Järjetöntä..

järjetön_nyky_meininki_

Kun selaat mollin sivustoja avoimia paikkoja niin 99% paikoista on vuokrafirmojen kautta. Aivan järjetöntä!!! Ensinnäkin sulla ei ole mitään hajua mihin työpaikkaan olet hakemassa, saati tarkemmasta sijainnista (joillekkin voi olla erittäin tärkeää). Pitäisi kyllä joku pykälä saada, että kertovat ilmotuksessa mihin firmaan hakevat työntekijöitä. Aina saa arvuutella ja laitella turhaan hakemuksia, sitten pettyy kun kuulee että kyseessä on joku pahamaineinen riistopaikka.

Työkuvaukset on monesti onnettomia. Palkasta maininta TES, mutta ovelasti kirjottavat välillä "tämä työ sopii parhaiten juuri armeijasta päässeelle työuraa aloittavalle miehelle.. " Eli toisin sanoen firma ei halua maksaa korkeaa palkkaa, haetaan se junnu kelle voidaan maksaa alinta palkkaa. Kuitenkin mainitaan, että X työkoneen kokemus katsotaan eduksi.

Työkkäri ei tarkasta oletko hakenut X paikkaan. Laittavat työhönosoituksia vuokrafirmoihin. Jos tämmöinen tulee niin mahdollisimman huono hakemus / korkea palkkatoivomus, niin jättävät rauhaan. Tuet juoksee, minä en.

15

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60ogljudds

Kelaan vaan hakemus, parempi piereskellä kotona kun palkanmaksu halukkuus on pyöerä nolla.
      Jos joskus tulee oikea tarve duunareista niin palkatkin nousevat sitämyöden ja kusetus jää pois.

• vittujooko

älkää menkö vuokrapaskoihin.lähes järjestään ne yrittää kusettaa.kokemusta on...enää en mene niihin

• grfy56756

Ei valitettavasti pidä paikkansa tuo prosentti-osuus vuokratyöpaikasta. (2.8.) haun mukaan Mol-sivulla kaiken kaikkiaan koko Suomessa avoimia työpaikkoja on 15293 joista VAIN 3415 työpaikkaa vuokrafirmojen kautta. Laske siitä prosenttiosuus, ei lähellekään 99%, ei edes puoliakaan. "Firma" ei voi itse julkisella puolella määräillä mmielivaltaisesti palkkojaan, työehtosopimus ja lakikin tämän jo sanoo. Aloittaja ilmeisesti haluaa mahdollismman helppoon duuniin johon ei tarvita työkokemusta tai koulutusta ja jossa monen tuhannen euron kuukausipalkka.

• vuokratyöstäeroon

On käynyt niinkin,että ilmoitetaan tehtävä johon palkataan ja vakituista työtä ,mutta kun sitten tulee työsolmimisen paikka palkataan toimiala palvelun kautta. Mielestäni ilmoitukset kertovat heikosti mihin palkataan ja toisaalta myös tehtävän sisältö jää epäselväksi sillä kuvaukset ovat osin engalnnin kielisiä tehtävänimikkeitä jotka sisällöltään jäävät kysymysmerkiksi. Tehtävänimike kun saattaa teettäjästä riippuen sisältää erilaisia tehtäviä.

Toimialapalvelun kautta palkkautuminen tuo oman suolansa tähän kombinaatioon,sillä ulkoinen hakija tuskin tuntee tehtävää senkään vertaa kuin henkilö joka yrityksettä hakee ja tuntee työt joita olisi tehtävä. Vuokratyöfimat ei ole todellakaan tekijälle hyvä vaihtoehto,sillä nuo solmivat määrä aikaisia sopimuksia koe ajalla esim 6kk määräaikainen ja 3kk koe aika. Tällöin saattaa jopa vakituiseksi ilmoitettu työpaikka muuttua määrä aikaiseksi, työsopimusta solmittaessa ja kysymys on vain muodollisuudesta /toimitavasta sillä se on tapa jolla yritys nykyään palkkaa henkilöitä.

Velvoitteet ikäänkuin siirtyy ja työsuhde menee katkolle ilman velvoitteita. Ikäväkyllä seuraus on se että työvoimapoliittinen lausunto on aina saatava kun työt katkeavat ja kun työsuhde katkeaa ikäänkuin ilman syytä hankaloittaa tuo asetelma sen saamista. Lisäksi jos ihminen on päivärahoilta työhön ponnistanut putoaa hän sen jälkeen takaisin niiden varaan ja päivärahat eivät ala juosta heti.Vaaditaan tuo työvoimapoliittinen lausunto ja katkoa tulee helposti 4 viikkoa enne kuin tulee killingin killinkiä. Lisäksi työmarkkinatuessa on omavastuu.

http://www.kela.fi/tyomarkkinatuki

Mielestäni nykyyhteiskunnassa ei vuokratyön teetttäminen ole moraalisesti oikeutettua vaan se on yhteiskunnallinen syöpä joka leviää ja jonka kautta kierretään vastuut ja poljetaan työntekijöiden asemaa.

• oikea_prosenttiluku

tarkistin juuri tilanteen TE:n avoimet työpaikat - tietokannasta. Siellä oli 16501 avointa työpaikkaa joista 3920 on vuokratyöpaikkaa. Tuosta ei millään ilveellä saa leivottua 99 % vuokratyöpaikoiksi. 3920 vuokrapaikkaa merkitsee, että tarjolla olevista työpaikaista on noin 24 % vuokratyöpaikkoja. Onhan se todella iso osuus. Kuvaa työelämän nykytilaa ja suuntaa. Työnantajat ovat todella vahvoilla. Hakevat vuokratyöntekijöitä jopa perinteisiin vakityösuhteisiin. Ei vain sen hetkellisen ylikuorman tasaamiseen. Vakityöhön palkattu vuokratyöntekijä on varmasti firmalle kallis, kun vuokratyöfirmalle täytyy maksaa duunarista muheva kuukausivuokra.

• mollissa

valitsen aina filtteriksi "ei vuokratyöfirmoja" mutta silti barona staffpoint ja opteam sekä kumppanit sielä kummittelevat listoilla, mun mielestä se on törkeää että ne ei vaan rehellisesti ilmoita sielä olevansa vuokratyöfirmoja. ne pitää tietää ja erottaa ettei mene jujuun

• heporiina

No nythän ei auta paskat työhakemukset kun sut pakotetaan "työkokeiluihin"karenssin uhalla..teet 9e/pvä 8h päivässä..siinä voi jokainen laskee paljon 512e työmarkkinatuella olevan päiväpalkka on..15e eli 1.5tuntia teet korkeintaan töitä ja muun ajan istut..niin vastike rahasta on maksettu..

• faktat_esiin

Ei tarvii tolla tuella tehdä mitään kun eläke ei kerry eikä tuo ole mikään työsuhde lainkaan.
        Pelkkää ihmisten alistamista, alistuisitko natseille vai taistelisitko vastaan?
        Nyt on sota, hallitus vastaan kansa.

• tapukka

Tehkää lakialoite kansalaisaloite.fi kieltämään vuokrafirmojen toiminta lailla.Tulee meinaan 50 000 ääntä aika nopeasti taakse.Jos se kusetus vaikka loppuis.

• Riseandshine

Hassua kun aina puhutaan duunareista vuokratyön yhteydessä, onhan meitä akateemisesti kouluttautuneita toimihenkilöitä myös vuokratyötä tekemässä. On ulkoistettu hankintaa-jopa hankintapäällikkö, keskeistä hallintoa ja saattaapa jorystakin löytyy vuokratyöntekijöitä.

• zeveask

Jos tänä päivänä haluaa pysyä työn syrjässä kiinni, eikä ole onnistunut rakentamaan suoraan firmoihin "uraa" ,on ainoa keino saada töitä YLIPÄÄTÄÄN, vuokrafirmojen kautta. Olen vanha jäärä, ihminen jonka ei uskoisi saavan omassa iässään enää minkäänlaisia töitä. Olin 20-30 vuotiana aikoinaan juuri samaa mieltä, kuin useimmat tämän viestiketjun kirjoittajista. Kuitenkin olen onnistunut kerran pari vuodessa siihen mihin ei viiskymppiset enää pysty, KÄYMÄÄN OIKEISSA TÖISSÄ. Ei, niistä ei makseta 4 tonnia kuussa, pikemminkin 1,6-2 mutta se riittää jo tekemään eron elämänlaadussa. Eron siinä, että kun 550 euroa kuussa nettona saava ikiteini-angsta joka kieltäytyy kaikesta vuokratöistä ja päätyy työttömyystoimiston heittopussiksi ilmaistyöjaksoille ja muuta ikävää, niin minä "orja", klikkailen etelänmatkoille kerran vuodessa, ostelen kivoja vaatteita ja ajelen omalla autolla.

On totta että työmarkkinoille on syntynyt työnantajien ja työntekijöiden väliselle sektorille ns. "loisjoukkio" nimeltä henkilöstövälitysfirmat. Mutta niidenkin kanssa voi elää, jos itse asettaa jotain primäärirajoja. En itse koskaan tekisi töitä alle 10 euron, ja osa hrr firmoista testaa tuota suostuvuutta, tiedän kokemuksesta. Puolensa pitäminen on keskeinen asia hr firmojen kanssa tekemisissä ollessa.

Kun ajattelee mustavalkoisesti, myös arki muuttuu mustavalkoiseksi. Mustavalkoinen arki on sitä että olet joko "voittaja" tai "katkera häviäjä". Tämän viestiketjun suurin osa kirjoittajista on katkeria häviäjiä. Se on ihan ok, jos itse on tyytyväinen siihen, itse en olisi. Olin samanlainen 10 vuotta, mutta olin myös poissa työmarkkinoilta ja ulkomaanmatkoilta poissa kymmenen vuotta. Need ai sai moor härmäksi ?

Figure it out. Kukaan ei kaitse meitä "ei-urallisia". Jos haluatte "elää", elättäkää itsenne ja sitä ei työttömyyskorvaus tee. Se vain "elättää" ihmisen. Työttömänä eläminen voi muuttua elämäntavaksi josta voi olla vaikea kammeta itseään pois. Tsemppiä yrittämiseen.

• SoitaJaKysy

Mainitsin tästä epäkohdasta te-toimistossa. Virkailija kertoi, että jos heiltä kysyy vuokrafirman ilmoituksesta, heidän täytyy kysyttäessä kertoa, mikä paikka on kyseessä. Näin Turussa.

Soittakaa ja kysykää te-toimistosta. Pakko vastata. Muistakaa: puhelut nauhoitetaan. Jos virkailija ei vastaa kysymyksiinne, voitte vedota nauhoitteeseen, jos tulee seuraamuksia.

• 5v_vuokratyötä

Mitäs se haittaa jos on vuokrafirman kautta töissä. Vuokramiehet saavat yleensä enemmän palkkaa kuin talon omat miehet. Ainakin omalla kohdallani olen ihan tyytyväinen kun saan n. 2e/tunti enemmän kuin ne jotka ovat suoraan töissä.

• TosiSurkeaPalkka

Kaupan varastossa vakiporukka sai 11 e/t. Vuokrat 9,50 e/t.

Paljonkohan työnantaja maksoi vuokrasta välistävetäjä vuokrafirmalle? Saattaa näilläkin palkoilla olla se vuokratyöntekijä kalliimpi vaihtoehto työnantajalle? Tuskin vuokrafirma tyytyy 1,50 e/t välityspalkkioon?

• 5v_vuokratyötä

Hmm taitaa riippua alasta tuo palkkaus. Itse työskentelen asentajana teollisuudessa ja palkka on vuokramiehenä vähän parempi kuin vakituisilla, mutta työ epävarmempaa.

Kannattaa pyytää palkkaa suoraan vuokrafirmalta vähintään saman verran kuin vakituisena. Vuokrafirmat tietenkin yrittävät aina polkea palkkaa alemmaksi, jotta saavat enemmän voittoa välistä. Joskus on parempi vaihtoehto olla tekemättä kun alkaa naurettavalla tuntipalkalla millekkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe