Erään kahvilalaisen opastamana kirjoitan tämän tarinan tänne kommentoitavaksi. Sama tarina oli tiivistetyssä muodossaan eräällä toisella keskustelupalstalla, mutta ei oikein sopinut sen aihepiiriin - toimikoot siis keskustelunavaajana täällä :)
Olipa kerran (kaikki hyvät tarinathan alkavat näin?) omasta mielestään kokenut (4-5 vuotta on kai aika hyvänmittainen kokemus?) lähes keski-ikäinen (jos keski-iän oletetaan asettuvan jonnekin neljänkympin paikkeille?) naischattaaja ja suurinpiirtein samanikäinen mieschattaaja (juu, lopetan näiden sivuhuomautusten kirjoittamisen!) eräässä mukavassa ja viihtyisässä kaupunkichat-huoneessa.
Sattumoisin he ajautuivat juttelemaan keskenään (mitä ette tietenkään olisi osanneet arvatakaan ;) ), huomasivat viihtyvänsä toistensa seurassa ja nauttivan siitä, että toiselle voi kertoa suurinpiirtein kaiken ja puhua kaikesta sulassa sovussa toisen erilaisiakin mielipiteitä kunnioittaen ja arvostaen.
He juttelivat viikkokausia lähes päivittäin ja omalla hassulla tavalla jopa kiintyivät toisiinsa ja arvostus kasvoi päivä päivältä.
Vaan tämän yhteenkuuluvaisuuden ja viihtyvyyden tunteen pani merkille myös eräs chattaajanainen, kutsuttakoon häntä tässä yhteydessä vaikka kärmesnaiseksi. Tämä kärmesnainen tunsi tämän miehen entuudestaan, myös ihan siinä oikeassa elämässä.
Kärmesnaisen motiivi on vieläkin täysin hämärän peitossa.. (mustasukkaisuutta, kateutta tai katkeruutta?) mutta tämä kärmesnainen alkoi leikkiä näillä kahdella ystävyksellä omaa raadollista leikkiään.
Hän valitsi nimimerkin, joka oli hyvin lähellä tämän naisen nimimerkkiä ja meni juttusille tämän miehen kanssa selittäen, että oli ongelmia kirjautumisessa. Ja kun tekniikka muutenkin aina temppuilee, mies ei epäillyt mitään, vaan jutteli ja kertoili asioistaan kuin tälle toiselle naiselle olisi kertonut. Näin kärmesnainen sai ongituksi selville pieniä faktoja puheenaiheista yms. ja näiden avulla hän sitten meni jututtamaan tätä naista, tällä kertaa vain miehenä, joka jostain syystä ei saanut kirjauduttua sisään omalla rekisteröidyllä nimimerkillään.
Tätä leikkiä kärmesnainen jatkoi aikansa, kunnes hän sitten kertoi tälle miehelle, ettei tämä nainen enää välittänytkään hänestä eikä halunnutkaan enää jutella hänen kanssaan. Ja mies uskoi.
Tätä kirjoittaessani mies on löytänyt elämäänsä uuden naisen, mistä tämän tarinan nainen on enemmän kuin onnellinen. Tämä mies kun on tämän naisen mielestä ansainnut elämäänsä runsain mitoin onnea kaikkien kolhujen ja epäonnen jälkeen.
Miksi aina on olemassa näitä kärmesnaisia ja -miehiä, joille toisten ihmisten onni on asia, joka pitää estää hinnalla millä hyvänsä? Onko se vain sitä, että koska itsellä on kurjaa, pitää tehdä muidenkin elämästä yhtä kurjaa vaiko jotain vielä kieroutuneempaa?
Se, mitä minä tästä tarinasta itse opin on, että jos vähänkään haluaa jotain, on oltava heti alussa valmis tekemään kaikkensa sen eteen itsensä totaalisen nolaamisen uhallakin. Näin toimien kukaan ei ehdi tunkea siihen väliin sotkemaan kuvioita.
Elämä on silti ihanaa. Tällaisten tunnemyrskyjen aikana sitä ainakin tietää elävänsä - kivet ovat tunteettomia, eivät itkevät sydämet.
Luen mielelläni kommenttejanne ja ajatuksianne. =)
..saa kommentoida vapaasti =)
7
1439
Vastaukset
Onpa raadollista meininkiä tuolla säteissä. Itse en sättäile, joten ei ole minkäänlaista tuntumaa mitä kaikkea siellä voi tapahtua.
Näiltä palstoilta olen kyllä lukenut, hyvä kun kirjoitatte, saa jonkunlaista käsitystä mikä siellä on mahdollista. Tietää varautua jos vaikka itse sinne joskus eksyisi.
Sähköpostiosoite kannattaa vaihtaa heti kun vähänkin tuntuu että löytyi mukava ja samalla aaltopituudella jutteleva henkilö, ja jatkaa keskusteluja sitä kautta.
Tosin ei taida sekään olla ihan turvallinen konsti, jos keskustelukumppani onkin jotain muuta kuin mitä on antanut ymmärtää.- Suoraselkäinen aikuinen nainen
Voi kurjuus, minkälaisen tempun on tuo Eevan jälkeläinen mennyt tekemään. Olipa motiivina mollaaminen alibina ahneus, ei tuollaista saa mennä kenellekkään tekemään. Jos luet luikertelija tämän juttuni, tule torutuksi ja paranna tapasi. Näille kahdelle mies/nainen, onnea ja kaikkea hyvää elämässänne.
- Melkein kaiken kokenut
Enpä ole yllättynyt. Olen tosielämässä kokenut täysin vastakkaisen tilanteen, joka on raunioittanut usean ihmisen elämän, muunkin kuin minun. En ole käynyt chat-palstoilla koskaan.
Mitä tulee sitten toiseen asiaan, eli e-mail-osoitteen antamiseen niin eikö se ole täysin turvallista kun käyttää luukku, hotmail ym. osoitteita. Jos tulee "ongelmia" niin "suljet luukun" ja sillä selvä.- ?????????ö?
käyttää ainakaan Luukku-sähköpostia. Se lähettää jotain tietoja lähettäjästä, jotka viisas vastaanottaja saa selville. Myös muissa sp:ssa oli tätä vikaa, mutta en muista missä kaikissa.
En kyllä muista niitä turvallisiakaan posteja, sorry. Itse en anna kenellekään sp-osoitettani, ettei sen tähden jäänyt nämä niin tarkasti mieleen. - Melkein kaiken kokenut
?????????ö? kirjoitti:
käyttää ainakaan Luukku-sähköpostia. Se lähettää jotain tietoja lähettäjästä, jotka viisas vastaanottaja saa selville. Myös muissa sp:ssa oli tätä vikaa, mutta en muista missä kaikissa.
En kyllä muista niitä turvallisiakaan posteja, sorry. Itse en anna kenellekään sp-osoitettani, ettei sen tähden jäänyt nämä niin tarkasti mieleen.Ensinnäkin kun kirjaudut esim. luukku.com:iin niin siellähän kysytään henkilötietoja kuten nimi-ja osoite jne. Ei sinne ole pakko vastat edes niitä. Laittaa vain kkk,kkk,kkk tmv. jokaiseen ja osoitteen saa käyttöönsä. En ole tekniikan ihmenainen, mutta mitä tarkoitit sillä, että "viisas" käyttäjä saa jotakin tietoja selville? HAkkerit saavat tietenkin kaiken mahdollisen. MIKÄÄN ei ole täysin turvallista.
- hakkerit tietää kaiken
Melkein kaiken kokenut kirjoitti:
Ensinnäkin kun kirjaudut esim. luukku.com:iin niin siellähän kysytään henkilötietoja kuten nimi-ja osoite jne. Ei sinne ole pakko vastat edes niitä. Laittaa vain kkk,kkk,kkk tmv. jokaiseen ja osoitteen saa käyttöönsä. En ole tekniikan ihmenainen, mutta mitä tarkoitit sillä, että "viisas" käyttäjä saa jotakin tietoja selville? HAkkerit saavat tietenkin kaiken mahdollisen. MIKÄÄN ei ole täysin turvallista.
Samalla kun se viesti lähetetään se lähettää siinä mukana jonkun lähetystiedoston tms, jonka fiksu osaa katsoa. Tavallinen talliainen ei edes tiedä sen olemassaolosta. Kaikki sähköpostit eivät sitä tiedostoa lähetä. Eikä se näy suoraan missään.
En nyt tarkoittanutkaan sitä nimeä ym millä sinne rekisteröidytään.
Oikeassa olet, mikään netissä ei ole täysin turvallista. Ihmiset vaan unohtavat sen turhan usein. Edes pankkipalvelut eivät ole niin suojattuja kuin annetaan ymmärtää.
Kannattaa siis itse miettiä miten nettiä käyttää.
- T:X
ihan tutun olionen asia , olen törmännyt juuri samaan mut kun on hoksottimet kohallansa niin ei hätiä , ja en kyll kertoile toisista mitään vaikka joku kuinka utelis !!! varsinkaan toisen nick pysyy jemmassa ,
varovaisuutta kaikille
ystävällisesti bosswell
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751455
- 341425
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161371ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201329- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3181091- 781013