Kuinka monta kertaa olet rakastunut?

HaluaisinVieläKerran

Kuinka monta kertaa sinä olet rakastunut elämäsi aikana?

Rakastutko helposti ja useinkin? Mihin se johtaa ja mitä siitä seuraa?

Aloitin uuden ketjun tästä osa-alueesta, kun rakkausketju ehti venyä jo hankalankin pitkäksi.

Itse olen rakastunut kolme tai neljä kertaa elämässäni. Pari - kolme pikaista ihastumista ovat johtaneet vain suuriin pettymyksiin, kun ihmiset ovat olleet vähemmän sopivia kumppanikseni.

Minun tapauksessani rauhallinen tutustuminen, positiivisessa vireessä johtaa parempaan tulokseen kuin pikainen hullaantuminen. Oikeastaan olisin toivonut, että olisin saanut elää elämäni loppuun saakka aviomieheni kanssa. Onnemme kesti vain vähän toistakymmentä vuotta.

22

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen kai ihastunut useita kertoja mutta olosuhteet ovat olleet vastaan joten ei päässyt testaamaan olisiko ollut kuinka ihanaa ajan mittaan ;)
      Uskoisin että rakkaus on miehen ja naisen välillä sellaista yhdessä viihtymistä, toisen kunnioittamista unohtamatta tunteiden paloakaan.
      Olen hidas kiintymään joten monia rakkauksia ei yhden elämän aikana ehdi käydä läpi.

    • Niillä.mitä.jää

      Järkipelillä tulee paras avioliitto, on takana pari musertavaa, lyhyttä rakkaussuhdetta, lapset kasvatetaan ja koulutetaan, asunnot isonnetaan lapsiluvun mukaan. Saadaan kaikki valmiiksi, sitten huomataan, ettei olekaan mitään yhteistä, kaksi lähes vierasta ihmistä toisilleen. Kuin osake-yhtiö. Erotaan. Lapset on viisaita ja talous kunnossa, kun siihen on satsannut. Porskuttaen ulos liitosta uhmalla, kyllä pärjään. Ehkä sittenkin oli se oikea.
      Toisessa suhteessa otetaan kumppani vain itselle, ihan hurviton, joka ei ollenkaan sopisi omien lasten isäksi, arvot erilaiset, mutta mitä väliä. Mennään ja häärätään, pistetään vähän ranttaliksi.
      Sitten tulevat sairaudet. Siitä loppuelämä revitään. Meneehän se näinkin. Jos ei tätä olisi käynyt läpi, olisi siinä ekasuhteessa koko ajan kärvisteelyt, mitä olisikaan ollut muuta tarjolla.

    • riehuvat-tunteet

      Ihastumisia / rakastumisia tulee lukuisia pitkän elämän aikana,
      on eri asia voiko seurustella ihastuksensa kanssa vai ei,
      koska oma avioliitto on kuitenki maailman tärkein asia,
      tunteileen ihminen ei voi mitään,
      mutta tunteet voi kahlita järjellä siis järkeilemällä,
      -- kunnioitan omaa avioliittoa,
      kunnioitan myös toisten ihmissuhteita,
      joten en koskaan tunteitteni ole antanu sotke kenenkää ihmisen elämää,
      työelämän aikana oli tosi ihania työkavereita, muutamaan rakastuinkin mutta salasin visusti tunteeni , pidin omana tietona, kohdekkaan ei tienny asiasta, heh,
      myös työssä voi kohdata vakituisissa asiakkaissa ihania ihmisiä,
      joten rakastumiset on mahdollisia,
      mutta konkreettisen toiminnan mahdollisuus on olematon,
      joten kieltäytyminen on ollu ainoa mahdollisuuteni,
      keskittyminen vain omaan puolisoon kaikille tunteitten alueilla,
      elämä on ollu oman aviopuolison kanssa ihanaa, myrskyineen päivineen,
      rakkaus on tahdon asia todellisuudessa,

    • Kolmesti. Kikki muut kerrat on olleet jotain muuta :).

      • Kikkelitkö

        Kikit eivät ollet sitä oikeaa?


      • Kikkelitkö kirjoitti:

        Kikit eivät ollet sitä oikeaa?

        :D. Eivät kaikki ole. Osa on sellaisia paikkausjuttuja jotka ois saaneet jäädä kokematta.


    • Psykoterapeutitar

      Ihanaa juhannuksen jälkeistä sunnuntaiaamua!
      Olen edelleenkin ja jatkuvasti rakastunut rahaan ja kotiini!

    • Heikunkeikku

      Minulle Rakkaus on tosi-tosi vakava asia. Sitä ei pidä hepposesti käsitellä.
      En ole rakastunut moneenkaan mieheen. Tykkäillyt olen, mutta en ole antanut itselleni "lupaa" rakastua, jos mies on ollut sen tyyppinen, että vaikka olisikin ollut aivan mahtava, mutta ei kuitenkaan sopiva perheen perustamiseen. Siis jos on tiennyt, että turha tuohon ja tuohon on suuremmasti rakastua, ei siitä kuitenkaan ole miun maun mukkaiseen olemiseen.
      Kirjoitan nyt siitä ajasta, jolloin en vielä ollut aviomiestäni tavannut.
      Voihan sitä mukavia hetkiä viettää ilman kauheaa rakastuilemista:)
      En kerrassaan rakastu helposti.

    • Miten monta kertaa olen rakastunut ? En taida kertoa, mutta monta..))
      Rakastumisherkkyys liittyy mielestäni yleiseen tunneherkkyyteen ja mielikuvituksen voimaan. Tuossa toisessa ketjussa siteerasin Erich Frommia joka katsoi, että rakastumisen takana on usein koettu yksinäisyys ja kuten tiedetään, ihminen voi kokea yksinäisyyttä myös parisuhteessa.
      Minulle rakastuminen on ollut jollakin tavoin hallitsematon prosessi, en ole järkeillen pystynyt sitä pysäyttämään ja kaksi liittoani se on särkenyt, koska en ole voinut ajatella sala- tai sivusuhdetta voimassa olevassa liitossa. Avionrikkoja en ole koskaan ollut vaan uskollinen ja rehellinen kulloisellekin kumppanilleni.
      Tavattuani nykyisen kumppanini, tuo rakastumisherkkyys on vähentynyt, järki on tarttunut ohjaksiin eikä rakastuminen ole minulle enää ongelma. Outoahan se olisikin. jos olisi, tässä iässä..)) Ikä tekee vapaaksi monella tavoin.
      Niin kaunistelevalta kuin se kuulostaakin, koen , että jokainen rakstuminen on ollut minulle tarpeellinen ja tervehdyttävä prosessi. Jotakin kipeätä ne ovat nostaneet pintaan ja kohdattavaksi ja jotakin ne ovat myös paikanneet.
      Vaikka itse olen ollut se hylkäävä osapuoli liitoissani, koen, että myös kumppanit ovat lähteneet liitoista eheämpinä kuin sinne tulivat. En ota tästä ansiota itselleni vaan näen, että rakkaus teki meille sen, minkä sen oli määrä tehdä ja kantaa meitä myös jatkossa jos on kantaakseen...

      • Hieno syvällinen kirjoitus jonka voisi allekirjoittaa :).


      • siilenä kirjoitti:

        Hieno syvällinen kirjoitus jonka voisi allekirjoittaa :).

        Kiitos kannustuksesta, siilenä..))


    • kummajaiset

      En ole rakastunut koskaan ,tosin olen ollut aviossa ja avoliitossa ja erinäisissä seksisuhteissa. En tiedä mitä rakkaus on?? Tiedän mitä on äidinrakkaus ja itserakkaus.

    • Puoltoista-kaksi

      Kerran vielä kiellon päälle ja sitten en enempää.

    • Viivaimo

      Luultavasti vain kerran ja onnekkaana olen yhä hänen kanssaan naimisissa. Olin vain 19-vuotias kun tapasimme ja naimisiin menimme 5 seurusteluvuoden jälkeen. Sitä ennen seurustelin parisen vuotta toisen kanssa ja olin varmasti ihastunut häneen mutten kuitenkaan rakastunut.

    • Ölli-Löyhölm

      Rakka-us on lumenkylmäinen
      pakkasnesteen kanssa ehkä pitkäkestoinen
      voi kunpa pakkasta ei paljon tulla vois
      ettei illan tullen kukaan vedä vessaa pois

    • Kolme kertaa.
      Ihastunut, kiinnostunut, tykännyt monta kertaa.

    • Tyytyväinenihminen

      Olen aina rakastanut varsinkin elämää. Eläimiä. Luontoa. Palavasti ja koko sydämestäni. Ja ollut rakstunut monia kertoja. Rakkaus on mielestäni prosessi joka kantaa elämässä ja syventää omaa suhdetta siihen. Olla osana suurta kokonaisuutta ja samalla oma itsensä. Ja suuri onni on ollut saada rakastaa ja tulla rakastetuksi monta kertaa. Parisuhteessa aina kuitenkin uskollinen. Ehkä noin 10 rakkaussuhdetta, ihastumisia paljonkin. Kaikista olen jotain oppinut. Kaikilla on tarkoituksensa. Vain kerran avioliitossa, mkä päättyi puolison kuolemaan. Kaikkiin rakkauksiin ei tarvitse kuulua seksiä. Osa toimii hienosti muilla tasoilla. Lisäksi on pitkiä hyviä ystävyyksiä. Elämässä saa sen minkä uskaltaa sinne antaa. Mikään ei myöskään ole antoisampaa kuin ihmisiin tutustuminen. Jokainen on tarinansa arvoinen ja oikeasti jotain aivan muuta kuin ensi näkemältä arvaisikaan. Ja vieläkin olen aivan yhtä valpas ja innostunut elämästä kuin nuorena. Mielestäni kaikki vanhetessa paranee. Tietynlainen varovaisuus vain on haitunut, kun tietää ettei aikaa ole tuhlattavaksi vaan kaikesta on iloittava tässä ja nyt. Rohkempikin voisi olla mutta hyvä näin. Nyt olen yksin mutta toivoisin tapaavani vielä jonkun joka jaksaisi innostua elämästä ja katsoa sitä välillä kaksin.

      • Tyytyväinrnihminen

        Ja lisäksi paljon tragediaa. Se ehkä on syventänyt omaa arvostusta elämään. Kaksi pitkää avoliittoa, yksi avioliitto ja kaikki päätyneet kuolemaan. Siitä huolimatta täysin tyytyväinen elämään.


    • Trtf

      Kummallista, kun ihmiset rakastuu vain muutamia kertoja. Minusta on vaikea olla rakastumatta kerta toisensa jälkeen. Se on olosuhteista ja tilanteista kiinni kenen kanssa asia lähtee syventymään. Aina kanattaa ihastua ja rakastua. Yksi elämä vaan. Ihmiset on liian varovaisia ja pelkäävät satuttavansa itseään. Aivan turhaan.

      • Vaikka-tuhat-kertaa

        Näin on juuri näin. Noin. Täyttä asiaa asian ytimestä.

        Paljon on tullut koettua. Aitoja tunteita, pinta kosketuksia, lyhyen hetken hekumaa.


      • Jokaikinenpäivä

        Tunteiden jakaminen ja tunteiden kokeminen on parasta. Eikä meillä muuta olekaan. En ymmärrä ihmisiä, jotka panttaavat tunteitaan koko elämän. Ja vielä kehuvat sillä. Se ei tarkoita sitä, että hyvpätään sänkyyn kenen kanssa vaan. Vaan sitä että kyetään olemaan intensiivisesti tunnetasolla läsnä ja kokea kaikkea sitä mitä ihmisuhteissa tapahtuu. Ei voi elää ihastumatta, rakastumatta tai saamatta rakastaa. Iän myötä tuo taito vain jalostuu. Mahtavaa.


    • Kuuskytjarisat

      Olen rakastunut kymmeniä kertoja, alle kouluikäisestä aina tuonne viisikymppiseen asti. Jostain syystä siinä vaiheessa tunne-elämä viileni, enkä ole sen jälkeen rakastumista kokenut. Liekö ollut hormonitoiminnan muutoksesta kyse - kiinnostukseni seksiin ei kuitenkaan ole loppunut. Ja jonkinasteista kiintymystäkin nähtävästi pystyn tuntemaan, avioiduinkin uudestaan muutama vuosi sitten. Mutta rakastuminen, se vain on kertakaikkiaan jäänyt taakse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1290
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      50
      1197
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1025
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      177
      990
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      44
      893
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      776
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      738
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      723
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      691
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      677
    Aihe