Oli eräässä pienemässä yrityksessä töissä 7 kuukautta.
Kun oli ollut töissä 6 kuukautta, huomasin että minulle on maksettu kaikki palkat vanhentuneesta palkkataulukosta. Eli tuntipalkka oli otettu vanhentuneesta palkataulukosta, jossa on hieman huonommat palkat. Huomautin asiasta, niin työnantajani sanoi, että näitä sattuu aina välillä ja että palkanlaskija on mokannut. Maksoi sitten palkat uudestaan. Summa oli lopulta yli 200€ ! Mutta kun katsoin, niin palkat oli taas maksettu osittain väärin. Huomautin asiasta, ja pomoni sanoi, että maksetaan uudelleen. Kirjoitti oikein post-in lapulle, että muistaa. Niitä ei ikinä kuitenkaan maksettu.
Rupesin katsomaan muutenkin palkkanauhojani ja nopealla vilkaisulla löysin yhden palkkalaskelman, josta puuttui 5 tunnin palkat. Vaikka olin ilmoittanut ne ajoissa. Ilmoitin tästäkin asiasta, mutta näitäkään ei ikinä maksettu.
Sen lisäksi huomasin, että kaikki iltalisät oli maksamatta, vaikka olin tehnyt jonkun verran iltatyötä. Sopimuksessa kuitenkin lukee, että iltalisät maksetaan.
Irtisanouduin heti, kun sain muualta töitä. Viimeisessä palkkalaskelmassa ei kuitenkaan ollut lomakorvauksia. Lomakorvaukset työnantaja kuitenkin suostui maksamaan, kun laitoin viestiä että miksi lomakorvaukset puuttuu viimeisestä palkasta?
Jäi kyllä todella kusetettu olo. Itse olen vähän sellainen tyhmä, että luotan aina työnantajaan , että se maksaa kaikki rehellisesti. En siis tarkasta palkkalaskelmia koskaan.
Oliko kyseessä kusetus vai "palkanlaskijan moka" ? Mielipiteitä?
Kusettiko työnantaja?
2
314
Vastaukset
- Palkanlaskija
Veikkaan että kyseessä on maksu haluton työnantaja .
Palkka tulee perille kun ilmoitat että otat työsuojelupiiriin yhteyttä jos ×-tuntejasi ym puuttuvia rahoja ei ala tulla sekä, muista vaatia myös viivästyskorko palkallesi. - SarjaKuristaja
Olen ollut monissa työpaikoissa ja luottamus siihen että duunarin asiat hoidettaisiin kunnolla on kyllä rapissut oikein kuin raspilla vedelty... Kannattaa pitää puoliaan. Voi äveriäs pomokin olla huonomuistinen. Kaikki on mahdollista ja teollisuuslaitosten nurkista löytyy monenmoisia sällejä eikä kaikki ole huipputyyppejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3862083Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882019- 961712
- 4401706
- 71404
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1041099- 198910
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9836Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41802Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭69778