Sallalaiset ei oo ihmisiä

etelän.pillu

"Eilen löydettiin kuollut poronvasa ojasta Kallungin kylän kohdalla. Tiessä oli ison auton jarrutusjäljet. Jäljistä päätellen vasa oli jäänyt kitumaan. Porokin on elävä olento, joten hyvät ihmiset, jos ajatte poron päälle, älkää jättäkä sitä ainakaan kitumaan tien poskeen."

Tämä löytyi facebookista. Keskustelusta ilmeni, että vasan emä oli ollut lähettyvillä koko ajan.

5

1418

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllästynytkuski

Porot ovat kyllä olleet iso ongelma sekä teillä että pihoilla. Olen ajanut useasti sallasta etelään ja nähnyt ontuvia poroja joita on ilmeisesti autolla tönitty pois tieltä. Porot ovat maanneet pihoilla ja talojen terasseilla aiheuttaen suurta mielipahaa. Ne jotka eivät saa poroja pois auton edestä joutuvat nousemaan autosta ulos hätistelemään . Tarhassa talven olleet porot ovat tottuneettihmisiin liikaa. Poromisten tarttis tehdä jotain.

• täyttää

Kirjoituksen alullepanijasta rikosilmoitus kiihottamisesta Sallalaisia kohtaan ! Miten voi syyttää Sallalaisia porojen töytäisystä tienpäällä ,jotain näyttöä pitäisi olla. Paikalliset osaa jo äidinmaidon mukanaan tuoman taidon perusteella varoa poroja kohdattaessa, miten lie etelän ihmiset. Syyttely täyttää kiihottamisen kansanryhmää vastaan aivan kirkkasti, ei muuta kuin ilmoitusta kehiin.

• Sieraimissatuntuu

Kyllä nuo kesäporot tympäsee paikallisiakin. Poronkusi haisee pihamaalla koko kesän, ja vaikka poromiehille ilmoittaa ei tapahdu mitään. Taitaa tuo poromiesjoukko kuihtua niin pieneksi ettei tekijöitä enään ole. Mitenhän tuota hommaa muutettais ettei tilanne kärjisty kovin.

• qawer

muualta tulleet ajavat kuin heikopäät,ei ajatella että porot syöpi ja tulevat tielle .eipä tuo haittaa vaikka ovat pihalla ja syövät,osa ihmistä on semmoisia narisijoita että pitää aina vain valittaa jostain.

• vai_narinaa

taidatpa olla itse poromies. Eihän se silloin haittaa jos elättää porojansa toisten nurmikoilla, ja kasvimailla. Poromiehethän itse ovat hyvinkin kateellista sakkia, eivät varmasti antaisi tulla sivullisten mantujaan polkemaan.
        Kyllä tavallinen kansa on liiankin säyseä, jos poro särkee auton on vahinko on itse kärsittävä, jos ei ole vakuutusta. Vakuutus on kallis jonka autoilijat joutuvat ottamaa monesti porojen takija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      57
      1608
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      364
      1151
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      132
      918
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      13
      742
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      622
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      588
    7. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      90
      548
    8. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      45
      529
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      498
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      44
      456
    Aihe