Olen työskennellyt 22.7.2016 alkaen toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa pelkällä provisiopalkalla. Minulle maksetaan joka kuukausi palkan mukana 9% lomakorvaus.
Irtisanoudun 31.7.2017, enkä ole käyttänyt yhtään lomapäivää. 31.7 mennessä käyttämättömiä lomapäiviä on kertyy yhteensä 24. Kuuluuko työnantajan maksaa minulle käyttämättömistä lomapäivistä vielä jotain muuta tuon 9% lomakorvauksen lisäksi(esim. vuosilomapalkka)?
Lomapäivät työsuhteen päättyessä
3
446
Vastaukset
- lomakorvaus
Tuo 9 % ansioista on se vuosilomapalkka = lomakorvaus.
Mitään muuta ei ole tulossa eikä lomapäiviä ansaittu, ne on tuossa maksettu rahana. - Provikkamyyjä
Kyselin vuodenvaihteessa tietoa kertyneistä lomapäivistä ja minulle kerrottiin kertyneiden lomapäivien määrä siitä huolimatta, että lomakorvaus tulee joka kuukausi palkan mukana.. ilmeisesti "lomapäivät" ovat tässä tapauksessa vaan niiden päivien määrä, jotka työnantaja antaa minun olla poissa töistä palkattomasti.
- erotaasiat
Erotatko nämää käsitteet? Lomapalkka? Kuten nimi sanoo, loman ajalta maksettava, palkka. Lomakorvaus, on korvaus siitä että et saa lomaa josta lisäksi maksetaan palkkaa.
Kolmas raha on lomaltapaluuraha, joka on jos saat lomaa ja lomapalkan, se raha mikä on puolet lomapalkkasi määrästä ja maksetaan kun olet palannut lomaltasi töihin.
Lomakorvauksen kanssa et voi yhtäaikaa saada vapaasi ajalta, johon sinulla on tietyin edellytyksin oikeus, kun ilmoitat vapaatoiveesi ta.lle mitään lomapalkkaa. Kun maksetaan joka tilissä kelle, niin se säästää että voi käyttää lomakorvauksensa vapaan aikana!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1895109- 181812
Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka631636Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1271527Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s101507Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit511185Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.961084Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249307980- 196945
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö7840