eikö koskaan opita!

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4228
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2049
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2031
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      62
      1687
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1472
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      134
      1437
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      102
      1352
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1256
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1171
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1080
    Aihe