Poistun koska poistetaan!

Olen miettinyt tätä palstan poistopolitiikkaa, olen miettinyt paljon. En voi hyväksyä sitä. En myöskään voi hyväksyä sitä, että monet palstalaisista tuntuvat kannattavan tai ainakin hiljaisesti hyväksyvän mielivaltaisen poistamisen. Mielivaltaisella tarkoitan joko robotin automaattisesti suorittamaa tai palstalaisten ilmiantamaa viestien tai kokonaisten keskustelujen poistamista,vaikka mitään palstan säännöistä ei rikottaisi. Lisäksi poistot ovat perustelemattomia. Siirryn muille foorumeille. Tuollaisella poistosysteemillä keskustelun taso väkisinkin latistuu, kuka tänne jaksaa tai viitsii enää kunnon kirjoituksia rustailla.

Minulta ei siis viime aikoina ole edes poistettu mitään kummoistakaan tekelettä. Olenpahan vain seuraillut eräästäkin poistosta alkanutta keskustelua. En ymmärrä teitä lammasmaisia palstalaisia, tunnutte osa jopa nauttivan siitä että teitä holhotaan ja kirjoituksia poistellaan. Pitäkää palstanne!

56

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afsdfads655432

Heippa hei ja kissaakin kiinnostaa

• Neuvo_ystävän

Noh, olen huomannut palstan täysin järjettömän poistosysteemin. Se siis toimii niin, että kunhan tarpeeksi ilmoitetaan jotain poistoon, niin se poistetaan. Ei ole siis mitään väliä sillä, mitä se itse sisältö on. Varmasti nopeammin lähtevät poistoon sellaiset kommentit, jotka voidaan helposti tulkita sääntöjen vastaisiksi.

Tulkinnanvaraisuus ja moderaattoreiden oma asenne on tietysti jotain, mille me kommentoijat emme voi mitään. Emme voi tietää siitä juuri mitään, emmekä voi mitenkään vaikuttaa siihen. Tästä seuraakin loputon sota, missä jostakin asiasta eri mieltä olevat vain hyväksikäyttävät poistoja eliminoidakseen vastapuolen mielipiteitä.

Kannattaa huomioida, että nykyään tällä valittaa yksi jos toinen, puolin ja toisin näist poistoista. Toiset näkevät jos salaliittoja, toiset vain valittavat yleisesti tähän turhauduttuaan.

Tarkoitukseni ei ole vittuilla - olethan palstan tolkkuosastoa kirjoittelijana - mutta en voi muuta kuin sanoa, että jos koet tämän kaiken liian epämieluisaksi, niin järkevintä on, että läksit menemään etkä palaa. Jokin tässä kyseiseesä paskafoorumissa kyllä koukuttaa. Olen itsekin lähtenyt monta kertaa ns. ovet paukkuen, mutta löydän täältä itseni aina näitä samoja asioita ihmettelemässä. Samalla voin sanoa, että tavallaan kadun aina palanneeni, koska vähän väliä se pinna tähän typerään systeemiin sekä näihin paikallisiin hihhuli-idiootteihin vain palaa ja sillä selvä.

Jos todella läksit menemään, niin vinkkini on, että älä sitten palaa. Minulla tulee tuossa syssymmällä tärkeämpää tekemistä, minkä myötä en voi käyttää aikaani tätä paskaa ihmetellessä. Enköhän siihen mennessä saa itsekin riuhtaistua saappaani tästä tervasta ja saa läksittyä menemään taas edes joksikin aikaa. Jos tämä sinulle on uutta, niin voin vain toivottaa, että mene äläkä tule takaisin - ja toistan, että tämä ei ole vittuilua vaan ystävän neuvo. Tämä foorumi ja tämä palsta eritoten on täynnä paskaa, esim. muodossa usko.vainen.

• Ja tuoko ei ollut paskaa 😂😂😂

• taastätäsamaa

Olen samaa mieltä siitä, että täällä on uskomaton määrä tyhjää hölinää ja jankkausta. On mahdoton tietää kuinka monta sataa kirjoittajaa mahtuu kymmenkuntaan kirjoittajaan, mutta varmaan pienen kylän verran.
        Olet, lähtöä suunnitteleva myös kyllästynyt poistoihin. Niin minäkin. Kun keskustelun taso laskee, pääsee tyhjän jankkaajat enemistöön. Sitten astelee esiin ne, joiden mielestä on tärkeää miettiä "onko tämä aihe luterilaisuutta" ja siinä taas ammutaan alas keskustelu. Oliko puuttuvaan keskusteluun saatavissa luterilainen , kiinnostava keskustelu? Oliko poistosta hyötyä?
        Varmaan sapatista tai muusta jankkaaminen on kiinnostavaa ja parin muun loputon jauhaminen joka muistuttaa uhmaikäisen jankkkaamista, ainakin luterilaisuutta.
        Minun on helppo sanoa "minähän sanoin ja varoitin", koska niin tein.

Katso palstaa, pois lähtijä. Kuinka monta tuttua järkevää kirjottajaa täällä enää on? Onko pidot parantuneet kun vieraat on lähteneet?

On myös hyvä ohje, joka sopii myös palstalle:
        "Jos liike ei menesty, ei kannata vähentää valikoimaa. Se karkottaa loputkin asiakaat. Kannattaa päin vastoin kohottaa laatua" Arvatkaapa muutkin, mitä se tässä ympäristössä tarkoittaa.

• Ainakin AA-väellä tuo tuntuu olevan aika yleinen käsitys, he kun eivät alkujankaan ole ymmärtäneet, mikä on asiallista ja mikä ei.
      Puolimatkan pahimmat lorut on poistettu US-blogeista ja Rahkonen bannattu Facebookistakin.

• Mitä sinulla on anonyymejä alkoholisteja vastaan?

• taastätäsamaa

Siinä toinen typerys

• baibaibai

hyvä ku menit

• kjhjhkh

Hyvä, roskaväki poistuu.

• Ei ole roskaväkeä.
        Myy ylimääräisiä helvetinlippujakin.
        En osta kun itellä on enemmän ja pidän vaan kaikki omani hinnalla millä hyvänsä.

• heinäkengälle
        Pe.ku kirjoitti:

Ei ole roskaväkeä.
        En osta kun itellä on enemmän ja pidän vaan kaikki omani hinnalla millä hyvänsä.

Onko Sodankylässä halpaa?

• mitäääh
        Pe.ku kirjoitti:

Ei ole roskaväkeä.

mikä tuo lippujuttu on?

• mitäääh kirjoitti:

mikä tuo lippujuttu on?

Jotkut uskovaiset jakelee hyvistä ansioista lippuja helvettiin.
        Aivot.Hoi pitäisi vain yhdn itellään ja myisi muut pois pimeästi.

Ite olen voittanut toista sataa lippua perimmäisen pätsin piippuhyllyn alle, enkä myy ainuttakaan, se on nääs varmuus kaikessa.
        Helluntailaisilta enimmäksen olen voittanut lippuja ja nimimerkki Työmies2 pitää hallussaan toiseksi suurinta paikkamäärää, ellei ole myynyt niitä.

• aikapahaa
        Pe.ku kirjoitti:

Jotkut uskovaiset jakelee hyvistä ansioista lippuja helvettiin.
        Aivot.Hoi pitäisi vain yhdn itellään ja myisi muut pois pimeästi.

Ite olen voittanut toista sataa lippua perimmäisen pätsin piippuhyllyn alle, enkä myy ainuttakaan, se on nääs varmuus kaikessa.
        Helluntailaisilta enimmäksen olen voittanut lippuja ja nimimerkki Työmies2 pitää hallussaan toiseksi suurinta paikkamäärää, ellei ole myynyt niitä.

Oikeastiko myy?

• aikapahaa kirjoitti:

Oikeastiko myy?

Minulle kaikki heti!

*ryysii jonon ohi kyynärpäätaktiikalla, kunnes saa muilta helvettiinhinkujilta turpaansa*

• mullemyös
        tomegatherion kirjoitti:

Minulle kaikki heti!

*ryysii jonon ohi kyynärpäätaktiikalla, kunnes saa muilta helvettiinhinkujilta turpaansa*

aivot.hoi näyttää poistaneen profiilinsa, mutta jospa niitä tikettejä olis jollain muulla myynnissä.

• hyväkumenit

No voi että, onkos vähän lapsellista käytöstä toisella, voi voi. Hei hei.

• parhaatjääpaikalle

En oo yhtään aivohoin tekstiä lukenu tää oli hyvä ensimmäinen heippådei vaan.

• lue.aku.ankkaa

vaikutat tyypiltä joka ei niitä tekstejä ymmärtäisikään

• kiitos.jos.olet.tosissas

Toivottavasti tämä ja monen toisenkin tähän ketjuun antama lupaus myös pitää ?
      - ikävä ei tule.

- toivon, että tähän samaan täkyyn tarttuu myös moni toinen, tässä on jo hyvä kattaus, mutta lisää poistujia tarvitaan.

• Poistot ovat aihepiiri joka jaksaa puhuttaa. Harmitellaan poistoja tai poistamattomuutta. Pohditaan ylläpidon motiiveja, pohditaan robottien logiikkaa.
      Vastaukset taitavat löytyä ylläpidolta.

• taastätäsamaa

Poistot eivät ole ensisijainen ongelma vaan keskustelujen laatu.
        Jos aiheita ja keskusteluja olisi paljon, poistoon menevät eivät tyhjentäisi koko palstaa, niin kuin nyt. Koska näet itsekin miten täällä keskustellaan, niin huomaat, missä on lähin syy.

• taastätäsamaa kirjoitti:

Poistot eivät ole ensisijainen ongelma vaan keskustelujen laatu.
        Jos aiheita ja keskusteluja olisi paljon, poistoon menevät eivät tyhjentäisi koko palstaa, niin kuin nyt. Koska näet itsekin miten täällä keskustellaan, niin huomaat, missä on lähin syy.

Niin on helppo huomata, että sanan asialllinen sisältö on eri ihmiselle erilainen tai hyvä käytös näyttää olevan erilaista eri ihmisillä.

• oletniinuusiettetiedä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Niin on helppo huomata, että sanan asialllinen sisältö on eri ihmiselle erilainen tai hyvä käytös näyttää olevan erilaista eri ihmisillä.

jos täällä annettais olla vain täysin asiallisena pysyvät ketjut ei täällä olisis enää yhtään keskustelua. Sama koskeee hyvää käytöstä, kaikki keksusketelut menevvät vittuiluksi. Poistojen syy siis jokin muu.

• oletniinuusiettetiedä kirjoitti:

jos täällä annettais olla vain täysin asiallisena pysyvät ketjut ei täällä olisis enää yhtään keskustelua. Sama koskeee hyvää käytöstä, kaikki keksusketelut menevvät vittuiluksi. Poistojen syy siis jokin muu.

Niin tai sitten poistojen syy on asiattomuus ja huono käytös. Vaikka sitä on paljon, ei se määrä tee vittuilusta, kuten asian ilmaisit, sallittua.

• iteppätiiät

Niin tai sitten poistojen syy on asiattomuus ja huono käytös. Vaikka sitä on paljon, ei se määrä tee vittuilusta, kuten asian ilmaisit, sallittua.

itseppähän tiedät kun tään yhden pitkän ketjuniin poistatit olet palstan poistattaja nauti siis keskustelun tasosta

• iteppätiiät kirjoitti:

itseppähän tiedät kun tään yhden pitkän ketjuniin poistatit olet palstan poistattaja nauti siis keskustelun tasosta

Aivan. Itse tiedän, olenko poistattanut vai en. Poistojen syytä voimme kaikki vain arvailla, jos emme sitä ylläpidolta kysy.

• harmillista

Taas yksi lähtijä, ei täällä kohtaa ole ketään tolkunkirjoittajaa.

• Sehän on aina valitettavaa, kun joku poistuu koska kokee jonkin asian olevan niin pielessä, ettei halua olla mukana. Sitä voi pohtia miten asiaan voisi vaikuttaa omalla kohdallaan niin, että poistujia ei olisi. Ei ainakaan siksi, että keskustelun taso on huono.

• Hyvä ja viisas ratkaisu poistua palstalta, jossa on tämäntasoinen sensuuri ja/tai mahdollisuus mielipidevaikuttaa poistonappulalla. Olen itse pariin otteeseen saanut tarpeeksi siitä, että täysin asiallisia kirjoituksiani joko poistatettiin sellaisenaan tai niitä pistui ketjujen poiston yhteydessä. Kyllästyneenä tähän toimintaan olen aikoinani poistanut niin nimimerkkini pilkkuviivaviiva kuin DeRerumNaturankin. Voimakas uskoontuloni sai minut palaamaan tänne kertomaan kokemuksestani, mutta eiköhän tämäkin ole vähitellen tässä. Miksi tänne kirjoittelemaan, ja kuten aivot.hoi on sanonut, vielä panostamaan kirjoituksiinsa, kun ne on näin helppo poistattaa. Täytyy vakavasti harkita täällä oloaan.

• kohtapalstahyvä

Täällähän on kohta oikea lähtöbuumi jos todella sananne pidätte ja pysytte poissa.

• Kyllä, liityn seuraasi aivot.hoi ja poistun palstalta, tällä kertaa toivottavasti lopullisesti. Poistan nimimerkkini nyt.

• hyvähyvähyvä

Aina vaan paranee! Kiitos pvv!

• Minä olin aktiivinen tuossa puhetta herättäneessä poistetussa ketjussa. Koin vääryytenä sen poiston, vaikkakin siellä oli joutavaakin kommenttia. Sääntöjen vastaisuutta ei kuitenkaan ollut, ja itse ainakin kirjoitin ihan vakaumuksestani mitä Henki kirjoitettavaksi antoi.

En voi minäkään päätyä muuhun, kuin että poistan profiilini ja siirryn muualle. Siunausta teille, arvon palstalaiset.

• Loistava idea. Olen kirjoitellut palstalle ehkä pariin keskusteluun kesän mittaan. Toisessa kirjoitin Jeesuksen rukouksesta. Minulta meni noin 45 minuuttia tekstini kirjoittamiseen, muutamat faktat siinä tarkistellen. Tiedä häntä lukiko kukaan edes sitä, ainakaan se ei jatkokeskustelua aiheuttanut, ja kohta poistettiin koko keskustelu. Sanoisin että hieman jopa vitutti. Mitäpä täällä notkumaan sensuroitavana. Liityn poistujiin. Moi!

• Tuttu juttu. Aika monta ketjua on lähnyt, joihin olen kommentoinut.

Sen vuoksi tallennan aina pidemmät kirjoitukset. Sitten tarkastan mikä oli kentis ongelma ja muokkaan. Saatan sitten laittaa johonkin toiseen ketjuun.

Kyllä täällä poistetaan välillä ihan ihmeellisesti, suurimassa osassa on kyllä sääntöjen vastaisuuksia.

• tyhjyys.vain

eihän täällä oo kohta kun eerika multinickeineen :D

• ManseRules

Ja RepeRäyhis!

• Ja sinä...

• Sensuuri, automaattipoisto ja ilmiantonappulat eivät kuulu sivistysvaltion toimintaan, ei edes keskustelupalstalla. Homma ei vaan voi mennä niin, että asialliset ja harkitut kirjoituksetkin poistetaan mielivaltaisesti. Edes varsinaisia asiattomuuksia laittomuuksia lukuunottamatta ei tulisi poistaa perusteluitta, koskapa muuten on käytössä systeemi jossa voi rekisteröitymättä osallistua. Kyllä palstan valvonan on perustuttava muuhun kuin kokonaisten keskustelujen poistoon.

Täältä lähtemällä, ei varmasti mitään muutosta saada käytäntöön, mutta taidan liittyä näiden suoraselkäisten suomalaisten joukkoon, jotka eivät siedä aivottomia ihmisiä, mutta eivät myöskään aivotonta hallintaa. Poistan siis profiilini nyt.

• Ajatteletko , että ylläpito poistaa kommentteja tai aloituksia mielivaltaisesti?

• Yhden pienen nimimerkin poisto kun ei edes aktiivinen ole ei tietenkään vaikuta mitään palstalla jolla on valtava määrä rekisteröityjä nimimerkkejä. Ihmisen itsensä sielulle se tekee hyvää, jos kokee itseään rajoitetun. Henkeä ei voi eikä kuulu rajata ja kahlita. Sensuuri vaikutaa ilmeisesti joidenkin mielestä korkeintaan harmittavalta, jonka kanssa on vain elettävä ja muokattava sanomisiaan sen mukaan. Meille Hengen ihmisille kahlinta ja sensuuri ei sovi. Vaikka eleeni on palstalle mitätön, omalle sielulleni suunnaton. Poistan minäkin nimimerkkinit. Nyt.

• ainoa.oikea.ratkaisu

Taitaa olla niin että nyt lähtee nokka pystyssä ne jotka on yrittäneet kokeilla palstan sietokyvyn rajoja. Nyt koskee egoon kun mitä tahansa roskaa ei kelpuuteta. Menkää ja palsta paranee taas pykälän verran.

• niimmutta

onneksi palstan tukipilarin kuitenkin pysyvät

• olkaahljaa

Pakkoko teidän on täällä elvistellä lähdöllänne kun suurin osa palstana parhaista kirjoittajista on poistuneet ihan ilman metelöintiä, ei ole näkynyt vuosiin.

• olin.mökillä

Onko tää nyt siis edelleen sen melekin 500-kommenttisen ketjun poiston jälimaininkeja vai onkos täällä sattunu jotain muuta josta oon jääny paitsi?

• Näyttää jotain olevan ilmassa, kun näin tunteita herättää.

• muisteles

Näyttää jotain olevan ilmassa, kun näin tunteita herättää.

Ei ole muuten ainakaan parantunut meno täällä sen jälkeen kun sinä tulit tänne vinkumaan ja valittamaan keskustelutyyleistä. Tunnetko yhtään vastuuta?

• muisteles kirjoitti:

Ei ole muuten ainakaan parantunut meno täällä sen jälkeen kun sinä tulit tänne vinkumaan ja valittamaan keskustelutyyleistä. Tunnetko yhtään vastuuta?

Asia on kyllä päinvastoin. Mutta ne jotka ovat aloittanee häntä vastaan kiusauskampanjan, voisivat katsoa peiliin.

• eiootottatuo
        mummomuori kirjoitti:

Asia on kyllä päinvastoin. Mutta ne jotka ovat aloittanee häntä vastaan kiusauskampanjan, voisivat katsoa peiliin.

Et voi olla tosissasi! Eerikan myötä tänne tuli uudenlainen jankkaus joka alussa ei tuntunut muka ymmärtävän mitään ja aina, AINA vetää muka hernettä nokkaan ja blokkaa kirjoittelua. Ja joka saatanan aihetta vetämässä oman persoonansa ympärille muutamalla muullakin nimimerkillään. Ei mitään positiivista ole tuonut. Ja poistokulttuuri ponnahtanut sfääreihin.

• On varmasti harmillista, jos on jotain asiallista kirjoittanut ja sitten se onkin poistunut koko ketjun mukana. En tunne tuota poistosysteemiä, mutta tuntuisi aika loogiselta, että pelkkää aloitusta ei voi poistaa, vaan siinä tapauksessa olisi poistettava koko ketju. Mikäli tässä nyt on kyse siitä yhdestä poistetusta ketjusta, jossa itsekin kävin kommentoimassa, niin siinähän aloitus taisi jo olla se tekijä, joka ei ollut ihan sääntöjen mukainen. Ehkä kannattaa jatkossa kommentoida vain asiallisia aloituksia ja säästää parhaat ajatuksensa niihin?

• Mikä ihmisiä vaivaa täällä? Porukka on kuin joukko ammattiloukkaantujia. Ei ole asiallista kirjoittaa niin, ei ole asiallista kirjoittaa noin. Ja joku vielä puolustele aivan silkkaa sensuuria ja poistoilla kiusaamista.

Olen tällä palstalla ollut vain sivustaseuraaja, muuallakin hyvin passiivinen. Poistoja tapahtuu aivan käsittämättömän vähästä. Porukka poistattaa aivan käsittämättömän vähästä ja hoitaako sitten robotti loput en tiedä. Jotenkin kuitenkis suuri joukko perlkkää herjaa ja kiusaa saa jäädä, sama juttu muillakin palstoilla jossa olen ollut. Kiusapoistatusta ja mielivaltaista sensuuria siis. Hyväksyköön kuka talutushihnaan suostuu, minä en. Kuten täällä jokunen jo tehnytkin poistan minäkin profiilini lähimmän minuutin sisällä. En "tunne" tältä palstalta juuri ketään mutta jääköön kuka haluaa alistua. Adios!

• Eipä siinä kai paljoa menetä, vaikka täältä pois jättäytyykin.

Minun nähdäkseni täältä saisi poistua paljon enemmänkin tekstejä. Hyvin vähän täällä on asiaa esillä.

• mutkumätky

Vaan kuka silloin viitsii edes sen vertaa kuin nyt kirjoitella kunnon asiakirjoituksia kun ne menevät samalla kun kokonaisia keksusteluja poistetaan?

• älkääjaksako
        mutkumätky kirjoitti:

Vaan kuka silloin viitsii edes sen vertaa kuin nyt kirjoitella kunnon asiakirjoituksia kun ne menevät samalla kun kokonaisia keksusteluja poistetaan?

Kuka viitsii ja kuka viitsii? Tuo on vain parin palstan jo jättäneen luuserin hokema, ei sitä ole syytä jatkaa. Kyllä täälla saa olla asialliset ja sääntöjen mukaisen kirjoitukset. Kokeileppa rustata sellainen.

• mutkumätky kirjoitti:

Valtaosa asiakirjoituksista on pysynyt. Joten siitä vain kirjoittamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      107
      8873
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      93
      6780
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      65
      6530
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      5391
    5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      65
      4641
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      55
      3531
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3365
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      51
      3122
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      56
      2932
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2906
    Aihe