Miten pesette pakun katon samalla kun kaiken muunkin ... tikkaat tai jokin korkea jalusta-telinen avuksi, sillä jo 180-190cm:n korkuinen on hankala pestävä?
Pakun pesu ?
14
3776
Vastaukset
- Pakukeimo1
Pakun omistajana helppo vastaus: Pestään painepesurilla se mihinkä ylettyy.
Kuka ny katolle alkaa kiipeileen.. Haloo!- CleanUp
"Pestään painepesurilla se mihinkä ylettyy. Kuka ny katolle alkaa kiipeileen.. Haloo!"
Ilmankos jo hieman vanhemmissa pakuissa voi kaikki näkyvä peltipinta olla ok kunnossa, mutta katto ja sen reunukset yläpinnoiltaan ruosteessa tai kukkimaan päin olevassa kuosissa, kattoon pinttyneestä saastakerroksesta puhumattakaan.
Jos itse ei koko auto kattoineen jaksa pestä, niin eiköhän se silloin kannattaisi viedä muutaman kerran vuodessa ammattipesijöille pesuun ja maalipintaa suojaavaan vahaukseen kattoa myöten.
- Pistävälemu
Eilen kannettiin A tikkaat auton viereen,varsiharja ja pesu vahaus katosta alkaen koko auto.
Miksikö?
Kattoon ei tartu lika eikä lumi jää yhtä tiukasti kuin muuten,muun auton vahaus tietty osin samoista syistä eikä ruoste ota kiinni yhtä nopsaan.
Jopa alusta saanut kotelokäsittelyn avaamalla/sulkemalla tulpatut reiät runko kotelopalkkeihin ja ihan pohjapelteihin joihin ruiskuttelin ylimääräistä ,väärän tyyppistä nykykalustoon olevaa vaihteistoöljyä n3 litraa.
Vaikka auto uudenkarhea,pohjapellit kotelot alkavassa ruosteessa jolloin huomaamme tehtaan käsittelyt mainoshuuhaaksi tänne pohjaperukoille jos viitsii näkymiä kurkata ellei niin uskokoot
puheet vahoista, galvannoinneista tai erikoisaineista mitä siellä muka on.
Kyllähän se aikansa kestää noinkin tekemättä mitään ja uutta peltiä hitsareita löytyy vaihtoehtona antaen töitä.
Kotelot kunnolla käsiteltyäni sillä selvä minun omistusvuosikseni ja pari kolmen vuoden välein silloin tällöin pohjaan uusi kerros niin hyvä on ja öljykerros pysyy.
Öljy siitä oiva että kuroo itse pikku huteja ja ryömii pieniinkin rakosiin,on halpaa eikä reagoi mahd muiden suojaaineiden kera ja oikeastaan hyvä jos pieni pöly/rapakerros valmiiksi johon tarttuu kiinni tiukkaan.
Jarrut ynnä muut ei niin hyvät suihkutuskohteet(sähkölaitteet,letkut) kannattaa ohittaa tai suojata,oikeastaan moottorin kohtaan ja sen etupuolelle ei ollenkaan vaan siitä taaksepäin koska harvemmin sillä kohdin isommin suojattavaa.
Pakoputkisto ei haittaa,käryää pois eikä vaijereiden tuhriminen tms mutta alustan muoviosiakaan ei turhaan kannata suojata,hyödytöntä.
Moni ajaa vaan ja seuraavat omistajat korjaa ruostejutut,mutta tässä tapauksessa seuraava saa joskus vanhan ruosteettoman auton=) - w2dfe3443ew2222222
Oishan sieltä katolta hyvä joskus edes pestä, alkaa kasvaa muuten sammaltakin mikä kerää kaikenlaista kasvustoa ja ötököitä..
Tikkaat vaan, ei kai siinä muu auta.
Toinen vaihtoehto on se että joissakin autopesussa voi ajaa pakettiautonkin pesuun.
Käytä sellaisessa joskus niin tulee katto pestyä, ihan vaan harja koneeseen koska ei se pinttynyt lika millään pelkällä vedenpaineella lähde.- etkösinäaja-autollasi
Vai että kasvaa sammal ja kerää ötököitä :D Voi voi sinukin juttujasi, ihan mielikuvituksen tuotteita.
- robottivaihteisto
Itse käytän maxi-ducatoani tuossa läheisellä huoltoasemalla, jonne mahtuu 285 korkea auto sisään. En edes yritä pestä itse. Samalla tulee katto pestyä ja vahaa pintaan sen minkä pesu kuluttaa. Ja kun pesee auton säännöllisesti, niin ei ala ruoste kukkimaan. Henkilöauton sen sijaan pesen useinmiten itse tuossa pihamaalla.
- niinturhaa
Auton pintapeltien pesu ei estä ruostumista mitenkään. Paku on työkalu, eikä sitä tarvitse pestä, sade huuhtelee ihan riittävästi. Asia erikseen on sitten himohinkkaajat, mutta se onkin jo sairaus.
- Anonyymi
Kenen koneeseen mahtuu 285 korkea paku
- Anonyymi
Kenen koneeseen mahtuu 285 korkea paku
- TuorePakukuski
Pelkästään lumen harjaaminen katolta aika haastavaa. Pitää varmaan hommata autoon peinet alumiiniaakkoset, joilla yltää katolle.
- Sesaatanansuola
Jatkettava varrellinen pesuharja helpottaa kummasti. Pakuissa ei katto ole se tärkein vaan viimeinen kolmannes etenkin peräpää,monessako Sprinterissä ootte nähneet ruosteettomat rekisterikilven valojen kiinnityksen? Hiacessa kannattaa helmojen sisäpuolet takatukivarsien etupuolelta pitää kunnossa!
- Anonyymi
Itse pesetän eräässä linjaauto firmassa ja ne pesee muitakin autoja kuin omaa kalustoa.Kannattaa siis kysyä sieltä.
- Anonyymi
A tikkaat, edulliset on vielä paremmat koska metallia ja painavammat. Pysyy paikoillaan paremmin.
oli hyvä pestä kuomukärryn kattokin kunnolla pari kertaa.
Ei kannata jättää metsän reunaan jossa mäntyjä ja kuusia. Sinkittyy peltiinkiin imeityy pintaan eikä saa pois. Harmaa abs muovin pintaa jää todella tiukkaan. - Anonyymi
Tonniluokan pakut mahtuu lähes kaikkiin pikapesupaikkoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984