Tarjoiletko itseäsi?

AleViiskytPros

Onko sinulla tapana tehdä aloite miehelle?

19

2428

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilannekatsaus

      Miksi pitää ajatella niin että aloitteen tekevä nainen "tarjoilee" itseään? Eikös meidän pitäisi elää tasa-arvoisessa yhteiskunnassa missä näin jäykkää "mies tekee aloitteen ja nainen vastaa siihen jos vastaa" käytäntöä ei voisi soveltaa?

      Nyt metoo-kohun ollessa kaikkien huulillta tuntuu taas näin tahdikkuuteen pyrkivänä miehenä peräti ahdistavalta edes yrittää lähestyä naisia - ei siksi ettenkö ymmärtäisi että törkeimmät kuvatut tavat ahdistella ovat ehdottomasti väärin, vaan sen takia että siinä toisessa päässä ei voi koskaan tietää mistä juuri se nainen jota haluaisi lähestyä kokee epätoivottuna, siksi olisi ihan mukavaa saada sellainen merkki että on edes lupa mennä tekemää tuttavuutta.

      • Harmillista

        Ehkä onkin tehty jossain määrin kärpäsestä härkänen. En myöskään hyväksy mitään törkeyksiä naisia kohtaan, mutta kuten Tilannekatsaus kirjoitti, niin kohta miehet eivät uskalla lähestyä naisia millään tavalla,ettei sitä pidettäisi häiriköintinä.

        Olisi tietysti kiva, jos mies pitäisi minua viehättävänä ja lähestyisi minua. Itse lähestyn miestä joka minua kiinnostaa tai rupean silmäpeliin :) onhan se tietysti kiusallista, jos minua sitten pidetäänkin tyrkkynä.


    • Saalistajatar88

      En pidä miehistä, jotka tyrkyttää itseään, ei sytytä. Minun pitää saada tehdä aloite, jotta kiinnostun. Ja jos mies torjuu, mulla vaan oikeen herää se saalistusvietti. :D

      • OdotanKiinnostuneena

        Heitäppä sitten esimerkki miten teet aloitteen, että mies tajuaa sinun tehneen aloitteen.
        Hymyileminen ja silmiin katsominen eivät ole mitään aloitteen tekemistä.
        Naisista on vaikea ottaa selvää milloin kyse on vihjeestä miehelle, että nainen on kiinnostunut ja milloin ei.
        Sen pitää olla radikaali liike esim. että annat miehelle vaikka lapun, jossa on puhelin numerosi ja viesti, että olen kiinnostunut sinusta, soita mulle tai lähdetkö kahville.
        Eli annappas nyt esimerkki meille miehille, että voimme olla varmoja aloitteestasi.


      • No niin saalistajatar. Mulla kysymys. oletko saanut siis ihan kunnolla saalistamisella miehen? Mulla tarvi nyt niitä taitoja :/ Vaikka mies torjuu mutta sä jatkat?


    • todellavaikeeta

      Täuttä asiaa siinä, että naiset alkaisivat lopultakin tehdä aloitteita, kun tämän metoo kampanjan jälkeen on kyllä väkisinkin alkanut pelkäämään mahdollisen ahdistelijan leimaa, jos aloittaa juttelun tuntemattomalle. Ja ehdottomasti olen sillä linjalla, että kaikenlainen ahdistelu on väärin, kaikki se mistä on yleensäkin mediassa puhuttu ja selkeesti katsotaan ahdisteluksi, mutta sitten on myös tämäkin ongelma, että ei voi aina tietää, miten tuntematon asian kokee, vaikka lähestyiskin aivan normaalisti, asiallisilla keskustelun aiheilla. Eli odotan kovasti, että tähän ahdisteluongelmaan löydetään mahdollisimman selkeä ratkaisu, eli selvät yleiset säännöt

      Vielä haluan sanoa sen verran näille naisille, jotka olisivat valmiita tekee aloitteita. Itse olen melko ujo, joten en välttämättä heti reagoi kovin innostuneesti, vaan pikemminkin saatan hetkeksi salpautua, mutta se ei ainakaan omalla kohdalla välttämättä tarkoita, ettenkö olisi kiinnostunut Täytyy vain tehdä aluksi parhaani voittaakseni ujous.

      • TotuusSattuuQXQX

        "mutta sitten on myös tämäkin ongelma, että ei voi aina tietää, miten tuntematon asian kokee, vaikka lähestyiskin aivan normaalisti, asiallisilla keskustelun aiheilla."

        No kyllä minusta on menty liian pitkälle siinä hysteriassa että muka kaikki olisi kohta ahdistelua. Kyllä on todella harvinaista että täysin normaali asiallinen keskustelu koettaisiin ahdisteluna. Sitähän nyt kuitenkin tapahtuu sukupuolten välillä aivan koko ajan työpaikoilla, kaveripiireissä jne. eikä siinä juurikaan mitään väärinymmärryksiä tule.
        Kyllä ne tapaukset mistä olen kuullut ovat aina olleet sellaisia että on ollut ihan selkeää vihjailua ja vieläpä varsin tökeröä sellaista.
        Ja jos nyt joskus sattuisikin itse erehtymään toisen suhteen ja reaktio on negatiivinen niin aina voi sanoa että "anteeksi, taisin sanoa sopimattomasti. En tarkoittanut loukata". Ja sitten jatketaan siitä perempaan suuntaan.


      • todellavaikeeta
        TotuusSattuuQXQX kirjoitti:

        "mutta sitten on myös tämäkin ongelma, että ei voi aina tietää, miten tuntematon asian kokee, vaikka lähestyiskin aivan normaalisti, asiallisilla keskustelun aiheilla."

        No kyllä minusta on menty liian pitkälle siinä hysteriassa että muka kaikki olisi kohta ahdistelua. Kyllä on todella harvinaista että täysin normaali asiallinen keskustelu koettaisiin ahdisteluna. Sitähän nyt kuitenkin tapahtuu sukupuolten välillä aivan koko ajan työpaikoilla, kaveripiireissä jne. eikä siinä juurikaan mitään väärinymmärryksiä tule.
        Kyllä ne tapaukset mistä olen kuullut ovat aina olleet sellaisia että on ollut ihan selkeää vihjailua ja vieläpä varsin tökeröä sellaista.
        Ja jos nyt joskus sattuisikin itse erehtymään toisen suhteen ja reaktio on negatiivinen niin aina voi sanoa että "anteeksi, taisin sanoa sopimattomasti. En tarkoittanut loukata". Ja sitten jatketaan siitä perempaan suuntaan.

        Lue tuo keskustelu.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15066311/golfvalmentaja-ei-enaa-uskalla-opettaa-naisia


      • VarovainenUjo

        Olisi se yksinäisen ja ujo miehen ihan mukava edes muutaman kerran viikossa saada jutella vaikka kaupan kassaneidolle, mutta nyt on vaan se pelko, että ei halua leimautua ahdistelijaksi eli onko ainoa sallittu keskutelun aihe päivän sää, mikä kyllä vaihtelee, mutta jos ei mistään muusta voi keskustella, niin aika tylsäksi menee keskustelu loppujen lopuksi.
        Onko kuulumisien kysely naiselta jo seksuaalista ahdistelua.
        Miehenä, jos joku nainen kysyisi kuulumisia, niin en pitäisi sitä minään ahdisteluna, mutta ehkä se naisille sitä voi olla.
        Minä ujona miehenä en uskaltaisi keskustella mistään naisen ulkomuotoihin saatikka seksuaalisuuteen liittyvästä.
        Menisi paniikkiin, jos joutuisin alastoman naisen kanssa samaan tilaan, koska en osaa olla alastoman naisen kanssa, ei ole mitään kokemusta ja juoksisin karkuu.
        Laittakaapa listaa mistä uskaltaa keskustella, ettei tule ahdistelijan leimaa !


    • AloitteenVaikeus

      Miks nainen ei tekisi aloitetta miehelle, josta hän on kiinnostunut, vaan sensijaan jättää aloitteen tekemisen miehelle, joka on hänestä kiinnsotunut, mutta mieheltä puuttuu rohkeus tehdä aloite.
      Siksikö nainen ei tee aloitetta, koska aloitteen tekeminen vaatii vähän enemmän, kuin pakkien antaminen aloitteen tehneelle miehelle, josta nainen ei ole yhtään kiinnostunut.

      • todellavaikeeta

        Juuri tuota minäkin mietin. Ainakin itseltä vaatii tavattoman paljon ponnisteluja tehdä aloite ja miettiä mahdollisia seurauksia ja erityisesti nyt tämän metoo kampanjan aikana. Mulle ei mikään ole niin tärkeetä kuin se, etten tekis mitään väärää, koska pienikin virhe voi olla peruuttamaton ongelma! Olisi todella hyvä, jos naisetkin näkisivät, kuinka haasteellista aloitteen tekeminen loppujen lopuksi on. Ahdistelulle ilman muuta ehdoton nollatoleranssi ja tämä koskee ehdottomasti molempia sukupuolia, joten selkeät säännöt pitää olla molemmille sukupuolille, jos naiset jossain vaiheessa alkaisivatkin tekemään enemmän aloitteita. Yksi neuvo omalta osalta naisille: älkää juoko liiikaa alkoholia, jos teette aloitteita. Jos alkoholista kokisitte saavanne rohkeutta, sanon suoraan, että mitä vähemmän olette juoneet, sen parempi. Tämä on mun mielipiteeni. Itse juon harvoin paljoa.


      • VarovainenUjo
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Juuri tuota minäkin mietin. Ainakin itseltä vaatii tavattoman paljon ponnisteluja tehdä aloite ja miettiä mahdollisia seurauksia ja erityisesti nyt tämän metoo kampanjan aikana. Mulle ei mikään ole niin tärkeetä kuin se, etten tekis mitään väärää, koska pienikin virhe voi olla peruuttamaton ongelma! Olisi todella hyvä, jos naisetkin näkisivät, kuinka haasteellista aloitteen tekeminen loppujen lopuksi on. Ahdistelulle ilman muuta ehdoton nollatoleranssi ja tämä koskee ehdottomasti molempia sukupuolia, joten selkeät säännöt pitää olla molemmille sukupuolille, jos naiset jossain vaiheessa alkaisivatkin tekemään enemmän aloitteita. Yksi neuvo omalta osalta naisille: älkää juoko liiikaa alkoholia, jos teette aloitteita. Jos alkoholista kokisitte saavanne rohkeutta, sanon suoraan, että mitä vähemmän olette juoneet, sen parempi. Tämä on mun mielipiteeni. Itse juon harvoin paljoa.

        Alkoholi pilaa aloitteen tekemisen. Ajatelkaapa nyt moniko nainen haluaa alkoholisoitunutta puolisoa. Varmaan haluavat raittiin ja mukavan miehen, eikä alkoholistia. joka räyhää ja pahoinpitelee naista.
        Kyllä nainen aistii, jos mies on ottanut alkoholia rohkaistuakseen aloitteen tekemiselle.
        Jos tarvitsee alkoholia rohkaisuksi, niin yleensä sellainen mies ryyppää muutenkin.
        Kumpaakohan nainen arvostaa enemmän, ujohkoa miestä joka viimein uskaltaa tehdä aloitteen, vai miestä, joka tarvitsee alkoholia rohkaisuksi ja myös haisee alkoholille.
        Olen tosi ujo mies ja aloitteen tekeminen on todella vaikeaa, joten en ole aloitteita suuremmin tehnyt, kun ei vaan rohkeus riitä.


    • muistoja

      En tarjoile, mutta kaverin kanssa olisin halunnut jutella.

    • No tämähän on pelimies provo. Mitä vähemmän naiset tekevät aloitteita sitä enemmän heille jää riistaa.

    • notottamooses

      Omena suussa yrtit hartioilla ja tarjottimella keikistelen. Sinappia pyydettäessä.

    • valintatehtyjo

      Kyllä kovasti tuo ukon kakkonen tarjoilee" jopa minulle aika ajoin. Kummallista ettei siitäkään huolimatta saanut eroa aikaan. Kun nakkaan ukon ulos ei mennyt sen luokse. Ja kun otin takaisin pitäisi nyt minun ymmärtää tuon tarjoilu " vieläkin. Ehei en vastaa taikka yksin tätä jaksa. Mutta ukon on pakko. Onhan se kivaa tulla reissuiltaan kun näytän viestit ja ym. Vannoo ja vannoo sen olevan todella sairaan. No niin näkyy olevan. Ja voi pojat kun sanon vieväni nämä jotta saisin edes joskus rauhan ei anna mun viedä. Ja näyttää jälleen ettei voida jne. Kummallista minkälaista tarjoilua varatulle pakotettuna ja minulle vittuiluna ja en saa viedä tutkintaan edes kuka tuo vittuilija on.

    • PelkoAjaa

      Ei tarvetta tarjoilla, osoita kiinnostusta häneen niin, että ymmärtää ja kokee helpommaksi lähestyä sinua? Kun paljon näkee punaista näin joulun aikaan niin vihreän valon merkitys voi kasvaa? Mikä on sallittua ja mikä kiellettyä? Aisteilla pelaaminen voi toimia toisinaan, kun uskallusta on riittävästi?

    • Hippopotalamus

      Jos mies oikeasti kiinnostaa, teen aloitteen. Olen nyt tehnyt irl aloitteen kahdesti 8kk sisään ( Tinderissä aina, kun minä tein mätsin) ja eka antoi pakit - ei enää vastannut viesteihin. Olisin mieluiten ottanut suoraan ei:n, mutta. Kuulin tosin, että hän on masennuksen takia sairaslomalla töistä, että sekin voi vaikuttaa, ettei osannut ei sanoa.

      Toiselle laitoin viestiä ja kehuin komeaksi. Oli tuhoon tuomittu, hän ei näyttänyt tajuavan vinkkiä. Kiitti kehuista ja kertoi viestin piristäneen hänen päiväänsä :,D No, kolmas kerta toden sanoo kun osuu kohdalle?

    • Voisin sanoa että kyllä mä olen aloitteen tekijä nainen. Mutta toisalta mun kokemuksien perusteella viime vuosina on tuntunut että onko se oikeesti hyvä idea. Siis mä oon niku tosi rohkea ja ei epäilis tehdä mitään aloitetta, mutta jotenkin tuntuu että jos nainen silti pitä aloittaa asioita liikaa niin tulee ahdistelijan tunne :D Mutta kyllä ma voin sanoa että mä oon saanut saalistamalla yhden miehen, nimenomaan mun ensimmäisen rakkauksen, sieltä puolelta oli aika viilea aluks mutta loppujen lopuks sain mä sen minkä halusin ja oltiin me pari vuotta parisuhdeessa ja pojalla oli siis iso rakkaus minkä mä lopetin.
      Mun mielestäni media ja kaikki sukupuoliroolien käsittely on tehnyt semmosen aivopesun että kyllä mies on saalistaja ja jos ei ota yhteyttä niin se ei ole näköjään kiinnostunut. Ok, mutta nyt siis ihan aikusena oon tehnyt rohkeita asioita ja lähestynyt miehiä, toisaalta tuntuu että jos mies ei oikeen tulee mukaan ja jotenkin epäile niin mä haluan lopettaa sen asian äkkiä. Jos pitäis määrittä tämä määrä sukupuolien aktiivisuudesta sanoisin nainen 40% ja mies 60% tai siis ihan fifty fifty käy myöskin, mutta mies ei vähemmän! .Vaikka miehet kertoo miten naiset eivät vasta Tinderissä ja on tosi passiivisia, kyllä on ne miehetki aika lailla passiivisia ja on keskusteluja jäänyt kesken jossa mä oon ollut viimeinen keskustelija ja olen aloittanut keskustelun ja ei tuu mitään vastausta. Siis ihan sama käy naisille, ei ainoastaan miehille. Tuntuu vaan että jos mies on saanut jo riittävän vaikutuksen että naisen puolinen kiinnostus on olemassa ja se silti ei tee mitään niin en kyll haluais saalista loputoman ajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe