Miksi YLE Areena ei toimi millään laitteella?

MB53

Onko teillä samanlaisia ongelmia? Tosi ärsyttävää.

13

1953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • telkunkatsojat

      Joo me huomattiin tänään sama! Ei Samsungin TV:llä toimi. Tietokoneella kylläkin. Vastausta etsimme mekin, yhä.

    • Kestääjakestää

      Areena on käyttökelvoton. Miksi Yle ei poista Flashia ja siirry Youtube-malliseen videopohjaan?

      • Ei minun pöytäkoneessani ole Flashia asennettuna lainkaan ja YLE Areena toimii hienosti. Selaimena Firefox ESR ja käyttöjärjestelmänä openSUSE.

        Teen varmaan jotain väärin...


      • umpisurkeata

        Win7/IE tai Firefox vaatii Flashin.


    • Ei_valittamista

      Areena toimii Sonyn UHD-telkulla hyvin, ja hysin se toimii tällä Asus-läppärilläkin. Sonyn Android ei tosin ole kovin luotettava järjestelmä, ja bugejakin on ollut. Niitä varten olen saanut kymmenen ohjelmistopäivitystä, ja nyt vihdoin suurimmat ongelmat on korjattu.

    • ggfeddw

      Hyvinhän tuo toimii.

    • verovarapalvelua

      Miksi YLEn Areena vaatii yhä Flashin? Ylen sivuilta ei löydy suoraa vastausta. Ylen video- ja äänitarjonta menee harakoille, koska en halua koneelleni Flashia. Jopa Flashin tekijäkin suosittelee luopumista tekeleestään, mutta Yle ja tämän päivän uutisen mukaan myös VR pitävät sitkeästi kiinni menneestä. Pätevä syy täytyy olla eli miksi?
      Vaihtaminen toiseen ohjelmistoon ei voi viedä ikuisuutta, joten vaihtamisen hitaus tai vaikeuskaan ei kelpaa selitykseksi.

      • 4fs4srf

        Kaikki rahat menevät Matti Röngän meikkaamiseen.


    • Osaiskos joku auttaa. Kesällä tuli ongelmia YLE-Areenan videoiden kanssa, kun yhtäkkiä ilmaantui aiemmin tuntematon vika: suurin osa tietokoneella (Windows 7) katsotuista videoista (paitsi Yle-uutiset ja muutamat muut videot) eivät enää suostuneet toimimaan. Ne kyllä lähtivät käyntiin, mutta pian (10-20sek.) kuva pysähtyi ja alkoi kokonaan alusta uudelleen. Sitten taas sama juttu kuva pysähtyi ja alkoi alusta, uudelleen ja uudelleen, kunnes aikajana ilmoitti koko videon katsotun loppuun. Otin yhteyttä Yleen ja sain joitakin ohjeita, mm. mittautin koneen suoritustehon (ja päivitin Flashin). Koneen suoritusteho tosin on heikko, mutta mittauksen mukaan se on kuitenkin riittävä videoiden katsomiseen. YLE:n antamat ohjeet eivät kuitenkaan kaikilta osin vastanneet tilannetta, joten otin yhteyttä YLE:n tekniseen tukeen. Vaikka soitin kahteen kertaan ja molemmilla kerroilla puhuin eri henkilön kanssa ei näillä kummallakaan tyypillä ollut pienintäkään halua auttaa ongelmassa (On muuten kokemukseni mukaan ensimmäinen kerta kun tekninen tuki ei viitsi tehdä mitään, ilmeisesti YLE:ssä on parempaa tekemistä kuin hoitaa työtään). Muutenkin, mutta varsinkin kun maksan YLE_veron, olisi noilla härskeillä tyypeillä totisesti velvollisuus auttaa apua tarvitsevia!

      Olen jotenkuten ja suurella vaivalla keplottelemalla yleensä saanut videot lopulta toimimaan, mutta tilanne on alkanut pahentua viime aikoina, ja nyt tänään tätä kirjoittaessani on takana pitkä yritys saada Silta-sarjan erästä jaksoa nähtäväksi, mutta turhaan. Kun en saanut teknisestä tuesta apua selvittää mahdollisia asetuksista johtuvia ongelmia, haluaisin varmistaa voisiko esimerkiksi näytön ohjaimella tai ajureiden uusimisella vaikuttaa asiaan? Myös muut hyvät vinkit kelpaavat.

      • yksi_mahdollisuus

        Oletko kokeillut eri selaimilla?


    • Nähdäänvielä

      Tilanne korjaantuu heti, kun yle-vero poistetaan.

    • rexsel

      Ongelma on aktiivinen nytkin...

    • Satuh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe