Oli eräässä pienemässä yrityksessä töissä 7 kuukautta.
Kun oli ollut töissä 6 kuukautta, huomasin että minulle on maksettu kaikki palkat vanhentuneesta palkkataulukosta. Eli tuntipalkka oli otettu vanhentuneesta palkataulukosta, jossa on hieman huonommat palkat. Huomautin asiasta, niin työnantajani sanoi, että näitä sattuu aina välillä ja että palkanlaskija on mokannut. Maksoi sitten palkat uudestaan. Summa oli lopulta yli 200€ ! Mutta kun katsoin, niin palkat oli taas maksettu osittain väärin. Huomautin asiasta, ja pomoni sanoi, että maksetaan uudelleen. Kirjoitti oikein post-in lapulle, että muistaa. Niitä ei ikinä kuitenkaan maksettu.
Rupesin katsomaan muutenkin palkkanauhojani ja nopealla vilkaisulla löysin yhden palkkalaskelman, josta puuttui 5 tunnin palkat. Vaikka olin ilmoittanut ne ajoissa. Ilmoitin tästäkin asiasta, mutta näitäkään ei ikinä maksettu.
Sen lisäksi huomasin, että kaikki iltalisät oli maksamatta, vaikka olin tehnyt jonkun verran iltatyötä. Sopimuksessa kuitenkin lukee, että iltalisät maksetaan.
Irtisanouduin heti, kun sain muualta töitä. Viimeisessä palkkalaskelmassa ei kuitenkaan ollut lomakorvauksia. Lomakorvaukset työnantaja kuitenkin suostui maksamaan, kun laitoin viestiä että miksi lomakorvaukset puuttuu viimeisestä palkasta?
Jäi kyllä todella kusetettu olo. Itse olen vähän sellainen tyhmä, että luotan aina työnantajaan , että se maksaa kaikki rehellisesti. En siis tarkasta palkkalaskelmia koskaan.
Oliko kyseessä kusetus vai "palkanlaskijan moka" ? Mielipiteitä?
Kusettiko työnantaja?
HuonoMaine
2
367
Vastaukset
- Palkanlaskija
Veikkaan että kyseessä on maksu haluton työnantaja .
Palkka tulee perille kun ilmoitat että otat työsuojelupiiriin yhteyttä jos ×-tuntejasi ym puuttuvia rahoja ei ala tulla sekä, muista vaatia myös viivästyskorko palkallesi. - SarjaKuristaja
Olen ollut monissa työpaikoissa ja luottamus siihen että duunarin asiat hoidettaisiin kunnolla on kyllä rapissut oikein kuin raspilla vedelty... Kannattaa pitää puoliaan. Voi äveriäs pomokin olla huonomuistinen. Kaikki on mahdollista ja teollisuuslaitosten nurkista löytyy monenmoisia sällejä eikä kaikki ole huipputyyppejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3702864SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis662294Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781959Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis691610- 1401542
- 691159
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021029Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön264965Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li9946- 39821