Erilaiset näkökannat

hartsa691

Tässä on väännetty avopuolison kanssa kevään ja kesän aikan parisuhteen tilasta, molemmat on samaa mieltä että heikosti menee mutta eri syistä. Olen kyllästynyt seksittömyyteen ja ainaiseen avovaimon syyttelyyn että minussa miehenä vikana se ja se kun asiat hannaa vastaan, itsessään hän ei niinkään näe mitään vikaa, näinhän monet naiset tukitsee että miehessä on vika jos suhde voi huonosti tai jos jompikumpi pettää miehessä on aina vika. Peiton alla on ollut hiljaista, viime kerrasta aikaa noin 1.5 vuotta. Pettäminenkin käynyt mielessä jo muutamia kertoja ja tilaisuuksiakin ollut. On ihme homma, olen sanonut monesti että mun rahat tuntuu kelpaavan avovaimolle mutta mua hän ei halua, olen myös sanonut että ruvetaan elämään omilla rahoilla ja jos olet ilman rahaa voin lainata ja maksat takaisin eihän mulla ole mitään elatusvelvollisuutta kun avoliitossa ollaan. Ja sanailu jatkui viikon alussa, sitten taas mykkäkoulua hiukan, nainen oli jo huonolla tuulella kun tuli töistä, jotakin siinä ärhenteli mikään ei ollut hyvin. Illalla vielä suihkusta tulessa käski mua siirtymään toiseen huoneeseen että saa kuivata ja vaatettaa ilman mun katselua, aika tylyä jo mun mielestä. Tosin eihän tässä ole avovaimoa alastomana pitkään aikaan nähnytkään, taisi olla silloin kun seksiä oli viimeksi ellen väärin muista jos nyt ei laske sitä että tussu oon saattanut vahingossa vilahtaa kun on kylpytakki ollut päällä. Olen miettinyt että olenko ainoa tässä tilanteessa, rahojen ja kotiaskareiden osalta kelpaan muuten ei ole kiinnostusta. Sitten se ehdotus miks ette eroa, olisikin aika haasteellinen homma, menisi aika vaikeaksi liian moni asia joten olen päättänyt vielä jatkaa kun lapsi on kotona ellei avovaimon muutos ala saa jäädä yksin järmäämään.

6

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samassa_veneessä

      Ihan noin huonosti ei asia ole mutta sexistä kun puhuu niin se koetaan jotenkin kiusalliseksi.
      Ennen niin kiimainen ja aktiivinen parisuhde sexi on lakannut tyystin....mitä nyt kerran kuussa äkkiä lahnaa muijien saunan jälkeen umpi päissään voi saada.
      Pyytänyt tuunnetta ja kosketusta .
      Menneisyydestä kummunnut joitain haamuja jotka kuulemma häiritsee.....liekö sit toosaan asti kummittelee.....sitä pistää miettimään omaa sexuaalisuuttaan kun käveleminen vaikeutuu ja masturbointi ei oo mun alaa ja pettää en halua.....eturauhas syövän ja kives syövän riski vaan kasvaa kun sexiä ei saa säännöllisesti.
      Muuten suhde menee loistavasti mut kyllä kaverin kanssakin kimppaan voisi vastaavasti elää......ehkäpä sit vielä kerran on nostettava kaulukset ja lähettävä etsii sitä onnea ja sellaista parisuhdetta jossa viihtyy täydellisesti.
      Sekin vaihtoehto nyppii kun tähän panostanut ja antanut kaikkensa......

      • Eijunalauta

        Kyllä se syy löytyi tästä omasta kommentistasi. Mieähistä en tiedä, mutta naiset tarvitsevat ensin 'herättelyä' yläpäässä eli korvain väliss' ennen kuin alapään "toosa" alkaa "kummittelemaan". Voi olla että ajatus on sulle liian vaikea joten jatka turhien pelkäämistä, älä ota selvää oikeista aiheista, lienee liian haastellista.


    • Yleisestiottaen

      Sulta unohtui (?) kertoa mikä se avokin "eri syy" on. Se on tarinassasi relevantimpi tieto kuin se miltä sinusta tuntuu tai mitä luulet ...

    • onnimannistamatikka

      Miesten mielestä menee huonosti, kun ei saa tarpeeksi seksiä tai ei ollenkaan.

      Naiset ei edes välitä seksistä, kun menee huonosti.

      Kierre on valmis. Jotain on huonosti koko suhteessa, mutta miehen mielestä kaikki on hyvin, jos vaan seksiä tulee. Sitten vasta kun vaimoa ei enää saa siihen hommaan, sitten vasta miehenkin mielestä jotain on huonosti.

      Mutta mitä? Ei sillä väliä, kunhan nyt vain sais sitä seksiä...

      • onsillämerkitystä

        Seksi on tärkeää, se antaa yleisesti ottaen virtaa paljon muuhunkin. Ja kun se loppuu syystä tai toisesta kyllä se alkaa nakertamaan suhdetta. Naiset ei jotenkaan sitä tajua. En ole mikään naisten mies mutta sen verran aiemmat suhteet opetti että jos seksiä on pysyy sellainen tietty rauha, on mukavampi ja keveämpi olla. Nykyisessä avoliitossani joka on ollut aika pitkä on ollut aikoja kun nussittiin usein sitten taas vähempi, nyt menty pari vuotta todella hiljaa ei oikeastaan mitään toimintaa peiton alla ja se taas aiheutti omat murheensa ja johti johonkin ikävämpään...


    • Noh, pettäminenhän ei mielestäni ole järkevän aikuisen järkevä tapa löytää järkevä ratkaisu ongelmiin, eli sitä sun ei kannata miettiä, ellet halua itseäsi ongelmiin. En myöskään puolla naisesi tapaa syyttää sua asioista tai pitää itseään jotenkin täydellisenä olentona vailla vikoja, mutta hänen versio tarinasta olisi myös mielenkiintoista kuulla, koska joskus mukana voi olla paljon väärinymmärrystä. Ikävää on kuitenkin se, jos ette ole saaneet kommunikaatiota toimimaan välillänne ja tunnette tarvetta syyllistää toisianne sen sijaan, että miettisitte yhtenä joukkueena, mikä on vialla. Saanko kysyä, miksi teillä menee heikosti naisesi mielestä? Kerroit lähinnä oman näkökulmasi.

      En voi puhua kaikkien puolesta, mutta aika usealla naisella tuo seksittömyysjuttu voi olla kytköksissä siihen, että yksinkertaisesti kokee suhteessa jonkin asian olevan pielessä, kuten teidänkin tapauksessa näyttää olevan. Kuten joku ylempänä sanoikin, jotkut naiset eivät välitä seksistä silloin, kun suhteessa menee huonosti juuri sen henkisen puolen takia - kumppani ei esim. tunnu enää niin läheiseltä. Siksi hän ei ehkä halua olla kanssasi edes alasti. Siihen tunteeseen ei minkäänlainen painostus auta. Mutta jokin on oikeasti jo aika pielessä, jos ette ole 1,5 vuoteen harrastelleet mitään. Useille tulee kuivia kausia, muttamutta...

      Sulla on pari vaihtoehtoa, jotka riippuvat täysin siitä, mitä tulevaisuudeltasi haluat ja mikä on sulle tärkeää. Rakastatko naistasi ja haluatko, että asiat hänen kanssaan toimisivat? Vai koetko tilanteen niin turhauttavana, ettet halua enää edes yrittää, vaan olet pelkän lapsen takia yhdessä?

      Yksi ratkaisu voisi olla, että ottaisit naisen murheet puheeksi ja keskittyisit häneen sen sijaan, että samaan syssyyn ilmoittaisit tarvitsevasi itse seksiä. Koska jos haluat seksiä, et tule saamaan sitä painostamisella, usko mua. Mutta koska suhteessa ei ole pelkästään kyse vain yhdestä osapuolesta, myös sulla on oikeus tulla kuulluksi ilman, että nainen alkaa vääntämään päälle omia ongelmiaan. Eli koittakaa käsitellä teidän ongelmat vaikka silleen erikseen. Jokin tuossa teidän tilanteessa nimittäin hiertää, ja toistenne syyttämisellä ja vähättelemisellä ei ole asiaan positiivista vaikutusta.

      Mutta kuten sanoin, vaihtoehdot riippuvat siitä, mitä haluat. Jos haluat tosissasi jatkaa, sen pitäisi tapahtua vilpittämöstä ja ehdottomasti ja halustasi oikeasti ymmärtää, mitkä asiat ovat oikeasti pielessä. Jos et jaksa tuota tai naisen narinan kuuntelu lähinnä vituttaa ja turhauttaa, ehkä teidän kannattaisi vain keskustella erosta. Yhdessä pysyminen lapsen takia ei mielestäni ole hyvä idea, koska lapset kyllä aistivat herkästi kireän tunnelman perheessä eikä se edesauta heidän tervettä kehitystä ja itsetunnon muokkaantumista. Olettaen siis, että lapsi on vielä pieni. Sullakin on kuitenkin vielä elämä edessä, eikä ole varmastikaan kiva herätä 10 vuoden päästä siihen fiilikseen, että vittu nyt meni muuten elämä ohi ja lujaa.

      Tsemppejä, ja toivottavasti en ilmaissut asiaani mitenkään hyökkäävästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe