Olen kävellyt joka päivä 20 km kahden viikon ajan

ruokailupysynyt

samana ja kalorivajeeni pitäisi olla joka päivälle 800-1000kcal. Silti olen lihonnut kaksi kiloa. Voiko tämä olla nestettä? Turvotusta?

40

11141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valinnut

      Minulla oli vaaka, joka näytti painon lisäksi lihaksien kunnon ja nestemäärän.
      Parissa päivässä "laihtui" kolme kiloa, kun oli alkanut liikkua.
      Sitten parin viikon sisällä oli "kihonnut" sen.
      Kummasti rasva-arvot pienenivät, nestemäärä ja lihakset lisääntyivät.
      Tämä on vuosien sama kokemus.
      Nyt 5:ssä päivässä .2cm rinnasta, -5cm vyötäröstä, -2cm vatsata, -1cmtakamuksesta, - 0,5cm polvesta ja säärestä,-2cm käsivarsista.
      Sen jälkeen 10pvä vain päivittäistä kutistumista ja michelöimistä.
      Ero tuntuu selvästi tiukan ihran löystymisestä, mutta iho ei vielä kurtistu.
      Minulla pari viikkoa liikunnan yhteydessä tätä painon jojoilua.
      Sitä vain jatkaa terveellistä syömistä ja liikuntoa.
      Vaatteet löystyvät ja otan esille toisen pienemmän tavoitteeksi.
      Mikäs tässä, kun voi hyvästä parempaan koko ajan!
      Miten oma vointisi on?
      Tapaatko kävellä 20km stressaten itseäsi vai kykenetkö nauttimaan?
      Minä nautin niin, että HIITIT tulevat väliin ilopyrähdyksinä!
      Minulle on tärkeää NAUTTIA vahvistuvasta kehosta, useammasta liikkeestä,
      uusista kokemuksista useampien lihasten ilmestyessä "leikkiin" mukaan. ;-D

    • vekulaittelitaasen

      Aloittaja

      toivottavasti et turhaudu kunhan kyllästyt yrittämään laihduttaa täysin toimimattomalla menetelmällä.

      Ystävällisin terveisin Veijo

    • ruokailu.ja.liikunta

      Lähes maksimitasoilla suoritettu kuntoilu parin minuutin kestolla ja heti perään minuutin löysäilyllä ja hengityksen tasaamisella sekä tämän toistaminen n. 10 kertaa, tätä puolen tunnin tehoilu/lepoilua useita kertoja viikossa on paljon tehokkaampi tapa saada niitä läskejä lähtemään kehosta. Toki pitkäkestoinen kävelykin on parempi kuin löhöä paikallaan päivästä toiseen.
      Itse en henkilökohtaisesti jaksaisi joka päivänä kävellä yli 2,5 tuntia kun riittävän terveyshyödyn saa intervalliharjoittelulla puolessa tunnissa, eikä tarvii 5 kertaa viikossa enempää, neljäkin saattaa jo riittää.

      Tosin ei taida edes tuo auttaa jos se sokeri rasvan syönti tai alkoholilla kalorien jemmaaminen on vastaavasti lähes päivittäin aivan liian suuri. Alkoholi pois, ylimääräisten kalorien myös pois kitkeminen ja ehkäpä kasvisten määrän lisääminen ruokavalioon niin johan alkoi paino pudota.

      Tulokset ovat pysyviä jos noudattaa orjallisesti uusia syömis ja liikkumistapoja. Syömistapojen osalta kuutena päivänä viikossa ja liikkumisen osalta 3 - 5 päivää viikossa riittää.

      • Valinnut

        Minullakin ovat core-harjoitukset 5-10 min. useamman kerran päivässä.
        Mutta yogasta nautin niin paljon, että en tyydy vain pariin liikkeeseen kerralla.
        Siinä on hyvä käydä läpi koko kehon lihakset rauhallisesti hengittäen ja
        pysähtyen yhteen liikkeeeen tuokioksi. Varsinkin ilta-yöaikaan.
        Sitä hämmästyy, miten paljon kehoaan voi oikaista, kun "tutkii", scannaa sen!
        Sitten ne kävelyt oli alussa 20min."Huh-puh!", nyt juosta vipeltää 1h30min!
        15pvä kulunut ja vaikka kg vain -2.5kg, niin -18 cm hävinnyt koko kehosta!
        Rinta, vyötärö, takamus, reisi, polvi, pohje, käsivarsi mitattuna.
        Joten enpä jätä päivittäisiä mini-harjoituksiani tai kävelynautintojani!
        Kun pääsee kehon "morfiinin" makuun, niin siitä tulee riippuvaiseksi;-D


    • VaiKui

      Kävin juuri pururadalla ottamassa aikaa 1km = 6min.
      Vastatuuli, avokantapäiset läpsykengät jalassa, joten juoksutossuilla parempi tulos.
      Kun sitten ravaan 60min aamuin illoin, niin eiköhän se 20km tule minullekin?
      Eikä se tunnu missään! Juoksupyrähdykseni ovat hiittejä vain.
      Mutta vie vielä kauan, että voin sanoa HIITtavani!

    • nylkky_65kg

      Juoksen vuodessa 4000 km enkä ole laihtunut kiloakaan!

      • VaiKuinka

        Miten voit juostuasi ja miksi juokset? Juokset noin 12km/pvä.
        Minä juoksen, koska istumisen vaarallisuutta korostetaan.
        Olen istunut joka päivä varmaan 10 tuntia! Lukenut. Matkustanut.
        Samalla, kun sitä "juuttuu" tuoleille, tuntee, miten kaikki kehon toiminnat hidastuvat. Sitä alkaa himoitsemaan sokeria ja rasvaa, mikä yhdistettynä lihottaa enemmän kuin ne aineet erikseen.
        Ennen olin kauhuissani, jos painoin 60kg, mikä on 168cm:n ihannepaino.
        Mutta minä voin parhaiten 54kg:ssä. Vahva, mutta kevyt olo.
        Yritin keväällä alkaa kävelyt, mutta oli muuta painamassa mieltä.
        Nyt kesäkuussa aloin ulkoilla ja samalla ravintotarve muuttui täysin.
        mutta minulla alkaa hiitit ja Power walkit vaikuttaa vasta kuukauden kuluttua.
        Voin huonosti, kun näen pastaa, riisiä, perunaa, leipää, juustoa kaupassa.
        Niillä lihoinkin. Pasta, riisi, peruna keitettynä ja sitten nopeasti paistettuna sipulin kanssa. Juustoa päälle. Niin maukasta ja lihottavaa.
        Nyt parissa päivässä core-harjoituksilla ja aktiivilla kävelyillä voin hyvin.
        Vatsalaukku pienentynyt ja koko keho, mieli vahvistunut.
        Tulin paljon iloisemmaksi jo viikossa. Tunnen vapautta juostessa.
        On myös hauskaa nähdä, miten monet ovat lenkillä aamulla, päivällä, illalla.
        Mutta koiraa en haluaisi! Se on kuin 3-vuotiaan pennun paimentamista!
        Sitä seisahtelee, odottaa, ja maanittelee koko armaan ajan.


      • 677656485uthgt7ty
        VaiKuinka kirjoitti:

        Miten voit juostuasi ja miksi juokset? Juokset noin 12km/pvä.
        Minä juoksen, koska istumisen vaarallisuutta korostetaan.
        Olen istunut joka päivä varmaan 10 tuntia! Lukenut. Matkustanut.
        Samalla, kun sitä "juuttuu" tuoleille, tuntee, miten kaikki kehon toiminnat hidastuvat. Sitä alkaa himoitsemaan sokeria ja rasvaa, mikä yhdistettynä lihottaa enemmän kuin ne aineet erikseen.
        Ennen olin kauhuissani, jos painoin 60kg, mikä on 168cm:n ihannepaino.
        Mutta minä voin parhaiten 54kg:ssä. Vahva, mutta kevyt olo.
        Yritin keväällä alkaa kävelyt, mutta oli muuta painamassa mieltä.
        Nyt kesäkuussa aloin ulkoilla ja samalla ravintotarve muuttui täysin.
        mutta minulla alkaa hiitit ja Power walkit vaikuttaa vasta kuukauden kuluttua.
        Voin huonosti, kun näen pastaa, riisiä, perunaa, leipää, juustoa kaupassa.
        Niillä lihoinkin. Pasta, riisi, peruna keitettynä ja sitten nopeasti paistettuna sipulin kanssa. Juustoa päälle. Niin maukasta ja lihottavaa.
        Nyt parissa päivässä core-harjoituksilla ja aktiivilla kävelyillä voin hyvin.
        Vatsalaukku pienentynyt ja koko keho, mieli vahvistunut.
        Tulin paljon iloisemmaksi jo viikossa. Tunnen vapautta juostessa.
        On myös hauskaa nähdä, miten monet ovat lenkillä aamulla, päivällä, illalla.
        Mutta koiraa en haluaisi! Se on kuin 3-vuotiaan pennun paimentamista!
        Sitä seisahtelee, odottaa, ja maanittelee koko armaan ajan.

        Miksi trollaat kaikki keskusteluketjut? Katoa!


      • VaiMiten
        677656485uthgt7ty kirjoitti:

        Miksi trollaat kaikki keskusteluketjut? Katoa!

        Miten niin trollaan? Perustele hiukan, mikä sinua ärsyttää?
        Hämmästyttää, että kun siirryin nutraajien fiksusta jutustelusta muualle,
        niin täytyy tulla jälkeeni räksyttämään kuin kylärakki!
        Tämä palsta on keskusteluja varten.
        Tarkoitetaanko laihdutuskeskuteluilla nälkää näkemistä ja täytekakuista unelmoimista?
        Minä olen kahden taiteellisen , kätevään suvun kasvattama,
        eikä ruoka ollut ainoa, mistä meillä puhuttiin!
        Aikuiset ottivat vastuunsa ja opettivat lapsille sekä keittiöpuutarhankasvatusta, että
        käsitöitä eri muodoissa ja isä otti mukaansa kun meni rannalle tauluja maalaamaan.
        Kirjasto kuului myös kotiin ja niistä keskusteltiin.
        Mutta täällä huomaa, miten äidit juovat coka-colaa, haikailevat täytekakkujen ja
        einesten parissa - käy todella sääliksi lapsia, joista tehdään kotona sokeritautisia.
        Ei ole ihme, että lapsilöla on nykyisin vanhojen ihmisten sairauksia!
        Vadelmalaivoilla ei kasvateta vahvoja, opiskelua jaksavia, työhönkykeneviä nuoria!
        Hirvittää ajatella koululaisten kesää lihavien äitiän tiskiessa itseensä tympääntyneenä.
        Eivät rassut saa edes kouluruokaa, joka on sentään ravintorikkaampaa.
        Saavat elää koko kesän makkaralla, kalapuikoilla,jotka ovat vanhaa leivänmurua ja huonoa rasvaa ja pastamoskalla. Kissannekaan ei söisi sellaista!
        Ja tänään saa hedelmää, vihannesta, kaikista maanosista!
        Jo munkit kasvattivat yrttejä, joita käytettiin lääkkeinä! Niitä voi viljellä parvekkeellakin.
        Oliko tämä trollaamista vai laihdutukseen liittyvää keskustelua?
        Tule toki minua informoimaan!


      • 677656485uthgt7ty
        VaiMiten kirjoitti:

        Miten niin trollaan? Perustele hiukan, mikä sinua ärsyttää?
        Hämmästyttää, että kun siirryin nutraajien fiksusta jutustelusta muualle,
        niin täytyy tulla jälkeeni räksyttämään kuin kylärakki!
        Tämä palsta on keskusteluja varten.
        Tarkoitetaanko laihdutuskeskuteluilla nälkää näkemistä ja täytekakuista unelmoimista?
        Minä olen kahden taiteellisen , kätevään suvun kasvattama,
        eikä ruoka ollut ainoa, mistä meillä puhuttiin!
        Aikuiset ottivat vastuunsa ja opettivat lapsille sekä keittiöpuutarhankasvatusta, että
        käsitöitä eri muodoissa ja isä otti mukaansa kun meni rannalle tauluja maalaamaan.
        Kirjasto kuului myös kotiin ja niistä keskusteltiin.
        Mutta täällä huomaa, miten äidit juovat coka-colaa, haikailevat täytekakkujen ja
        einesten parissa - käy todella sääliksi lapsia, joista tehdään kotona sokeritautisia.
        Ei ole ihme, että lapsilöla on nykyisin vanhojen ihmisten sairauksia!
        Vadelmalaivoilla ei kasvateta vahvoja, opiskelua jaksavia, työhönkykeneviä nuoria!
        Hirvittää ajatella koululaisten kesää lihavien äitiän tiskiessa itseensä tympääntyneenä.
        Eivät rassut saa edes kouluruokaa, joka on sentään ravintorikkaampaa.
        Saavat elää koko kesän makkaralla, kalapuikoilla,jotka ovat vanhaa leivänmurua ja huonoa rasvaa ja pastamoskalla. Kissannekaan ei söisi sellaista!
        Ja tänään saa hedelmää, vihannesta, kaikista maanosista!
        Jo munkit kasvattivat yrttejä, joita käytettiin lääkkeinä! Niitä voi viljellä parvekkeellakin.
        Oliko tämä trollaamista vai laihdutukseen liittyvää keskustelua?
        Tule toki minua informoimaan!

        Pitääkö oikein perustella?

        Keksustelet itseksesi aivan omiasi - et kirjoita mitään siitä asiasta mitä keskustelun aloittaja ihmetteli.. Jokaisen kirjoituksesi voi ilmoittaa asiattomaksi koska ei kuulu keskusteluketjun asiaan. Jos haluat kirjoittaa omiasi, tee niistä edes omia ketjujasi. Älä pilaa jokaista keskusteluketju loputtomilla höpinöilläsi!


    • ihanhyvin

      Aika kova saavutus, tuota tahtia ei vain kovin kauaa jaksa. Oletko ihan varma, että syöminen on pysynyt samana? Tuollaiset pitkät, yli 10 km lenkit päivittäin lisäävät ruokahalua valtavasti ainakin itselläni. Kannattaa luottaa enemmän järkeen, kuin siihen mitä vaaka näyttää. Et millään voi olla lihonnut tuollaisen jälkeen. Mielestäni laihduttajien kannattaisi myös keskittyä saamaan tuloksia kestävyydessä ja voimaharjoittelussa, eikä välttämättä seurata painoa ollenkaan. Se masentaa vain, jos tuntuu että on antanut kaikkensa, mutta paino ei tipu. Mielestäni parempi olisi vain seurata oman kunnon kehittymistä. Se paino lähtee omaa tahtiaan siinä samalla. Laihduttamisen suurin motiivi on kuitenkin se, että oma terveys paranee. Voihan sitä ulkonäkösyistäkin laihduttaa, mutta lopulta ei sillä ulkonäölläkään ole niin paljon väliä että sen vuoksi jaksaa ponnistella.

    • hirveekattoo

      Liikunnalla ei voi laihduttaa. Kaikki asiaan perehtyneet tietävät sen. Ravinnon kanssa pitää olla tiukkana pysyvästi. Itsekurin puute ja nopean nautinnon kaipuu syömällä tyydytettynä johtaa siihen, että rouvan perse kasvaa ensinnä yli-isoksi ja vähitellen koko habitus muuttuu hylkeenomaiseksi. Myöhemmin mursumaiseksi. Lopputuloksena on itseään inhoava, vastenmielisen näköinen, pahoinvoiva, hikoileva ja pahasti piereskelevä ex-rouva.

      • ihanhyvin

        Olen kyllä eri mieltä tuosta väitteestä, ettei liikunnalla voi laihduttaa. Mutta nykyäänhän on tyypillistä ladella haluamiaan väittämiä faktoina ja perustelut ovat juuri tuollaisia että "kaikkihan sen tietää".
        Sellaista ei jaksa kukaan, jos joka päivä on pelkkää kurinalaista taistelua itsensä hillitsemiseksi. Liikunta on siitä hyvä, että se poistaa sitä himoa mättää kaikenlaista ylirasvaista ja sokerista ruokaa. (Ainakin omalla kohdallani.) Kun liikkuu paljon, niin energiantarve kasvaa, mutta sen energian haluaa saada hyvistä lähteistä. Itse olen huomannut tuon esimerkiksi siinä, että pitkän lenkin jälkeen, minun ei välttämättä edes tee mieli syödä ollenkaan. Palautumisen vuoksi jotain energiaa pitää kuitenkin saada. Se nälkä tulee yleensä seuraavana päivänä, ja silloin tavallinen kotiruoka maistuu. Sitä hyvää treenin jälkeistä olotilaa ei tee mieli pilata millään ylensyömisellä. Jos taas makoilen koko illan TV:n ääressä, niin tulee syötyä paljon enemmän.


      • halvauspotilaan_tytär

        Liikunta kuuluu osana normaaliin painonhallintaan. Tosin ei sen pidä eikä tarvitse olla kohtuutonta. Siis kohtuullista syömistä ja kohtuullista liikuntaa. Jollei tiedä, mikä on kohtuullista, niin ihmekkös, ettei homma toimi.

        Oma äitini on laihduttanut kymmeniä kiloja kävelemällä. Hän on toipunut liikunnalla vakavasta sairaudesta. Eli kuntoutunut aivohalvauksesta kävelyn avulla. Samalla kaikki labra-arvot ovat parantuneet, lääkitykset vähenyneet ja hän on pirteämpi kuin pari kymmentä vuotta sitten. Etenkin kun ikää on, niin mitätön ateriamäärä riittää lihottamaan ihmistä. Liikunnalla on vaikutusta. Ei pitäisi trollata liikuntaa vastaan.


      • SillaiTäällä
        ihanhyvin kirjoitti:

        Olen kyllä eri mieltä tuosta väitteestä, ettei liikunnalla voi laihduttaa. Mutta nykyäänhän on tyypillistä ladella haluamiaan väittämiä faktoina ja perustelut ovat juuri tuollaisia että "kaikkihan sen tietää".
        Sellaista ei jaksa kukaan, jos joka päivä on pelkkää kurinalaista taistelua itsensä hillitsemiseksi. Liikunta on siitä hyvä, että se poistaa sitä himoa mättää kaikenlaista ylirasvaista ja sokerista ruokaa. (Ainakin omalla kohdallani.) Kun liikkuu paljon, niin energiantarve kasvaa, mutta sen energian haluaa saada hyvistä lähteistä. Itse olen huomannut tuon esimerkiksi siinä, että pitkän lenkin jälkeen, minun ei välttämättä edes tee mieli syödä ollenkaan. Palautumisen vuoksi jotain energiaa pitää kuitenkin saada. Se nälkä tulee yleensä seuraavana päivänä, ja silloin tavallinen kotiruoka maistuu. Sitä hyvää treenin jälkeistä olotilaa ei tee mieli pilata millään ylensyömisellä. Jos taas makoilen koko illan TV:n ääressä, niin tulee syötyä paljon enemmän.

        Samaa mieltä kanssasi, että liikunta voi viedä halun syödä - kohtuuttomasti.
        Itse en ehtinyt lenkkeillä reippaasti kuin pariviikkoa, niin ateriat pienenivät.
        Eilen tuulisesta iltalenkistä palatessani huomasin, että yösyömiset ovat loppuneet!
        Olen lapsesta saakka lukenut, kirjoittanut, piirtänyt yön hiljaisina tunteina.
        Ei ihme, jos 6h työn aikana alkaa hiukomaan. Mutta ne ovat hävinneet kokonaan!

        Luulen syyn olevan enemmän proteiinia ja leipä ja peruna on jäänyt.
        Ne otetaan ruokavalioon, kun haluamani mitat on saavutettu.
        Tumma kokojyväleipä lastattu perunalla ja lohella! Aah! mutta ei maistu nyt.

        Toiseksi saan niin paljon nautintoa luonnossa kävelystä, että
        ei enää tarvitse sitä suun kautta kuin vauva-asteiset. :-D

        Luen juuri Anders Hansenin terveyskirjoja ja hän toteaa rasvan sulavan ensin vatsasta.
        Karolinska institutets lääkäri, psykiatri luulisi tietävän jotain. Minulla se toimii niin.
        Nyt on viheliäinen tilanne, kun vyötärö oli tiukentunut ja kapistunut 6cm 3:ssa viikossa.
        Eikös se ole taas kkuin vanhaa purukumia ja tuntee, miten ihrasolut ovat tyhjentyneet rasvasta ja täyttyneet vedella. Sitä on juostava koko ajan "hotelli helpotuksessa".

        Kun vielä tämän kuukauden kestäisi, niin on 30-vuotiaan ihannepainossa lääkärin taulukon mukaan. Minä en halua nahkapukuiseksi luurangoksi. Karmean näköistä!
        Mutta en myöskään mulleaksi, kuten Armi Kuuselan aikaan...

        Syön normaalit 1700kcal/pvä ja 3h liikuntaa kävelyin ja voimisteluin.
        Siten pullukkakin voi kuin kuningatar kilojen karistessa pikku hiljaa!


    • jalaa1

      Mä oon tähän päivään mennessä rullauistellut tänä kesänä lähes 1000 km, puuttuu noin 20 km tuosta lukemasta. Tänään tuli tehtyä lähes 49 km:n lenkki, huomenna luultavasti mennään sellaiset 42 km tai enemmän. Riippuu ihan fiiliksestä. Aikaa tuollaisen pitkän lenkin tekemiseen menee alta 3 tuntia.

      • jalaa1

        Vedin hieman överiksi, niinkuin monesti käy, kun lähtee lenkkiä tekemään. Piti tehdä noin 40 km:n lenkki, tulikin tehtyä melkein 54 km:n lenkki. Kunto on selkeästi kohdallaan.


      • Mitensenyton
        jalaa1 kirjoitti:

        Vedin hieman överiksi, niinkuin monesti käy, kun lähtee lenkkiä tekemään. Piti tehdä noin 40 km:n lenkki, tulikin tehtyä melkein 54 km:n lenkki. Kunto on selkeästi kohdallaan.

        Mitäs meinasit talvella tehdä? Itellä se ongelma kun talvella ei nämä kesäharrasteet toimi niin pitää sitten olla vaan telkkarin ääressä, ideat vähissä.


      • jalaa1

        Aikasempina vuosina tuli käytyä pari kertaa viikossa uimassa sellaiset 1000-1500 m. Nyt mennyt talvi ei napannut uimisen suhteen, ja taisin käydä kokonaiset kaksi kertaa. Työkiireet veivät kiinnostuksen harrastuksiin. Liikunta jäi oikeastaan kävelylenkkien varaan. Itellä taisi paino käydä talvella korkeimmillaan 68,5 kg:ssa, nyt ollaan jälleen tasan 66 kg:ssa.


      • jalaa1
        jalaa1 kirjoitti:

        Aikasempina vuosina tuli käytyä pari kertaa viikossa uimassa sellaiset 1000-1500 m. Nyt mennyt talvi ei napannut uimisen suhteen, ja taisin käydä kokonaiset kaksi kertaa. Työkiireet veivät kiinnostuksen harrastuksiin. Liikunta jäi oikeastaan kävelylenkkien varaan. Itellä taisi paino käydä talvella korkeimmillaan 68,5 kg:ssa, nyt ollaan jälleen tasan 66 kg:ssa.

        Vaihtelevat säät pitivät huolen, että tuli 5 päivän tauko lenkkeilyyn. Nyt tällaisena lämmittelylenkkinä hieman vajaa 37 km:n veto. Huomenna sit paljon pidempi.


      • jalaa1

        Nyt lähennellään jo 1300 km:ä. Tänään meni lähes 50 km:n lenkki.


    • vekupopastaa

      jalaa1

      Terveyden ylläpitämiseksi liikunta on hyväksi kaikille. Kaloriteoria laihdutettaessa on pelkkää pelleilyä.
      Laihduttajalla (kuten yhä terveelläkin) on kysymys pelkästään siitä mitä suuhunsa laittaa.

      • jalaa1

        Mainitsinko jossain kaloriteorian, en maininnut, niin mistä vitusta sä taas vedit sen tähän mukaan? Itelle rullaluistelu on harrastus, missä vedetään ns. kaikki ulos tarvittaessa. Jyrkissä nousuissa, kun spurttaan sydämmen lyöntitiheys on helposti 165-170, keskimäärin mennään 140-145 välillä. Kuinkas kovaan liikuntaan sinä taivut? Paskan postaamista tänne ei lasketa.


    • derfderfderf

      Tuollainen kävely vie valtavasti aikaa, ja on riski, että jossain vaiheessa loppuu joko aika, into tai molemmat. Rankemmassa liikunnassa kaipaa myös lepopäiviä. Vaikka kävely ei ole rankkaa, niin siinä vaiheessa kun kävely on pakkotoiminto, voisi vähän höllätä. Jos oikeasti nautit yhä edelleen kävelystä, ok. Jos se on pakkopullaa, niin endorfiinien sijaan kehossasi jyllää kortisoni - joka liiallisena on tuhoisa hormoni.

      Jos jaksat kävellä 20 km/pv, et ole rapakunnossa etkä siis liian lihavakaan. Painosi on alle 70 kg, jos kalorivajeesi tarkoittaa ainoastaan liikunnalla kulutettuja kaloreita.

      Syöminen on siis ennallaan. Entä juominen? Älä haksahda mihinkään energiajuomiin tai urheilujuomiin. Turhia kaloripommia. Olen itse kävellyt monena kesänä n. 350 km:n matkan parissa viikossa, eikä siinä välttämättä laihdu lainkaan, vaikka kantaa rinkkaa selässä, nukkuu teltassa ja syö retkikäyttöön soveltuvia eväitä. Tosin vatsa on litistynyt joka reissussa, eli kehonkoostumuksessa on ollut positiivista muutosta. Mutta mikään liikunta ei ole riittänyt alentamaan verensokereitani, eli nyt olen sokerittomalla dieetillä.

    • Vähennä-stressiä

      Totta, keho on oikullinen. Ja myös riippuvainen mm. ko. henkilön iästä. Itse olen 66 vuotias ja kävelen vähintään tunnin päivässä ja vaikka sen lisäksi kuinka kaloreita rajoittaisn, tuloksia painoon ei tule. Ehkä tyydyn tähän, enkä stressaa enempää.

    • Anonyymi

      Joo, aamulla aamutoimet.Sitten liikkeelle.

      Kävelen kaupan kautta ja ostan ruokaa kävelyretkelle.

      Nuotiopaikalla teen hyvän aterian. Kävelen ihan peruskuntovauhtia.Ruokajuomana vesi.

      Jos huono keli niin lepo pv. Joogaa, voimistelua.

      Kesämökillä souturetkiä elo/syyskuussa kun hyttyset ja naapurit poissa. Hieno syksyn hiljaisuus ja jne.

      Talvella hiihtoa/kotijumppaa.

      Ikuisen opiskelijan budjetti.

    • Anonyymi

      mä kävelen askelmittarin mukaan 7 kilometrissä tulee askelia 8500 mä kävelen jokapäivä kun on hyvä sää 7--15 kilometrin lenkin eli jos viikossa ei ole yhtään sede päivää tulee kilometrejä 49--105 saattaa niitä tulla joskus kävely lenkillä enemmänki kuten vaikka 20 kilometriä ja askelia yritänvähintään saada 12000 kävely lenkillä se on musta hyvä sen yli kun tulee niin lussaa askelmittarilla vain kävelu lenkin askeleet mittaan en päivän muita askelia

      • Anonyymi

        sen lisäksi juon vihreää teetä 2--5 kuppia päivässä ja 1,5litraa vettä ja 2--4 lasia piimää ja tietenki syön


      • Anonyymi

        No miten paljon olet tuolla kävelemisellä jo laihtunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten paljon olet tuolla kävelemisellä jo laihtunut?

        olin keväällä 78--80 kiloa ja nyt olen 72,5--74 kilonen vieläkun sais 3--4 kiloa pois että paino olis 69 niin olis hyvä


    • Anonyymi

      Tosi pönttöä tommonen rääkki. Miksi laihdutat ? Mä kävelen jotain 2 km päivässä, painan 55 kg ja oon 164 cm . Mulla on ikää jo 44 vuotta, joten en laihduta.

      • Anonyymi

        "Mulla on ikää jo 44 vuotta, joten en laihduta."
        Tuohon ikään ja vielä siitä 10 v olin lähes alipainoinen, 56v asti. Kun lopetit työt ja nyt eläkkeellä 21 vuotta niin kyllä on 10-15 kg paino-ongelmia.
        Olin tietotekniikkaalalla, joten työ ei rasittanut, ruoka-ajat ja yleensä syöminen kotona tuli hankalaksi. Olen syönyt "ulkona" 7 kk, mutta siitäkään ei tullut ratkaisua.


    • Anonyymi

      Minkä tunnissa kuluttaa, se minuutissa syö.
      Toinen totuus on se, useimmat, tavalliset ihmiset jotka aloittaa kuluttaa liikunnalla syövät suurempi määriä ja sitten tulee suurempi vatsalaukku, jne.

      minä suosittelisin aivan ensimmäisenä opettele syömään pienempiä määriä. syö jostain 2-3 dl kiposta 250-350 g minkä painoinen nyt oletkaan.

      eli pieni määrä on eka ja syöt 3-4 tunnin välein
      siinä tulee samalla pienemmät kalorit.
      ja puhdasta vettä, huoneenlämpöistä välillä 1-2 dl määriä.

      alussa vain pakolliset liikunnat, työ yms.
      ..... mieti heti ekan suuremman liikunnan jälkeen, mitä se vaikutti ruokailuun. sillä laihdutuskuuri loppuu usein epäonnistumiseen. eikä sitä uutta motivaatiota tule heti uutta.

      itse en muuten voi pitää mitään herkkupäivää, siihen se ratkeaa laihdutuskuuri.

      osaan laihduttaa hyvin, kunhan pääsen alkuun. harmi vaan, aina paino nousee uudelleen, siinä on minun ongelmani.

    • Anonyymi

      Join kaksi olutta tätä keskustelua lukiessa. Hyvää viihdettä te tarjoatte!

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe