Hypäri eli....

Man from the Moon

Hyppysyöttö! Mitenkä tulisi tehdä jotta syöttöön tehoja ja onnisumis prosentti olisi mahdollisimman suuri? Miten askeleet? miten tulee ehittää pallo kummalla kädellä jne... Vaati ilmeisesti paljon harjoitusta onko ideoita miten kannattaa treenata?

5

1347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pulla

Ite en oo mikään ammattilainen hyppysyötössä, mutta kannattaa lähtee alussa vähän varovaisemmin ettei laita heti kaikkee voimaa siihen syöttöön.Siitä se sitten alkaa sujumaan.. sitten voi lisätä jo voimaa siihen.Jos syötät oikealla kädellä nii myös heität pallon ilmaan sillä. Ja pallo kannattaa heittää korkealle niin että siihen tulee jo valmiiks alakierrettä. Joo paljon harjotusta vaatii..askelista en tiiä paljoo.

• make

Kyllä hyppysyöttöön nimenomaan yläkierre lyödään. Tai mielellään vielä sivukierteellä maustettuna. Luultavasti tarkoitit sitä, mutta termi oli vaan väärä. Pallo siis ikään kuin "sutii" eteenpäin yläkierteessä, ja kaartaa nopeammin kenttään kuin kierteetön, tai alakierteinen pallo. Tässä lajissa ei kai pahemmin alakierteitä harrasteta.
        Mutta alkuperäiseen kysymykseen:
        Tyylipisteitä ei lajissa onneksi jaeta, eli tee se niinku parhaalta tuntuu. Suorituksena se nähdäkseni muistuttaa lähinnä takamiehen hyökkäyslyöntiä, sillä erotuksella, että merkitsevänä viivana on takaraja ja "passi" heitetään itse.

• Slind

Itse en ole juurikaan hypäriä valmentajan ohjauksessa harjoitellut, mutta kerrotaan nyt oma näkemys.

Itse harjoittelin aluksi yhden askeleen vauhdilla, ja todella matalalla heitolla. Vasen jalka eteen ja heitto ja yhden askeleen vauhti. Käsittääkseni ei ole väliä miten pallon heittää, yhdellä vai kahdella kädellä, mikä vaan tuntuu itsestä parhaalta. Sitten kun se yhden askeleen vauhti rupee sujumaan, voi ottaa toisen askeleen mukaan ja samalla heittoo lisää korkeutta. Ja heiton paikkaa omaan kroppaan nähden kannattaa viilata, jälleen sen mukaan mikä tuntuu parhaalta.

Rauhassa kun harjoittelee niin varmasti parin tuhannen suorituksen jälkeen alkaa hypäri näyttämään jo joltain :) Todellakin rauhassa pitää harjoitella, muuten ei saa muuta kuin kipeän olkapään.

• hypäri

Niin

Hypäri on osattava todella hyvin, ennen kuin sitä ylipäätään kannattaa käyttää.
      Vinkkejä: opettele itsellesi sopiva heitto, sopivan korkuinen ja viistosti eteen, että saat myös vauhtia ja sitä kautta lisää voimaa lyöntiin. Itse heitän samalla kädellä jolla lyönkin. Askeleet mennee kutakuinkin samalla tavalla kuin normaali isku-lyönnissäkin.

• pro

Ja kun heität pallon ilmaa muista laittaa siihen ranteella mahdollisimman kova kierre. Siis laitat pallon pyörimään. Näin pallo tippuu huomattavasti nopeammin ja voit laittaa enemmän voimaa syöttöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe