Pettynyt nyt

ei-juhlamieltä

Pettymys on Kemin keskustan tämän kesän kukkaset. Onko Kemi niin värittynyt, ettei Suomen 100-vuotiskesänä voinut panna mitään sinivalkoista, niin kuin muissa kaupungeissa on? Ainoa sinivalkoinen asetelma on Bombuksen oven vieressä, ehkä heidän itse laittama.

16

2515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertovat

      että kukat on ostettu Torniosta puutarhalta vaikka Kemissäkin varmuudella on puuterhoja mistä ne ois voineet ostaa.

      • Kotipuutarhure

        "Kemissäkin varmuudella on puuterhoja mistä ne ois voineet ostaa. "
        Olen etsinyt Kemistä puutarhaa, josta voisi ostaa kauniita kukkasia pihan kukkapenkkeihin. Missä sellaisia sijaitsee? Onko vähittäismyyntiä?


      • Sotisaari.-
        Kotipuutarhure kirjoitti:

        "Kemissäkin varmuudella on puuterhoja mistä ne ois voineet ostaa. "
        Olen etsinyt Kemistä puutarhaa, josta voisi ostaa kauniita kukkasia pihan kukkapenkkeihin. Missä sellaisia sijaitsee? Onko vähittäismyyntiä?

        Sotisaaren Puutarha. Sotisaarentie 52 94300 Kemi Tässäpä vielä heidän fb-sivut
        https://www.facebook.com/SotisaarenPuutarha/
        Tuolta olen ruukannu kukkaset hakea.


    • Kemi on punavihreä. Ei siellä sallita sinivalkoista muussa kuin maamme lipussa.

      • suomi.100

        Minkähänvärinen teema Torniossa on?


      • HejaSverige

        Sini-keltainen.


      • juhlavuosi.ei.punamusta

        On olemassa sekä sinisiä kesäkukkia että valkoisia kesäkukkia, jotka ovat halpoja ja kestäviä ja runsaskukintaisia.
        Olisi voinut juhlavuonna laittaa niitä edes Täikönpuistoon, jossa oleilee isänmaallista väkeä juhlimassa. Heillekin jotain iloa. Ja kulkeehan siinä paljon väkeä.


      • Piso.Illunen

        "On olemassa sekä sinisiä kesäkukkia että valkoisia kesäkukkia"
        Kesäisin on kesäkukkia ja talvisin talvikukkia. Talvella talvikukkia on enemmän kuin kesäkukkia.


      • Anonyymi

        Älä yleistä,otappa ensin asioista selvää ! Taidat olla vain yksinkertaisesti värisokea, minä ainakin rakastan ruiskaunokkia ja meitä on monta !


    • Kukkaismies

      Jos ihmisellä ei ole todellisia ongelmia, valituksen aiheita on keksittävä vaikka puiston kukkasista. Täikönpuistossa ainakin on kauniita monivärisiä kukkasia. Mene sinne. Jos hankit pienen taimilapion, voit itsekin käydä istuttamassa mieleisiäsi kukan taimia hiljaiseen aikaan. Parhaiten kukkaset saat kasvamaan, jos istutat ne kesäaamulla klo 3.00 - klo 5.30. Aamun ensimmäiset auringonsäteet antavat parhaat energiasäteet. Muista käydä kastemassa kukat aamuisin ja iltaisin.

      • kukathan.kuoleee

        Kolmesta viiteen Täikönpuistossa on vielä pakkasta.


      • ne.kukat

        Huomenna tulee sota-aiheisia tapahtumia Kemiin. Kyllä olisi nyt herkkää, jos olisi sinivalkoinen teema istutuksissa!


      • Kemiläinen86
        ne.kukat kirjoitti:

        Huomenna tulee sota-aiheisia tapahtumia Kemiin. Kyllä olisi nyt herkkää, jos olisi sinivalkoinen teema istutuksissa!

        Sinivalkoista on kaikkialla. Taivas on sininen ja pilvet ovat valkoisia. Kyllä voidaan sotia sodat uusiksi. Muista pukeutua sinivalkoisesti. Sinisiä housuja saat urheiluliikkeestä ja valkoisen paidan Prismasta.
        PS. Kukkien pitää olla värikkäitä. Punaista, oranssia, retuliiniä, sinistä.... Niitä löytyy luonnosta.


    • sfghjklöö

      " ettei Suomen 100-vuotiskesänä voinut panna mitään sinivalkoista"

      Pelloilla, niityillä ja ojanpietareilla on paljon sinisiä ja valkoisia kukkia. Pidä silmät auki äläkä valita. Itse voit käydä istuttamassa niitä lisää.

      • 100juhlavuosi

        Kemin luonnonkukat ovat punaisia ja keltaisia. Ei niitä värejä tarvitse istuttaa juhlavuonna koristuksiin.
        Kaipaamme tunnelman kohottamista.


    • Anonyymi

      Olen kovasti ajassa myöhässä, mutta en voi olla kommentoimatta noin hupaisaan kommenttin kuin yllä = Voi voi näitä ihmisiä kun ovat pinttyneet johonkin vanhaan, josta ei millään päästä irti ja sitten sitä hokemaa hoetaan lopun elämän ajan ?? Kemissä on monivärisiä kukkia kuin on ihmisiäkin ja poliittisia puolueitakin kuten varmaan siihen viittasit ! Täällä ei kuitenkaan punaiset ole vallalla, eivät ainakaan vaikuta millään tavalla minun valintoihin eikä kyllä muihinkaan kemiläisiin. Se punainen on onneksi haalistunut ja haalistuu yhä vain... Kukista ; Sotisaaren puutarhalla on mitä kauneimmat kukat ja sellaisella väriskaalalla että varmaan löytyy sinullekkin ! Vaatii vaan vähän virkeyttä etsiä sitä mitä hakee, kyllä etsivä löytää, kenellekkään niitä ei tuoda nokan eteen !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe