Vivaro/Trafic uusi ja viimeiset vanha korimalliset

valinnanvapaus

Tuota,mahtaako joku avata mitä isompia eroja näissä on noin teknisesti kun päältäpäin ei kovin kummoisesti eroa kuin maskista valoineen nuo vanhempi ja uudempi malli?
Tiedetään että 1,6 ja turbolla tai kahdella vastaan 2,0-2,5 turbodieselit mutta kestääköhän tuo pikkukone mitenkä saati työjuhdassa ja onko hihnalla vai ketjulla?
Mitä eroja ,niin huonoa kuin hyvää 2,0 vs 2,5 cdti koneissa?
Mitenkä tuo 6v vaihteisto ,onko näissä uusissa samat vaihteistot kuin viimeisissä vanhakorisissa koska oletettavasti kehitystä on ollut ja tietääksesni ainakin tuossa PK:n seuraajassa PF6:ssa on isommat laakerit kuin tuossa PK6 vaihteistossa jotta tuo parjattu kestävyys parani.
Vaihteistomurheita ei lie vissiin enää ollut muutamiin vuosiin eikä oikeastaan alle 10v ikäisissä myytävissä mainintoja vaihteistoremonteista olipa ajomäärä isompikin.
Onko kokemuksia viimeisistä vanhakorisista versioista koska ovat kait lastentaudit poistuneet enimmät ja paljon muutoksia tehty vuosien varrella??
Sama kysymys toisinpäin,paljonko lastentauteja näissä uusikorisissa ja millaisia?
Kiitos ja en kaipaile kuin asiallisia vastauksia koska moiseen jo päätynyt kunhan sopiva vähänajettu yksilö sitten löytyy,jompikumpi korimalli ja tulee kevyeen yksityiskäyttöön.

1

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esitepino

Tuopa jäikin mietityttämään onko niissä yhä sama vaihdelaatikko,siis oletettavasti PF6 kyseessä?
      Niitäkin on versiona jos jonkinmoisia mutta lie eri välitykset sitten pakettiautoissa ja henkilöautoissa ja niitäkin useita variaatioita.,näin ainakin tulkitsin kun netistä koitin tuosta tietoja haeskella mutta sitä tietoa mikä laatikko on tuossa uudessa Vivaro/Traficissa en löytänyt,ainoastaan tieto että 6v manuaali.

Tuo PF6 on ainakinjollaintavoin parannettu versio PK6 vaihteistosta mutta käytetäänkö PK6 yhä jossain ja missä ei löydy tietoa mistään vaikka etsiskelin.

Joku GM huollossa tai myynnissä työskentelevä varmasti voisi kertoa ammattimiehenä kun tietää tarkemmin näistä jutuista,niin vaihteistoista,lastentaudeista kuin noista moottoreista miten ne kestää,eroaa toisistaan ja rittääkö tuo 1,6litrainen ihan oikeasti pakettiautoon ja jopa kestääkin yli takuuajan vaikka mistäs tuon tietää,niissä on vielä tehdastakuu 2015 pakuissa joka oli se ensimmäinen vm noilla pakuissa.

Asia kiinnostaisi ihan itseänikin kun pakukauppoihin olisi pian tarvetta ja tulee mietittyä ostohintaa,huoltojuttuja,jakopäät,lampunvaihdot,ajettavuus,penkit,varusteet,lämmitysjutut,kulutus,kestävyys ja se rahtipuolen toimivuus takaboksissa ym käytännön jutut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5121
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2792
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2629
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2418
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      21
      1640
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1540
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1304
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      95
      1168
    10. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      35
      1153
    Aihe