Miten peittää kuoppa arpi?

Vainyksiarpi

Minulle tuli maaliskuussa poskeen melko iso ja tulehtunut finni. En puristellut sitä ollenkaan ja lopulta se puhkesi itsestään. Sen sisältä tuli todella paljon mätää tai jotain finnimönjää? No kuitenkin..finni parantui,mutta se jätti poskeeni melko ison kuoppa arven. Kasvoni iho on muuten hyvä eikä minulla ole aknea. Nyt tämä kuoppa arpi häiritsee suunnattomasti, koska se on näkyvällä paikalla ja on vielä tumma. Arpi on selkeästi kuopalla. Onkohan kenelläkään ideoita miten voisi peittää kuopalla olevia arpia? Tummuuden saan suht hyvin piiloon, mutta se kuoppa :( Onkohan mitään kasvoihin tarkoitettua vahaa/täytettä jolla sen voisi " täyttää" piiloon? Löytyisiköhän teatterimeikeistä? Tiedän, on suurempiakin ongelmia kuin yksi arpi poskessa :/

9

3299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piyeegjbtewshvhh

      Kuoppia ei oikein voi peittää mitenkään. Mee kosmetologille johonkin hoitoon joka auttaa arpiin esim. timanttihionta.

      • Arpiavaan

        Nojoo, olenkin noista lueskellut. Tuntuu tyhmältä maksaa hirveä summa vain koska naamassa on yksi ainoa arpi :D eikö tosiaan olisi mitään meikkiä tähän.. pelkään myös että tämä timanttihionta vain pahentaa kasvojen ihoa.. voiko se tehsä niin ?


      • piyeegjbtewshvhh

        En uskoisi siitä olevan haittaa. Pienen googletuksen jälkeen sen pitäisi myös kirkastaa ja puhdistaa ihoa sekä auttaa laajentuneita ihohuokosia ja parantaa ihon verenkiertoa. Kannattaa kokeilla. Hinnat on n. 50-100€ Kannattaa katsella jos löytyisi kosmetologiopiskelijoiden tarjoamia hoitoja edullisemmin jos raha on ongelma.
        Yhden arven peittäminen on varmaan rasittavaa jos se pitää lähes joka päivä tehdä. Voithan sä kokeilla jotain maskeeraukseen tarkoitettua arpivahaa (en kyllä suosittelisi, tukkii ihoa) tai täyteaineita.
        Toivottavasti saat avun arpeen joistain näistä keinoista.


    • cvbxzxvb

      Myös dermarollaus voisi auttaa juuri arpiin, mutta niitä tarvitaan useita hoitoja, että selvää tulosta alkaa näkymään. Kysy rohkeasti lisää joltain kosmetologilta.

      Apteekissa myydään näköjään myös jotain arpigeeliä. Yksi niistä on silikonigeeli nimeltä Kelo-cote, jota kai käytetään ihan leikkausarpienkin häivyttämisessä ja parantumisen nopeuttamisessa. Joillakin toimii useita vuosia vanhoihinkin arpiin, kuulemma. Jotkut sanovat, ettei ole mitään tehoa. En sitten tiedä. Aika hintavaahan tuo on niin pieneksi tuubiksi, mutta sä et varmaan paljon tarvisikaan voidetta, kerta on vain yksi arpi.

      https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/TE2011187

      • arvetonjapysyy

        Dermarollaus ei ainakaan minulla auttanut yhtään, eikä myöskään Kelo-Cote. Rahanhukkaa kaikki. Eikä edes ole mitään kuoppa-arpia.


      • cxvxcb
        arvetonjapysyy kirjoitti:

        Dermarollaus ei ainakaan minulla auttanut yhtään, eikä myöskään Kelo-Cote. Rahanhukkaa kaikki. Eikä edes ole mitään kuoppa-arpia.

        Aijaa, no minullapa auttoi. Joillakin muilla saattaa myös auttaa. Siksi suosittelin. Vaihtoehtoja on lukemattomia ja niitä on vain kokeiltava. Tarjosin jotakin näistä vaihtoehdoista.


      • kerroniksisi
        cxvxcb kirjoitti:

        Aijaa, no minullapa auttoi. Joillakin muilla saattaa myös auttaa. Siksi suosittelin. Vaihtoehtoja on lukemattomia ja niitä on vain kokeiltava. Tarjosin jotakin näistä vaihtoehdoista.

        Oliko sinulla arpia? Miten teit sen, kun auttoi?


      • Xccd
        kerroniksisi kirjoitti:

        Oliko sinulla arpia? Miten teit sen, kun auttoi?

        Mulla ei ole ikinä varsinaista aknea ollut, mutta joskus teininä mulle tuli paljon kipeitä tulehtuneita finnejä ja joistain näistä jäi "kraatterimaisia" jälkiä.

        Kokeilin sitten viime vuonna dermarollausta kuureina aina parin viikon välein ja käytin a-vitamiinivoidetta alueella. Kuopat ovat minusta paljon madaltuneet ja hyvä jos niitä huomaa kun vielä meikkaa ne piiloon.

        Nämä arvet oli siis tosi vanhoja ja minä ainakin sain hoidettua niitä. Ehkä olen sitten onnekas.


    • Anonyymi

      Kannattaa kokeilla myös kemiallisia kuorinta ja,niitä on mietoja ja vahvempia happokuorintoja.maitohappokuorinta voisi olla sopivan kevyt ensimmäiseen kertaan ja kuitenkin tehokas.suosittelen kokeilemaan,kirkastavat ja raikastavat kasvoja sekä ihon väri tasaantuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe