Mitä ominaisuuksia kaipaat kumppanista?

Minulle ovat ehdoton viisaus eli osaa käyttää järkeensä ja syy seuraussuhteita
Kuin aiemmin kerroin nämä ovat tärkeitä minusta

Luonteet poikkeaa selvästi joten haluan kysyä? Mikä on ihannekumppanin luonne?
1081427
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 108

Vanhimmat

Haluaisin kesyttää naisen, eli tuhma ja kunnoton jännäjenna olisi sopiva

Äänestä
  • Aloittaja

😂 olipas ihana viesti.

Äänestä

• Aloittaja

Miten ajattelit sellaisen villin lassota

Äänestä

• En tiedä, mutta yritän Lineriä

Äänestä

• old_profile_91559 kirjoitti:

En tiedä, mutta yritän Lineriä

Miksi mummoa?

Äänestä

• Aloittaja

old_profile_91559 kirjoitti:

Olen tuosta hyvin iloinen mutta hän ei ole kesytettävissä vaan sinut on keskeytettävä hänelle. Heikomman mukaan, et voi ahdistaa häntä.

Äänestä

• Aloittaja

117777 kirjoitti:

Miksi mummoa?

Se että kaikki miehet eivät halua ikäänsä nähden paljoa nuorempaa.

Äänestä

• Aloittaja

117777 kirjoitti:

Miksi mummoa?

Ja mummo se ei ole vaan aikuinen todellisen kehityksen mukaan nuori aikuinen loppuu siihen n.29v ja alkaa sit vasta aikuinen.

Äänestä

• Aloittaja

old_profile_91559 kirjoitti:

Siis sinut kesytettävä hänelle😁

Äänestä

• 117777 kirjoitti:

Miksi mummoa?

Olen nähnyt Linerin kuvan, eikä siitä todellakaan tule mummo mieleen

1Äänestä

Kumppanuutta. Sitä, että toisen seurassa on hyvä olla. Se taitaa edellyttää samansuuntaisia arvoja, tapoja ja ajatusmaailmaa. Olen introvertti, joten en jaksa edes kumppania katsella kuin ajoittain ;). Haluan olla suurimman osan ajastani ihan itsekseni. Toisen pitäisi ymmärtää tuo tai olla samanlainen. Jos tuossa asiassa koen painostusta, homma loppuu siihen. Alkaa ahdistamaan.

1Äänestä
  • Aloittaja

olet oikeastaan ainutlaatuinen ja ymmärtäväinen kumppani uskon todella sopivan tai sellainen joka viihtyy lapsienkin kanssa jos lapsiakin halutaan jossain vaiheessa mutta kyllä sitä pitää päästä pois jos ahdistus vie suuremmat voimat.

Pitää olla tasapainoa tilanteessa.
    Kummatkin jos ovat yhtä etäisiä ja ahdistuu voi olla lapsihaaveista kyllä aikas kaukana paitsi jos ennen pitkään suhteen lähentyessä voi tarvekkin olla enemmän.

Mutta se onkin sinun päätettävissä, mitä haluat elämän sinulle tuovan.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

olet oikeastaan ainutlaatuinen ja ymmärtäväinen kumppani uskon todella sopivan tai sellainen joka viihtyy lapsienkin kanssa jos lapsiakin halutaan jossain vaiheessa mutta kyllä sitä pitää päästä pois jos ahdistus vie suuremmat voimat.

Pitää olla tasapainoa tilanteessa.
    Kummatkin jos ovat yhtä etäisiä ja ahdistuu voi olla lapsihaaveista kyllä aikas kaukana paitsi jos ennen pitkään suhteen lähentyessä voi tarvekkin olla enemmän.

Mutta se onkin sinun päätettävissä, mitä haluat elämän sinulle tuovan.

Lapset ei ole mun hankintalistallani ollenkaan. Enkä luultavasti jaksaisi toisenkaan lapsosia pitkiä aikoja, jos ovat huonosti kasvatettuja niin kuin nykytenavat näyttävät olevan. Tykkään kyllä viettää ystävieni lasten kanssa aikaa, mutta niille lapsille on opetettu elämää ja ajattelua.

Mun ikäisillä miehillä on jo onneksi suurimmalla osalla lapset aikuisia tai ihan kohta aikuisia, niin ei tarvitse sellaisia miettiä. Jos siis ovat tehneet lapset siinä -20 vuotiaina. On noita pikkulapsellisiakin.

Äänestä

• Aloittaja

LinerT.2 kirjoitti:

Lapset ei ole mun hankintalistallani ollenkaan. Enkä luultavasti jaksaisi toisenkaan lapsosia pitkiä aikoja, jos ovat huonosti kasvatettuja niin kuin nykytenavat näyttävät olevan. Tykkään kyllä viettää ystävieni lasten kanssa aikaa, mutta niille lapsille on opetettu elämää ja ajattelua.

Mun ikäisillä miehillä on jo onneksi suurimmalla osalla lapset aikuisia tai ihan kohta aikuisia, niin ei tarvitse sellaisia miettiä. Jos siis ovat tehneet lapset siinä -20 vuotiaina. On noita pikkulapsellisiakin.

Silloin sinulla on jo paljon miesehdokkaita saatavilla😁
    Mutta silloin sinun on pidettä tiedossa noi kriteerit ettei vahingossa ole ripustuva.

Äitillenikään enää riittää mies joka halia ja väliin lihaansakin antaa mutta asumaan yhteen ei halua mutta myös kumppanuutta haluaa.

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Silloin sinulla on jo paljon miesehdokkaita saatavilla😁
    Mutta silloin sinun on pidettä tiedossa noi kriteerit ettei vahingossa ole ripustuva.

Äitillenikään enää riittää mies joka halia ja väliin lihaansakin antaa mutta asumaan yhteen ei halua mutta myös kumppanuutta haluaa.

Paitsi että se sopivuus että hyvä olla on tärkein🤔😄

Äänestä

• Oho! Olisin itse voinut kirjoittaa juuri noin!

Vaikeaa löytää tuon tyyppisiä miehiä. Olen itse saanut usein kuulla olevani välinpitämätön, vaikka siitä ei ole kyse.

Äänestä

Positiivinen ja tunneälykäs.

Itsekin olen tituleerattu yltiöoptimistiksi, vaikka keväällä mun marinoita kuunnelleet saattaa kääntää ehkä mielipidettään.

Mutta positiivinen nainen ei ratkaise mun murheita, vaan sanoo valoisesti hymyillen, tuleppa ukon rutkale tähän ja antaa halin. Ehkä pitää päätä hetken sylissään ja silittää hiuskuontaloa. Kääntää toisinsanoen asiat positiivisemmaksi olemisellaan, ei tekemisillään.
Lisäksi osaa aistia, mistä narusta kannattaa nykäistä milloinkin tunneälykkäänä.
Noi pätkähti ekana mieleen.

2Äänestä
  • Aloittaja

Minulle tuli miehestä ja narusta mieleen vain yksi lihaisa😂

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Minulle tuli miehestä ja narusta mieleen vain yksi lihaisa😂

No siitä narustakin sen pitäisi osata kyllä oikealla tavalla nykäistä, tottapuhelet.

Äänestä

• Aloittaja

Mutta koen itseni pessimiksi mutta taas positiiviseksi. Pyrin itse olemaan positiivinen että tekeminen kumminkin tekee positiiviseksi joskus olen liikaa mielessäni parantanut yhteiskuntaa enemmän kuin se on.
    Mutta silloin on vain yksi asia varma kehitystä yhteiskuntamme tarvitsee vielä rutkasti.

Kuntien välisissäkin on eroa miten hoidetaan siellä lapset sen vuoksi olemme miettineet kunnan vaihtoa lapsien takia ja viihtyvyyden mutta myös oman kunnan palveluita parannetaan taas tuottaa sitä myöten ongelmaan koska ovat kaikki kiven heiton päässä.

Kuin yhtenäiskoulun puolikilometriä ja neuvola 1km ja isot kaupat, kirjasto ja terveysasema.

Se on erittäin haastavaa miettiä mikä on parasta lapsille toisessa kunnassa erityispalvelujen saaminen kuulostaa olevan helpompaa kuin itsenäinen harrastaminen mahdollisuus parempi. Taas sit vastaavasti täällä kehutaan parantavan.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Mutta koen itseni pessimiksi mutta taas positiiviseksi. Pyrin itse olemaan positiivinen että tekeminen kumminkin tekee positiiviseksi joskus olen liikaa mielessäni parantanut yhteiskuntaa enemmän kuin se on.
    Mutta silloin on vain yksi asia varma kehitystä yhteiskuntamme tarvitsee vielä rutkasti.

Kuntien välisissäkin on eroa miten hoidetaan siellä lapset sen vuoksi olemme miettineet kunnan vaihtoa lapsien takia ja viihtyvyyden mutta myös oman kunnan palveluita parannetaan taas tuottaa sitä myöten ongelmaan koska ovat kaikki kiven heiton päässä.

Kuin yhtenäiskoulun puolikilometriä ja neuvola 1km ja isot kaupat, kirjasto ja terveysasema.

Se on erittäin haastavaa miettiä mikä on parasta lapsille toisessa kunnassa erityispalvelujen saaminen kuulostaa olevan helpompaa kuin itsenäinen harrastaminen mahdollisuus parempi. Taas sit vastaavasti täällä kehutaan parantavan.

No nuo ovatkin lapsiperheelle tärkeitä asioita.

Äänestä

• Kaappi?!😉🤗😋

1Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Täytyy tehdä tutkimuksia enemmän ja perehtyä eikä noistakaan perehdy katsomaan jos ei ole huolta😰

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Kaappi?!😉🤗😋

Hylly!

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Täytyy tehdä tutkimuksia enemmän ja perehtyä eikä noistakaan perehdy katsomaan jos ei ole huolta😰

Kannattaa, jos palvelut ja kaikki paranee, niin muutos kannattaa, mutta onhan siinä aina oma hommansa muuttaakin.

Äänestä

• Dissident kirjoitti:

Hylly!

Heh, ei ainakaan lauta. 😇

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Heh, ei ainakaan lauta. 😇

Hmmmm...sit taijan tietää....

Äänestä

• Aloittaja

Dissident kirjoitti:

Kannattaa, jos palvelut ja kaikki paranee, niin muutos kannattaa, mutta onhan siinä aina oma hommansa muuttaakin.

Noh siis täällä paranee palveluja mutta erityiskouluja lakkautettu ja siellä taas on erityiskoulut panostettuja valmiiksi ja valmiiksi paremmat palvelut ja harrastuspaikka itseharjoitteluun ilmaista.

Kerroin liian heikosti.

Äänestä

• Dissident kirjoitti:

Hmmmm...sit taijan tietää....

Aattelin et katositkohan lopullisesti, sit ajattelin kadota itsekin. 🛥️

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Noh siis täällä paranee palveluja mutta erityiskouluja lakkautettu ja siellä taas on erityiskoulut panostettuja valmiiksi ja valmiiksi paremmat palvelut ja harrastuspaikka itseharjoitteluun ilmaista.

Kerroin liian heikosti.

Siellä palvelut kauempana ja tässä kivenheiton päässä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Kerroin liian heikosti.

No meillä kaikki palvelut varmaan ala-arvoisia verrattuna isoihin asutuskeskuksiin. Mutta onneksi ei ole erityistarpeita.

Äänestä

• Aloittaja

Dissident kirjoitti:

No meillä kaikki palvelut varmaan ala-arvoisia verrattuna isoihin asutuskeskuksiin. Mutta onneksi ei ole erityistarpeita.

Miten ihmeessä ala arvoisia ymmärrän vain pienimmillä kunnilla tuetaan paremmin lapsiperheitä koska halutaan enemmän lapsiperheitä kunnalleen.

Erityistarpeita on ja ne on tarpeellisia lapsien elämän kannalta.
    Voi sitä joutua ihan tavallinen perhekin turvautuu perheterapiaan lapsen uhman vuoksi koska uhma on niin voimakasta ja yhteisymmärrystä ei ole tule vanhemman ja lapsien välille.

Toivotaan että ettei tule.

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Aattelin et katositkohan lopullisesti, sit ajattelin kadota itsekin. 🛥️

Hmmmm. Noista innokkaista hymiöistä vois päätellä jotain? Olenko kenties kartalla?

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Miten ihmeessä ala arvoisia ymmärrän vain pienimmillä kunnilla tuetaan paremmin lapsiperheitä koska halutaan enemmän lapsiperheitä kunnalleen.

Erityistarpeita on ja ne on tarpeellisia lapsien elämän kannalta.
    Voi sitä joutua ihan tavallinen perhekin turvautuu perheterapiaan lapsen uhman vuoksi koska uhma on niin voimakasta ja yhteisymmärrystä ei ole tule vanhemman ja lapsien välille.

Toivotaan että ettei tule.

Siis palvelut varmaan on heikonlaisia. Kouluja yhdistellään ja kohta kaikki on yhdessä isossa koulussa. Ja säästöjä säästöjen perään. Ukkoutuu koko paikkakunta. Tää on niin pieni ja pienenee vaan...

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Siellä palvelut kauempana ja tässä kivenheiton päässä.

Niin, sekin matka kannattaa miettiä.

Äänestä

• Aloittaja

Dissident kirjoitti:

Siis palvelut varmaan on heikonlaisia. Kouluja yhdistellään ja kohta kaikki on yhdessä isossa koulussa. Ja säästöjä säästöjen perään. Ukkoutuu koko paikkakunta. Tää on niin pieni ja pienenee vaan...

Sehän tässä on itseäni epäilyttää taso kun yhdistetään koulut ja erityisryhmät samaan.
    Suurempi on riski olla kiusattuna päiväkodista ylä-asteelle asti. Ryhmiä suurennellaan ja väkeä vahennetään kolme rehtori läks koulujen välitunnit 30minuuttia,mikä ei houkuta hirveästi ja kaksointunnin lapsilla.

Tutkimukset tukevat lyhyempiä tunteja, ei kaksoistunteja ja puolentunninnvälitunti vähän hankala erityislapsille ja muillekin koska selvittelyä tulee enemmän ja opettajan tunti menee selvitellä näitä ihan hukkaan.

Minusta tämä painekasaantuu erittäin pahaksi opettajille ja lapsiile

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Sehän tässä on itseäni epäilyttää taso kun yhdistetään koulut ja erityisryhmät samaan.
    Suurempi on riski olla kiusattuna päiväkodista ylä-asteelle asti. Ryhmiä suurennellaan ja väkeä vahennetään kolme rehtori läks koulujen välitunnit 30minuuttia,mikä ei houkuta hirveästi ja kaksointunnin lapsilla.

Tutkimukset tukevat lyhyempiä tunteja, ei kaksoistunteja ja puolentunninnvälitunti vähän hankala erityislapsille ja muillekin koska selvittelyä tulee enemmän ja opettajan tunti menee selvitellä näitä ihan hukkaan.

Minusta tämä painekasaantuu erittäin pahaksi opettajille ja lapsiile

Niinhän se on. Kustannustehokkuus isommassa koulussa varmaan paperilla näyttää hyvältä, mutta todellisuudessa ei lasketa noita sivuhäiriöitä. Taso laskee ihan takuulla. Laatu.

Mutta ajankuva on säästää kaikesta ja silti kaikki maksaa liikaa...on se vaan kumma homma?

Äänestä

• Aloittaja

Dissident kirjoitti:

Niinhän se on. Kustannustehokkuus isommassa koulussa varmaan paperilla näyttää hyvältä, mutta todellisuudessa ei lasketa noita sivuhäiriöitä. Taso laskee ihan takuulla. Laatu.

Mutta ajankuva on säästää kaikesta ja silti kaikki maksaa liikaa...on se vaan kumma homma?

Yhteiskunta saa vaan lisää mielenterveysnuoria.

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Kaappi?!😉🤗😋

Ei taida olla -ärsyttävät hymiöt puuttuu. Tais mylmyr sittenkin olla myös kaappi.. Hmmm..

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Yhteiskunta saa vaan lisää mielenterveysnuoria.

Näinpä...

Äänestä

• 87687689769 kirjoitti:

Ei taida olla -ärsyttävät hymiöt puuttuu. Tais mylmyr sittenkin olla myös kaappi.. Hmmm..

Palstan spegulaatiot on pelin suola.

Äänestä

• 87687689769 kirjoitti:

No en ole kaappi prkl xD

Äänestä

• 87687689769 kirjoitti:

Nicitönnä taitaa olla zönggö, kirjoitusasusta päätellen.

Äänestä

• killeroi kirjoitti:

Kyllähän tuo selvästi mylmyr on

Äänestä

• killeroi kirjoitti:

Niinpä taitaakin olla. 😜

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Niinpä taitaakin olla. 😜

No tiijätpähän nyt. Jos huvittaa ns. nykästä hihasta niin tiijät ketä nyt nykiä.

Joo. Aattelin että nyt on ihan toinen äijä täällä, niin sit kannattaa muuttaakin muutakin. Kaikki vaan tapahtuu.

Äänestä

• Dissident kirjoitti:

No tiijätpähän nyt. Jos huvittaa ns. nykästä hihasta niin tiijät ketä nyt nykiä.

Joo. Aattelin että nyt on ihan toinen äijä täällä, niin sit kannattaa muuttaakin muutakin. Kaikki vaan tapahtuu.

Mä hukkasin kans nimimerkin ihan tarkoituksella. Nyt ei ole rekisteröityä nimimerkkiä, mutta tällä kirjoittelen mikäli ei joku kaappaa käyttöönsä. Kiva, kun et poistunut kokonaan, vaikka ymmärrän hyvin et joskus ei vaan huvita. Tuntuu kehän kiertämiselle ja vanhan toistolle. Tääl kuitenkin oppii toisista ihmisistä aatoksineen tykkäämään ja sä olet yksi sellainen mielitietty, jonka ajatuksen virtaan uppoutuu mielellään. Pystyy ymmärtämään ja tajuamaan. 🙂

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Mä hukkasin kans nimimerkin ihan tarkoituksella. Nyt ei ole rekisteröityä nimimerkkiä, mutta tällä kirjoittelen mikäli ei joku kaappaa käyttöönsä. Kiva, kun et poistunut kokonaan, vaikka ymmärrän hyvin et joskus ei vaan huvita. Tuntuu kehän kiertämiselle ja vanhan toistolle. Tääl kuitenkin oppii toisista ihmisistä aatoksineen tykkäämään ja sä olet yksi sellainen mielitietty, jonka ajatuksen virtaan uppoutuu mielellään. Pystyy ymmärtämään ja tajuamaan. 🙂

No yks syy oi myös se että mä pikkuisen tunsin liikaa meneväni sun ihon alle tai jotain. Tiedän että et sä mihinkään sotkeudu, mut siinä samalla oli sellainen bwf-suhteen tapainen joka piti kans topata kun meni selkeesti vastapuolen tunteisiin... ja sit kun tään nikin laitoin niin tää oli heti kotoinen.

Täälläkin tuijotetaan taakse ja muistellaan mitä oli. Sehän oli ja meni. Nyt on paketti siinä mallissa että tiedän mitä haluan. Mutta kyllä mä täällä tykkään olla. Kysymyksiä ei ole mutta sanottavaa kyllä.

Äänestä

• Dissident kirjoitti:

No yks syy oi myös se että mä pikkuisen tunsin liikaa meneväni sun ihon alle tai jotain. Tiedän että et sä mihinkään sotkeudu, mut siinä samalla oli sellainen bwf-suhteen tapainen joka piti kans topata kun meni selkeesti vastapuolen tunteisiin... ja sit kun tään nikin laitoin niin tää oli heti kotoinen.

Täälläkin tuijotetaan taakse ja muistellaan mitä oli. Sehän oli ja meni. Nyt on paketti siinä mallissa että tiedän mitä haluan. Mutta kyllä mä täällä tykkään olla. Kysymyksiä ei ole mutta sanottavaa kyllä.

Heh, joo. En sotkeudu mihinkään, se pitää paikkansa. Mun on hyvä olla missä mä olen, mutta en valehtelekaan. Mä tykkään sinusta sen mielikuvan pohjalta minkä olen susta saanut ihmisenä. Mutta sitä voidaan pitää hyvänä ja hienona asiana, sen ei tarvi olla ihonsiirron paikka eikä muuta kuin hyvä tunne toisesta ihmisestä. Joten be happy, don't worry.😆 Kiva, että pääsee kurkistamaan taas sun ajatusmaailmaas. Lomat pidetty? Nyt vasta alkaa tuntua kesältä sään puoleen. Hetken jo mietin, että onko se haettava aurinkomatkojen tms. katalogi ja suunniteltava reissu lämpöön. Mut ei onneks. Nyt täytyy mennä uni askareisiin, mukavat illat!😊

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Heh, joo. En sotkeudu mihinkään, se pitää paikkansa. Mun on hyvä olla missä mä olen, mutta en valehtelekaan. Mä tykkään sinusta sen mielikuvan pohjalta minkä olen susta saanut ihmisenä. Mutta sitä voidaan pitää hyvänä ja hienona asiana, sen ei tarvi olla ihonsiirron paikka eikä muuta kuin hyvä tunne toisesta ihmisestä. Joten be happy, don't worry.😆 Kiva, että pääsee kurkistamaan taas sun ajatusmaailmaas. Lomat pidetty? Nyt vasta alkaa tuntua kesältä sään puoleen. Hetken jo mietin, että onko se haettava aurinkomatkojen tms. katalogi ja suunniteltava reissu lämpöön. Mut ei onneks. Nyt täytyy mennä uni askareisiin, mukavat illat!😊

Just kirjoittelen whatsapilla naiselle jonka kanssa oli jotain. Sen miespuolinen ystävä oli luullut/olettanut enemmän kuin mitä on. Meitä on moneksi. On vaikea tunnistaa pyyteetön hyvyys.
    Tätä kautta saattaa saada jotain mitä ei saa muualta. Siksi olen kai täällä itsekin.
    Tiedät kyllä että nautin kirjoittelusta kanssasi. Toisaalta tarkoitin ehkä suojella sinun elämääsi minulta...huomaan itsessäni piirteitä, jotka alkoi jo näkyä palstalla. Muutkin sen huomas. Mun ihailemat kollegatkin hävis...huutelevat kai puskista. Ja tulevat vaan sopivaan kohtaan. Mä oon leijona horoskoopiltani. Tahdon valtaa. Menee varmaan aika ja taas on vaihdettava julkinäkymää. Tää ei pysy muuten siinä mitä haluun. Hitto että tekis mieli laittaa hymiö.

1Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Tää olkoot kunniaksi entiselle ja nykyiselle.

https://youtu.be/HFyb5bWpH_Q

Äänestä

• Dissident kirjoitti:

Just kirjoittelen whatsapilla naiselle jonka kanssa oli jotain. Sen miespuolinen ystävä oli luullut/olettanut enemmän kuin mitä on. Meitä on moneksi. On vaikea tunnistaa pyyteetön hyvyys.
    Tätä kautta saattaa saada jotain mitä ei saa muualta. Siksi olen kai täällä itsekin.
    Tiedät kyllä että nautin kirjoittelusta kanssasi. Toisaalta tarkoitin ehkä suojella sinun elämääsi minulta...huomaan itsessäni piirteitä, jotka alkoi jo näkyä palstalla. Muutkin sen huomas. Mun ihailemat kollegatkin hävis...huutelevat kai puskista. Ja tulevat vaan sopivaan kohtaan. Mä oon leijona horoskoopiltani. Tahdon valtaa. Menee varmaan aika ja taas on vaihdettava julkinäkymää. Tää ei pysy muuten siinä mitä haluun. Hitto että tekis mieli laittaa hymiö.

Kauniisti ajateltu, mutta ei mua tarvitse suojella itseltään tai toisiltakaan. Mä osaan tämän kyseisen taidon tahattoman hyvin itsekin. Mutta joo, vaikka reilusti saatan sanoa ja tuoda julki, että jostain ihmisestä pidän, niin mulla on järki päässä ja jalat maassa. On kuitenkin mukavaa huomata, että edelleen ihmisistä vaikuttuu. Onhan täällä montakin sellaista ihmistä tai kenties hahmoja, joista vaan huomaa pitävänsä kaikesta erilaisuudesta huolimatta. Itseasiassa hyvinkin itsestä poikkeavat ihmiset voi olla jopa enemmän mieleen, kun liian itsensä kaltaiset. Usein sanotaan, että täytyy olla yhteisymmärrys jotta toisista voi pitää, mutta mä olen eri mieltä. Ei se sitä vaadi, se vaatii vaan sen että pystyy tajuamaan toisen näkökulmaa ja miten se muodostuu hänelle ja eritoten kunnioittaa sitä toista sellaisena arvoineen päivineen. Suurin osa ansaitsee peruskunnioituksen ihan jo ihmisyytensä vuoksi, mutta toiset koskettaa sisintä enemmän kun toiset. Mitä tulee noihin väärinkäsityksiin, joista kirjoitat. Niin ehkäpä kyseisen miesystävän pitää opetella hyväksymään epävarmuus. Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarmaa. Kaikki asiat ei ole omassa hallinnassa ja kaikkea ei kannata edes yrittää hallita. Voi luottaa, yrittää luottaa tai jos olo on liian kiusallinen miettiä onko tilanne pysyvää ja/tai ehkä kuviteltua. Mustasukkaisuus on paha mörkö, joka saa ruokansa epävarmuudesta ja heikosta itsetunnosta. Toista ei voi omistaa, voi vaan toivoa että toinen tajuaa itse omistautua ja ymmärtää toimia vastapuolelle reilusti ja selkeän rehellisesti. Eikä horjuta jos huomaa huojumista, vaan vakauttaa ja vaalii. Eiköhän tilanne asetu vaatimalleen asteelle.😊 Jellonat onkin haastavia, mun isä on myös jellona.

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Kauniisti ajateltu, mutta ei mua tarvitse suojella itseltään tai toisiltakaan. Mä osaan tämän kyseisen taidon tahattoman hyvin itsekin. Mutta joo, vaikka reilusti saatan sanoa ja tuoda julki, että jostain ihmisestä pidän, niin mulla on järki päässä ja jalat maassa. On kuitenkin mukavaa huomata, että edelleen ihmisistä vaikuttuu. Onhan täällä montakin sellaista ihmistä tai kenties hahmoja, joista vaan huomaa pitävänsä kaikesta erilaisuudesta huolimatta. Itseasiassa hyvinkin itsestä poikkeavat ihmiset voi olla jopa enemmän mieleen, kun liian itsensä kaltaiset. Usein sanotaan, että täytyy olla yhteisymmärrys jotta toisista voi pitää, mutta mä olen eri mieltä. Ei se sitä vaadi, se vaatii vaan sen että pystyy tajuamaan toisen näkökulmaa ja miten se muodostuu hänelle ja eritoten kunnioittaa sitä toista sellaisena arvoineen päivineen. Suurin osa ansaitsee peruskunnioituksen ihan jo ihmisyytensä vuoksi, mutta toiset koskettaa sisintä enemmän kun toiset. Mitä tulee noihin väärinkäsityksiin, joista kirjoitat. Niin ehkäpä kyseisen miesystävän pitää opetella hyväksymään epävarmuus. Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarmaa. Kaikki asiat ei ole omassa hallinnassa ja kaikkea ei kannata edes yrittää hallita. Voi luottaa, yrittää luottaa tai jos olo on liian kiusallinen miettiä onko tilanne pysyvää ja/tai ehkä kuviteltua. Mustasukkaisuus on paha mörkö, joka saa ruokansa epävarmuudesta ja heikosta itsetunnosta. Toista ei voi omistaa, voi vaan toivoa että toinen tajuaa itse omistautua ja ymmärtää toimia vastapuolelle reilusti ja selkeän rehellisesti. Eikä horjuta jos huomaa huojumista, vaan vakauttaa ja vaalii. Eiköhän tilanne asetu vaatimalleen asteelle.😊 Jellonat onkin haastavia, mun isä on myös jellona.

Ja lisään vielä, että sä teet mitä sun täytyy tehdä. Mkä susta tuntuu hyvälle ja oikealle päästäkses balanseen, jota kaipaat. Ei oo oikotietä onneen.☺️

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Ja lisään vielä, että sä teet mitä sun täytyy tehdä. Mkä susta tuntuu hyvälle ja oikealle päästäkses balanseen, jota kaipaat. Ei oo oikotietä onneen.☺️

Juu. Siis avasin vaan vähän tuota ajatusta miks lähtö kävi.
    Ja kyllä siihen vaikutti muutkin asiat vielä ja se vaan tapahtui.

Eilen,ja tais mennä vakaasti tän päivän puolelle, keskusteltiitämän nuoremman naisen kanssa siitä, että minusta hän kieltää itsensä. Se sitten purkautuu aika-ajoin käytöksenä, joka saa hänet halveksimaan itseään. Eikä hän ole ainoa tapaus. Kyllä sitä teen itsekin. Jokin asia painaa mieltä ja sitä vaan ei saa toimimaan nykyisen minän kanssa. Voisin kuvitella kaappihomoilla olevan samanlaista ongelmaa. Itsellä ehkä asia on törpöttely. Se jäi kevään vaikeista ajoista. Mutta siinäkin vaan jätettävä pois se oma häpeänsä, että se ei jää taakaksi ainakaan.

Kunhan heräilen rauhassa, niin vois ampautua pensasaitojen kimppuun. Kerrankin olen naapureita myöhemmässä.

Äänestä

• Aloittaja

Dissident kirjoitti:

Eilen,ja tais mennä vakaasti tän päivän puolelle, keskusteltiitämän nuoremman naisen kanssa siitä, että minusta hän kieltää itsensä. Se sitten purkautuu aika-ajoin käytöksenä, joka saa hänet halveksimaan itseään. Eikä hän ole ainoa tapaus. Kyllä sitä teen itsekin. Jokin asia painaa mieltä ja sitä vaan ei saa toimimaan nykyisen minän kanssa. Voisin kuvitella kaappihomoilla olevan samanlaista ongelmaa. Itsellä ehkä asia on törpöttely. Se jäi kevään vaikeista ajoista. Mutta siinäkin vaan jätettävä pois se oma häpeänsä, että se ei jää taakaksi ainakaan.

Kunhan heräilen rauhassa, niin vois ampautua pensasaitojen kimppuun. Kerrankin olen naapureita myöhemmässä.

Huomasin tällein kun annatte viestejä vuoron perään minulle vähän tämä keskustelu tuntuu kuin katselin pientä ohjelmaa ja tuntuu että olisi liikaa tässä teidän jutussa. Mutta huomasin nuoremman ainakin lisää mahdollisuuksia vielä lisääntymiseen.

Itsensä kieltäminen? Ei se noin aina ole vaan pitää alkaa itsetutkistelu että voi itseänsä ymmärtää paremmin.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Huomasin tällein kun annatte viestejä vuoron perään minulle vähän tämä keskustelu tuntuu kuin katselin pientä ohjelmaa ja tuntuu että olisi liikaa tässä teidän jutussa. Mutta huomasin nuoremman ainakin lisää mahdollisuuksia vielä lisääntymiseen.

Itsensä kieltäminen? Ei se noin aina ole vaan pitää alkaa itsetutkistelu että voi itseänsä ymmärtää paremmin.

No meillä on aika syvä tapa keskustella. Ja se on ulkopuolisen silmään varmaan vakavanoloista, mutta hyvin hallussa.

Itsetutkiskelu häpeän kautta on vaikeaa, mutta ei mahdotonta. Pitää saada itsensä ymmärtämään ja hyväksymään jotkut käytösmallit itsessään, ennekuin pystyy tekemään muutoksia. Minusta käytöstavat joista häpeä tulee ovat oiretta jostain. Se että ne oireet vaan pyrkii poistamaan ei auta. Pitää mennä syvemmälle ja miettiä mistä oireet johtuu. Vasta sen muuttaminen poistaa ja estää oireet. Enoni sanoi, että paheiden määrä vakio. Ehkä tupakoinninkin voi jättää pois, ilman että tilalle tulee jotain kun selvittää mistä se tupakointi on oire.

Äänestä

• Aloittaja

Dissident kirjoitti:

No meillä on aika syvä tapa keskustella. Ja se on ulkopuolisen silmään varmaan vakavanoloista, mutta hyvin hallussa.

Itsetutkiskelu häpeän kautta on vaikeaa, mutta ei mahdotonta. Pitää saada itsensä ymmärtämään ja hyväksymään jotkut käytösmallit itsessään, ennekuin pystyy tekemään muutoksia. Minusta käytöstavat joista häpeä tulee ovat oiretta jostain. Se että ne oireet vaan pyrkii poistamaan ei auta. Pitää mennä syvemmälle ja miettiä mistä oireet johtuu. Vasta sen muuttaminen poistaa ja estää oireet. Enoni sanoi, että paheiden määrä vakio. Ehkä tupakoinninkin voi jättää pois, ilman että tilalle tulee jotain kun selvittää mistä se tupakointi on oire.

Itsetutkimusta oon tehnyt pitkään ja olisi pitänyt tehdä muistiin panotkin ja ongelmat on muistiinpanoissa(etten osaa tehdä tekstiä mitä itse ymmärrän vuoden päästä)

Äänestä

• Aloittaja

Dissident kirjoitti:

Sen vuoksi koen äidinkielenkirjallisuuden erittäin tärkeäksi.

Äänestä

• Dissident kirjoitti:

Joo, ymmärrän. Tai uskon ymmärtäväni.

Oisko tällä nuoremmalla naisella jonkunlainen ristiriita sen kanssa mitä hän odottaa itseltään versus ympäröivä maailma odotuksineen? Haluaisi olla jotain, mutta hän hakee liikaa ulkopuolisten hyväksyntää olemiselleen? Tai vertailee mielessään ns. ihanne minän ja realisti minän sopusoinnun säröillessä? Kaikillahan meillä on enemmän ja vähemmän ihanne minälle odotuksia ja tavoitteita. Jotkut osaa olla huolettomamminkin rakentelematta mitään ihanteita itselleen tai edes kaikille muillekaan. Joillekin oman minän rakentaminen ja kehittäminen on melkein taas jo "pakottava tarve", koska on olemassa tarve ja tunne tehdä muutoksia.... ;)

Tiedä sitten pystyykö kukaan täysin olemaan vapaa ihanne minän muotoilusta ja olemaan tyystin tavoitteeton itseään kohtaan ihmisenä. Epäilen ettei. Toisaalta en tiedä...

Murroksessa ei aina vanha minä ja uusi minä löydä sopusointua ja anna toisilleen riidatonta sijaa. Mutu tuntumaa. Tai sitten yritetään liian suuria muutoksia, liian pian tai väärillä tavoin. :)

Ajan kanssa kyllä särmät hioontuu ja vanha menee, kun uusi tulee ja ne alkaa toimimaan saumattomammin yhteen. Kaikki muutos ja muuttuminen ottaa aikansa ja vaatii sen hetkensä kun aika on ns. valmis. :)

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Joo, ymmärrän. Tai uskon ymmärtäväni.

Oisko tällä nuoremmalla naisella jonkunlainen ristiriita sen kanssa mitä hän odottaa itseltään versus ympäröivä maailma odotuksineen? Haluaisi olla jotain, mutta hän hakee liikaa ulkopuolisten hyväksyntää olemiselleen? Tai vertailee mielessään ns. ihanne minän ja realisti minän sopusoinnun säröillessä? Kaikillahan meillä on enemmän ja vähemmän ihanne minälle odotuksia ja tavoitteita. Jotkut osaa olla huolettomamminkin rakentelematta mitään ihanteita itselleen tai edes kaikille muillekaan. Joillekin oman minän rakentaminen ja kehittäminen on melkein taas jo "pakottava tarve", koska on olemassa tarve ja tunne tehdä muutoksia.... ;)

Tiedä sitten pystyykö kukaan täysin olemaan vapaa ihanne minän muotoilusta ja olemaan tyystin tavoitteeton itseään kohtaan ihmisenä. Epäilen ettei. Toisaalta en tiedä...

Murroksessa ei aina vanha minä ja uusi minä löydä sopusointua ja anna toisilleen riidatonta sijaa. Mutu tuntumaa. Tai sitten yritetään liian suuria muutoksia, liian pian tai väärillä tavoin. :)

Ajan kanssa kyllä särmät hioontuu ja vanha menee, kun uusi tulee ja ne alkaa toimimaan saumattomammin yhteen. Kaikki muutos ja muuttuminen ottaa aikansa ja vaatii sen hetkensä kun aika on ns. valmis. :)

Joo. Siis minusta tuntuu, että kovia elämänkokemuksia on meillä kaikilla. Ja tällä naisella varsin pahoja. Kuitenkin niistä voi selvitä. Kaikissa tavoissa etsiä se tunne mitä kaipaa, tulee lisää noita kokemuksia. Tulee häpeää itseensä kohtaa ja ties mitä.

Itseasiassa keskustelusta alkaa poikiakin jotain. Saas nähdä viekö tie kohta sinnepäin?

On hyvä, että asioista pystyy puhumaan. Ymmärrys tulee ajallaan ja se muovaa ne särmät sitten.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Sen vuoksi koen äidinkielenkirjallisuuden erittäin tärkeäksi.

Niin. Mäkin kirjoittelin varuilta mietteitä ylös, mutta en ole edes niitä lukenut vielä. Enkä usko, että mun tarvitseekaan. Mutta kirjoittaessa sitä miettiikin sitä sisältöä ihan toisellatavalla. Kirjoita vaan, eläkä suotta mieti ymmärrätkö sitä itsekään. Ei se ole turhaa.

Äänestä

• Dissident kirjoitti:

Joo. Siis minusta tuntuu, että kovia elämänkokemuksia on meillä kaikilla. Ja tällä naisella varsin pahoja. Kuitenkin niistä voi selvitä. Kaikissa tavoissa etsiä se tunne mitä kaipaa, tulee lisää noita kokemuksia. Tulee häpeää itseensä kohtaa ja ties mitä.

Itseasiassa keskustelusta alkaa poikiakin jotain. Saas nähdä viekö tie kohta sinnepäin?

On hyvä, että asioista pystyy puhumaan. Ymmärrys tulee ajallaan ja se muovaa ne särmät sitten.

Jeps. Hyvä, että ihmiset vielä puhuu asioista eikä vain vaikene ja oleta, että kaikki järjestyy itsekseen, puhumatta. :)

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Jeps. Hyvä, että ihmiset vielä puhuu asioista eikä vain vaikene ja oleta, että kaikki järjestyy itsekseen, puhumatta. :)

No hassua. Me oikeastaan kokeillaankin tässä tietoista lähestymistä naisen kanssa. Tavallaan tutustutaan ja etsitään tunne sen kautta. Tuumittiin tuossa, että siihen ois pirun hyvät mahdollisuudet.

Ja järkyttävän hyvät puheyhteydet meillä. Ei tarvia kiemurrella.

Muuten kyselitkö tuolla pimppijuttuja vai joko joku kerkes ööllimään nikkis? Varuilta vastasin silti.

Äänestä

• Dissident kirjoitti:

No hassua. Me oikeastaan kokeillaankin tässä tietoista lähestymistä naisen kanssa. Tavallaan tutustutaan ja etsitään tunne sen kautta. Tuumittiin tuossa, että siihen ois pirun hyvät mahdollisuudet.

Ja järkyttävän hyvät puheyhteydet meillä. Ei tarvia kiemurrella.

Muuten kyselitkö tuolla pimppijuttuja vai joko joku kerkes ööllimään nikkis? Varuilta vastasin silti.

Puhuminen on lahja. Nykyään huomaa, että usein eronneet kertoo ettei koskaan puhuttu sitä, tätä tai tota. Ja jos puhuttiin, se oli yksinpuhelua. Hirmu monesti törmää siihenkin, että ihmiset olettaa hiljaa olemalla pääsevänsä ongelmasta eroon. :)

Varmaan erotessa pääseekin. ;)

Kiva lukea, että lupaavaa vihreetä näyttää. Eikä puhuminen saakkaan tuntua ylivoimaiselta, se on suhteen elinehto jotakuinkin. Että pystyy puhumaan kaikesta.

Heh, en kyselly. Se on joku mun villiksi heittäytynyt kaimani. Senhän nyt arvas, että heittäähän joku raflaavia juttuja tällä nicillä, mun tylsien juttujen peittoamiseksi. :D

Eipä se mua haittaa, mutta joku voi mennä vielä vipuun.

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Puhuminen on lahja. Nykyään huomaa, että usein eronneet kertoo ettei koskaan puhuttu sitä, tätä tai tota. Ja jos puhuttiin, se oli yksinpuhelua. Hirmu monesti törmää siihenkin, että ihmiset olettaa hiljaa olemalla pääsevänsä ongelmasta eroon. :)

Varmaan erotessa pääseekin. ;)

Kiva lukea, että lupaavaa vihreetä näyttää. Eikä puhuminen saakkaan tuntua ylivoimaiselta, se on suhteen elinehto jotakuinkin. Että pystyy puhumaan kaikesta.

Heh, en kyselly. Se on joku mun villiksi heittäytynyt kaimani. Senhän nyt arvas, että heittäähän joku raflaavia juttuja tällä nicillä, mun tylsien juttujen peittoamiseksi. :D

Eipä se mua haittaa, mutta joku voi mennä vielä vipuun.

Joo. Saa nähdä että mitä siitä tulee. Edellytykset on vaikka mihin.

No palsta nyt ei yllätä ketään. Kyllä täällä huomataan ja heti tulee pommia. Juonikkaita ovat penteleet.

Äänestä

• Aloittaja

Dissident kirjoitti:

Niin. Mäkin kirjoittelin varuilta mietteitä ylös, mutta en ole edes niitä lukenut vielä. Enkä usko, että mun tarvitseekaan. Mutta kirjoittaessa sitä miettiikin sitä sisältöä ihan toisellatavalla. Kirjoita vaan, eläkä suotta mieti ymmärrätkö sitä itsekään. Ei se ole turhaa.

Aloitin nyt taas lukemaan oppimisvaikeudet.
    Alan haalimaan neurospykologin toiminta tapoja täytyy vanhojen tutkimuksien pohjalta tehdä itselle kuntoutusta. Kummin kun ne ovat pysyneet samoissa. Kokeeseen en pärjäisi mutta ei se estä lukemasta.

Ukkoseni kanssa pyritään iltaisin opiskelen istun läppärin kanssa viereen muistiinpanoja tekemään ja kykenen pyytämään helpommin apua kun jämähdän.
    Olen aineopiskelijana netissä että voin käydä peruskoulun asioita läpi ja myöhemmin ylioppilaaksi kirjoittaa. Minulla on tavoitteet korkeat ja haluan nähdä mihin kykyni riittävät.

Haluan kuintenkin tehdä lapsille parhaimman mahdollisuuden alun elämälle, kaikille lapsille.
    Haluan saada muutettua järjestelmää siten että äiti ei pidä hakea apua vaan ulkopuoliset päiväkodissa koulussa huomaavat oireet ja tukea lapsien kasvatuksessa ja ohjastaa vanhempia.

Olen itsejoutunut hakemaan apua ja se on mielestäni väärin. Mukisematta ongelmien tapahtuessa olisi hyvä ensimmäisenä tutkia eikä joutua kärsiä turhista attribuutioista.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Aloitin nyt taas lukemaan oppimisvaikeudet.
    Alan haalimaan neurospykologin toiminta tapoja täytyy vanhojen tutkimuksien pohjalta tehdä itselle kuntoutusta. Kummin kun ne ovat pysyneet samoissa. Kokeeseen en pärjäisi mutta ei se estä lukemasta.

Ukkoseni kanssa pyritään iltaisin opiskelen istun läppärin kanssa viereen muistiinpanoja tekemään ja kykenen pyytämään helpommin apua kun jämähdän.
    Olen aineopiskelijana netissä että voin käydä peruskoulun asioita läpi ja myöhemmin ylioppilaaksi kirjoittaa. Minulla on tavoitteet korkeat ja haluan nähdä mihin kykyni riittävät.

Haluan kuintenkin tehdä lapsille parhaimman mahdollisuuden alun elämälle, kaikille lapsille.
    Haluan saada muutettua järjestelmää siten että äiti ei pidä hakea apua vaan ulkopuoliset päiväkodissa koulussa huomaavat oireet ja tukea lapsien kasvatuksessa ja ohjastaa vanhempia.

Olen itsejoutunut hakemaan apua ja se on mielestäni väärin. Mukisematta ongelmien tapahtuessa olisi hyvä ensimmäisenä tutkia eikä joutua kärsiä turhista attribuutioista.

Touhukas olet.

Äänestä

Samanlainen huumorintaju, mukava luonne, sopiva rentous. Pitää itsestää edes jotenkin huolta, eli ei liian ylipainoinen.

Äänestä
  • Aloittaja

Sinullehan on ihan kivat kriteerit. Painoakin saa olla😁

Kaikilla kylllä paino muodostuu eri paikkoihin ja vanheneminen aiheuttaa lisää vaikeutta mutta sinulla on varmasti kiva houkutella joku vähän puörykkäinen, joka haluaa huolehtia itsestään niin lenkkipolulle yhdessä. Voi äkkiä tapahtua ihmeitä keholle ja itsetunnolle. Saat yhden nuoren naisen heti itsestään huolehtimaan paremmin.

se on kivempi tapa muuttaa ihmistä.

Äänestä

• Joo kyllähän ulkonäköä on helpompi muuttaa kuin luonnetta yleensä.
    Harmi että tähän mennessä on tullut vastaan vain ihmisiä jotka ei ole ollut siitä kiinnostuneita.
    Itse kun ihan mielelläni liikkuisin enemmän, mutta kaipaisin myös seura siihen jotta motivaatiota jaksaisi löytyä pidempäänkin.

Äänestä

Sellaista ominaisuutta ettei vietä monta tuntia päivässä sinkkupalstalla vaikka seurustelee.

1Äänestä
  • Aloittaja

Sinä se tykkäät kovin minusta😁 Olin tossa paussille pitkään täytyy katsoa montako viikkoa ja meillä jyllännyt täs vatsatauti

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Sinä se tykkäät kovin minusta😁 Olin tossa paussille pitkään täytyy katsoa montako viikkoa ja meillä jyllännyt täs vatsatauti

Ei tässä ollut montaa viikkoa mutta vain 7päivää😵
    Mutta nämä päivät kyllä tuntunut viikolta.
    Kyllähän tuo ukko parahti mustikseksi kun kirjoitin sähköpostin. Oon voinut todella pahoin ja tuski hiki on seistessä mutta onneksi minun ukkoa on ollut ihana katsoa kun siivonnut asuntoa.😍

Kuinkakohan moni mies olisi yhtä ihana minulle ja harmitti moneen kertaan ja pyysin häntä istumaan kanssani. Olisi chatissä mutta se ei toimi päästä kirjoittaa ja jaksa selvittää kun kysyivät lisä ongelmia kuvakaappauksia mutta enhän ole vielä harjoitellut tällä kännyllä niitä.

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Ei tässä ollut montaa viikkoa mutta vain 7päivää😵
    Mutta nämä päivät kyllä tuntunut viikolta.
    Kyllähän tuo ukko parahti mustikseksi kun kirjoitin sähköpostin. Oon voinut todella pahoin ja tuski hiki on seistessä mutta onneksi minun ukkoa on ollut ihana katsoa kun siivonnut asuntoa.😍

Kuinkakohan moni mies olisi yhtä ihana minulle ja harmitti moneen kertaan ja pyysin häntä istumaan kanssani. Olisi chatissä mutta se ei toimi päästä kirjoittaa ja jaksa selvittää kun kysyivät lisä ongelmia kuvakaappauksia mutta enhän ole vielä harjoitellut tällä kännyllä niitä.

Olisin ollut sun tieltä pois.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Olisin ollut sun tieltä pois.

Ei tarvi olla tieltä pois, kyllä super-hessu saa kestää...

Äänestä

• Aloittaja

Nicitönnä kirjoitti:

Super-Hessu, miten ihana lempinimi😍

Äänestä

• Nicitönnä kirjoitti:

Tämä on pelkästään sinkuille tarkoitettu palsta.

Äänestä

• Aloittaja

super-atm kirjoitti:

Niih mutta mikä minussa sit sinua harmittaa?

Äänestä

• Aloittaja

super-atm kirjoitti:

Miten sinkku ja parisuhde ihminen eroaa muutakun sivilisaation mukaan? Mikä harmitus minusta on sinulle kun en hae kumppania?
    Vai onko kokemus paha vai hyve sinkulle.

Voisin kyllä siirtyä jos saan kahvihuoneen asian kuntoon. En ole mieskään mutta olin monta vuotta miehenlogiikassa?

Olen huomio hakuineen vai pelkäätkö että ihastut minuun?

Pojallenikin on tuon säännön pitäminen erittäin rasite josta aiheutuu jatkuvasti ongelmia koska jatkuvasti huolehtii.

Äiti mitä mieltä sä olisit jos itse jättäisin luistimeni .se haukkui tyttöä joka kiristi jättävänsä luistimet matkanvarrelle jos pojat ei kanna.

Ei osannut suhtautua asiaan mutta minusta on ihana että huolehdit minusta🤗 Ja perheestäni.

Äänestä

• Aloittaja

super-atm kirjoitti:

Enkä kuullut taas muuta kuin poikani oli pahasti haukkunut tyttöä, minkä se oli imenyt sanastoon luokalta koska kysyin mistä kuullut?

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Miten sinkku ja parisuhde ihminen eroaa muutakun sivilisaation mukaan? Mikä harmitus minusta on sinulle kun en hae kumppania?
    Vai onko kokemus paha vai hyve sinkulle.

Voisin kyllä siirtyä jos saan kahvihuoneen asian kuntoon. En ole mieskään mutta olin monta vuotta miehenlogiikassa?

Olen huomio hakuineen vai pelkäätkö että ihastut minuun?

Pojallenikin on tuon säännön pitäminen erittäin rasite josta aiheutuu jatkuvasti ongelmia koska jatkuvasti huolehtii.

Äiti mitä mieltä sä olisit jos itse jättäisin luistimeni .se haukkui tyttöä joka kiristi jättävänsä luistimet matkanvarrelle jos pojat ei kanna.

Ei osannut suhtautua asiaan mutta minusta on ihana että huolehdit minusta🤗 Ja perheestäni.

Siis sivilisäätyn mukaan

Äänestä

En mieti sellaisia asioita, kaipaan juuri häntä.

Äänestä
  • Aloittaja

Silloin sinulla on mielitietty💕

Äänestä

Hauska, positiivinen, avoin, hyvä itsetunto, ja luotettava, siinäpä ne ominaisuudet mitä naiselta toivoisin. Tietty nuo ominaisuudet itseäni kohtaan, eikä ketä vaan.

Äänestä
  • Aloittaja

Uskon ihmisen oppivan ne suhteessa viimestään kun kaikki loksahtaa paikoilleen yhteisymmärrys mutta asiat on selvyys ettei petetä.

Äänestä

Naisen pitää olla valkoista rotua, älykäs ja kaunis - eli hyvä geenit.

1Äänestä
  • Vaalea nainen ei vaan ole erityisen komea eikä ystävällinen. Ulkomailla asuessa sen huomaa kuinka hienoja ja ystävällisiä tummemat naiset ovat.

Äänestä

• Asumassa kirjoitti:

Vaalea nainen ei vaan ole erityisen komea eikä ystävällinen. Ulkomailla asuessa sen huomaa kuinka hienoja ja ystävällisiä tummemat naiset ovat.

Valkoinen nainen on usein feminismin pilaama, mutta ei pidä luovuttaa ja ajautua roturutsauksen tielle. Sen sijaan valkoista naista pitää valistaa, kuten rotutohtori tekee. :)

Äänestä

Mies:

- keskustelutaitoinen
- empaattinen
- ymmärtäväinen
- temperamenttinen
- rehellinen
- avoin
- yhteistyökykyinen
- avulias
- itsepäinen
- itsenäinen
- hellä
- luotettava
- luottavainen
- utelias
- avoinmielinen

Tässä nyt "muutama" xD tärkeä luonteenpiirre.

1Äänestä
  • Aloittaja

Noh muutama asia kohdanneena tuottanut ongelmaa mutta myös niissä on positiivisia vaikutuksia oikein käytettynä😁
    Keskitie niidenkin ominaisuuksien kanssa täytyy etsiä.

Olen ihan huono ihminen viime yönä katsoin taas ylimääräisiä ohjelmia etukäteen ja ukko ei siitä sit tykkää jos katson meidän yhteisiä. Se näyttää sen elein. Siten ettei katso sitä ongelmaa enää kanssani vaikka en mitään paljastaisi ja tykkään katsoa kumminkin toiseenkin kertaan.

On vaikea lopettaa joka on yhden napin painalluksen päässä ja taas kamala
    morkkis.

Toisissa asioissa on paljon helpompaa lopettaa kokonaan. Utelias joutuu kärsimään.

Minulla on samaa ongelmaa myös jos aloitan kutomaan kudon niin paljon että se on valmis se sukka ja tuottaa sit ongelmaa koska on vaikeita lopettaa kesken.

Ja sillä menee yöunet. rajojen asettaminen on aina minulle hyväksi.

Äänestä

• Aloittaja

Teen viikon työn valmiiksi kerralla kerekän uupumaan ja vielä keskityn siihen liikaa ajatuksien häiritseminen tuottaa myös ongelmaa ne pitää saada selvitettyä tai hajoan palasiksi.

Malttia on kerran lopetus minkä jälkeen jääräpäisyys lopetukseen vaaditaan kovaa sisuskuutta, itselleen on vaikea suuttua.

Rajat ovat vain oikeasti todella hyvä ja tiukkuus on minullakin ehdoton vielä ja odotan sitä hetkeä jolloin saan sisukkuuden tehdä kouluhommat samalla mielekkyydelle mutta onnistumisen taso on olllut motivaation tappo ja lisää pelkoa epäonnistumiseen ja opin keskitien ja rauhoittumisen pätkiä asia.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Teen viikon työn valmiiksi kerralla kerekän uupumaan ja vielä keskityn siihen liikaa ajatuksien häiritseminen tuottaa myös ongelmaa ne pitää saada selvitettyä tai hajoan palasiksi.

Malttia on kerran lopetus minkä jälkeen jääräpäisyys lopetukseen vaaditaan kovaa sisuskuutta, itselleen on vaikea suuttua.

Rajat ovat vain oikeasti todella hyvä ja tiukkuus on minullakin ehdoton vielä ja odotan sitä hetkeä jolloin saan sisukkuuden tehdä kouluhommat samalla mielekkyydelle mutta onnistumisen taso on olllut motivaation tappo ja lisää pelkoa epäonnistumiseen ja opin keskitien ja rauhoittumisen pätkiä asia.

Mitä opiskelet?

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Siis opin vielä keskitien ja rauhoittumisen pilkkoa asia. Luulen että tarvitsisin kuntoutuksen tähän ja opiskelutaktiikkaan.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Siis opin vielä keskitien ja rauhoittumisen pilkkoa asia. Luulen että tarvitsisin kuntoutuksen tähän ja opiskelutaktiikkaan.

Oletko saanut tukea neurolta tai psykalta asiaan? Se on hienoa, että tiedostat tarvitsevasi tukea näihin 🙂

Äänestä

• Aloittaja

old_profile_100468 kirjoitti:

Mitä opiskelet?

Yritin lukiota 2kertaa mutta epäonnistumisen pelko oli suuri en ollut kuin muutaman kurrsin. nyt yritän vain peruskoulun harjoituksia perusasioita mutta taas se tuottaa vaikeutta oikean opiskelun tavan löytämiseen.

Minulla enää aikaa suorittaa lukio kahdessa vuodessa kun kirjaudun koska kaksi vuotta meni aloitukseen, jotka kävin uudestaan mutta jatkuva kompastuskivi oli opiskelun tyylin löytyminen ja ongelmien ratkaisujen löytyminen. Ja pelko pysäyttää.

Äänestä

• Aloittaja

Oletko saanut tukea neurolta tai psykalta asiaan? Se on hienoa, että tiedostat tarvitsevasi tukea näihin 🙂

En saa kuntoutusta enkä ole tarpeeksi vammainen edes tukien saamiseen. Ongelma on juuri se etten saa apua.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

En saa kuntoutusta enkä ole tarpeeksi vammainen edes tukien saamiseen. Ongelma on juuri se etten saa apua.

Laittelen sulle sähköpostia 🙂

Äänestä

• Aloittaja

Yritän itseäni opetella että pystyn itseäni auttaa paremmin. Vaatii vaan niin paljon osaamista kuin vieraan kielen englannin opiskelua että voin tutkia asiaa pitemmältä kuin ainoastaan suomenkielellä.

Äänestä

• Aloittaja

Laittelen sulle sähköpostia 🙂

Ok.

Äänestä

"Keskitie niidenkin ominaisuuksien kanssa täytyy etsiä."
-näin itsekin ajattelen. Temperamentille ei kuitenkaan juurikaan mitään voi. Se on meissä geeniperimän kanssa ainoa synnynnäinen luonteen ominaisuus. Itse pidän "pippurista", se värittää persoonaa 🙂

"Olen ihan huono ihminen "
- et ole 😁 Vaikka katsoitkin ohjelmaa etukäteen 😁 Uteliaisuus on oikein käytettynä hyvä piirre ihmisessä, etkä tee mitään väärin vaikka nyt vilkaisit ohjelmaa 😁

"Minulla on samaa ongelmaa myös jos aloitan kutomaan kudon niin paljon että se on valmis se sukka ja tuottaa sit ongelmaa koska on vaikeita lopettaa kesken. "
-Mä taas kudon aina yhden täydellisen sukan ja toiseen ei riitä mielenkiintoa... sitten kun on, unohdan miten sen kuvion olenkin laskenut ekassa 😂 niin mulla on riuta erilaisia villasukkia 😂

"Rajojen asettaminen on aina minulle hyväksi."
-hmmm... ois kyl mullekkin hyväksi 😂 Olen surkea asettamaan itselleni rajoja, jos toiminnot eivät sodi arvomaailmani kanssa 😁

Äänestä
  • Aloittaja

Minäkin kudon täydellistä ensin yhden sukka on minullakin pariton ollut mutta heitin meneen.
    jaa taas kun pidän liian pitkän paussin aloitan aina alusta kun en muista sitä kantapäätä ja opettelen uudelleen. Olen vasta aikuisuudessa sitä kantapäätä opetellut.

Päiväkodissa opinkutomaan peruskaulaliinaa joten en osaa sit kuvioita ollenkaan. Joten tyydyn siihen että sain sukat tehtyä. Mutta en enää muista taas kantapäätä.

Äänestä

Tärkeintä on neitsyys ja nuoruus. Olenhan itsekin seksuaalisesti kokematon enkä vielä edes eläkkeellä.

Äänestä

Ainakaan ei saa olla mitään Juice-, Spede-, Sasi-, DarkFear-, ym. Pellehermanni-tukkaa. Päässä pitää olla hyväkuntoinen ja tuuhea EUROOPPALAINEN TUKKA! Onhan se hyväkuntoinen ja tuuhea tukka sentään se tärkein asia, jopa tärkeämpi kuin raha ja varallisuus.

Äänestä

Kysymys on kimuranttinen siinä mielessä, että edellytetäänkö tiettyjä ominaisuuksia valmiiksi kenessä tahansa kumppaniehdokkaasssa vai ovatko ne ominaisuudet sellaisia, jotka nähdään myönteisinä siinä olemassa olevassa kumppanissa?

Ehkä sekä että ja sama soveltuu myös inho-ominaisuuksiinkiin.

Kyllähän sitä toivoa, kaivata ja vaatia voi. Mutta epäilen ettei ne toisen ominaisuudet yksin rakenna sitä parisuhteen kivijalkaa. Eri ominaisuudet provosoituvat vastavuoroisesti toisen osapuolen ominaisuuksien ja luonteen kanssa. Millainen itse halutaan olla ja miten haluaa sen toisen peilautuvan omaan käytökseen.

Ja juuri siksi kaikki emme toisillemme sovi. Koska aina emme halua peilautua sellaiseksi, kuin se toinen osapuoli edellyttäisi.

Äänestä

Kiillotettu kärpästen kiitorata ja alle 165 sentin pituus saa tän kisun kehräämään.... 💋😻💖

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

valtakunta kirjoitti:

Minulle ovat ehdoton viisaus eli osaa käyttää järkeensä ja syy seuraussuhteita
Kuin aiemmin kerroin nämä ovat tärkeitä minusta

Luonteet poikkeaa selvästi joten haluan kysyä? Mikä on ihannekumppanin luonne?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu