Keitä ovat nämä viimeisten aikojen eksyttäjät? Voimmeko tunnistaa heidät? Tutkimalla Jumalan sanan opetusta kykenemme tarkasti tunnistamaan lopunajan eksyttäjät ja siten voimme pysyä pois heidän seurastaan sekä antaa Raamatullisen varoituksen näistä eksyttäjistä. http://www.kotipetripaavola.com/lopunajaneksyttajathajaannussielullisuus.html
Pisti kyllä ajattelemaan tätä nykyajan äärikarismaattista karusellia!
Lopun ajan eksyttäjä ja hajaannuksen airut!
19
395
Vastaukset
Lopun ajan ' eksyttäjät' ovat totuuden puhujia.
Koska jo alussa on tiedetty, että totuus tulee vielä esiin, on heidät jo valmiiksi tuomittu eksyttäjiksi.
Ovelaa vai mitä.
Ei ole mitään salattua, mikä ei tule esiin, eikä mitään haudattaua, mikä ei nousisi ylös.- 1234567---
Naisille ei pastorin virka kuulu. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä. Jos esimerkiksi näistä poiketaan, niin metsään mennään ja lujaa.
- Hajaannuksenhanurit
Helluntailaisten eksytys: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14221336/helluntailaisten-eksytys-on
>> Keitä ovat nämä viimeisten aikojen eksyttäjät? <<
Viimeisten aikojen eksyttäjät ovat sapatin kieltäjiä. Heitä on joka seurakunnassa, mutta heidät on onneksi helppo tunnistaa.- Laskuntulos
Usein sapatti-intoilijat ovat uudestisyntymättömiä ja he eivät ole helluntailaisia! Heillä on samat valtuudet toimia opettajina kuin Patrick Tiaisella (eli ei mitään valtuuksia!).
- 2Kor13jae5
Laskuntulos kirjoitti:
Usein sapatti-intoilijat ovat uudestisyntymättömiä ja he eivät ole helluntailaisia! Heillä on samat valtuudet toimia opettajina kuin Patrick Tiaisella (eli ei mitään valtuuksia!).
Gal.5:1,4-6 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen... Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
Matt.11:25-30 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Nämä eivät vain aukea, ennenkuin ihminen kohtaa ristiinnaulitun Vapahtajan, ja pääsee osalliseksi Hänen kuolemastaan ja ylösnousemuksensa voimasta. 2Kor13jae5 kirjoitti:
Gal.5:1,4-6 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen... Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
Matt.11:25-30 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Nämä eivät vain aukea, ennenkuin ihminen kohtaa ristiinnaulitun Vapahtajan, ja pääsee osalliseksi Hänen kuolemastaan ja ylösnousemuksensa voimasta.Onko sapatti orjuuden ies? Onko sapatin viettäminen yritys tulla lain kautta vanhurskaaksi? Kysehän on vain siitä että noudattaa kymmentä käskyä. Onko ihminen lain alla jos noudattaa kymmentä käskyä? Neljäs käsky kuuluu alkukielen mukaan "Muista pyhittää sapatinpäivä".
- 2Kor13jae5
Kristitty.net kirjoitti:
Onko sapatti orjuuden ies? Onko sapatin viettäminen yritys tulla lain kautta vanhurskaaksi? Kysehän on vain siitä että noudattaa kymmentä käskyä. Onko ihminen lain alla jos noudattaa kymmentä käskyä? Neljäs käsky kuuluu alkukielen mukaan "Muista pyhittää sapatinpäivä".
Gal.2:14-21 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?" Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä; mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se! Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Room.7:4-12 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle. Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse." Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
Room.8:1-4 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
2.Kor.3:4-6 Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan; ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
Room.10:1-4 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. 2Kor13jae5 kirjoitti:
Gal.2:14-21 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?" Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä; mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se! Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Room.7:4-12 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle. Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse." Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
Room.8:1-4 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
2.Kor.3:4-6 Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan; ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
Room.10:1-4 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.>> Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. <<
Tässä jakeessa on kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa ennemminkin täyttymystä ja päämäärää. Kristus on siis lain täyttymys, ei loppu. Laki ei ole lakannut mihinkään.
>> Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! <<
>> Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä. <<
Missä kohtaa Raamattua annetaan lupa rikkoa kymmentä käskyä? Ei yllä lainatuissa jakeissa, eikä missään kohtaa Raamattua.
- Jaakobinusko
Ois hyvä pysyä aiheessa.
- uskollinensana
Nykyään karismaattisessa liikkeessä vaikuttavat uudet ”herätykset” ja ”voitelut”, joiden kautta uskovan sanotaan nousevan paremmalle pyhitystasolle, ovat hetkittäisiä tempoiluja, joiden kautta niitä halajava suistuu tieltä pensaikkoon. Monet uusien ”herätysten” johtajat todistavat saaneensa voitelunsa, kun he tulivat epätoivoisiksi uskonelämässään. Randy Clark todistaa, että hän tunsi olevansa ” tyhjä, voimaton… koin, että olin palamassa loppuun”. Toronton Airport srk:n Guy Chevreau hyväksyi ”nauruherätyk-sen” kun oli ”liian epätoivoinen ollakseen kriittinen”. Rodney Howard Brown kertoo olleensa niin epätoivoinen, että uhkasi nousta Jumalan tykö, jos tämä ei kosketa häntä. Vastaavia esimerkkejä voidaan kertoa monia. Kyseessä on siis merkittävä yhteinen nimittäjä, joka yhdistää ”uusien herätysten” ja ”uusien voitelujen” jakajia. Epätoivonsa ja jopa uhmansa kautta he ovat kokeneet fyysisen ja tunnekokemuksen tullen kykeneviksi jakamaan sitä muille.
Raamatullinen käytäntö tämä ei ole. Uskovan vaelluksen kokemuspiiriin kuuluu luonnollisena asiana tyhjyyden ja voimattomuuden tunteet. Meillä on pelkoa, tyytymättömyyttä ja koemme ajoittain olevamme kuin kuivassa erämaassa. Tämä on ollut myös Raamatussa kuvattujen pyhien osa. Psalmeissa kuvataan usein näitä tuntemuksia. Jos annamme näiden tuntemusten vallata meidät hyläten terveen opin ja Jumalalta saadun ymmärryksen ajaudumme harhateille lihallisen mielemme ja sielunvihollisen eksyttäminä. Epätoivo, voimattomuus, tyhjyys – niiden ei tule antaa ajaa meitä epäraamatulliseen suuntaan. Jumala ei ole luvannut omilleen maan päällistä vapautusta koetuksista ja vaikeuksista. Oman pyhyyden tunnon kokemiseen ei ole nopeaa tietä. Itse asiassa siihen ei ole mitään raamatullista tietä, koska maan päällä mitään sellaista emme voi itse saavuttaa. Jos näin olisi Kristuksen sovitusta ei tarvittaisi. - violaluna17
Lopunalkojen eksytys on ainakin äärikarismaattisuus ja menestysteologia. Ja se väärä opetus,että tulee suuri herätys ennen Jeesuksen tuloa. Jeesushan itse sanoi,että kun Ihmisen Poika tulee,löytäneekö hän uskoa maan päältä. Kiitos hyvästä kirjoituksesta Uskollinensana.
- PerilläOvatUskolliset
Oikein, viola ja uskollinensana! Mahtavampi käännös ollee kuitenkin 'löytäneekö Hän USKOLLISUUTTA kun Hän palaa..'
Jeesushan on YLKÄ ja ylkä, noutaessaan morsiantaan (Häihin) odottaa löytävänsä hänet USKOLLISENA (Sanalle ts Itselleen) ja RAKKAUS TOTUUTEEN tallella.
Tätä ei löytyne firettäjien/nauruherätysläisten/torontosiunauslaisten/cityhenkisten yms joukkueista!
Menkää itseenne, ihmeiden perässä juoksijat ja ymmärtäkää OLETTE MENETTÄMÄSSÄ PELASTUKSEN! - lisäksi
Ja liberaaliteologia.
- markku.lievonen
Todellisuus on. Aikamoinen matkustelija ja tuuleten viemä ihminen tulisi olla, joka olisi kosketuksissa näiden eksyttäjien kanssa. Mikä ihmeen motiivi olisi mennä etelä-suomeen tai ulkomaille kosketuksiin näiden eksyttäjistä.
Niinm, eihän JUMALASTA syntynyttä ihistä edes kiinnoasta nämä eksytykset. Ihminen, joka liikkuu ekstyksissä ei omaa Pyhää Henkeä,- joka valaisisi asiaa / kohdetta.
Kokonaan toinen asia on, jos haluaa tietoisesti tutkia ja tietää jostain opetuksesta ja tämäkin vaihtoehto on väärä. Väärien oppien peuhaamisesta ei ole kasvatavaa vaikutusta Hengellisyyttä ajatellen.
Niin, jokin kielteinen motiivi ihisessä on, jos hän haluaa tiedostaa mitä joka ainoassa kunnassa maassamme puuhastellaan,- puhumattakaan siitä niiiiiiiiiiiin ihmeellisestä amerikasta. No, jokainen kai oivaltaakin motiivin.- vai.mitä.lievonen
lopun ajan eksytys on se, ettei kadotusta ole
- aikauheeta
Kun ei vaan mitään tapahtuisi. Ei saa heiluttaa helluntaivenettä.
- Vääräoppi
Eikös tuo Paavola ollut jollain estolistalla?
- elämänkirjaan
Eiks se oo tärkeintä jos nimi on elämänkirjassa eikä jossakin estolistalla?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2331541- 961306
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle201287Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61187Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9968Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86940Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66905- 32880
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43861Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii62835