Työsuhdepuhelin pitää tietysti palauttaa työsuhteen päättyessä, mutta miten toimitaan tilanteessa, jossa olen itse maksanut osan puhelimesta, kun halusin 70€ kalliimman puhelimen kuin työnantajan budjetti.
Jos palautan puhelimen, onko työnantajan maksettava tuo 70€ takaisin?
Jos en palauta puhelinta, onko minun maksettava työnantajalle puhelimen hinta miinus 70€?
Työsuhdepuhelimen palauttaminen
5
6086
Vastaukset
- kikkikl
Mikä ihmeen yritys on nykyään niin köyhä, että puhelin pitää palauttaa? Kukaan firmassa ei nykyään halua itselleen jonkun toisen puhelinta käyttöönsä.
Itse ja muutkin tietokonefirmasta irtisanonut saivat pitää firman puhelimen. Tämä puhelin oli ollut ohjehinnaltaan 500 € kun se tuli markkinoille. Puhelimen julkistamisesta lienee noin viisi vuotta, puhelin oli Nokia Lumia 820.
Olisiko kuitenkin niin, että puhelimet menevät kierrätykseen tai jobbareille?
Taitaa olla jokin pikkufirma kyseessä.- PieniPiruVasempaan
Joissakin yrityksissä tietotekniikka on liisattua. Kadonneista tuotteista joutuu maksmaan korvausta enemmän, kuin mikä laitteen todellinen arvo on.
Siksi tällaiset omituisuudet ovat todellisia.
- niinono
Varmaan vaikuttaa se, kuinka vanha puhelin on. Muutamaa kuukautta vanhempi puhelin on vanha, yli vuoden tai kahden ikäinen ei enää minkään arvoinen. Missään tapauksessa puhelin ei ole enää uuden hintainen eikä arvoinen.
Työnantaja kertoo, ellei ole puhelimen luovutuksen yhteydessä kertonut palautuksen säännöt. - Anonyymi
Minä saan pitää työpuhelimeni, mutta työnantaja haluaa tutkia puhelimen sisällön, ennenkuin lähden. Onkohan tuo ihan laillista??
- Anonyymi
Lienee kaksi vaihtoehtoa. Joko puhelin tyhjennetään tai annat katsoa, ettei siellä ole yrityssalaisuuksia, kuten asiakasrekisteriä. Eli äkkiä ne vaimon alastonkuvat pois sieltä. 😎
Itse en ole enää muutamaan vuoteen suostunut ottamaan puhelinta työnantajalta. Siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Tulevat puhelut voi hoitaa soitonsiirolla ja muun yhteydenpidon sähköpostilla tai Skypellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799