Sallalaiset ei oo ihmisiä

etelän.pillu

"Eilen löydettiin kuollut poronvasa ojasta Kallungin kylän kohdalla. Tiessä oli ison auton jarrutusjäljet. Jäljistä päätellen vasa oli jäänyt kitumaan. Porokin on elävä olento, joten hyvät ihmiset, jos ajatte poron päälle, älkää jättäkä sitä ainakaan kitumaan tien poskeen."

Tämä löytyi facebookista. Keskustelusta ilmeni, että vasan emä oli ollut lähettyvillä koko ajan.

5

1242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllästynytkuski

      Porot ovat kyllä olleet iso ongelma sekä teillä että pihoilla. Olen ajanut useasti sallasta etelään ja nähnyt ontuvia poroja joita on ilmeisesti autolla tönitty pois tieltä. Porot ovat maanneet pihoilla ja talojen terasseilla aiheuttaen suurta mielipahaa. Ne jotka eivät saa poroja pois auton edestä joutuvat nousemaan autosta ulos hätistelemään . Tarhassa talven olleet porot ovat tottuneettihmisiin liikaa. Poromisten tarttis tehdä jotain.

    • täyttää

      Kirjoituksen alullepanijasta rikosilmoitus kiihottamisesta Sallalaisia kohtaan ! Miten voi syyttää Sallalaisia porojen töytäisystä tienpäällä ,jotain näyttöä pitäisi olla. Paikalliset osaa jo äidinmaidon mukanaan tuoman taidon perusteella varoa poroja kohdattaessa, miten lie etelän ihmiset. Syyttely täyttää kiihottamisen kansanryhmää vastaan aivan kirkkasti, ei muuta kuin ilmoitusta kehiin.

    • Sieraimissatuntuu

      Kyllä nuo kesäporot tympäsee paikallisiakin. Poronkusi haisee pihamaalla koko kesän, ja vaikka poromiehille ilmoittaa ei tapahdu mitään. Taitaa tuo poromiesjoukko kuihtua niin pieneksi ettei tekijöitä enään ole. Mitenhän tuota hommaa muutettais ettei tilanne kärjisty kovin.

    • qawer

      muualta tulleet ajavat kuin heikopäät,ei ajatella että porot syöpi ja tulevat tielle .eipä tuo haittaa vaikka ovat pihalla ja syövät,osa ihmistä on semmoisia narisijoita että pitää aina vain valittaa jostain.

      • vai_narinaa

        taidatpa olla itse poromies. Eihän se silloin haittaa jos elättää porojansa toisten nurmikoilla, ja kasvimailla. Poromiehethän itse ovat hyvinkin kateellista sakkia, eivät varmasti antaisi tulla sivullisten mantujaan polkemaan.
        Kyllä tavallinen kansa on liiankin säyseä, jos poro särkee auton on vahinko on itse kärsittävä, jos ei ole vakuutusta. Vakuutus on kallis jonka autoilijat joutuvat ottamaa monesti porojen takija


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1836
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1354
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      68
      916
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      818
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe