Miesten juttelu naisille. Mitä voi päätellä?

Papupatar

En tarkoita hunajaista lepertelyä enkä kehumista vaan puhetta.
Milloin puheenaiheen laadusta tai tavasta ja ehkä aiheesta voi päätellä kiinnostuksesta?
Jos mies puhuu aina säästä, onko se mielenkiintoa? Tai jos mies sanoo että naisella on kiva tai hauska tai erikoinen esim vaate tai huomaa kampaajalla käynnin. Eikö se ole jo ihastusta?
Jos juttelee pitkään tilanteessa jossa ollaan lyhyt sanaisia?
Jos juttelee asioista jotka ovat rentoja, vaikkei edes tunne naista, kertooko se jostain?
Vai onko niin että mies sanoo asiat suoraan ja puhe on juuri sitä mitä on?

20

2984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdaffasdfaaf

      Sehän riippuu kaikesta muusta. Vain asianosaisilla on riittävästi informaatiota päätelmien tekoon siitä mitä kuka milläkin sanomisella vihjaa tai ehkä ei vihjaa.

    • Lakkaaturhaan

      miettimästä. Miehekäs mies aina toimii ja jos ei toimi, ei mitään kuulu tapahtuvaksikaan. Elä vaan elämääsi :)

    • täpinäätäynnä

      Ei se ole pelkästään se juttelu. Kyllä sen huomaat, jos mies on kiinnostunut, sen huomaa eleistä ja olemuksesta.

    • PeliNainen88

      Nonverbaalisesta viestinnästä, kuten kasvonilmeet, ruumiinkieli, äänenpainot yms. alitajuinen kommunikaatio, sen vaan näkee. ;)

      • Harmihomma

        Itse en osaa lukea miehen kehonkieltä :(


      • Miehenosa
        Harmihomma kirjoitti:

        Itse en osaa lukea miehen kehonkieltä :(

        No ei sitä osaa suurin osa miehistäkään varsinkaan kun naiset ovat helvetin epäselviä siinä.
        Eivätkä naiset osaa lukea miehiä.

        Mutta silti miehen pitäisi aina tajuta että onko aloite toivottu vai ei toivottu (>mahdollinen ahdistelu nykyään) tai ainakin lyttäämiset/haukut/vittuilut/juoruilut päälle.

        Eikö ole kivaa?


      • Kurila

        Ruman ja/tai köyhän miehen aloite on aina ahdistelua,mutta ei komean ja varakkaan.Tämä on hyvä ohjesääntö


      • lievä_lajipettymys
        Kurila kirjoitti:

        Ruman ja/tai köyhän miehen aloite on aina ahdistelua,mutta ei komean ja varakkaan.Tämä on hyvä ohjesääntö

        Se on tää apina semmoinen laji :(


      • omamielipide
        Harmihomma kirjoitti:

        Itse en osaa lukea miehen kehonkieltä :(

        Oikeastaan helpointa saattaa olla havaita, miten mies juttelee muiden naisten kanssa. Jos on kaikille iloinen ja ystävällinen, niin silloin juttelu ei varmaan tarkoita mitään. En ole asiantuntija, mutta näin olettaisin.

        Minulla on miespuolinen ystävä, josta pidän todella paljon. Hän lähettää minulle kuvia itsestään ja elämästään vähintään kerran viikossa. Joskus lähettelemme viestejä päivittäin. Hän on väittänyt olevansa kiinnostunut minusta, kun kerran hermostuin ja tivasin, mitä hän haluaa mutta en usko, että se on muuta kuin seksiin liittyvää. Asumme eri maissa ja tapaileminen on vähän vaikeaa, vaikka matkustan säännöllisesti hänen asuinpaikkaansa. Luulen, että jos hän olisi oikeasti kiinnostunut, hän olisi vielä aktiivisempi ja priorisoisi aikaa minun kanssani.


      • todellavaikeeta

        Näin miehenä voin kommentoida sen verran, että itselläni on aina ollut vaikeuksia, miten ilmaista kiinnostus. Varmaan ihan fiksu ajatus, että jos on kaikille samanlainen, voi olla vaikee päätellä mitään erityistä.


      • todellavaikeeta
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Näin miehenä voin kommentoida sen verran, että itselläni on aina ollut vaikeuksia, miten ilmaista kiinnostus. Varmaan ihan fiksu ajatus, että jos on kaikille samanlainen, voi olla vaikee päätellä mitään erityistä.

        vielä sen verran, että tämä koskee varmasti molempia sukupuolia - myös naisesta voi olla vaikeampi päätellä, jos on kaikille iloinen ja ystävällinen.


    • FeminisititMäärää

      Aloittajalle voin sanoa sen verran että normaali suomalainen mies puhuu rehellisesti. Jos kysyt pitääkö hän mekostasi/hiuksistasi niin saat rekellisen vastauksen. Jos halut tietää näytätkö ko. asussa lihavalta, niin saat rehellisen vastauksen. Jos mies ei huomaa uutta hiustyyliäsi, ei se tarkoita että seolisi huono tai että sinua ei huomioida. Saattaa olla että hän miettiin jotain joka vie kaiken kapasiteetin.

      Eli, jos haluat huomiota tee aina kysymyksiä. Älä koskaan odota tai oleta että normaali mies huomaa. Casanovat ja jännämiehet ovat lepertelijöitä ja muka-huomaavat pienetkin asia. Mutta kun kysyt suoraan niin saat suoran vastauksenkin. Ja sen jälkeen kun olet saanut huomion, niin saat sitä koko ajan.

      Jos rohkeutta ja itsevarmuutta riittää niin mene uroksen luon joka kiinnostaa. Aloita keskustelu vaikka esittäytymällä ja kun olet saanut kommentit asustasi/hiuksistasi/koulutuksestasi/työstäsi, niin pistä valttikortti peliin. Katso vaikka ympäriltäsi mielestäsi seksikkäin/isorintaisin/pyöreäpyllyisin/kauniskasvoisin nainen ja vertaa itseäsi häneen. Kysy miehen mielipidettä rintojesi koosta tai pyllysi muodosta/koosta tms. Takaan että jokainen normaali mies hämmentyy. Vain pelimiehet pitävät naamansa pokerina. Jokainen mies on myyty naiselle jonka itsetunto on niin vahva että uskaltaa verrata itseään ympärillä oleviin. Ja sen jälkeen saatkin sitten valita puheenaiheet. Mies on ihastunut. Ja voit puhua vaikka isoöidistäsi koko illan.

      Yhteenvetona: Mies puhuu siitä mistä annat hänen puhua. Älä koskaan oleta tai odota mitään, silloin et pety. Pidä itse ohjat käsissäsi ja johdattele miestä.

      Useimmat naiset odottavat miehiltä aloitetta. Mutta tässä telaketju-feministien määräämässä maailmassa nämä rintaliivien polttajat ovat saaneet alistettua miehen seksualihäirikön asemaan. Siksi valta ja aloitusoikeus on naisilla. Mutta naiset eivät vielä osaa käyttää sitä. Ja siksi elävät seksitöntä ja rakkaudetonta elämää.

      • UjoMiesTotaalisesti

        Miksi naiset eivät sitten tee enemmän aloitteita, vaan odottavat miehen tekevän aloitteen.
        Nainen on kuitenkin se, joka viimekädessä päättää hyväksyykö miehen, vaikka mies olisi tehnyt aloitteen ja haluaisi naisen kanssa avioliittoon.
        Olen mies, mutta niin ujo, etten aloitetta ole uskaltanut tehdä.
        On mennyt monta tilaisuutta ohi, kun ei vaan ole uskaltanut tehdä aloitetta sen pelossa, ettei kelpaa naiselle ja voi lähes etukäteen tietää, että pakit tulee, että tuntuu turhalta edes vaivautua tekeen aloitetta, kun ei ole mikään komea, vaikka varakas onkin, mutta ei varakkuus auta, jos ulkonäkö on vajaa.

        Toiseks tässä edes mitään järkeä yrittää tehdä aloitetta, koska en kuitenkaan osaa olla naisen kanssa ja nainen pitkästyy meikäläiseen aika nopeasti, kun en ole mikään hirveän puhelias tyyppi ja naiset on enemmän sosiaalisia ja naisilta juttu luistaa.


      • Nainenihastunut

        Minä ainakin oon senverran ujo etten uskalla tehdä aloitetta. Ujona vaikutan varmaan myös kylmältä, ylpeältä tms.. Olen seurustellut kolme kertaa. Viimeisin johti pitkään avioliittoon. Nyt olen ilman parisuhdetta. Olen kyllä ihastunut ainakin pari kertaa. En vaan uskalla tehdä aloitatta. Vaikuttaa siltä, että ihastuminen saa myös vastakaikua, mutta toinenkin on ujo. Siinä sitä sitten ollaan.


      • Nainenihastunut
        UjoMiesTotaalisesti kirjoitti:

        Miksi naiset eivät sitten tee enemmän aloitteita, vaan odottavat miehen tekevän aloitteen.
        Nainen on kuitenkin se, joka viimekädessä päättää hyväksyykö miehen, vaikka mies olisi tehnyt aloitteen ja haluaisi naisen kanssa avioliittoon.
        Olen mies, mutta niin ujo, etten aloitetta ole uskaltanut tehdä.
        On mennyt monta tilaisuutta ohi, kun ei vaan ole uskaltanut tehdä aloitetta sen pelossa, ettei kelpaa naiselle ja voi lähes etukäteen tietää, että pakit tulee, että tuntuu turhalta edes vaivautua tekeen aloitetta, kun ei ole mikään komea, vaikka varakas onkin, mutta ei varakkuus auta, jos ulkonäkö on vajaa.

        Toiseks tässä edes mitään järkeä yrittää tehdä aloitetta, koska en kuitenkaan osaa olla naisen kanssa ja nainen pitkästyy meikäläiseen aika nopeasti, kun en ole mikään hirveän puhelias tyyppi ja naiset on enemmän sosiaalisia ja naisilta juttu luistaa.

        Luota itseesi. Sinulle oikea nainen jaksaa kyllä juttujasi, ei kaikki kaipaa suupaltteja hurmureita. Naisia on myös monen näköisiä. Joku pitää varmasti sinua komeena. Millaisiin naisiin ihastut? Ovatko ulkonäöllisesti omaa tasoasi? Olen ihastunut mieheen, jolla on ihanat tuikkivat silmät, pieni vatsakumpu, kaljua jo hieman näkyvissä , mutta olemus on lämpimän ja ystävällisen oloinen. Ei siis mikään kiiltokuva mies ulkonäöllisesti, mutta persoonana kiinnostava.


    • monenlaisia

      Kyllä on vaikea päätellä kiinnostusta jutuista, ilmeistä, kehonkielestä, äänenpainosta yms.
      Joillekin miehille se vain on yksinkertaisesti todella vaikeeta jutella naisen kanssa, vaikka todellisuudessa olisikin kiinnostunut. Joitain vinkkejä voin toki antaa: voit luottaa siihen, että mies todennäköisesti on kiinnostunut, jos hän haluaa jutella naisen kanssa. Puheen aiheista on todella vaikea mitään yleistystä tehdä. Joidenkin miesten kohdalla, joilla on vaikeuksia naisen kanssa keskustelussa, ehdottaisin kärsivällisyyttä ja sitä, että antaa jonkin aikaa mahdollisuuden miehelle puhua. Hän saattaa alkaa puhumaan jostain asiasta, jonka halllitsee todella hyvin, eli jossa hän pystyy tuomaan hyvän itsetuntonsa esille. Tässä tapauksessa kyse voi olla siitä työstä, jota hän tekee ja jossa hän on menestynyt. Tästä tosin tulee mieleen kysymys, että onko työssä menestyminen tärkein kriteeri parisuhteelle? Toisin sanoen onko oman alansa huippuosaaja aina varma valinta hyvälle parisuhteelle? Vaikka mies olisikin menestynyt omalla alallaan ja hän mielellään puhuu omasta erityisosaamisestaan jopa vaikeita teknisiä termejä käyttäen ja tämä voi olla hänen tapansa toimia, kun on kiinnostunut, toinen kysymys: jaksaako tämän keskusteluketjun aloittaja kuunnella, vaikka tällainenkin voi olla kiinnostuksen osoitus? Ei siis todellakaan mitään hunajaista lepertelyä. Tällaisessa tapauksessa naisenkin varmaan pitäisi tietää tämän miehen alasta jonkin verran. Tuskin suhde ainakaan pitkälle etenee, jos ei synny keskustelua. Meitä on kuitenkin moneen junaan. Se millä tavalla joku osoittaa kiinnostusta ei välttämättä päde kaikkiin.

    • IhastunutMies

      En minä aikanaan ala edes säästä keskustelemaan naiselle, josta en ole kiinnostunut.
      Enkä varsinkaan katso silmiin vähänkään pidempään, jos en ole ihastunut naiseen.
      Ujolle miehelle ensimmäinen keskustelu naiselle, johon on ihastunut voi olla sääkeskustelu ja siinähän mies voi välittää kiinnostuksensa naista kohtaan vaikka sanomalla: kun illalla on niin liukasta, muistahan olla varovainen, ettet kaadu.
      Silmiin kannattaa katsoa myös ja vähän pidempäänkin.
      Naisenhan pitäisi kyllä tajuta, että mies välittää hänestä, kun ei halua hänen kaatuvan ja loukkaavan itseään ja silmiin katsominen vahvistaa sen, että mies on tosissaan kiinnostunut.
      Kyllähän tuo vaikuttaa aloitteen tekemiseltä
      Voisi olla tökeröä mennä ensimmäiseksi kysymään, että mikä sun puhelin numero on, jos ei olla toisille mitenkään tuttuja tai tavattu aikaisemmin.
      Puhelin numeron kysyminen on varmaan sopivaa sitten, kun on muutaman kerran tavattu, katsottu silmiin ja hymyilty, jolloin on parempi varmuus siitä, että ihastusta on ilmassa.

      Jos nainen on mieheen ihastunut, niin naisella on just samat tunteet mielessä, kuin miehelläkin, kun miehenä tuntee suurta kaipuuta saada olla ihastuksensa lähellä koko ajan ja tehdä tikusta asiaa päästäkseen ihastuksensa luo.

    • En.ymmärrä

      Eikö arkinen keskustelu riitä mieheltä naiselle ? jos ei niin miksi pitää olla pitkä lista mistä pitäisi keskustella.
      Sitten surkutellaan ettei se ollutkaan sitä mitä miehen ja naisen välillä onkaan.

    • Tässäkin keskustelussa on yksi mun kommentti. Nyt olen rekkautunut, joten yritän kerätä vanhoja keskustelujani, jotka ovat tehty rekkautumattomalla nimimerkillä. Ne löytyvät helpommin tästä mun rekkautuneen nimimerkin historiasta, kun vastaan tähänkin keskusteluketjuun. Pyrin aika ajoin lukee omia vanhoja viestejä.

    • stupidgirl

      Mitäs mieltä ootte siitä että mies kommentoi hymyä ja sitä miten kiva on nähdä mun hymyilevän. Muuten vaan kivempi kattoo hymyilevää vai voisko olla jotain kiinnostusta?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe