Pakun pesu ?

CleanUp

Miten pesette pakun katon samalla kun kaiken muunkin ... tikkaat tai jokin korkea jalusta-telinen avuksi, sillä jo 180-190cm:n korkuinen on hankala pestävä?

14

3498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakukeimo1

      Pakun omistajana helppo vastaus: Pestään painepesurilla se mihinkä ylettyy.
      Kuka ny katolle alkaa kiipeileen.. Haloo!

      • CleanUp

        "Pestään painepesurilla se mihinkä ylettyy. Kuka ny katolle alkaa kiipeileen.. Haloo!"

        Ilmankos jo hieman vanhemmissa pakuissa voi kaikki näkyvä peltipinta olla ok kunnossa, mutta katto ja sen reunukset yläpinnoiltaan ruosteessa tai kukkimaan päin olevassa kuosissa, kattoon pinttyneestä saastakerroksesta puhumattakaan.

        Jos itse ei koko auto kattoineen jaksa pestä, niin eiköhän se silloin kannattaisi viedä muutaman kerran vuodessa ammattipesijöille pesuun ja maalipintaa suojaavaan vahaukseen kattoa myöten.


    • Pistävälemu

      Eilen kannettiin A tikkaat auton viereen,varsiharja ja pesu vahaus katosta alkaen koko auto.
      Miksikö?
      Kattoon ei tartu lika eikä lumi jää yhtä tiukasti kuin muuten,muun auton vahaus tietty osin samoista syistä eikä ruoste ota kiinni yhtä nopsaan.

      Jopa alusta saanut kotelokäsittelyn avaamalla/sulkemalla tulpatut reiät runko kotelopalkkeihin ja ihan pohjapelteihin joihin ruiskuttelin ylimääräistä ,väärän tyyppistä nykykalustoon olevaa vaihteistoöljyä n3 litraa.

      Vaikka auto uudenkarhea,pohjapellit kotelot alkavassa ruosteessa jolloin huomaamme tehtaan käsittelyt mainoshuuhaaksi tänne pohjaperukoille jos viitsii näkymiä kurkata ellei niin uskokoot
      puheet vahoista, galvannoinneista tai erikoisaineista mitä siellä muka on.
      Kyllähän se aikansa kestää noinkin tekemättä mitään ja uutta peltiä hitsareita löytyy vaihtoehtona antaen töitä.
      Kotelot kunnolla käsiteltyäni sillä selvä minun omistusvuosikseni ja pari kolmen vuoden välein silloin tällöin pohjaan uusi kerros niin hyvä on ja öljykerros pysyy.

      Öljy siitä oiva että kuroo itse pikku huteja ja ryömii pieniinkin rakosiin,on halpaa eikä reagoi mahd muiden suojaaineiden kera ja oikeastaan hyvä jos pieni pöly/rapakerros valmiiksi johon tarttuu kiinni tiukkaan.
      Jarrut ynnä muut ei niin hyvät suihkutuskohteet(sähkölaitteet,letkut) kannattaa ohittaa tai suojata,oikeastaan moottorin kohtaan ja sen etupuolelle ei ollenkaan vaan siitä taaksepäin koska harvemmin sillä kohdin isommin suojattavaa.
      Pakoputkisto ei haittaa,käryää pois eikä vaijereiden tuhriminen tms mutta alustan muoviosiakaan ei turhaan kannata suojata,hyödytöntä.

      Moni ajaa vaan ja seuraavat omistajat korjaa ruostejutut,mutta tässä tapauksessa seuraava saa joskus vanhan ruosteettoman auton=)

    • w2dfe3443ew2222222

      Oishan sieltä katolta hyvä joskus edes pestä, alkaa kasvaa muuten sammaltakin mikä kerää kaikenlaista kasvustoa ja ötököitä..
      Tikkaat vaan, ei kai siinä muu auta.

      Toinen vaihtoehto on se että joissakin autopesussa voi ajaa pakettiautonkin pesuun.
      Käytä sellaisessa joskus niin tulee katto pestyä, ihan vaan harja koneeseen koska ei se pinttynyt lika millään pelkällä vedenpaineella lähde.

      • etkösinäaja-autollasi

        Vai että kasvaa sammal ja kerää ötököitä :D Voi voi sinukin juttujasi, ihan mielikuvituksen tuotteita.


    • robottivaihteisto

      Itse käytän maxi-ducatoani tuossa läheisellä huoltoasemalla, jonne mahtuu 285 korkea auto sisään. En edes yritä pestä itse. Samalla tulee katto pestyä ja vahaa pintaan sen minkä pesu kuluttaa. Ja kun pesee auton säännöllisesti, niin ei ala ruoste kukkimaan. Henkilöauton sen sijaan pesen useinmiten itse tuossa pihamaalla.

      • niinturhaa

        Auton pintapeltien pesu ei estä ruostumista mitenkään. Paku on työkalu, eikä sitä tarvitse pestä, sade huuhtelee ihan riittävästi. Asia erikseen on sitten himohinkkaajat, mutta se onkin jo sairaus.


      • Anonyymi

        Kenen koneeseen mahtuu 285 korkea paku


      • Anonyymi

        Kenen koneeseen mahtuu 285 korkea paku


    • TuorePakukuski

      Pelkästään lumen harjaaminen katolta aika haastavaa. Pitää varmaan hommata autoon peinet alumiiniaakkoset, joilla yltää katolle.

    • Sesaatanansuola

      Jatkettava varrellinen pesuharja helpottaa kummasti. Pakuissa ei katto ole se tärkein vaan viimeinen kolmannes etenkin peräpää,monessako Sprinterissä ootte nähneet ruosteettomat rekisterikilven valojen kiinnityksen? Hiacessa kannattaa helmojen sisäpuolet takatukivarsien etupuolelta pitää kunnossa!

    • Anonyymi

      Itse pesetän eräässä linjaauto firmassa ja ne pesee muitakin autoja kuin omaa kalustoa.Kannattaa siis kysyä sieltä.

    • Anonyymi

      A tikkaat, edulliset on vielä paremmat koska metallia ja painavammat. Pysyy paikoillaan paremmin.

      oli hyvä pestä kuomukärryn kattokin kunnolla pari kertaa.

      Ei kannata jättää metsän reunaan jossa mäntyjä ja kuusia. Sinkittyy peltiinkiin imeityy pintaan eikä saa pois. Harmaa abs muovin pintaa jää todella tiukkaan.

    • Anonyymi

      Tonniluokan pakut mahtuu lähes kaikkiin pikapesupaikkoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe