Hiljainen pakettiauto

Pakukoseuraava

Mikähän olisi pakettiauto, joka kulkee vakaasti moottoritienopeuksillakin ja on ohjaamomelultaan hiljainen? Automaattivaihteet saisi olla, koriksi riittää ei-korotettu lyhytakselivälinen. Käytetyn hintahaarukka 15-25000 euroa.

17

3065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rfydtgumk

      No ei ole hirveen laajaa otanta eri merkeistä mutta vakain paku mitä koskaan olen
      ajanut on mersun vito 110D. Niin kiskoilla ei ole mennyt edes juna kuin tuo vito meni ja
      kelistä riippumatta. Ei kai ne uudemmista huonompia ole tehnyt?

      Uuden mallin sprintterit on kyllä aika suoraan kulkevia, aikansa kunnes alkaa paikat väljistyä 100tkm kohdalla niin sitten se korin korkea painopiste ja korkea profiiliset renkaat tekee sen että kyllä se vähän alkaa jo vaeltaa laidasta laitaan. Muuten kyllä jousitus on todella hyvä, aivan muuta kuin vanhemman mallisissa joissa lähtee paikat hampaista.

      Ainakin mersun automaatteihin voi luottaa aika hyvin, kokemusta on on yli 20 vuoden ajalta
      ja ei ole montaa laatikkoa menny firman autoissa mutta jokunen on hajonnut, yksi meni takuu aikana jo mutta tilalle laitettu laatikko on pelannu sitten ihan hyvin. Meillä on paljon mersun pakuja (ambulansseja) että ei ole vain parista pakusta kokemusta.

      • vastaavia_suunnitelmia

        "Ainakin mersun automaatteihin voi luottaa aika hyvin, kokemusta on on yli 20 vuoden ajalta
        ja ei ole montaa laatikkoa menny firman autoissa mutta jokunen on hajonnut, yksi meni takuu aikana jo mutta tilalle laitettu laatikko on pelannu sitten ihan hyvin. "

        Yep, MB:llä on maineeltaan kestävät automaatit. Mikäli niitä käyttää oikein ja huollattaa 60tkm välein, niin ei kai ne tahdo edes hajota. En tiedä millaiset huolto-ohjeistukeset valmistajalla on.

        Muutoin Vitoista on melko ristiriitaista infoa / kokemuksia liikkeellä foorumeilla ja konehuone tiukkaan pakattu, joka teettää kuulema melko suuria purkuhomia työkohteesta riippuen. Myös huollot ja osat riskeeraavat olla kalliin puoleisia. Mutta onhan Vitoja Euroopan tiet pullollaan ammattiajossa, eli ei ne nyt pommejakaan voine olla.


      • ei.enää.mersua

        Mersun Vito on ehdottomasti paskin pakettiauto, mitä minulla on koskaan ollut, kyse on 109CDI:stä.
        Auton ostin uutena.
        Ahdas, hidas, meluisa, kylmä ja aivan surkea etenemiskyky.
        Ainoat hyvä't puolet oli pieni kulutus ja takuukorjausten toimivuus, joka tuon autontekeleen kohdalla nousi arvoonsa.

        Aiempi autoni oli Chevy Van 6,5td, johon tietenkin vertasin.
        Chevy oli automaattivaihteinen, tehokas, lämmin, hiljainen (lähes äämetön). Auto, jolla esim. 1000 km:n ajomatka ei tuntunut työltä.
        Tosin se Suomessa rekisteröidään kuorma-autoksi.


    • vastaavia_suunnitelmia

      Euroopassa automaatteja ei paljoa pakuissa ole, vaikka olisivat juurikin paikallaan ammattiajossa.

      Sitten tomaatin olisi hyvä olla ns. aito (ja lisäksi hyvämaineinen), eli ei-kaksoiskytkin tai robotisoitu manuaali, ainakin omana näkökulmana. Tämän jälkeen tulisi löytää omaan budjettiin sopien hyvin pidetty ja huollettu yksilö.

      PSA:n nykypakuja muuan fr-foorumilla sellaisen ostaneet kuvailivat yllättävän hiljaiseki ja ajovakaudeltaa mutkateilläkin mainioksi (painopiste alhaalla). Sen 180hv:n version saa Aisinin valmistamalla oikealla automnaatilla, mutta se on aina pituudeltaan ns. standar / medium, eli n. 4,95m.

      Valmistajan toistaiseksi vain manuaalina saatavaan 150hv:n mailliin kertoman mukaan tulee uusi automaatti tämän vuoden aikana, mutta lieko jokin robotisoitu manuaali (?) kuten jo nyt pienemmän koneen kanssa ja lyhyellä korillakin. Mutta nuo mallit riskeeraavat mennä budjettisi yli. En sitten tiedä saisko itse tuomalla sopivan yksilön kokonaiskuluiltaan tuohon hintahaarukkaan.

      - http://keskustelu.suomi24.fi/t/14818371/uusi-expert-amp-jumpy-amp-proace-

      Ps. Onko Ford Connect liian pieni? Sen L2 on pituudeltaan n. 4,85m ja sen saa 120hv:n diesel-koneella ja PowerShift kaksoikytkimellisellä 'automaatti' -laatikolla. Sitä eri paikoissa kehutaan alustansa toimivuudesta, hyvästä ajettavuudestaan ja väliseinän kanssa ei ilmeisesti ole paha melutasoltakaan.

    • Pakukoseuraavaksi

      Ford Connect ei varmaankaan ole liian pieni. Melutason selvittäminen vaattii luonnolisesti kunnon koeajoja. Tuntuu että kaikissa autotyypeissä renkaat ovat suurin melulähde.

      • vastaavia_suunnitelmia

        Jos käyt koeajolla, niin kerro sitten sen antamat vaikutelmat.

        Takaosan eristys ja vuoraus saattaa olla hyödyllistä äänimaailmaa parantamaan.

        - http://keskustelu.suomi24.fi/t/14792523/aanieristys

        Tuosta Fordin hyvin toimivasta kaksoiskytkimellisestä Power Shiftistä en ole kuullut suurta pahaa sen kestävyyden suhteen (puhumattakkaan tyyliin VW & GSG) vaikk aniitäkin on rikkotunut, mutta käytettynä automaattia ostaessa on vaikea tietää onko edellinen tai edelliset auton käyttäjät osanneet käyttää automaattia oikein, sillä väärillä tavoilla riskeeraa itse sen rikkoa.

        En tiedä pakujen hintoja Finn vs. toiset EU-maat tai maahantuonnin veroista pakua koskien, eli olisiko sellaisen hakeminen taloudellsesti kannattava vaihtoehto.


    • vastaavia_suunnitelmia
    • MitäHaluatkin

      Kyllähän jos aikuisten oikeasti puhutaan niin kysyjän kannattaa suunnata USA autoihin jos nuo on kriteerit ja en itse omista moista minkäänmoista mutta USA autoista muuten paljonkin kokemusta.
      Mukavuus kunnon luotettavat automaattivaihteistot ovat olleet kymmeniä vuosia ja yhä ehdottomia ominaisuuksia,muuten voi lyödä kioskin kiinni.
      Toissijaisia sitten koko,polttoaineenkulutus,paino ym jotka täällä hiertävät ostajia muihin merkkeihin,kuten väkisin veroilla tajuttomiksi nostetut hinnat.
      Jos sensijaan eurovehkeisiin mennään tai kaukoitään niin tuohon ikä hintaluokkaan niin joku Vivaro-Trafic hyviä ajaa ja hiljaisia,automaateista en osaa sanoa juuta en jaata minkämoisia ovat vai nykytyylin matolaatikoitako eestaas vatkaten??
      Transit&Transit Custom voisi olla myös hyvä valinta ajaa ja kyyteiltään vaan automaatin toiminnasta tai toimimattomuudesta muut kertokoot.
      Nuo joidenkin ehdottelemat pikkupakut kannattaa unohtaa jos kyyti pitää olla hyvää,ei niitä valehtelematta voi kehua mukaviksi ja yleensä pikkumoottori automaatti aika onneton yhdistelmä.
      Millaisia PSA automaatit kestoltaan ja mukavuudeltaa,käyttäjät kertokoot kauhutarinoita koska moisia olen ha puolelta kuullut ja samat automaatithan niissä on.
      Volkkarit on tyyriitä ja suoraan sanoen ylihintaisia ollen vain VW eli ei ne mitään luksusta ole kuin hinnaltaan.
      Paljonhan niissä murheita on ollut hinnasta huolimatta mutta mukava kyyti nykytyyliin,automaatit ei häävejä kestävyydeltään mutta miksei niidenkin kanssa pärjää kun käyttää oikein mutta onko ne mukavia vaihdoiltaan,makuasia.
      Mersuista tuossa jo tulikin aiemmin.
      Siinäpä nuo pääosin olikin.

      • vastaavia_suunnitelmia

        "Nuo joidenkin ehdottelemat pikkupakut kannattaa unohtaa jos kyyti pitää olla hyvää,ei niitä valehtelematta voi kehua mukaviksi ja yleensä pikkumoottori automaatti aika onneton yhdistelmä."

        Ei ole ehdottettu vaan ainoastaan kysytty sopisiko esim. ajoltaan ja alustaltaan paljon kehuttu Ford Connect L2 kooltaan avaajan tarpeisiin. Taitaa olla Focuksen alustalle tehty.

        Mitä sitten ajomukavuuteen tulee, niin PSA:n pikkupakut ovat muistakseni C4 alustalla ja niitä on kiitetty alustan mukavuudesta ja hyvästä ajettavuudesta.

        VW Caddy lienee myös hyvä ajettava, mutta alustaltaan kovempi ja varsinkin taka-akseliltaan kova ja varsinkin tyhjänä tai kevyellä kuormalla hieman kivireki maineeltaan. Toisia voi mielyttää ja toisia ei, eli testaamisen jälkenejokainen voi muodostaa oman kannan. Sitten DSG:llä on sen kuulu maineensa joista muistaakseni DSG7 oli se riskialttiimpi.

        Mitä moottoreihin tulee, niin mm. PSA:n pikkupakuja on 75 - 90 - 100 ja 120hv:n dieseleillä. VW:llä taitaa olla 140hv sen tehokkain vaihtoehto.

        "Millaisia PSA automaatit kestoltaan ja mukavuudeltaa,käyttäjät kertokoot kauhutarinoita koska moisia olen ha puolelta kuullut ja samat automaatithan niissä on."

        Asiat tulee eritellä yleistyksien sijaan. PSA:lla on osassa mallejaan robotisoitu manuaali (onko se sen oma, en tiedä), jonka varsinkin vahemmat versiot saivat moitteita jonkin asteisesta nykivydestä, mutta viimeisimmät lieneen ainakin osittain parempia.

        Sitten osan PSA-koneita kansa on saatavilla _aito_ automaatti, joka on hyvämaineisen Aisinin valmistama ja joita on monien eri merkkien autoissa. Pakuna vain 180hv koneen jatkeena ja vain 'standar' , eli medium koriin (4,95m).

        Listaa Aisinin automaateista eri merkeissä: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Aisin_transmissions

        Peugeot Expert (mittoineen): http://www.autoexpress.co.uk/peugeot/expert


      • banaani10

        Meillä Citikka 180 HP Aisin 6 vaihteinen automaatti. Nyt 13000 km kiskottu 2000 kg painavaa asuntovaunua ja hyvin toimii. Erittäin hiljainen ja vahva auto. Näitä löytyy kahta pituutta M ja XL.


      • vastaavia_suunnitelmia
        banaani10 kirjoitti:

        Meillä Citikka 180 HP Aisin 6 vaihteinen automaatti. Nyt 13000 km kiskottu 2000 kg painavaa asuntovaunua ja hyvin toimii. Erittäin hiljainen ja vahva auto. Näitä löytyy kahta pituutta M ja XL.

        Millainen on valmistajan huolto-ohjelma tuolle automaatille, x-km tai x-vuosi (entä huollon hinta)?

        Miten hyvin tuossa mallissa pääsee koneessa eri huoltoihin käsiksi, diesel- ja öljynsuodatin, apuhihna? Ilmeisesti tuo kone on nokkahihnalla. Joutunevatko huollossa paljonkin purkamaan sen vaihtamiseksi? Pakuissa kun useinkin on konehuoneessa melko ahdasta.

        "Näitä löytyy kahta pituutta M ja XL."

        Yes, kirjoitin virheellisesti mainitsemalla 'vain' vaikka tuli kirjoittaman vain M-korista alkaen.

        Itseä olisi saattanut kiinnostanut 150 HP & Aisinin automaatilla ja S-korilla, mutta tuollaista kombinaatiota ei ole saatavilla. Tuohon 150 HV:n on muuan foorumin tiedon mukaan tulossa jokin uusi automaatti saataville tämän vuoden lopulla, mutta mikä lienee on tuo 'uusi' laatikko.

        Ps. Onkohan noiden PSA:n kolmen pakun huolloissa ja osien hinnoissa eroja riippuen mikä niistä on kyseesä. Toyota muistaakseni kosiskeli asiakkaita pidemmällä takuulla tai jollakinvastavalla, vain oliko se eddellisen lisäksi enempi varusteita samaan hintaan.

        Sitten jos noiden kolmen väliltä harkistee, niin tulee myös mieleen huoltoverkoston laajuus. Äkikseen Toyotalla olettaisi sen olevan laajempi EU:ssa (?).


      • vastaavia_suunnitelmia
        banaani10 kirjoitti:

        Meillä Citikka 180 HP Aisin 6 vaihteinen automaatti. Nyt 13000 km kiskottu 2000 kg painavaa asuntovaunua ja hyvin toimii. Erittäin hiljainen ja vahva auto. Näitä löytyy kahta pituutta M ja XL.

        Tuossa Ranskassa myynnissä oleva, siistissä yksityiskäytössä ollut vastaava Peugeot pienillä kilometreillä, mutta jostakin syystä siihen on jo vaihdettu moottori takuuna. Mutta eihän noilla koneilla mikään ongelmamaine kuitenkaan ole.

        Liekö sen omistaja sen vuoksi siihen säikähtänyt ja laittanut siksi auton myyntiin.

        * Peugeot Expert Premium Pack 180 Boîte EAT6, MEC 31/10/2016, 14800 kms - 28 500e.

        - https://www.leboncoin.fr/utilitaires/1155511808.htm?ca=17_s


    • KäyKatselemassa

      Mikä on kenellekkin vakaa ja hiljainen onkin hyvä kysymys ja varmaan riippuu millä kysyjä nyt ajaa tai ajanut.
      Sille joka ajaa aina uudenkarheilla ja hinnakkailla pakuilla on varmaan myös kovin eri maku mitä suosittelee.
      Automaattejakin kovinkin monenmoista koulukuntaa,pääosin kaikki mahdollisimman halvalla tehty mekaanisesti ja elektroniikalla täytetty.
      Mitä tuossa nyt lukaisin niin mielestäni PSA pikkupakut,Jumpy-Expert tai Scudo Fiat puolelta voidaan jättää pois laskuista jos nuo on kriteerit ja kun automaattivaihteistoa myös käytetyyn halutaan niin kyllä valinnanvaraa on vähänlaisesti vaikka miten laajaa skaalaa miettisi.
      Tarvii siltäosin antaa anteeksi sitten muita mahdollisia ongelmia mitä yksilössä on,siis km ja kuntopuolella muista jutuista puhumattakaan tyyliin väri,vm tai lisävarusteet muut.
      Kyllähän nuo pikkupakut ihan ok pelejä on mutta onko ne hiljaisia,tarpeeksi tilavia tai onko vaikkapa PSA 1,6d murheet tiedostettu?
      Kaukoidän tuotteista ei ole mainittu mitään,Proace jos kelpaa löytyisi joka kylläkin sama auto pitkälti noiden PSA pikkupakujen kanssa.
      Nämä ihkauudet korimallit sitten varmaan toisenmoisia niin PSA pikkupakuissa kuin Toyotallakin .
      Hyundai ei valitettavasti tuo virallisesti Suomeen enää pakuja mutta tokihan niitäkin maailmalta löytyy,laatupelejä.
      Mitsubishillä sama juttu,ei tuotu tänne aikapäiviin.
      Nissan NV400 onkin sitten oikein oiva vaihtoehto,NV200 ei ollen melkoisen meluinen maantienopeuksissa eikä siihen automaattia ole saanutkaan pakuna.
      Tämä uutuusmalli NV300 onkin ehkä täysosuma jos vaan hinta miellyttää ja se automaattiyksilö löytyy.
      Tahtooko sitten euro 5 vai jo euro 6 ureatankkauksineen,joissain euro 5 moottoreissakin tuo murhe on jo ainakin henkilöautoissa ja siitä vaan jäätymisen ym toimintahäiriöiden tulevaisuuteen moisten kanssa eikä aine suinkaan ilmaista ole.

    • Greendayyy

      13 000 ajettu eikä vikoja aika saavutus ja Hdi koneet tukkii ittensä toki melki kaikki maailmanpelastajamootorit tekee samaa.

    • haisemies

      Unohda nuo kaikki!
      On vain yksi varteenotettava vaihtoehto HIACE

      • vastaavia_suunnitelmia

        "Unohda nuo kaikki!
        On vain yksi varteenotettava vaihtoehto HIACE"

        Tiedoksesi. Hiace on PSA:n Sevel Nordin tehtaassa Pohjois-Ranskassa valmistama klooni, vain Toyotan logoilla ja maskilla. Kaikki kolme, eli Peugeot, Citroen ja Tyoyota valmistetaan samalla tehtaalla.

        Hiace oli jo vuonna 2013 PSA:n tekniikkaan perustuva.

        - http://paultan.org/2015/12/02/toyota-proace-citroen-spacetourer-and-peugeot-traveller-a-case-of-all-for-one-and-one-for-all/

        Ainoaksi varteenotettavaksi luokittelemasi vaihtoehto on siis PSA:n paku ;-)

        Voilà


    • haisemies

      Kyllä hiace on japanissa valmistettu,erittäin laadukas pakettiauto.
      Proace sen sijaan on noita sevel pakuja,joihin vannoutununut hiase mies ei sekaannu.
      oma hiaceni on vieläpä lexus varuseltu kyllä kelpaa kurvailla kylillä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe