Onko polkupyörien peräkärryillä jotain säädöksiä? Miten sallittua on edes polkupyörällä vetää perässä mitään?
Peräkärryt?
5
170
Vastaukset
- Kond.uktööri
Samat säädökset, kuin junanvaunuilla. Kannattaa tarkastaa ajantasainen Raideliikennelaki, ettei tule töpeksittyä.
Maksimi paino taisi olla 50 kg. Maksimi leveys taitaa olla sama kuin pyörässä, olikohan 1,2m.
- kokemustaontoimii
maitokärryt käy hyvin perään, polkupyörä, mopo, moottoripyörä.
- Finlexistä
Katso "Liikenne- ja viestintäministeriön asetus kaksi- ja kolmipyöräisten ajoneuvojen sekä nelipyörien rakenteesta ja varusteista" Luku 5a
- Oikeaa_tietoa
Joka on siis kumottu ja korvaantunut vastaavalla Liikenteen turvallisuusviraston määräyksellä TRAFI/20118/03.04.03.00/2016, eikä kerro tästä asiasta mitään.
Oikea vastaus on valtioneuvoston asetuksessa ajoneuvojen käyttämisestä tiellä, 30§2:
"Polkupyörään ja kevyeen sähköajoneuvoon saa kytkeä perävaunun, jonka leveys on enintään 1,25 metriä ja kytkentämassa enintään 50 kilogrammaa." Painavampikin on mahdollinen, jos siinä on jarrut tai muu varmistus ajoneuvoyhdistelmän vakaudesta tiellä käytettäessä. (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257)
Aiemmin pyörän kärry oli rajoitettu yksiakseliseksi, mutta nyt sekin määräys näyttää olevan jo poissa.
Oiken tiedon löytäminen vaatii vähän vaivaa. Se kuitenkin kannattaa, jos ei halua tyytyä toisten antamiin arvauksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503764
- 1053395
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342721Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262398- 201849
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51769- 1851726
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841437- 271387
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91188