Mitä uutta Ave-rintamalla

Onkos mitään uusia tietoja uudesta Avesta tai sen korvaajasta?
Ilmianna
Jaa

132 Vastausta


Elä hyvä mies hättäile. Kunhan Kuusakoski on ehtinyt toimittaa paalatut Tohjot Japseille, niin he tekevät niistä uusia Tohjoja. Malta mielesi vielä hetken aikaa.
Ilmianna
Jaa
Nooh, onhan niitä spekulaatioita.
A) Ns ProAve eli korvaaja olisi PSA:n seuraavan sukupolven 508 tai mikä lie.
B) Kokonaan Toyotan itsensä suunnittema uutuus hybridikoneilla ja C-HR-tyylillä.
C) Aven tilalle Camry USA:sta.
D) Ei lainkaan seuraavaa sukupolvea.
E) Vielä yksi perusteellinen facelift vuoden päästä.
Ilmianna
Jaa
Eihän siihen tarvitse, kuin vääntää ajovaloja vähän eri asentoon ja maskin kromilista asettaa eri korkeudelle ja taas myydään uutena mallina.
Tojopapparaiset rientää kieli pitkällä tilaamaan täysin uutta mallia, sillä tutulla ja turvallisella 1,8 bensakoneella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
No, kun on perusrakenne on hyvä, niin miksipä sitä pitäisi laittaa täysin uusiksi. Ave on hyvä auto, tyylikäs, mukava ja hyvin varusteltu. Luottopeli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Luottoauto kirjoitti:
No, kun on perusrakenne on hyvä, niin miksipä sitä pitäisi laittaa täysin uusiksi. Ave on hyvä auto, tyylikäs, mukava ja hyvin varusteltu. Luottopeli.
Mikäs siinä jos tyytyy vähempään. 10 vuotta sitten nykyinen Ave oli aivan kilpailukykyinen, vuonna 2017 aivan reliikki.
Se on 100 kg ylipainoinen, siihen ei saa automaatti-dieseliä tai nelivetoa. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.
Yhteenvetona: Kaikki kilpailjat ovat menneet Avesta ohi oikealta ja vasemmalta. Ave on varmasti hyväksi havaittu ja hiottu säikkynä syntyneen ratkaisu.
Muut kuitenkin antavat niin paljon enemmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Avensis on jämäkästi tehty auto, lujat rakenteet tietysti painavat, mutta vastaavasti kestävät paljon paremmin kuin nämä painonsäästön vuoksi kevennetyt.
Diesel on käytännössä kuollut ,kysyntä on romahtanut ja ne tullaan pian kieltämään monissa maissa, etenkin kaupungeissa, joten automaattidieselin puute ei ole mikään ongelma.
Neliveto on taas marginaalituote Avensiksen kaltaisissa ylemmän keskiluokan tavallisissa perheautoissa. Audeissa ja Bemareissa käy kaupaksi, mutta ei kukaan osta Avensista, Mondeota, Insingniaa, Kuutos-Mazdaa yms. nelivetona.
Joten kyllä pitäisi olla paremmat perustelut sille, että Avensis on vanhentunut, varsinkin kun turvavarustelu ja kaikenlaiset avustimet sekä multimedia on luokkansa kärkeä.
Nykyinen malli on kaikenlisäksi varsin edustava ja käy hyvin kaupaksi. Kun myynti vääjäämättä laskee parin vuoden sisällä, niin onnistunut perusrakenne mahdollistaa kyllä vielä yhden uudistamisen, tosin hybridiä ei taida tuohon saada.
Avensis on mainio osoitus maailman johtavan automerkin perusteellisesta ja aikaan hyvin kestävästä suunnittelusta, erinomaisen muuntautumiskykyinen, luotettava ja tasapainoinen perusrakenne toimii edelleen loistavasti, toisin kuin kilpailijoiden mallit, jotka on ollut pakko suunnitella uudestaan, kun aika on ajanut niiden ohitse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Peräkylän_Arska kirjoitti:
Avensis on jämäkästi tehty auto, lujat rakenteet tietysti painavat, mutta vastaavasti kestävät paljon paremmin kuin nämä painonsäästön vuoksi kevennetyt.
Diesel on käytännössä kuollut ,kysyntä on romahtanut ja ne tullaan pian kieltämään monissa maissa, etenkin kaupungeissa, joten automaattidieselin puute ei ole mikään ongelma.
Neliveto on taas marginaalituote Avensiksen kaltaisissa ylemmän keskiluokan tavallisissa perheautoissa. Audeissa ja Bemareissa käy kaupaksi, mutta ei kukaan osta Avensista, Mondeota, Insingniaa, Kuutos-Mazdaa yms. nelivetona.
Joten kyllä pitäisi olla paremmat perustelut sille, että Avensis on vanhentunut, varsinkin kun turvavarustelu ja kaikenlaiset avustimet sekä multimedia on luokkansa kärkeä.
Nykyinen malli on kaikenlisäksi varsin edustava ja käy hyvin kaupaksi. Kun myynti vääjäämättä laskee parin vuoden sisällä, niin onnistunut perusrakenne mahdollistaa kyllä vielä yhden uudistamisen, tosin hybridiä ei taida tuohon saada.
Avensis on mainio osoitus maailman johtavan automerkin perusteellisesta ja aikaan hyvin kestävästä suunnittelusta, erinomaisen muuntautumiskykyinen, luotettava ja tasapainoinen perusrakenne toimii edelleen loistavasti, toisin kuin kilpailijoiden mallit, jotka on ollut pakko suunnitella uudestaan, kun aika on ajanut niiden ohitse.
Bemaria myydään suhteellisen paljon nelivetoisena, kun hermo ei kestä luistella takatuupparilla talvella, tai nykyisin paremminkin nysvätä kun luistonesto rajoittaa menemistä. Muuten marginaalista tuo neliveto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Peräkylän_Arska kirjoitti:
Avensis on jämäkästi tehty auto, lujat rakenteet tietysti painavat, mutta vastaavasti kestävät paljon paremmin kuin nämä painonsäästön vuoksi kevennetyt.
Diesel on käytännössä kuollut ,kysyntä on romahtanut ja ne tullaan pian kieltämään monissa maissa, etenkin kaupungeissa, joten automaattidieselin puute ei ole mikään ongelma.
Neliveto on taas marginaalituote Avensiksen kaltaisissa ylemmän keskiluokan tavallisissa perheautoissa. Audeissa ja Bemareissa käy kaupaksi, mutta ei kukaan osta Avensista, Mondeota, Insingniaa, Kuutos-Mazdaa yms. nelivetona.
Joten kyllä pitäisi olla paremmat perustelut sille, että Avensis on vanhentunut, varsinkin kun turvavarustelu ja kaikenlaiset avustimet sekä multimedia on luokkansa kärkeä.
Nykyinen malli on kaikenlisäksi varsin edustava ja käy hyvin kaupaksi. Kun myynti vääjäämättä laskee parin vuoden sisällä, niin onnistunut perusrakenne mahdollistaa kyllä vielä yhden uudistamisen, tosin hybridiä ei taida tuohon saada.
Avensis on mainio osoitus maailman johtavan automerkin perusteellisesta ja aikaan hyvin kestävästä suunnittelusta, erinomaisen muuntautumiskykyinen, luotettava ja tasapainoinen perusrakenne toimii edelleen loistavasti, toisin kuin kilpailijoiden mallit, jotka on ollut pakko suunnitella uudestaan, kun aika on ajanut niiden ohitse.
"Neliveto on taas marginaalituote Avensiksen kaltaisissa ylemmän keskiluokan tavallisissa perheautoissa. Audeissa ja Bemareissa käy kaupaksi, mutta ei kukaan osta Avensista, Mondeota, Insingniaa, Kuutos-Mazdaa yms. nelivetona."
Saattaisi ostaa jos olisi tarjolla.
Skoda Octaviaa myydään enemmän kuin noita viime mainittuja yhteensä. Arvaatko mikä versio Octavioista on myydyin? Et varmaankaan! Eniten rekisteröity Octavia on 2-litrainen TDI nelivetoisena.
Sanonpahan ennenkuin joku ehtii inistä luokkarajoista. Octavia kilpailee tasan samoista ostajista kuin Avensis, Mondeo, Insignia ja Mazda 6.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Peräkylän_Arska kirjoitti:
Avensis on jämäkästi tehty auto, lujat rakenteet tietysti painavat, mutta vastaavasti kestävät paljon paremmin kuin nämä painonsäästön vuoksi kevennetyt.
Diesel on käytännössä kuollut ,kysyntä on romahtanut ja ne tullaan pian kieltämään monissa maissa, etenkin kaupungeissa, joten automaattidieselin puute ei ole mikään ongelma.
Neliveto on taas marginaalituote Avensiksen kaltaisissa ylemmän keskiluokan tavallisissa perheautoissa. Audeissa ja Bemareissa käy kaupaksi, mutta ei kukaan osta Avensista, Mondeota, Insingniaa, Kuutos-Mazdaa yms. nelivetona.
Joten kyllä pitäisi olla paremmat perustelut sille, että Avensis on vanhentunut, varsinkin kun turvavarustelu ja kaikenlaiset avustimet sekä multimedia on luokkansa kärkeä.
Nykyinen malli on kaikenlisäksi varsin edustava ja käy hyvin kaupaksi. Kun myynti vääjäämättä laskee parin vuoden sisällä, niin onnistunut perusrakenne mahdollistaa kyllä vielä yhden uudistamisen, tosin hybridiä ei taida tuohon saada.
Avensis on mainio osoitus maailman johtavan automerkin perusteellisesta ja aikaan hyvin kestävästä suunnittelusta, erinomaisen muuntautumiskykyinen, luotettava ja tasapainoinen perusrakenne toimii edelleen loistavasti, toisin kuin kilpailijoiden mallit, jotka on ollut pakko suunnitella uudestaan, kun aika on ajanut niiden ohitse.
Välitilan Terska heitti taas lekkeriksi. Yhtä väljähtynyttä läppää kuin Avensiskin. Ylipainosta en sano mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hyvä peli, vaparikone on luotettava ja kestävä, toisin kuin monen kilpailijan vikapesäturbot. Toivottavasti seuraajassa on vaparimylly edelleen tai sitten vapari plus hybridi. Turboa en edes harkitse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja vapari.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vaivainen_valikoima kirjoitti:
"Neliveto on taas marginaalituote Avensiksen kaltaisissa ylemmän keskiluokan tavallisissa perheautoissa. Audeissa ja Bemareissa käy kaupaksi, mutta ei kukaan osta Avensista, Mondeota, Insingniaa, Kuutos-Mazdaa yms. nelivetona."
Saattaisi ostaa jos olisi tarjolla.
Skoda Octaviaa myydään enemmän kuin noita viime mainittuja yhteensä. Arvaatko mikä versio Octavioista on myydyin? Et varmaankaan! Eniten rekisteröity Octavia on 2-litrainen TDI nelivetoisena.
Sanonpahan ennenkuin joku ehtii inistä luokkarajoista. Octavia kilpailee tasan samoista ostajista kuin Avensis, Mondeo, Insignia ja Mazda 6.
Trafin uusimmassa avoimessa datassa 73 tuhannesta Octaviasta vain 1200 on neliveto, että voidaan puhua tosiaan marginaalin marginaalista.

Suosituin Octavian 4x4 moottori on 1.9 TDI (453 kpl), 2.0 TDI löytyy 377 kappaleesta ollen toisena.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Muhahahahahaa. Faceliftiä odotellessa. Pyllyyn hymyä. Muhahahahahahaaa.
Ilmianna
Jaa
Myymättä jääneet Euroopan karvalakki kampanjamaliit sitten myydään taas luxus varusteisina täällä.Varmaankin 5008 pökötiin sovitellaan toyotan grilliä parhaillaan.
Ilmianna
Jaa
Toivottavasti toisivat Camryn suomeen kohtuuhintaan, taatusti olisi myyty auto.
Turboja en ainakaan itse kaipaa, hybridi kiinnostais, toki esim. mazda6 jota kävin ajamassa tarjosi loistavat ajo-ominaisuudet ainakin mutkatiellä, laatu samaa kuin Toyotalla, toki toyotan vahvuus on erinomainen huolto organisaatio.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Turbo on silkkaa kusetusta, ei niitä tarvita Toyotaan, pilaa hyvän maineen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Syksyllä tai ensi vuoden alussa tulee Aven korvaaja joko nimensä säilyttäneenä tai uudella nimellä. Kokoluokka siis sama, mutta ulkonäkö tulee olemaan 'myyvä', ei kuitenkaan Camry-look. Hybridi samalla voimalinjalla kuin Lexus Is300h, eli 2,5 litran vapari + sähkömoottori.
Tullee räjäyttämään myynnin, kun dieselautoille kaivataan korvaajaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kuulostaisi hyvältä, varsinkin tuo vapari ja hybridi. Melkein mikä vaan kone kunhan ei mikään turbo vaan kunnon vaparikone Toyotan tapaan. Ja kunnon sedan-mallin, kiitos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joopa, Avensis Hybrid alk 50000 euroa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
8 VASTAUSTA:
Nuo turbot tulevat hybridin rinnalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei tule hybridiä. Jos tulisi niin se olisi mainittu jutussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jumatsuka, vai Bemun öljyä syövät ja nopeaan kuluvat turbot...jääpi kyllä liikkeeseen seisomaan, ei noita nykyiset avekuskit osta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kaikkiin Toyota autoihin tulee hybridit, joten ave ei ole poikkeus. Sitä paitsi tämä tieto varmalta taholta saatua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Missään artikkelissa ei ole mainintaa hybridi-vaihtoehdosta. Tojon markkinointipuheet ovat tälläkin kertaa paskaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No jos tulee vain bensaturboja Bemarilta, mikäs se sellainen Toyota on? Toyotahan satsaa vahvasti hybrideihin ja on tuomassa ne jokaiseen malliin sekä lopettamassa dieselit täysin. Ja toisaalta nykyisin on myynnissä vain tuo 1.2. turbo, joka paikallisen myyjän mukaan jää pois ainakin Suomen tuonnista, koska kysyntää sille on vähän eikä uudet tulevat päästönormit oikein natsaa turbokoneiden kanssa. Käsittääkseni vapari+bensa on se kombo, jota Toyotalla kehitetään ja hyvä niin. Turbojen ongelmat ovat moninaiset eikä vähäisempänä heikko kestävyys.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Missä.lähde kirjoitti:
Missään artikkelissa ei ole mainintaa hybridi-vaihtoehdosta. Tojon markkinointipuheet ovat tälläkin kertaa paskaa.
näkee Tojota-trollipojun epätoivon. Inttää ja vänkää vaikka on pelosta paskat housussa. Hymyä pyllyyn, poju!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Missä.lähde kirjoitti:
Missään artikkelissa ei ole mainintaa hybridi-vaihtoehdosta. Tojon markkinointipuheet ovat tälläkin kertaa paskaa.
Katsotaanpa syksyllä tilanne miten hybridi Ave alkaa täyttää tilauskirjat. Hullua väittää, ettei hybridiä tule juuri Aveen ja kaikkiin muihin Toyon malleihin tulee!!??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Nykymalli on kova peli. Hakkaa eurooppalaiset kilpailijat helposti. Ei uudelle ole tarvetta moneen vuoteen.
Ilmianna
Jaa
Kaikissa muissa lähteissä mihin olen törmännyt kuin tuossa TMn artikkelsisa mainitaan dieselien tulevan BMW:ltä. Bensoista ei mainita mitään BMWstä.

Tojolla olisi kyllä 2L bensa-turbokin jossa 241hp. Tuollainen löytyy IS ja GS nokalta 8v aidon automaatin kanssa. Nuo ovatten kylläkin takatuuppareita.
Camryn 2L turbokoneesta on huhuttua mutta vielä ei sitä ole joten ehkä Aveenkaan ei sellaista tule.
Ilmianna
Jaa
Kuvien perusteella uusi Ave on taas selkeä facelift vaan.

Euroopassa ja Suomessa myydään, muualla tälle autoluokalle ei juuri ole ostajia, ei kannata suunnitella kokonaan uutta mallia.

Hiukan Auriksen palikoita vanhaan Aveen, ja facelift korille, ja kauppa käy taas 3v kunnes ostajat
tajuaa tulleensa huijatuksi yli 10v vanhalla automallilla..

Nimim. 4 uutta avea ostanut..nyt eri merkki alla..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ave on kilpailukykyinen malli, ei se menisi muuten kaupaksi ja oikeastaan tuo hyvä myynti kertoo vain sen, että Aven ostajat tietävät saavansa erinomaisen vastineen rahalle. Esimerkiksi vapaastihengittävät bensakoneet ovat auton valtti, moni kun on kuullut pienikuutioisten turbojen ennenaikaisesta hajoamisesta ja yllättävistä ongelmista. Lisäksi Ave on rankattu yhdeksi turvallisimmista automalleista, se jos mikä kertoo suunnittelun onnistuneisuudesta, jos upouudetkaan mallit eivät pysty samaan.
Nykyinen Ave on lisäksi tilava, hyvin varusteltu ja mukava eli erinomainen valinta perhekäyttöön. Ja onhan se ylivoimaisesti kestävin ylemmän keskiluokan auto, maine on kivikova.
Muuntautumiskykyinen ja onnistunut peruskonsepti kestää mainiosti vielä yhden uudistumisen, vaikka nykymallikin myy epäilemättä hyvin vielä pari vuotta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hybridi Avelle ei ole markkinoilla oikein kysyntää, jokamiehelle liian iso ja kallis. 1.8 vaparihybridi on isoon koriin tehoton ja 2.5 koneella hybridin hinta karkaa jo Lexus IS 300h tasolle ja sen myyntiluvuista voi katsoa kysynnän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
1.8 litran vaparihybridi on oiva voimanlähde myös Aveen. Kaahareille se ei sovi tietenkään, mutta normaaliin arkiliikennöintiin aivan mainio. Jos sellainen olisi nyt myynnissä, olisi kysyntä varmasti hyvä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lexukseen voi tulla 10% ale, kun tullit poistuu kohta...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hybridfuture kirjoitti:
1.8 litran vaparihybridi on oiva voimanlähde myös Aveen. Kaahareille se ei sovi tietenkään, mutta normaaliin arkiliikennöintiin aivan mainio. Jos sellainen olisi nyt myynnissä, olisi kysyntä varmasti hyvä.
Kulutus kasvaa ja kulku heikkenee, kun paino lisääntyy. Tarvitaan todellinen hoikennuskuuri, että Aven 150 kg painoeroa Aurikseen verrattuna saadaan pudotettua. Toivottavasti se ei tapahdu äänieristysten kustannuksella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yhdessä artikkelissa kerrottiin että uusi Ave olisi Tojon uudelle TNGA plättikselle tehty eli ei olisi vain vanhan Aven lämmittelyä.
No vaikka olisi vanhan lämmittelyä niin josko saisivat rattiin pidemmät kiskot ja vähän voimaa konehuoneeseen niin kelpaisi itelle.
Toki olisi suotavaa että radion äänenlaatu olisi vähintään samalla tasolla kuin 2-koppaisessa ja että olisi adaptiiviset "matriisi" ledit nokalla. Myös adaptiivinen cruise olisi plussaa ynnä peruutuskamera ja risteävän liikenteen varoitus.
Kaikki appi-jutut voisi tunkea ekaan roskikseen. BT HF riittää kunhan on kunnolla tehty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Peruutuskamera tuli jo muutama vuosi sitten...
Bluetooth tuli vielä aiemmin, premiumeissa niitä näkyy olevan vieläkin vähän, kun ajavat luuri korvalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ihan ei ana jaksa ymmärtää tuota moottoripolitiikkaa.
Miksi se kone pitää olla aliviritteinen 2,5 l hybridissä?
Tai pienemmissä malleissa 1,8 mistä on otettu 1,4 sen tehot.
Eikö jo painon vuokis olisi järkevämpää laittaa tiukemmaksi viritetty pienempi ja kevyempi moottori?
Hybridilaitteisto akkuineen kun nostaa muutenkin sitä painoa.
Ihan tarkkaan en ole tutustunut asiaan, mutta näyttää vähän siltä että Tojon hybriditekniikkaan ei ole tullut kovin suuria kehitysharppauksia viimeisen 10 vuoden aikana.
Luulis jo olevan aika kehittää sieltä lisää tehoa.
Pelkällä, enimmäkseen mielikuvalla luotettavuudesta ei voi enään oikein markkinoida näitä autoja, vaan pitää olla muitakin ominaisuuksia, ainakin euroopan markkinoille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10 VASTAUSTA:
Kestääkö turbokone jatkuvaa käynnistystä ja sammuttamista? (taajama-ajo)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No eihän se kestä, siksi Toyota käyttää vapareita. Jotkut kilpailijat kyllä laittaa pienen turbon hybridiin, mutta senhän tietää miten käy, kun turbot eivät muutenkaan kestä kuin korkeintaan puolet vapariauton ajomääristä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Korkkaakoturbot kirjoitti:
Kestääkö turbokone jatkuvaa käynnistystä ja sammuttamista? (taajama-ajo)
Kestää ihan siinä missä vaparikin. Ei se turbo siitä heikkoa tee.
Onhan käytännössä kaikissa dieseleissäkin turbo, ja hyvin kestää, no paitsi se tojon d4d...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
neverturbo kirjoitti:
No eihän se kestä, siksi Toyota käyttää vapareita. Jotkut kilpailijat kyllä laittaa pienen turbon hybridiin, mutta senhän tietää miten käy, kun turbot eivät muutenkaan kestä kuin korkeintaan puolet vapariauton ajomääristä.
Turboauto säästää sen 250 tkm aikana jo vähintään 5000-6000 euroa bensoissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
neverturbo kirjoitti:
No eihän se kestä, siksi Toyota käyttää vapareita. Jotkut kilpailijat kyllä laittaa pienen turbon hybridiin, mutta senhän tietää miten käy, kun turbot eivät muutenkaan kestä kuin korkeintaan puolet vapariauton ajomääristä.
Toyota ei käytä bensaturboja koska kuten TOyota on kertonut, strategia heillä pohjaa hybrideihin ja hybridien kanssa ahtaminen ei ole ollenkaan välttämätöntä. Se vain lisää kustannuksia. En usko että kyse on kestävyydestä. Ainakan tällaista eivät ole julkisesti sanoneet.

Ahdin ei bensakoneessa paranna hyötysuhdetta joten se ei oikein ole perusteena käypäinen.
Pari vuotta sitten taisi TMssä olla vertailu missä oli 1.6 vapari Nauris ja sitten näitä ahdettuja verrokkeja. Muistaakseni Nauris oli kulutukseltaan parhaita eikä kiihtyvyystään ollut huono. Toki sitkeys oli huonompi.
Sen testin perusteella ei voi vetää suoraa johtopäätöstä että ahdettu olisi pienimepi kulutuksinen eikä sitäkään että se olisi täyskiihdytyksessä nopeampi.

Jotta oikeasti voisi vetää kunnon johtopäätöksen pitäisi ottaa enempi osa ahdetuista ja vapareista ynnä keskiarvoistaa. EI se Fiiatin tai Opelin ahdetut niin kovin pieniruokaisia ole eikä ne kovin nsuorituskykyisiäkään ole.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Fiatista ja Opelista ei kokemuksia, mutta esim Fordin 1,0 turbo, Focuksen farmarikorissa, mikä ei ole edes pieni, kuluttaa käytännössä 5 - 6 l / 100 km. Kaiken lisäksi kone on osoittautunut hyvin kestäväksi ja sellainen harvinainen ominaisuus nykyaikana että se myös lämpenee tosi nopeasti.
Paikoiltaan 100 km / h kiihtyvyydellä ei juurikaan ole merkitystä, mutta se miten kiihtyy esim ohitustilanteessa, on näillä pienillä turboilla parempi. Vaparikin toki kiihtyy, kunhan on tarpeeksi iso mylly, mutta mitä isompi, sen enemmän raahataan turhaa massaa mukana ja sisäisiä kitkoja on enemmän. Toki hybridin sähkömoottori antaa lisää potkua, jos akuissa on virtaa...
Toyotan moottoripolitiikkaa voi ymmärtää jos on käynyt jossain Aasian suurkaupungissa, kuten vaikka Bangkokissa. Sinne riittää Toyota Corolla, Vios tai Altis. Niissä ruuhkissa ei tarvita ohituskiihtyvyyttä ja joku 1,6 l moottori on jo aivan riittävä.
Nuo Aasian markkinat on niin suuret että Toyotalla ei taida kauheasti olla haluja kehittää autoja ja moottoreita Euroopan markkinoille. Esim Bangkokin takseista taitaa yli olla 90 % tojoja, bensakoneella, ja joukossa vain ihan muutama Prius.
Tietysti asiaan vaikuttaa myös se että Toyotalla on tehtaat myös Thaimaassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
exexextoy kirjoitti:
Fiatista ja Opelista ei kokemuksia, mutta esim Fordin 1,0 turbo, Focuksen farmarikorissa, mikä ei ole edes pieni, kuluttaa käytännössä 5 - 6 l / 100 km. Kaiken lisäksi kone on osoittautunut hyvin kestäväksi ja sellainen harvinainen ominaisuus nykyaikana että se myös lämpenee tosi nopeasti.
Paikoiltaan 100 km / h kiihtyvyydellä ei juurikaan ole merkitystä, mutta se miten kiihtyy esim ohitustilanteessa, on näillä pienillä turboilla parempi. Vaparikin toki kiihtyy, kunhan on tarpeeksi iso mylly, mutta mitä isompi, sen enemmän raahataan turhaa massaa mukana ja sisäisiä kitkoja on enemmän. Toki hybridin sähkömoottori antaa lisää potkua, jos akuissa on virtaa...
Toyotan moottoripolitiikkaa voi ymmärtää jos on käynyt jossain Aasian suurkaupungissa, kuten vaikka Bangkokissa. Sinne riittää Toyota Corolla, Vios tai Altis. Niissä ruuhkissa ei tarvita ohituskiihtyvyyttä ja joku 1,6 l moottori on jo aivan riittävä.
Nuo Aasian markkinat on niin suuret että Toyotalla ei taida kauheasti olla haluja kehittää autoja ja moottoreita Euroopan markkinoille. Esim Bangkokin takseista taitaa yli olla 90 % tojoja, bensakoneella, ja joukossa vain ihan muutama Prius.
Tietysti asiaan vaikuttaa myös se että Toyotalla on tehtaat myös Thaimaassa.
Mitähän tuollainen 1.0 Turbo vie Mondeo farkussa moottoritievauhdeissa ja sellaisella mikä ajaa mieluimmin yli kuin alinopeutta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
34534534 kirjoitti:
Toyota ei käytä bensaturboja koska kuten TOyota on kertonut, strategia heillä pohjaa hybrideihin ja hybridien kanssa ahtaminen ei ole ollenkaan välttämätöntä. Se vain lisää kustannuksia. En usko että kyse on kestävyydestä. Ainakan tällaista eivät ole julkisesti sanoneet.

Ahdin ei bensakoneessa paranna hyötysuhdetta joten se ei oikein ole perusteena käypäinen.
Pari vuotta sitten taisi TMssä olla vertailu missä oli 1.6 vapari Nauris ja sitten näitä ahdettuja verrokkeja. Muistaakseni Nauris oli kulutukseltaan parhaita eikä kiihtyvyystään ollut huono. Toki sitkeys oli huonompi.
Sen testin perusteella ei voi vetää suoraa johtopäätöstä että ahdettu olisi pienimepi kulutuksinen eikä sitäkään että se olisi täyskiihdytyksessä nopeampi.

Jotta oikeasti voisi vetää kunnon johtopäätöksen pitäisi ottaa enempi osa ahdetuista ja vapareista ynnä keskiarvoistaa. EI se Fiiatin tai Opelin ahdetut niin kovin pieniruokaisia ole eikä ne kovin nsuorituskykyisiäkään ole.
Jos tätä vertailua tarkoitit, Auris on varsinkin TSI-Golfiin verrattuna täydellinen altavastaaja niin kulutuksessa kuin suorituskyvyssäkin. Aikaakin kulunut vertailusta hiukan enemmän kuin "pari vuotta":
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue213/page332964/55e3cd7ec0e28398ad1664e0f6622430.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue213/page332978/a8187952601fcdce8f24f0d450dfd296.jpg
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tehotuleejostain kirjoitti:
Mitähän tuollainen 1.0 Turbo vie Mondeo farkussa moottoritievauhdeissa ja sellaisella mikä ajaa mieluimmin yli kuin alinopeutta?
Yhtä hyvin tai jopa paremmin kuin tojon 1,6 vie Avensista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
exexextoy kirjoitti:
Yhtä hyvin tai jopa paremmin kuin tojon 1,6 vie Avensista.
Kulutusta kyselin... eli alkaako soppa maistumaan kuin 2.0 koneelle, kun on koko ajan tehoalueella ahdot ylhäällä. Ilmanvastus kun on sama on konepellin alla kumpi kone hyvänsä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mikä ihmeen tarve teillä tojotisteilla on siihen auton kestävyyteen kun on takuu? Itse ostan auton ja myyn sen ennen takuun loppumista. Kestävyydellä koitetaan aina selitellä puuttuvia ominaisuuksia joita toki avensiksessa riittää. Kuitenkin hauskin juttu vähään aikaan oli "avensiksen multimedialaitteistot on markkinoiden kehittyneimmät":))) hahaha. Avensiksessa ei edes ole varsinaista multimedia laitteistoa kun bertaa tämän päivän autoihin. Kuka haluaa muutenkaan pilata elämänsä tienpäällä kärsimällä jonkun 150hv tehopuutteesta isossa autossa? Kun samaan hintaan saa autoja kunnon koneella ja ne painaa vielä muutenkin paljon vähemmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Toyotien vakiovarusteet ovat hyvät, kun ei ota sitä halvinta (terra tms) mallia.
Monessa premiumissa autoon saa vaikka mitä, mutta jo pelkkä peruustuskamera voi maksaa tuhansia, kun sitä varten pitää ottaa kallis multimedialaitteisto ensin.
Mihin tarvitset yli 150 hv tavallisessa autossa tien päällä, helpottaa ohittamista, mutta siinä se sitten olikin. 100 hv 300 hv autot menevät yhtä helposti sitä sallittua 120 motarilla. Sähläri tarvitsee sitten sitä tehoa ryntäilyyn.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jep, Toyotaan saa tosi hyvät vakiovarusteet eikä se maksa maltaita. Ja ihan joka Toyota on täysin riittävän suorituskykyinen tavalliselle ajajalle. Jos on sitä mieltä, että liikenteessä pitää ajaa kilpaa, niin silloin löytyy muista merkeistä parempia vaihtoehtoja. Ja hienot automaattivaihteet saa kohtuuhintaan ja nämä kestävät auton iäin, siis aivan muuta kuin kaikenmaaillman kaksoiskytkinlaatikot, joita eurooppalaisissa merkeissä suositaan. Ja se turbo. Erittäin huono keksintö, ei säästä ja kuluttaa enemmän kuin hienosti suunniteltu ja kestävä vapari. Sen lisäksi saastuttaa enemmän kuin vaparit ja kuluu nopeasti ja rasittaa moottoria. Onneksi Toyotalla on vähän viisaampia suunnittelijoita kuin vaikka Fordilla, Volkkarilla ja Opelilla sekä ranskalaismerkeillä, nämä kun ovat saaneet huonoa mainetta hajoavilla turboilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
En laittaisi vetokoukkua uuteen aveen ettei kori väänny...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
En laittaisi matkustajia uuteen aveen ettei laatikko hajoa.... onko samaa sarjaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
urpo--- kirjoitti:
En laittaisi matkustajia uuteen aveen ettei laatikko hajoa.... onko samaa sarjaa?
Ei vaan tarina on totta! Aven kori ei kuulemma kestä vetoaisan rasitusta! Juttu ei ole täysin tuulesta temmattu...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onkos Aveen tässä keskustelun (korjaan, juupaseipäs väännön) lomassa tullut mitään uutta tietoa?

Ainakin itelle fakta on se että VAG konsernin tai BMWn autona en omalla rahalla osta. Liisarina menee kun ei tarvi olla huolissaa jakopaastä kuten näiden germaanien kanssa. Ei se bemarin 2L dieselin jakopääongelma sen kivempi ole kuin volsujenkaan.

Tojotin ei ole autona ihmeellinen mutta on se huoleton omistaa.
Jos siinä ja ranskanpullissakin olisi ratin säädöt ja vähän voimaa enemmän niin autot päihittäisi saksan premiumit kirkkaasti.
Nytkin jo Kia ja Huihai tekevät kovaa tulosta keskieuroopassa. Noiden suurin eron tojottimiin ranskiksiin on takuun ohella huomattavasti parempi ergonomia eli käytännössä ratissa on oikea etäisyyssäätö.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Uutta tietoa ei tarvita, vaan kerrataan se fakta, että korvaajassa on myös hybridimalli ja voimalinja sama kun Lexus Is300h mallissa.Näyttää hyvältä, ei kuitenkaan sama look kuin esim. Camryssa. Nimi ei vielä tiedossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja lähteenä varmaankin Hevosmiesten Tietotoimisto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Avensix kirjoitti:
Uutta tietoa ei tarvita, vaan kerrataan se fakta, että korvaajassa on myös hybridimalli ja voimalinja sama kun Lexus Is300h mallissa.Näyttää hyvältä, ei kuitenkaan sama look kuin esim. Camryssa. Nimi ei vielä tiedossa.
Ei todellakaan ole pikkulekan voimalinja tule aveen. Lekassa on takaveto ja kone pitkittäin. camryssä ja Avessa on etuveto ja kone poikittain. ovat aivan eri toteutuksia moottorityyppiä myöten. Toytota pysyy edelleen etuvetoisena.

Yhdessä artikkelissa mainittiin että camryn/RAV4 voimalinja olisi turhan isokokoinen ja painava aven nokalle joten sitä ei ehkä nähdä.
Teholtaan tuo 2.4L hybrid n. 180hp voimalinja sopisi kyllä aveen. Ei se kulje kuten kokonaisteho antaa ymmärtää. Olenkin pistänyt merkille että tojon hybridien suorituskyky vastaa muita kun huomioi vain bensamoottorin tehon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No, minulla on vain Toyota liikkeen myyjän info asiasta. Olisi yllättävää, että hän kertoisi totuuden vastaisia asioita luottoasiakkaalleen. Hän sanoo nähneensä kuvat ja infon autosta. Tietysti voi olla, että hän tai minä ollaan käsitetty asia väärin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Avensix kirjoitti:
No, minulla on vain Toyota liikkeen myyjän info asiasta. Olisi yllättävää, että hän kertoisi totuuden vastaisia asioita luottoasiakkaalleen. Hän sanoo nähneensä kuvat ja infon autosta. Tietysti voi olla, että hän tai minä ollaan käsitetty asia väärin.
Luuletko tosiaan että Pitkittäisimoottorinen takavetovoimalinja olisi tulossa Aveen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No, nyt kun tuon sanoit, niin tuntuuhan se mahdottomalta. Jään odottelemaan syksyä, en viitsi häiritä Toyomyyjää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Avensix kirjoitti:
No, nyt kun tuon sanoit, niin tuntuuhan se mahdottomalta. Jään odottelemaan syksyä, en viitsi häiritä Toyomyyjää
Nämä tojouskovaiset ovat niin todellisuuden ulkopuolella ettei mitään rajaa. Ei siinä mitään. Jokainen on onnellinen uskossaan.
Autona tojo on aaina siellä häntäpäässä. Siträ ei edes tero pysty kiistämään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyotalla ei aja enää edes rallikuskit kun tielle jättävät....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Minusta on mielenkiintoista mutta vähän harmillista että osalla nuorista on vain tuo dissaaminen elämän sisältönä. vailla tietoa ja ymmärrystä asiasta ja taustoista heitellään mitä ihmeellisimpiä oksennuksia.

Kuitenkaan niitä hyviä autovaihtoehtoja ei sitten kyetä kertomaan. Siinä tietysti voisi paljastua kuika heikolla tiedolla ja kokemuksella pelataan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2.4STW__ kirjoitti:
Minusta on mielenkiintoista mutta vähän harmillista että osalla nuorista on vain tuo dissaaminen elämän sisältönä. vailla tietoa ja ymmärrystä asiasta ja taustoista heitellään mitä ihmeellisimpiä oksennuksia.

Kuitenkaan niitä hyviä autovaihtoehtoja ei sitten kyetä kertomaan. Siinä tietysti voisi paljastua kuika heikolla tiedolla ja kokemuksella pelataan.
Olen omistanut monta toyotaa ja sen laatu kestää vertailun moneen autoon ja huolto erittäin hyvä.
Mazda6 jolla nyt ajan on erittäin hyvä vaihtoehto , ajettavuus erittäin hyvä mutkatiellä, suorastaan maukas auto ajaa, ajoasennon ainakin itse saan hyväksi (186,95).
Taloudellinen myös ja ihan riittävä potkuinen ns. normiajoon.
Huolto vaikuttaa huonommalta kuin Toyotassa joka onkin parasta a-luokkaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jep Mazda 6 on ollut sellainen hyvä perusauto kuten Avensiskin. Toinen on toisessa parempi ja toinen toisessa. Hyvin tehtyjä molemmat.
Mazdassa hienoa on SkyActive koneet ja askit. Vielä jos olisi vähän enemmän potkua, vaikka sitten kierroksilla niin maistuisi vielä useammalle.
Mazdan dieseliä on vertailuissa aina jaksettu kehua. Se muistuttaa reagoinniltaan ja herkkyydeltään bensakonetta mikä ei tunnu onnistuvan edes premium valmistajilta.

Mazda ehkä kaipaisi 2.2L bensanelikon jossa olisi 180hp ja kiihtyvyys automaatilla 8s tuntumassa. Tällaisen myös Tojo kaipaisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2.4STW__ kirjoitti:
Jep Mazda 6 on ollut sellainen hyvä perusauto kuten Avensiskin. Toinen on toisessa parempi ja toinen toisessa. Hyvin tehtyjä molemmat.
Mazdassa hienoa on SkyActive koneet ja askit. Vielä jos olisi vähän enemmän potkua, vaikka sitten kierroksilla niin maistuisi vielä useammalle.
Mazdan dieseliä on vertailuissa aina jaksettu kehua. Se muistuttaa reagoinniltaan ja herkkyydeltään bensakonetta mikä ei tunnu onnistuvan edes premium valmistajilta.

Mazda ehkä kaipaisi 2.2L bensanelikon jossa olisi 180hp ja kiihtyvyys automaatilla 8s tuntumassa. Tällaisen myös Tojo kaipaisi.
Onhan Mazdalla 2,5l 192hv nelikko, toki toi 165hv tomaattikin kerkiää kohtuu hyvin.
Loistavia koneita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Aivan mutta päästöt/kulutus ja hinta on kovasti iso tuossa suhteessa 2L pataan.
Tokihan se 180hp voisi puristaa 2L pannustakin.

Mazda antaa tasotusta siinä kun vaihteisto on vain 6-pykäläinen (käsittääkseni). Vapari vaikka onkin suvereeni käytökseltään, kaipaisi pari pykälää lisää tai lisää hepoja.

Olen samaa mieltä että nuo pannut on hienoja. Olisipa Tojollakin eurooppaan tarjolla jotain muutakin kuin kaikkein pienimpiä koneita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joo kyllähän se hinta nousee , toki varustetaso nousee myös samalla.
Ihan hyvä toi 6-pykäläinen laatikko on, ainakin miellyttävämpi kuin monet muut laatikot.
Nythän Mazda ilmoitti että 2019 se esittelee täysin uuden koneen jossa kulutus laskee huomattavasti entisestään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
"Huolto vaikuttaa huonommalta kuin Toyotassa joka onkin parasta a-luokkaa."

Miten joku voi pitää tojon huoltoa hyvänä? Auto viedään huoltoon ja aamulla ja sen saa sieltä illalla pois. Autoon on tehty huolto-ohjelman mukaiset toimenpiteet. Miten Mazdan huolto olisi huonompi kuin Tojon huolto.
Enemmän merkkaa se että meikää vituttaisi isosti jos autoa joutuisi huoltamaan tuplasti muihin verrattuna. Niinkuin tojoa.
Rahat pois tyhmiltä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Jaaa...."rahat pois tyhmiltä"....pätee kyllä enemmänkin volsun omistajille.
Maksavat takuu aikana tulevia vikoja omasta pussistaan......
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
30tkmväleinjakosekaisin kirjoitti:
Jaaa...."rahat pois tyhmiltä"....pätee kyllä enemmänkin volsun omistajille.
Maksavat takuu aikana tulevia vikoja omasta pussistaan......
ossss, olet kyllä kovin tyhmä kun tuollaisia väität. Saksalaisissa autoissa on pääsääntöisesti 2 vuoden täystakuu joka korjaa ja korvaa 100% kaikki viat ilma kilometrirajoitusta. Joissain saksalaisissa on myös 5 vuoden takuu, mutta siinä on usein kilometrirajoitus, mutta kaikki korvataa aina. Tuotevastuu korvaa myös takuuajan jälkeen joko 100% tai kuluttajaviranomaisten suositusten mukaan auton arvonalentuman suhteessa, tämä on yleinen käytäntö.
ossss, sinun Touran on jo liian vanha minkäänlaisen takuun suhteen ja kolaroituna ja huoltojen laiminlyötien takia olet ihan omillasi sen kanssa, kuten olet huomannut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aven voi korvata helposti melkein millä tahansa muulla automerkillä ja aina saa paremman.
Ilmianna
Jaa
Ave on tällaisenaan ihan huippuauto, en ymmärrä mikä kiire on muka uudella mallilla, kun nykyinen myy hyvin ja ostajat ovat tosi tyytyväisiä. Kestävä, mukava, turvallinen, tyylikäs ja säilyttää arvonsa, niin mitä muuta muka keskikokoluokan autolta tarvitaan?
Sitä suorityskykyäkin on ihan tarpeeksi ja kulutus on Toyotan tapaan pieni. Kilpa-autoja haluavat voivat vapaasti ostella muita merkkejä.
Ilmianna
Jaa
Jos verrataan viimeisintä kakkoskorimallin Ave vm. 2008 ja nykyistä 10v uudempaa vm. 2017 niin mitkä ovat oleellisimmat muutokset taikka parannukset?
Jäänyt vähän epäselväksi. Kasa EUn määräämisiä erilaisia turva- ja polttoaineensäästöhärveleitä ?plus parempien mallien vapaahtoiset turvavarusteet,
Ja jos hydridi/diesel asiat unohdetaan niin ei mitään mullistavaa myöskään tulevana talvena...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Itellä oli 2-koppainen 2.4L farkku. Muistaakseni sain sen 03/04. Sen jälkeen tulleista on selvästi surkeampi radion äänenlaatu.
Kori ei ole rakenteiltaan muuttunut. Vähän on säädetty pilarien kulmia ja koripeltejä mutta periaatteessa tuo nykyinen ave on aika sama kampe kuin 2-kopan tullessa markkinoille.
Vain isompi kone on jäänyt pois ja automaatti korvautunut hihnalla.

Aven tarjous tällä hetkellä on kyllä todella houkuttela. Siinä on paljon luotettavaa autoa kohtuu rahalla. Muutama epäkohta estää itseä harkitsemasta sitä.

1. Työsuhdeautoksi aivan järkyt päästöt mutta omalla rahalla ostaen ei haittaa.
2. ergonomia on huono. Ratin saa vain kauas ja hiton kauas.
3. voimaa puuttuu
4. surkea radion äänenlaatu
5. penkin selkänojan muotoilu
6. takapyöriltä puuttu veto
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ave on hieno auto, kun se tuli myyntiin kakkoskoppaisena 2003, se oli luokkansa ylivoimainen ykkönen, mittasi sitten mitä mittasi. Kilpailijat olivat tuolloin perässähiihtäjiä. Kakkoskopan Ave oli niin onnistunut, että sille ei tarvinnut tehdä yhtään mitään koko mallin myyntiaikana!

Kolmoskoppa tietysti perustuu kakkoskoppaan, ei ollut mitään syytä lähteä muuttamaan erinomaisen onnistunutta perusrakennetta. Uudet koripellit ja sisusta riittivät mainiosti. Nyt sitten on myynnissä oikeastaan 3,5-koppa eli erittäin paljon on uudistettu alkuperäistä kolmoskopan Avea. Huomion kiinnittää tietysti menevä ja Toyotan uutta designia edustava ulkoasu, mutta sisustakin on täysin uusi ja erittäin ajanmukainen.

Tekniikassa ei ole hävettävää, kauniisti käyvät ja äärettömän luotettavat moottorit kyllä tarjoavat suorituskykyä normaaliin arkiajoon. On vaikea keksiä mihin tarvitsisi enemmän, no ehkä asuntovaunun vetoon, mutta vaunuilu on aika pienen piirin harrastus.

Ergonomia on kyllä makuasia, joku ei tykkää siitä, toisille taas sopii loistavasti. Nelivetoa kaipaa myös tosi harva, kun citymaasturitkin ovat pääosin etuvetoja.

Radion äänenlaatu ei varmaan puhuttelu hifistiä, mutta ei auto ole muutenkaan ykköspaikka musiikin kunnteluun.

Päästöt ovat tietysti paperilla aika suuret ja se vaikuttaa työsuhdekäyttöön, sille ei voi mitään. Omalla rahalla ostava saa aivan huippuvastineen rahoilleen, Ave on luokkansa turvallisin, kestävin ja mukavin auto, jossa on myös hintaansa nähden loistava varustelutaso. Ei ihme, että kauppa käy hyvin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AveAve kirjoitti:
Ave on hieno auto, kun se tuli myyntiin kakkoskoppaisena 2003, se oli luokkansa ylivoimainen ykkönen, mittasi sitten mitä mittasi. Kilpailijat olivat tuolloin perässähiihtäjiä. Kakkoskopan Ave oli niin onnistunut, että sille ei tarvinnut tehdä yhtään mitään koko mallin myyntiaikana!

Kolmoskoppa tietysti perustuu kakkoskoppaan, ei ollut mitään syytä lähteä muuttamaan erinomaisen onnistunutta perusrakennetta. Uudet koripellit ja sisusta riittivät mainiosti. Nyt sitten on myynnissä oikeastaan 3,5-koppa eli erittäin paljon on uudistettu alkuperäistä kolmoskopan Avea. Huomion kiinnittää tietysti menevä ja Toyotan uutta designia edustava ulkoasu, mutta sisustakin on täysin uusi ja erittäin ajanmukainen.

Tekniikassa ei ole hävettävää, kauniisti käyvät ja äärettömän luotettavat moottorit kyllä tarjoavat suorituskykyä normaaliin arkiajoon. On vaikea keksiä mihin tarvitsisi enemmän, no ehkä asuntovaunun vetoon, mutta vaunuilu on aika pienen piirin harrastus.

Ergonomia on kyllä makuasia, joku ei tykkää siitä, toisille taas sopii loistavasti. Nelivetoa kaipaa myös tosi harva, kun citymaasturitkin ovat pääosin etuvetoja.

Radion äänenlaatu ei varmaan puhuttelu hifistiä, mutta ei auto ole muutenkaan ykköspaikka musiikin kunnteluun.

Päästöt ovat tietysti paperilla aika suuret ja se vaikuttaa työsuhdekäyttöön, sille ei voi mitään. Omalla rahalla ostava saa aivan huippuvastineen rahoilleen, Ave on luokkansa turvallisin, kestävin ja mukavin auto, jossa on myös hintaansa nähden loistava varustelutaso. Ei ihme, että kauppa käy hyvin.
Esim. 2-kopaisen loppuajalla oli äänentoisto parempi ja 8 kaiutinta (ja CDssä MP3 tuki), toki sivuikkuna-antennin herkkyys ei ollut kovin hyvä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eli jos omat korvat kestää kuunnella 08n renkaiden rallatuksen eteläsuomen pääteillä niin ei muuta kuin pitää tässä sitten varmaan valita vaihtoehto, jossa ajoa auton elinkaaten loppuun asti.. etenkin jos uusissa malleissa puuttuu mahdollisuus mp3 tiedostojen/cd toistoon :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ave2008Sol kirjoitti:
Eli jos omat korvat kestää kuunnella 08n renkaiden rallatuksen eteläsuomen pääteillä niin ei muuta kuin pitää tässä sitten varmaan valita vaihtoehto, jossa ajoa auton elinkaaten loppuun asti.. etenkin jos uusissa malleissa puuttuu mahdollisuus mp3 tiedostojen/cd toistoon :)
Ave3 1-faceliftiin tuli Usb liitäntä ja ne MP3 voi soittaa "tikulta".
Soitinliitäntä on ollut jo paljon kauemmin, jos sellainen taas jotakuta kiinnostaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Johan on keskstelu? Ainakin elää.
Omani sohaisen soppaan.

Ave 1 -koppa on parhaiten tehty avensis. Huomattavasti hiljaisempi kuin seuraavat. Kulkee suoraan ja on napakka. Varsin toimiva kampe. Sellainen hyväkuntoinen vie monet uudet autot hautaan viekäkin.

Ave 2 -koppa. Ongelmia paljon. Jokainen tietää, sana riittää. Jätin ostamatta koska korvat ei sietänyt melua. Myyjäkään ei antanut korvasuojaimia kauppaan mukaan, koska ei ole vakiovarusteina.

Ave 3 .koppa. Ongelmat jatkuu, ei valmistajaa ole kiinnostanut. Aika samaa kuin edellinen, mutta ei ehkä yhtä meluisa. Korvatulpat riittää, tai hyväksyy kuulonaleneman. Auto siro ja kaunis, nykyautoksi pienehkö. Tosiaan jos n 200 kg keveä kuljettaja, niin ei riitä säätövarat. Yhden kahden ajeluille sopiva kampe. Täydellä viiden hebgen ajelulla jousittaa pohjaa. Tukevia ihmisiä viisi niin ei riitä kantavuus.

Perheessäni asuu 1 ja 3 -koppainen Avensis. Uutena ostettua. Taas olen käynyt uutta kokeileen, mutta ei anna mitään lisäarvoa. Joten jatkan nykyisillä. Tulevaisuus näyttää että seuraava on joku muu kuin Toyota.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Olen aika samoilla linjoilla että ykkös kopan ave oli paras , erittäin hyvä auto kokoluokassaan, hiljainen.
Kakkos kopan ave muuten ok, mut 2003 mallissa ajovalopolttimoita meni alvariinsa(korjattiin takuuna), rengasmelu oli kovempi kuin ykköskopassa, muuten auto tuntui hyvältä.
kakkoskopan facelift malli oli aavistuksen hiljaisempi kuin ennen faceliftiä
kolmos kopan ave oli melutasoltaan sama kuin kakkos kopan facelift malli.

Kyllä avensis on suosionsa ansainnut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaikki autot nykyään ovat hyviä autoja, kysymys on siitä kuinka hyvä auto on vertailtuna muihin luokassaan. Nykyinen Avensis oli luokassaan kilpailukykyinen luokassaan silloin kun se julkaistiin, mutta nyt kahden faceliftin jälkeen sen ainoa kilpailuvaltti on hinta.
Kun avensista vertaa luokkansa kärkeen niin se on:
-ylipainoinen
-alamittainen
-ei nelivetoa
-ei dieselautomaattia
-ei tehomallia
-surkea alavääntö bensakoneissa
-Korkea kulutus varsinkin kaupunkiajossa

Halpahan se on jos ajattelee kuinka paljon kaikkea elektronista tingeltangelia on vanhaan koppaan isketty, mutta c-segmentin Skoda Octaviassa on sama akseliväli ja muutenkin aika on jo ajanut Avesta ohi. Monta vuotta sitten. Ei se Avesta huonoa autoa tee, mutta kilpailukyvytön se on luokassaan. Mondeo, 508, Passat ja muut ovat kaukana edellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ave on sopivan kokoinen, ei turhan iso kuten Mondeota. Ja vankasti tehty auto kyllä painaa, mutta ei minusta mikään huono juttu samoin kuin ilman turboa olevat bensamoottorin on pelkkää plussaa. Ja diesel ei pian kiinnosta ketään, joten tomaattidieselin puute tuskin montaa ostajaa kartoittaa, kielletään ne dieselit Suomeessakin paljon aikaisemmin kuin ministerit höpöttävät. Ei mene viittäkään vuotta, niin myyntikielto on päällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No kyllä ave taitaa olla AUTO mondeoon, passattiin ,puhumattakaan 508.
Jos omalla rahalla ostat noista niin ehdottomasti avensis.
Kyllä sinne aveen mahtuu ihan hyvin eli toi koko juttu aika outo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kokojutun juju on siinä että nykyaikaiset c-segmentin autot tarjoavat yhtä paljon tilaa, mutta ovat halvempia ostaa ja varsinkin niiden käyttökustannukset ovat selvästi ylipainoista Avea pienemmät.

Ei Ave huono ole eikä liian pieni. Muut ovat vain selkeästi parempia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Ja vankasti tehty auto kyllä painaa, mutta ei minusta mikään huono juttu"
Aven ylipaino ei johdu vankasta rakenteesta vaan siitä että se on suunniteltu aikana jolloin ei ollut käytössä nykyistä tietotaitoa ja välineitä. Esim Passatin kori on yhtäaikaa sekä kevyempi että jäykempi kuin Aven.
Ilmianna
Jaa
Pari tuhatta kilometriä keväällä autovuokraamon "juuri pakasta vedetyllä" Passatilla ajaneena jäi rehellisesti sanottuna mainostettu Passatin korin jäykkyys huomaamatta. Sen havaitsin, että (myös) Passat:ja myydään aika alitehoisilla koneilla, jos rampista haluaa moottoritielle kiihdyttää.

Ja varmaan "säästöteknologia" osaltaaan leikkasi palan pienen pienen bensakoneen tehoista.
En sentään ajellut typpi- ja hiukkaspäästöjen takia ympäristörikoksesi viime aikoina määriteltyä diesel-autoa/Passat:ia,

Viimeisin lyhyempi vuokra-autoreissu kyllä tuli tehtyä diesel-koneella varustella Opel Zafiralla, josta plussa puolelta jäin kyllä miettimään, että pitäisi Ave vaihtaa "yläkatsomo" näkymillä varustettuun automalliin..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"En sentään ajellut typpi- ja hiukkaspäästöjen takia ympäristörikoksesi viime aikoina määriteltyä diesel-autoa/Passat:ia, "
Täytyy sanoa, että olet tulkinnut käsillä ollutta diesel-kohua vähintäänkin luovasti!

Kyseessä ei ole missään vaiheessa ollut ongelma hiukkaspäästöissä. Ne ovat jo vuosia olleet alhaisempia kuin nykyisissä bensamoottoreissa hiukkaloukkujen ansiosta. Hiukkasloukullisen auton dieselpäästötestin tulos katsastuksessa on 0,00%. Bensa-moottoreihin hiukkasloukut ovat vasta tulossa.
Dieselkohussa on kyse säädeltyjen päästöjen, tässä tapauksessa typenoksidien ohjelmallisesta vääristelystä testaustilanteissa. Kaikki EU5-luokituksen mukaiset dieselautot merkistä riippumatta ovat tuottaneet liikenteessä suoritetuissa testeissä enemmän typenoksidipäästöjä kuin normi sallisi. Typenoksidit eivät ole ilmaston lämpenemistä aiheuttavia kasvihuonekaasuja, mutta aiheuttavat tiheästi liikennöidyillä paikoilla tietyissä keleissä hengitystieoireita herkimmille ihmisille. Liikenteen päästöjen haittaverotuskaan ei perustu typenoksideihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Sen havaitsin, että (myös) Passat:ja myydään aika alitehoisilla koneilla, jos rampista haluaa moottoritielle kiihdyttää. "

Autovuokraamojen autot ovat aina niitä kaikkein mopoimpia mitä on mahdollista ostaa. Passatista löytyy moottoreita 280 hv saakka jos voimaa tarvitsee, mutta Avesta ei löydy kaksilitraista vaparia tehokkaampaa konetta.
Huomionarvoista on myös se että jo litraisessa TSI-koneessa on enemmän vääntöä koko alueella 1500-3500 rpm kuin mitä kaksilitraisessa Aven koneessa on maksimissaan 4400 rpm. Tämä on niitä asioita miksi Ave on kehityksessä kaukana takana verrattuna uudempiin malleihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Se on kumma tämä vääntöhomma, mistä ihmeestä nykyisin pitää aina puhua väännöstä ja sen suuruus on niin tärkeä? Ei ennenkään siitä riehuttu ja vääntöä oli varmasti nykyisiin vapareihinkin verrattuna paljon vähemmän.
Onko nyt unohtunut, että autoissa on vaihteisto, pienempää silmään niin kyllä lähtee. Mikä pakko on aina ajaa isolla vaihteella?
Ikinä ei ole tuntunut, ettei Avensiksen vääntö riitä, tuohan kulkee kevyesti!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
melua.väännöstä kirjoitti:
Se on kumma tämä vääntöhomma, mistä ihmeestä nykyisin pitää aina puhua väännöstä ja sen suuruus on niin tärkeä? Ei ennenkään siitä riehuttu ja vääntöä oli varmasti nykyisiin vapareihinkin verrattuna paljon vähemmän.
Onko nyt unohtunut, että autoissa on vaihteisto, pienempää silmään niin kyllä lähtee. Mikä pakko on aina ajaa isolla vaihteella?
Ikinä ei ole tuntunut, ettei Avensiksen vääntö riitä, tuohan kulkee kevyesti!
Tämä on näitä nykyajan juttuja. Edelleenkin voi iltauutiset katsoa putkitelkkarista ja aivan samat uutiset sieltä tulee kuin 60 tuuman teräväpiirto-taulutelkkarista.
Ero on siinä haluaako elää mukavasti vai pelkästään saada homman jotenkin hoidettua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vertaus ei oikein pelitä. En ymmärrä sitä, että pienempi vääntö olisi muka epamukavuutta, kun onhan automaatit, jos ei halua itse vaihtaa. Aven automaatit ovat varmatoimisia pelejä, ei siinä vääntöä tarvitse pähkäillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
melua.väännöstä kirjoitti:
Vertaus ei oikein pelitä. En ymmärrä sitä, että pienempi vääntö olisi muka epamukavuutta, kun onhan automaatit, jos ei halua itse vaihtaa. Aven automaatit ovat varmatoimisia pelejä, ei siinä vääntöä tarvitse pähkäillä.
" En ymmärrä sitä, että pienempi vääntö olisi muka epamukavuutta, "
Et ymmärrä et! Ymmärtäisit jos joskus ajaisit autoa jossa on vääntöä kunnolla jo alle 1500 kierroksella. Vielä parempi jos kuormana olisi lisäksesi vähintään 3 henkilöä. Automaatti voi olla myös siinä isovääntöisessä koneessa, aina parempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vääntö on hyvä ja jos se tulee heti kun kaasua polkaisee nii erittäin hyvä. Jos vielä voimalinja reagoi heti niin loistavaa.
No VAG DSG viritykset ei reagoi eikä voimaa tule kun sitä kaipaa. Näin siis riseysajossa.
Mulla on 190hp/400Nm neliveto DCT ja jos hiljennän vauhdin risteystä lähestyessä kävelyvauhtiin ja sitten painaan kaasua niin kestää todella pitkään ennen kuin tapahuu yhtään mitään, siis todellakin yhtään mitään. Tuossa ajassa spurttaisi fillarilla toiselle puolen risteystä mutta 190hp Audi vain rullaa sitä kävelyvauhtia. Nykyään pitää odottaa samanlaista tyhjää väliä risteyksessä kuin jos ajaisi 80-luvun alun pakettiautolla.

Onko tämä sitä vääntöä ja miten se auttaa? ajamisessa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Sanotaan mitä sanotaan, mutta vapareissa se vääntö tulee käyttöön ilman viivettä ja suoraviivaisesti. Näin tapahtuu vaikka Aven bensamalleissa, joissa ei tarvitse odotella ahtopaineen kasvua ja jos parina on vielä portaaton automaatti, niin ajaminen on tosi vaivatonta.
Turbojen väännön kehuminen on täysin yliarvostettua, se vääntölukema voi olla komea, mutta mitä sillä tekee, jos tyhjäkäynnin jälkeen kone on kuollut ja toisaalta korkeilla kierroksilla ei myöskään löydy lisäpotkua.
Toyotan tapa pitäytyä vapareissa on oikea ratkaisu ja toinen japsi eli Mazda on pystynyt kehittämään vapareita vieläkin paremmin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
VapariOnRatkaisu kirjoitti:
Sanotaan mitä sanotaan, mutta vapareissa se vääntö tulee käyttöön ilman viivettä ja suoraviivaisesti. Näin tapahtuu vaikka Aven bensamalleissa, joissa ei tarvitse odotella ahtopaineen kasvua ja jos parina on vielä portaaton automaatti, niin ajaminen on tosi vaivatonta.
Turbojen väännön kehuminen on täysin yliarvostettua, se vääntölukema voi olla komea, mutta mitä sillä tekee, jos tyhjäkäynnin jälkeen kone on kuollut ja toisaalta korkeilla kierroksilla ei myöskään löydy lisäpotkua.
Toyotan tapa pitäytyä vapareissa on oikea ratkaisu ja toinen japsi eli Mazda on pystynyt kehittämään vapareita vieläkin paremmin.
Niillä vaparilla ei vaan saavuteta valmistajilta vaadittuja CO2 rajoja. Jos Aveen ei tule hybridiä eikä sillä saavuteta nykyistä suurempia myyntilukuja, niin ei sitä tule ollenkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
näin.on.näreet kirjoitti:
Niillä vaparilla ei vaan saavuteta valmistajilta vaadittuja CO2 rajoja. Jos Aveen ei tule hybridiä eikä sillä saavuteta nykyistä suurempia myyntilukuja, niin ei sitä tule ollenkaan.
Myynti ollut vähäistä jo 10 vuotta . Viime vuodet on menty jatkuvilla tarjouksilla. Priuksen suoranainen floppi ei ainakaan lisää halukkuutta tehdä saman kokoluokan sedania vain Euroopan myyntiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jatko.katkolla kirjoitti:
Myynti ollut vähäistä jo 10 vuotta . Viime vuodet on menty jatkuvilla tarjouksilla. Priuksen suoranainen floppi ei ainakaan lisää halukkuutta tehdä saman kokoluokan sedania vain Euroopan myyntiin.
Suomessa Toyotista myydään jo yli 40% hybrideinä, joten floppaus on enemmän korviesi välissä, koska on muutakin valittavissa hybridinä kun se ainaisen mollaamisen kohde Prius.
Toivon mukaan uusi "ave" tulee myös hybridinä ja tehokkaammalla koneella kuin näiden pienempi koristen.

Myynti ollut vähäistä..., koko ajanhan tuo on myynyt paremmin kuin esim. Passat suomessa.
Saksalainen ostaa tunnetusti vain saksalaisia brändejä, vaikka olisi tehty itä-euroopassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juttusi_floppasi kirjoitti:
Suomessa Toyotista myydään jo yli 40% hybrideinä, joten floppaus on enemmän korviesi välissä, koska on muutakin valittavissa hybridinä kun se ainaisen mollaamisen kohde Prius.
Toivon mukaan uusi "ave" tulee myös hybridinä ja tehokkaammalla koneella kuin näiden pienempi koristen.

Myynti ollut vähäistä..., koko ajanhan tuo on myynyt paremmin kuin esim. Passat suomessa.
Saksalainen ostaa tunnetusti vain saksalaisia brändejä, vaikka olisi tehty itä-euroopassa.
Suomen myynnillä ei ole mitään merkitystä, kun Toyota tai VW suunnittelevat mallistoaan. Totuus kuitenkin on, että Euroopassa myytiin viime vuonna 206813 Passattia ja vain 34998 Avensista. Passattia myydään paljon myös Euroopan ulkopuolella, Avensista ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Mulla on 190hp/400Nm"

Jos on valinnut autokseen dieselin niin verkkaisuus on itsevalittu ongelma. Tässä on puhuttu bensakoneista.
TSIn vääntö on heti käytössä 1500rpm ja siitä ylöspäin. Ei ahtopaineta tarvitse mitenkään kerätä, se on heti käytössä,
Vaparikoneesta ei ikinä saa niin laajaa tehoaluetta kuin mitä turbosta löytyy luonnostaan ja se on käytössä ilman miutään viivettä. Vaparikone tuntuu yläkierroksilla tehokkaalta koska siinä ei löydy tehoja muualla. Turbo tarjoaa tehoja laajalla alueella ilman piikkejä, Ehdottomasti parempi ratkaisu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ymmärsinkö oikein että kyseessä on lähinnä siitä että vag konsernin dsg on paska juuri tuosta mateluvauhdista lähdettäessa ja peruuttaessa, vika on vaivannut vuosia, mutta tuttuun tapaan mitään vikaa ei ole ,käyttäjä ei vaan osaa käyttää autoa.
ÄLKÄÄ HYVÄT IHMIET IKINÄ OSTAKO NÄITÄ TUOTTEITA , puhun omasta kokemuksesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Sanotaan mitä sanotaan, mutta vapareissa se vääntö tulee käyttöön ilman viivettä ja suoraviivaisesti."

Voi teitä vaparivässyköitä. Sanomiset ovat sanomisia. Mittaukset kertovat totuuden.

http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2016/05/VW-1.5L-TSI-evo-engine-torque-curve.jpg

Katsopa tuosta miltä näyttää turbokoneen tehokäyrä. Tuohon lineaatisuuteen ei pysty mikään vapari. Laita linkkiä jos löydät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos turbossa on vääntöä 200 Nm 2000 rpm ja vaparissa 120 Nm 2000 rpm, niin turbossa on tehoakin se 67% enemmän tehoa 2000 rpm.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Piti viikko ajella Hertzin 1.4TSI (150hp) Audilla. Kyllä se turboviive oli siinäkin melkein samalla tapaa kuin dieselissä. Voimaa ei ole heti. On toki sanottava että se isoin ongelma on vaihteisto. Jostain syystä VAGeneihin on ohjelmoitu viive kaasupolkimeen. vaihteiston viiveiden syystä ei mitään hajua mutta robotti mikä robotti. Kiitos mutta ei enää toista Audia (tai muuta VAGenia).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Oisko parempi sellainen tojon vapari jossa voimaa ei tule miissään muualla kuin lähellä punarajaa?
Turbo kuitenkin tarjoaa täyden väännön alkaen jo noin 1400rpm, vai väitätkö että viivettä olisi missään tuon kierrosmäärän yläpuolella?

Vaparin viiveetön voima välillä 800-1400 rpm on kovin vaisua sorttia ja siitä vielä hyvin paljon ylöspäinkin. Turbo kuitenkin kerää tuossa välissä enemmn vääntöä kuin vapari pystyy antamaan missään kohtaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Antakaa sen koneen kiertää! Sieltä se voima tuli ennen kuin noita turboja ruvettiin mainostamaan ja vapareita haukkumaan. Mieluummin vapari ja kierrokset kuin turbo ja pirullinen viive.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vapariveijo kirjoitti:
Antakaa sen koneen kiertää! Sieltä se voima tuli ennen kuin noita turboja ruvettiin mainostamaan ja vapareita haukkumaan. Mieluummin vapari ja kierrokset kuin turbo ja pirullinen viive.
Nuo viivepuheet ei uppoa muihin kuin 80-luvun saabilla ajaviin. Nykyturboissa on tämännäköinen TEHOkäyrä.

https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/volkswagen-announces-new-15-liter-tsi-evo-engine-with-impressive-specs_4.jpg

Turboviiveestä puhuva paljastaa teknisen tietotason mataluuden koska termillä kuvattiin vanhojen isojen turbojen tapaa herätä henkiin vasta isoilla kierroksilla kun pakokaasujen tilavuusvirta oli riittävän suuri.

TSI 1.5 EVO on malliesimerkki nykyajan pienestä ja nopeasti reagoivasta turbosta joka tarjoaa tehoa ja vääntöä jo heti tyhjäkäynnin tuntumasta.

Vaparit ovat niin kaukana mistään tuollaisista voimantuotosta läpi koko kierrosrekisterin. Jos irtaantuminen viivalta 1.4 TSIllä on noin suuri pettymys 2.4STW:lle niin haluaisin kuulla saman herran kommentit parin viikon jaksosta tojon 2.0 vaparilla ja variaattori-jojolla. Jos puhutaan voimalinjan vasteesta kuskin komentoihin,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Turboahdin on mekaaninen laite millä on hitausmomentti. Se saa kaiken voimansa pakokaasuista. Auton käydessä tyhjäkäyntiä (paikallaan tai moottorijarrutuksessa) pakokaasuejn tuotto on niin matalaa että ahtoa ei kertakaikkiaan saada aikaan. No milloin se ahto sitten saadaan aikaan? Silloin kun pakokaasuja on rutkasti enemmän. Milloinkas tämä tapahtuu? No silloin kuin sylintereihin saadaan reilusti lisää ilmaa (ja polttoainetta). Pieni kone ei kykene tuottamaan välittömästi läpän autessa samaa ilmavirtaa sylinteireihin kuin isompi moottori. Tämä ei muutu turboahtamisen myötä mihinkään. Turbo saaminen vauhtiin vaatii pakokaasuja joita siis pieni kone ei kykene ilman ahtoa saamaan aikaan eikä siis myös voimaa.
Ahtoa kyllä syntyy mutta se kestää aikansa.
Turbot kyllä toimii hyvin kun ollan selvästi tyhjäkäyntitehoa isommilla tehotasoilla mutta se ei olekaan tilanne moottorijarrutuksen jälkeen eikä paikallaan.

Asiaa voidaan auttaa tekemällä koneesta isompi tai pistämällä pienempi herkemmin pyörivä turboahdin. Pienen ahtimen ongelma taas on että se ei kykene tuottamaan suuria ilmamääriä suuren tehon aikaan saamiseksi. Jotta pieni turbomoottori saadaan reagoimaan nopeasti ja silti tuottamaan paljon tehoa, tarvitaan kaksi ahdinta. Tämän ongelman korjaamiseksi mm. Audi tuo koneisiin turbon kaveriksi sähkömoottorilla pyörivän ahtimen. Sen viive on olematon koska ahdon nopeaan nostamiseen otetaan 48V sähköjärjestelmän akusta. Mersu ja Volvo käyttää osassa malleja kahta erikokoista turboa. Miksi nämä tekniikat olisi käytössä jos turboviivettä ei ole?

Sitten on tietysti vielä VAGenien idioottiminainen DSG ja moottoriohjausjärjejestelmä mikä pistää selvän viiveen dieselelihin. Ehkä tämä on isoin syy siihen miksi Audi vaan on niin lusun tuntuinen tehoonsa nähden. Välitys on yleensä aina karvan verran liian iso. Ei toki yhden vaihdevälin verran liian iso. Mutta tämä vaihdeasia on eri juttu eikä liity viiveisiin. Se vaan myös tekee Audista ja Volsuista rasittavia ajaa. Niihin ei todellakaan sopi väite että miksi ajaa manuaalilla kun automaatti hoitaa homman fiksummin. Niin se tekeekin mutta ei VAGeneissa.

En ole ajanut Tojottimen CVTeellä kahta viikkoa mutta minulla kyllä oli muinoin 2.4L bensa-Ave 5v perinteisellä tomaatilla. Siinä oli omat huonot puolensa enkä autoa kaipaa ollenkaan. Kasuunvastaavuus silti oli todella hyvä ja luonnollisestä auton auton käsittely mehumaijasta johtuen rutkasti DSG-robotteja vaivattomampaa pysäköitäessä.

Itseasiassa ei ole vielä tullut vastaan kaikin puolin hyvää autoa miltään merkiltä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taas kerran puhut dieseleistä kun kaikki muut puhuvat bensavapareiden ja bensaturbojen eroista.
Missään bensakoneessa ei ole kahta erikokoista turboa. Täysin dieseleiden kapean tehoalueen paikkaamista tuollaiset viritykset.

Aika mielenkiintoista että kiinnität noin paljon huomiota siihen miten voimalinja toimii silloin kun auto tuskin edes liikkuu. No, kaikilla meillä on omat fetissimme.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
höh.mullakait on kone sammuksissakin 300Nm vääntöä käytettävissä eikä oo turboja..ai niin...hybridi lexus..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Tojon hybrideissä ei paperi-arvot muutu etenemiseksi, se on käyty läpi jo moneen kertaan.
Jo kansanautojen tavis Passat näyttää takavalot lexus gs 450h:lle.

https://www.youtube.com/watch?v=BRjS4_WxnO8
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niin...katoppa youtubesta niitä lexuksen videoita ja kato aika kun lähtevät kiihyttää ja sitte kun vaikkase 220 mittarissa..lexus kiihtyy n.5 sek nopeemmin tuohon 220km/h kun tuo passat...
Että kannattaa katsella nuita ja tutustua paremmin..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Noihin youtube videoihin ei kannata tutustua, vaan virallisiin mittauksiin. Nollasta sataan Passat 5,7 ja Lexus 5,9.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No kukin katsoo ja kokeilkoo tavallaan miten haluaa.
Mulle sillä 0.2 sekunnin kiihtyvyydellä 0-100km/h ei niin suurta merkitystä oli se lexuksen tai volkkarin hyväksi.
Halusin vaan kommentoida kun niin kehuttiin että GS kattelee passatin takavaloja.
En itse juuri tee täyskiihdytyksiä..
Ja vois tuo passat olla hyväkin auto mutta niin älyttömän ruma ja tylsä niin ulkoa kuin sisältä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Ja vois tuo passat olla hyväkin auto mutta niin älyttömän ruma ja tylsä niin ulkoa kuin sisältä."

Tuo isojen sedanien ostajaryhmä ei hae mitään trendikästä muotoilukikkailua vaan ajatonta yksinkertaista muotoilua. Suomeksi sanottuna kypsään ikään ehtineitä yksilöitä joille auton tylsyys ja matala huomioarvo ovat jopa hyve.

Ja alaspäin on mennyt noiden isojen sedanien myynti kokonaisuudessaan. Myös Passat, GS ja Avensis ovat alamäessä, Avensis jopa siinä määärin että koko mallia oltiin lopettamassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Isommat keskiluokan autot on ylipäänsä olleet alamäessä Euroopassa. Ford ilmoitti jo aiemmin että Mondeo ei ehkä saa seuraajaa Eurooppaan.
Nyt myydään niitä vuosia sitten turhakkeiksi nimettyjä cittareita. Sedanit vaan ei myy.
Volkkarikin ilmoitti vähentävänsä Passatin tuotantoa reilusti. Sitä ei ostetan Euroopassa kuten aiemmin.
Kyse siis ei ole vain Aven myynnin vähenemisestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ilmeisesti jotain tämän näköistä sisustaa on ulossa
http://newfastcars.com/wp-content/uploads/2017/04/2019-Toyota-Avensis-7.jpg
Tuo kävisi Aurisiin mutta Aven luokassa pitäisi olla hienostuneempaa.
1-vyöhykeilmastointikin on selvä asken taaksepäin.
Korirakenne näytäisi olevan samaa sukupuuta edellisen kanssa. Hyvin kapea keskikonsolin alaosa ja riittämätön ratin säätö.
Penkinlämmittimet joko yhdellä napilla tai ne on jossain käsittämättömässä paikassa.
Suppilomittarit on jotain mikä ei kuulu nykyaikaiseen tyyliin.

bensakoneet on 1.6T 120-150hp, eli samaa teholuokkaa kuin muilla mutta pykälää pienemmissä.
No, tuo on yksi tapa huolehtia että firma saavuttaa EU päästörajat.
Jos auto on hiljainen ja skodaa selvästi halvempi niin kyllä sitä voisi harkita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Linkissäsi oleva kuva esittää uutta Auris Touring Sportsia. Tuossa on lisää samasta autosta:
https://www.toyota-waddinxveen.nl/modellen/auris-ts.aspx
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei_oo_avensis kirjoitti:
Linkissäsi oleva kuva esittää uutta Auris Touring Sportsia. Tuossa on lisää samasta autosta:
https://www.toyota-waddinxveen.nl/modellen/auris-ts.aspx
Tuota mietin itsekin mutta linkin nimi on kyllä Ave. Aika samannäköisellä kojelaudalla oli myös toinen kuva toisessa Ave-uutisessa. Siinä isoin ero oli sivujen muotoilussa.
Tuo kuitenkin vaikuttaisi olevan Tojon uusi cabiinin muotokieli. parempi kuin nykyinen mutta silti jotenkin halppis Volkkareihin vaikka ei ne volkkaritkaan niin kovin hienostuneilta näytä.
Molemmilla firmoilla on ongelma. Nimittäin nämä perusautot ei saa näyttää hienommilta kuin Audi/Lexus. ei se hienomman näköinen kojelauta sen enempää maksa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2.4STW__ kirjoitti:
Tuota mietin itsekin mutta linkin nimi on kyllä Ave. Aika samannäköisellä kojelaudalla oli myös toinen kuva toisessa Ave-uutisessa. Siinä isoin ero oli sivujen muotoilussa.
Tuo kuitenkin vaikuttaisi olevan Tojon uusi cabiinin muotokieli. parempi kuin nykyinen mutta silti jotenkin halppis Volkkareihin vaikka ei ne volkkaritkaan niin kovin hienostuneilta näytä.
Molemmilla firmoilla on ongelma. Nimittäin nämä perusautot ei saa näyttää hienommilta kuin Audi/Lexus. ei se hienomman näköinen kojelauta sen enempää maksa.
Olkoon linkin nimi mikä tahansa, mutta Auris tuo on. Katsopa mittarien välissä olevan näyttöpanelin kuvaa. Mitä voisi lukea Tojon logon alla? Jos kuvittelet loput kun näkyvissä on AUI, lukisiko siinä AUVENSIS vai AURIS?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
En minä kiistä etteikö tuo olisi nauriksesta. Olivat pistäneet sitten väärän kuvan artikkeliin. Sattuuhan sitä toimittajillekin virheitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei tule mitään uutta nykyisen kokoista ja kaltaista Avensista vaikka suomalaiset sitä ostaisivatkin. Nyky-Aven myynnistä tapahtuu nimittäin peräti 11,2 % Suomessa!! Auriksen kohdalla osuus on vain 3,4%. Alkuvuonna eli 1-7/2017 Aven kokonaismyynti Euroopassa oli vain 16435 kpl kun esimerkiksi Auriksella se oli 71361 kpl. Siitä voi päätellä Aven aseman ja kohtalon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Se uusi voisi olla C-HR plus eli isompi painos trendicittarista. 10 -15 cm pidempi akseliväli ja vähän leveyttä lisää sekä tietysti hybridikone tai iso vapari. Sama upea muotoilu tietysti, niin autoa jonotettaisiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä se nyt vaan vahvasti näyttää että jonkinlainen Aven jatkaja on tulossa.
Moottoritiedot on kerrottu useammankin autolehden/sivuston artikkeleissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Toyota -myyjätkin tekee tolkuttomia hyvitystarjouksia vaihdossa nykyAveen, jossa muutenkin hyvät tarjoukset. Viittaa vahvasti, että kohta tulee julkisuuteen uusi malli. Jokohan ensi viikolla Frankfurtin autonäyttelyssä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
avensix kirjoitti:
Toyota -myyjätkin tekee tolkuttomia hyvitystarjouksia vaihdossa nykyAveen, jossa muutenkin hyvät tarjoukset. Viittaa vahvasti, että kohta tulee julkisuuteen uusi malli. Jokohan ensi viikolla Frankfurtin autonäyttelyssä?
Frankfurtissa esillä olevat autot on julkaistu. Ei ole uutta Avensista, eikä muutakaan mielenkiintoista Toyotaa esillä. Noilla "uutuuksilla" ei maailmaa valloiteta kun tulevaisuus on sähköautojen.
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201709102200383924_oa.shtml
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Noh noh. Ei sähkö autot ole vielä vuosiin mikään voluumijuttu. Toki myynti kasvaa kun tarjonta paranee.
Vai olitko itse menossa heti ostamaan jonkun noista uutuussähköistä? En oikein usko.
Ensi vuonnakin on automessut ja uuden kujeet :-)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi konsepti tulossa ensi vuoden alussa muistuttaen CHR:ää:

https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/toyota-c-hr-konsepti-lupaa-suorituskykyisempaa-hybridia/6573108#gs.xStAhxw

Ulkomaisilla saiteilla lisää:

A statement issued by Toyota at the Frankfurt show said further details “regarding the significant and strategic future development of higher performance hybrid options would be revealed early next year.”
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Uusi Avea isompi malli myös hybridinä esitellään vuoden vaihteessa. Genevessä maaliskuussa esillä ja myyntiin kesän jälkeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Ave korvataan Pietarin tehtaan Camryillä. Ei tule hybridiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mitä uutta Ave-rintamalla

Onkos mitään uusia tietoja uudesta Avesta tai sen korvaajasta?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta