MOPOJEN PEILIT

peilitön mopon omistaja

Niin tekeekö mopoissa mitään peileillä vai onko ne vaan turhaa vakio krääsää?

11

11794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiki

mutta eikös joku laki peilejä koske.

Itse kun oleb *tun pitkä niin peileistä näkyy vaan omat polvet vaikka kuinka säätäisi mutta pitää vaan kurkkai ohitellessa taakse

• jiijii

sisältyy vasen peili pakollinen,vaikka näköjää
      nuo PV-tyypit ottaa kaikki peilit pois vaan sen
      takia kun ei kavereillakaan ole, siinnä tulee taas
      tuo vanha sanonta että PORUKASSA SE TYHMYYS TIIVISTYY, kuinkahan monta kertaa sitä on menty
      metsähällituksen puolelle kun kääntää päätä ja katsoo taakse ja HUPS kuinka siinnä näin kävi.

kyllä se peili kuuluu jo senkin takia että kun kuitenkin suurimmalla osalla on "viritetty"
      mopotin niin voi edes peilistä vilkaista jos
      joku auto rupeaa "nuss..aan" takana niin voi
      jo vähän arvailla ettei olis virkavalta joka
      "kellottaa" sun nopeutta, rupeaa muuten näkymään
      liian selvästi jos vallan kurkkii taakse päin
      niin "sedät tietää jo siitä ettei tuolla pojalla
      ole puhtaat jauhot pussissa.

ja jos on PV-pojilla näkökysymys niin peilejä
      on myytävän niin monen laisia että varmasti
      löytyy jokaisen makuun sopiva, katsokaa vaikka
      STOR MOTOR- sivuilta sieltä löytyy.

• peilitön mopon omistaja

Kiitos noista viesteistä lähti just äsken peili tulee s1:seen .

• thunder

Mopossa ei tarvitse olla peiliä/peilejä kummallakaa puolella. Minulla sitä ei ollut edes katsastuksessa, ja katastus ukko ei sanonut mitään.

• jiijii
        thunder kirjoitti:

Mopossa ei tarvitse olla peiliä/peilejä kummallakaa puolella. Minulla sitä ei ollut edes katsastuksessa, ja katastus ukko ei sanonut mitään.

asiasta ennenkuin kirjoittelet tuollaisia tänne,
        ja kerro sitten meillekkin mikä oli lopputulos.

ihmisiä ne ovat katsastusmiehetkin eli ei ole
        "huomannut" koko asiaa, muuten kiinnostaa minkä takia olet joutunut "katsastamaan" moposi,vai onko
        salaisuus jos ei ole niin kerroppa.

• yksivaan...
        thunder kirjoitti:

syy siihen että katsastuksessa et tarvinnut peilejä on ilmeisesti se että kyseisenä vuonna milloin se härvelsi on ensirekisteröity ei niitä ole kuulunut katsastus varustukseen...

uusissa se 1kpl on kylläkin nykyään pakollinen :)

• Anonyymi
        thunder kirjoitti:

Lain mukaan mopossa tulee olla peili ainakin vasemmalla puolella!

• Anonyymi kirjoitti:

Lain mukaan mopossa tulee olla peili ainakin vasemmalla puolella!

Ja peili/peilit on tärkeää olla ajossa turvallisuuden takia. Itse en ainakaan haluaisi ajaa ilman peilejä.

• Tätätietoatsin

Riippuu vuosimallista onko pakollienn

• Anonyymi

Hei sellasta vaan ku tolla mun kartalle hommattiin sellainen Manki ja poika haluis kovasti pelit vaihtaa siihen niin minkä näköiset pitäisi olla ja pitääkö olla E-hyväksytty peili ja käykö ihan wandamotorista nimellä mopon laajakuva peili taitettava nii käykö se mopoon. Olisi hyvä tietää niin sanon pojalle.

• Anonyymi

Hei! Itse nuorena sanon että nuori usein haluaa alakauttaisen peilin paremman ulkonäön takia, mutta nämä peilit eivät yleensä ole e-hyväksyttyjä. Esim. Moni käyttää polkupyöräilyyn tarkoitettua peiliä, joka ei sitten ole kauhean tukeva, ei näy kunnolla takaa tulevaa autoa ja poliisikin pysäyttää useammin ku kattoo ettei olis ollenkaan peiliä. Eli suosittelen näitä e-hyväksyttyjä yläkauttaisia peilejä niin poliisit ei pysäytä niin usein eikä tarvii kääntää päätä 120 astetta taaksepäin. Ja E-hyväksytty peilin pitää olla jos lakia haluaa noudattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3015
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2113
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1550
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1297
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1011
    Aihe