Lapseni haluaa napalävistyksen

äiti40

Eli siis 13-vuotias lapseni (täyttää ensikuussa 14) haluaa napakorun?
Onko teillä samanikäisillä lävistyksiä?
Sanoi tekevänsä itse jos ei saa.

22

2207

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iinamyll

      Mä en näe tossa mitään ongelmaa?
      Se on vain lävistys? Harvoin siitä mitään ongelmia tulee jos hoitaa hyvin..
      Itse otin napakorun vanhempani luvalla kun olin 14 (nyt olen 22 ja koru edelleen)

      Ja kai nyt on parempi että lapsesi ottaa sen ammattitaitoisella lävistäjällä kuin tekee itse? Ton ikäisenä "noinkin pienet" asiat tuntuu tosi suurilta, ja voin sanoa ettei lapsesi epäröi itse lävistyksen tekemistä jos ei saa lupaa.

      Lävistykset ovat ton ikäselle tosi suuri itsetunnon nostattaja, ja uskon että lapsesi pitää lävistyksestä hyvää huolta ! :)

    • JärjetöntäPaskaa

      Todella typerää!

      • äiti40

        voisitko vähän perustella? Onko muka itselläsi kokemusta lävistyksistä? miksi muka "typerää" ? :)


    • youngspirit

      En antaisi lupaa. Napakorusta jää ikuinen arpi, se voi tulehtua pahasti, kasvaa ulos tai pahimmassa tapauksessa revetä jos jää vaikka vaatteeseen kiinni. En itse antaisi alle 15-vuotiaalle lupaa lävistykseen. Jos tekee itse, rankaise. Rahat pois, arestia yms.
      Tuon ikäiset saa kaikenlaisia päähänpistoja. Jostain asiasta tykkää ensin paljon mutta vuoden päästä hävettää ja kaduttaa.
      Mutta tehkää miten itse parhaaksi katsotte.

      • Lillukan_Varret

        Näkisin, että liikaa on vanhemmat huolissaan nyt vain "lillukan varsista", eikä liioin aiheesta.

        Se, että lapsi on alaikäinen niin se ei tarkoita samaa että vanhemmat omistaisivat sen tai sen lapsen kehon. Joka asiassa kuitenkin pitää säilyttää jokin tolkku. Omistaminen ja holhoaminen on eriasia. Alle 18-vuotiaana poikana otin lävistyksen korvaani (nykyisin 35v, ilman korvista), eikä siitä vanhemmat minulle mitään saarnaa pitäneet ettei se pojalle sovi tai että siitä jäisi jokin arpi.
        Nykyisin vanhemmat eivät piittaa lastensa käytöstavoista tai puhumattakaan alkoholin tai tupakan käytöstä (kannustavat jopa käyttämään niitä), joten tuo koruasia on nyt hyvin pieni asia vain siitä syystä että siitä jäisi arvet tai voisi tulehtua. Ja jos aloittajan lapsi aikoo sen tehdä itse niin silloin ainakin takuulla jää arvet ja napa voi tulehtua.


    • napaankoru

      mun mielestä ihan OK!
      Lävistyksen saa kuitenkin pois. Tulehtuminenkin on hyvin epätodennäköistä jos ekoina viikkoina hyvin puhistelee vedellä!

      Kaunein lävistys mielestäni! Eikun ottamaan vaan!

    • miettikääyhdessä

      Minusta sinun pitää itse miettiä mitä mieltä olet asiasta ja keskustella lapsesi kanssa lävistys-asia kunnolla läpi. Onko hän varmasti valmis sitoutumaan lävistyksen hoitoon. Myös ne ikävät asiat kuten tulehtuminen, lävistyksen ulos kasvaminen ja repeytyminen vaatteisiin kiinni jäädessä on tärkeä käydä läpi. Lapsi ei kuitenkaan saa uhkailemalla saada tahtoaan läpi, vaan sinun on päätettävä kantasi ja jos annat luvan niin teet selväksi että lupa ei tullut kiristämisen vuoksi vaan koska katsoit lapsen olevan tarpeeksi kypsä sen saadakseen :) Itsellä on ollut vuosia ( olen täysi-ikäinen) eikä ole kaduttanut yhtään, ei myöskään ole koskaan tulehtunut tai ollut muitakaan ongelmia, joten siinä mielessä en näe asiassa mitään pahaa. Sitä paitsi jos koruun kyllästyy on "arpi" samaa luokkaa kuin korviksissa, mikäli ei siis ole revennyt irti.. Koru voi kuitenkin kasvaa joissain tapauksissa myös nopeasti ulos kuten kaverillani aikoinaan kävi ja siitäkin voi tulla paha mieli. Pohtikaa asiaa yhdessä kunnolla ja asiallisesti.

    • miettikääyhdessä

      Minusta sinun pitää itse miettiä mitä mieltä olet asiasta ja keskustella lapsesi kanssa lävistys-asia kunnolla läpi. Onko hän varmasti valmis sitoutumaan lävistyksen hoitoon. Myös ne ikävät asiat kuten tulehtuminen, lävistyksen ulos kasvaminen ja repeytyminen vaatteisiin kiinni jäädessä on tärkeä käydä läpi. Lapsi ei kuitenkaan saa uhkailemalla saada tahtoaan läpi, vaan sinun on päätettävä kantasi ja jos annat luvan niin teet selväksi että lupa ei tullut kiristämisen vuoksi vaan koska katsoit lapsen olevan tarpeeksi kypsä sen saadakseen :) Itsellä on ollut vuosia ( olen täysi-ikäinen) eikä ole kaduttanut yhtään, ei myöskään ole koskaan tulehtunut tai ollut muitakaan ongelmia, joten siinä mielessä en näe asiassa mitään pahaa. Sitä paitsi jos koruun kyllästyy on "arpi" samaa luokkaa kuin korviksissa, mikäli ei siis ole revennyt irti.. Koru voi kuitenkin kasvaa joissain tapauksissa myös nopeasti ulos kuten kaverillani aikoinaan kävi ja siitäkin voi tulla paha mieli. Pohtikaa asiaa yhdessä kunnolla ja asiallisesti.

    • miettikääyhdessä

      Minusta sinun pitää itse miettiä mitä mieltä olet asiasta ja keskustella lapsesi kanssa lävistys-asia kunnolla läpi. Onko hän varmasti valmis sitoutumaan lävistyksen hoitoon. Myös ne ikävät asiat kuten tulehtuminen, lävistyksen ulos kasvaminen ja repeytyminen vaatteisiin kiinni jäädessä on tärkeä käydä läpi. Lapsi ei kuitenkaan saa uhkailemalla saada tahtoaan läpi, vaan sinun on päätettävä kantasi ja jos annat luvan niin teet selväksi että lupa ei tullut kiristämisen vuoksi vaan koska katsoit lapsen olevan tarpeeksi kypsä sen saadakseen :) Itsellä on ollut vuosia ( olen täysi-ikäinen) eikä ole kaduttanut yhtään, ei myöskään ole koskaan tulehtunut tai ollut muitakaan ongelmia, joten siinä mielessä en näe asiassa mitään pahaa. Sitä paitsi jos koruun kyllästyy on "arpi" samaa luokkaa kuin korviksissa, mikäli ei siis ole revennyt irti.. Koru voi kuitenkin kasvaa joissain tapauksissa myös nopeasti ulos kuten kaverillani aikoinaan kävi ja siitäkin voi tulla paha mieli. Pohtikaa asiaa yhdessä kunnolla ja asiallisesti.

    • miettikääyhdessä

      Minusta sinun pitää itse miettiä mitä mieltä olet asiasta ja keskustella lapsesi kanssa lävistys-asia kunnolla läpi. Onko hän varmasti valmis sitoutumaan lävistyksen hoitoon. Myös ne ikävät asiat kuten tulehtuminen, lävistyksen ulos kasvaminen ja repeytyminen vaatteisiin kiinni jäädessä on tärkeä käydä läpi. Lapsi ei kuitenkaan saa uhkailemalla saada tahtoaan läpi, vaan sinun on päätettävä kantasi ja jos annat luvan niin teet selväksi että lupa ei tullut kiristämisen vuoksi vaan koska katsoit lapsen olevan tarpeeksi kypsä sen saadakseen :) Itsellä on ollut vuosia ( olen täysi-ikäinen) eikä ole kaduttanut yhtään, ei myöskään ole koskaan tulehtunut tai ollut muitakaan ongelmia, joten siinä mielessä en näe asiassa mitään pahaa. Sitä paitsi jos koruun kyllästyy on "arpi" samaa luokkaa kuin korviksissa, mikäli ei siis ole revennyt irti.. Koru voi kuitenkin kasvaa joissain tapauksissa myös nopeasti ulos kuten kaverillani aikoinaan kävi ja siitäkin voi tulla paha mieli. Pohtikaa asiaa yhdessä kunnolla ja asiallisesti.

      • äitinä

        Asillinen kommentti x3, miettikää yhdessä;
        Tyttäreni halusi nuorena tatuointia ( mikä on ehkä ikuinen, korvakorut ja pienet lävistykset voi poistaa). Kerroimme, minkälaiselta "hieno tatska" voi muutaman vuosikymmenen kuluttua näyttää.... Juttelimme paljon aiheeesta; miksi hän sitä haluaa???
        Keskustelujen lopputuloksena tytär 12v otti lävistykset korviin ( mitä ei enää nykyisin käytä).

        Tosiaan,
        kannattaa keskustella omien lasten kanssa ihan muutenkin elämän peruskysymyksiä : mitä, miksi/ mitä seuraamuksia???


    • yksivain90

      miksi ei? muutenkin jos kaikesta ajatellaan vain huonoja puolia (napalävistyksessä uloskasvu ja tulehtumiset) niin ei mikään asia maailmassa olisi turvallista.. voiy hyvin liukastua kaupassa luututtuun lattiaan = älä ikinä missään nimessä käy kaupassa!!!!!

      Tottakai riskit pitää ottaa huomioon, mutta ei niin paljoa välittää varsinkin jos hyvin korua hoitaa niin ei mitään isoa pitäisi tapahtua!!

      Korua vaan ottamaan!

      • Dragonmama

        Anna laittaa, mutta selkein ehdoin. Ottakaa yhdessä selvää, mistä löytyy luotettava tekijä, jolla osaaminen ja hygieniahommat kunnossa. Sitä ennen käytä terveyssisarella keskustelemassa todellisista vaaroista, ja jos ainoa todellinen vaara on oma pelkosi, myönnä se nuorelle reilusti. Itse olen näin jokaisen oman teinini kohdalla toiminut, ja kaikki on sujunut hyvin. Samalla tavalla on toimittu kun on ollut kielilävistys ja tatuoinnit kyseessä. Nyt jp useampia vuosia myöhemmin ovat nyt jo oikeasti aikuiset lapseni kertoneet olleensa tyytyväisiä että näin silloin tehtiin, ja ovatpa todenneet oppineensa tällä tavalla ottamaan vastuuta tekemisistään ja myös puntaroimaan tekemisiään ja mitä niistä mahdollisesti seura. Kieltämällä suoraan ja vähättelemällä vain innostat tekemään jollain puoskarilla lävistyksen, eikä se ole lainkaan hyvä homma, se.


    • sanompavaa

      eihä siin oo mtn onkelmaa jos osaava tekijä on oli lävistys mikä tahansa. Jos hoitaa kunnol nii ei pitäis tulla mtn. Itel on 6 korvista eikä oo ollu mtn onkelmaa ja 2 rusto lävistystä.

    • teinijuttu

      Itse otin napalävistyksen 50 vuotis lahjaksi on vieläkin, hyvin parani , ei tulehtunutkaan kun hyvin hoidin .Korvalävistykset sain jo 13 vuotiaana joten ei kun ottamaan vaan. Ei se ole mikään ikäkysymys milloin ottaa.

    • itsetuho

      Lävistykset ja tautoinnit ovat selvä merkki ihmisen itsetuhoisuudesta. Joko lapsesi on yrittänyt suisiidiä?

    • Nuorinainen___

      Itse otin napalävistyksen 14-vuotiaana (äitini luvalla). Paras ystäväni otti myös tuolloin, saman ikäisenä ja hänellä myös oli äitinsä lupa. Mielestäni tuon ikäisenä napakorun voi hyvin ottaa. Sen saa kuitenkin sitten pois jos tyttösi joskus niin haluaa. :)

    • dgdgdgdfgg777

      Tässä on käynyt nyt niin, että tyttäresi haaveilee ammattista, johon et hän halua.

      Te molemmat kirkkoon joka sunnuntai ja isä mukaan myös.

    • Kesäheiniä

      Hei,tuttua juttua.Kerroin lapselle ni,kun oli juuri samass iässä kuin sinun lapsesi,riskit.Korun laitossa voi ihokerros infektoitua.Ei sitten ihan helposti parane.
      Sitten kerroin tyttärelleni,ettei lisälävistyksiä sallita , piste.
      Hän sai napakorun ja kaikki meni hyvin eikä edes ollut vailla nenä tms.lävistyksiä.

    • Tepro

      Minä halusin lapsena norsun. En saanut.

    • 11-v-lävistyksen-saanut

      Olen 03/13 minulla on ollut jo 2 vuotta rustokoru. Olin miettinyt että haluan sellaisen ja ehdottanut äidilleni mutta sitten n.1/2-1 vuoden päästä oltiin festareille ja äiti sit sano mulle et haluatko nyt ottaa sen kun siinä oli sellainen lävistysliikkeen koju. Otin sen ja olin kiitollinen ja olen edelleenkin. Ainut vaan että n.1.5 vuotta sit olin lääkärissä ja lääkäri sano et se pitää ottaa pois niin se meni sit umpeen ja sit käytiin otattaa se uudelleen samaan kohtaan joka oli "virhe". Siin on pitempi tappi nyt koska siin on sellanen korkeampi kohta jja se on aina välillä kipee. Eli ois ehk kannattanut ottaa vähän eri kohtaan mutta tuossahan tuo menee eikä sen kaa oo oikeestaan ikinä mitään ongelmia. Se pitkä tappi on ollut siinä siitä asti ku käytiin otattaa uusiksi. Anna hänen ottaa jos haluaa. Se on vain lävistys.

    • 11-v-lävistyksen-saanut

      Ja sain siis 6v korvikset ja korvikset tehtiin ampumalla ja lävistys molemmilla kerroilla neulalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe