Mistä teini voisi saada hyviä kavereita?

yksinäinennn

Eli olen 15-vuotias tyttö a mulla ei ole yhtään oikesti HYVIÄ kavereita/ystäviä. Haluisi semmosen oikeesti parhaan kaverin jonka voi kutsua mökille kesäisin ja joka kutsuu sua, jonka kanssa voi yökyläillä, jolle voi osittaa pitkiä facetime-puheluita, jonka kanssa voi puhua ihan kaikesta, jonka kanssa voi sekoilla, johon voi luottaa, joka pitää myös sua sen parhaana/hyvänä ystävänä.
Koulussa on toki semmosia koulukavereita, mutta niillä kaikilla on jo semmonen "paras" kaveri, eikä kukaan sillä tavalla osoita kiinnostustaan että ois mulle tosi hyvä ystävä ja mä oisin tärkeä niille. Mä olen aina se joka kysyy että "voitasko tänään olla?", "tuutko mun kanssa kattoo sitä uusinta leffaa oku päivä?", "nähtäiskö tässä joku päivä?". Väsyttää a kyllästyttää tää yksinolo kun tuun aina yksin kotiin. Haluisin että joku ois oikeesti mulle hyvä ystävä enkä mä vaan kaikille muille. Esimerkiksi mä toin mun kaverille kouluun synttärilahjan ja kortin ja onnittelin kunnolla kun hänellä oli synttärit ja kun mulla oli niin kukaan ei edes muistanut sitä. :/
Eli siis mistä tai miten saisin uusia kavereita ja että niistä kaverisuhteista vois kehittyä semmosia luotettavia ystävyyksiä. Kaikki tarvitsee jonkun hyvän ystävän, mutta mulla ei ole yhtäkään.
En tiedä teenkö siinä jotain väärin kun tutustun uusiin ihmisiin kun kukaan ei oikeesti ikinä pidä yhteyttä sen jäälkeen kun ollaan ekaa kertaa tavattu... Oon oma itseni, oon mahdollisimman ystävällinen ja iloinen yms.
Haluisin jonkun jonka kanssa olisin vielä aikuisenakin tosi hyviä ystäviä <3 Mulla ei oo ikinä ollut oikeestaan ketään "parasta kaveria". Ainakaan semmosta jolle mä oisin myös se paras ystävä.
Tuli pitkä viesti, mutta olisi todella kiva jos joku auttais mua mun ongelmassa. Eli mistä mä voisin saada hyviä kavereita taikka miten? Mistä te muut ootte löytänyt nykyiset parhaat/hyvät ystävänne.
Mulla tuli ekana mieleen että pitäis alottaa uusi harrastus mutta se ei oikeen oo mahollista kun mulla on jo kolme kertaa viikossa kaks eri harrastusta ja vanhemmilla ei oo oikeen rahaa ja aikaa vielä kolmanteenkin harrastukseen. (Käyn siis yhellä yksityistallilla ratsastamassa kaks kertaa viikossa ja pianotunneilla kerran viikossa ja kummastakaan en löydä mun ikäisiä ihmisiä.)

48

9050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Titanfall

      Moikka kavereita?

    • kaverivinkkejä

      Oisko sellaisia kaveriporukoita, joihin voisit päästä mukaan? Niin ettei tarvitsisi olla sitä yhtä parasta kaveria ainakaan heti. Meillä oli sellaisia porukoita tuossa iässä ja aina joskus joku oli vähän parempi kaveri kuin muut, mutta oikeasti parhaan tai parhaat ystävät löysin itse vasta opiskeluaikana.

      Ja oletko miettinyt, että paras kaverisi voisi olla myös poika? Pojissakin on usein yksinäisiä ja kaveria kaipaavia, mutta se ei aina koulussa näy päälle, kun liikkuvat enempi porukoissa.

      Tai sitten paras kaveri voi olla vuoden tai pari vanhempi tai nuorempi kuin sinä. Tai enemmänkin ikäeroa, sitten kun olette vähän vanhempia, eli tuleva paras kaverisi saattaa ihan hyvin olla tällä hetkellä alle 10-vuotias tai yli 20-vuotias, tai jopa vastasyntynyt tai jo perheellinen. Mietipäs sitä! :D Tuntuu tällä hetkellä aika hassulta, mutta vanhempana ikä menettää merkityksensä. Mutta tietysti kaipaat tällä hetkellä suunnilleen samanikäistä hyvää kaveria. Mainitsin iästä vain sen takia, että jos et nyt löydä sitä parasta ystävää, niin se voi löytyä myöhemmin, ja etsi nyt tarpeeksi kivoja kavereita, sellaisia joiden kanssa voit viettää aikaa ainakin välillä, vaikkei ne niin huippuja olisikaan. Paras ystävä saattaa myös vaihtua elämän varrella, tai kaikilla ei sitä yhtä parasta edes ole. Ei minullakaan tällä hetkellä taida sellaista olla, vaikka nuorempana selkeästi oli.

      Entäs kirjekaveri? Silloin sen ei tarvitse olla samalta paikkakunnalta. Serkku tai pikkuserkku?

      Ei kannata stressata kuitenkaan asiasta. Kyllä ne hyvät kaverit vielä löytyy aikanaan! Ja ennen kaikkea, muista olla itse itsellesi se kaikista paras ystävä!
      :)

    • Heeki

      Mistä päin kirjoitat?

    • Datanomi2001

      Täällä myös yksinäinen. Justkun ei harrasta mitään, niin ei tapaa uusia ihmisiä. Aattelin et nyt kun amis alkaa niin siellä tapais uusia ihmisiä, mutta eipä näin käynyt. Ehkä pitää vaan väkisin änkee puhuu jollekkin joskus välkällä.

    • pilvpout

      Tässä muutama vinkki: ilmeisesti olet jo rippikoulun käynyt, kiinnostasko seurakunnan isois-koulutus? Isoisena toimiminen tuo varmaan kavereita sekä samanikäisistä että nuoremmista. Tästä työstä saa palkkaakin.
      Partio, jonka voi aloittaa vielä 15-vuotiaanakin. On leirejä ja retkiä, viikoittaiset kokoontumiset. Ja halpa harrastus !
      Vapaaehtoistyö. Ala vaikka SPR:n kautta ystäväksi maahanmuuttajanuorelle.

    • Ehkä netistä voisi löytyä. Kommentoi Facebookissa muiden juttuja jotka olet tavannut harrastusten merkeissä. Koita saada kirjeenvaihtokaveri, ehkä samat ongelmat?
      Voi kirjoitella vaikka minulle harjoituksen merkeissä.

    • hosttityttö

      mjaaa mietitäään asiaa.. t Elina

    • En_enää_yksin

      Itse luulin että ala-asteelta kaverinani ollut tyttö tulisi aina olemaan paras kaverini, mutta amiskan aikana ystävyys loppui, kun hän aina vain lupaili ottaa yhteyttä enkä enää jaksanut yksipuolista kaveruutta. Yläasteella olin hänen kautta tutustunut toiseen tyttöön jonka kanssa olimme tuttuja ja vaikka hetken luulin jo olevani aivan yksin, niin muutamien yhteydenottojen jälkeen tämä ennen tuttavana pitämäni tyttö alkoi myös pitää yhteyttä ja nykyään olemme parhaita kavereita. Minusta ja hänestä molemmista tuntuu sille että olemme toistemme parhaat kaverit ja olemme tämän useasti toisillemme todenneet. Myös jatko-opiskelujen aikana tutustuin pariin uuteen tuttavuuteen ja olemme myös opiskelujen päätyttyä nähneet silloin tällöin, mutta nämä kaverisuhteet ovat hyvin tuoreita ja vasta rakentumassa, joten vielä on hanakala määritellä kuinka hyviä ystäviä he ovat, mutta se on selvää että molemmilla on halua hangata kanssani, mikä tuntuu hyvälle. Lisäksi töiden parissa on joitain tuttavuuksia syntynyt, mutta mitään syvällisempää ihmissuhdetta niistä ei ole tullut.

      Yhteenvetona voisinkin sanoa että nyt on mahdotonta sanoa millainen tilanne ihmissuhderintamalla tulee olemaan vuoden kuluttua, joka voi tuntua pitkälle ajalle, mutta vakuutan että hyvä kaverisuhde on odottamisen arvoista. Silloin ystävyyttä arvostaa enemmän.

      Ja mistä niitä kavereita löytää. Erilaisten harrastusten ja mielenkiinnon kohteiden jne... parista. Töistä, koulusta, sieltä missä on ihmisiä.

    • Hei yksinäinennn

      Kirjoitat ääneen monen ihmisen kaipuun löytää se hyvä sydänystävä. Mikäpä olisikaan inhimillisempi toive!

      Kerrot käyväsi harrastuksissa joissa kuitenkaan ei ole löytynyt juuri sitä sopivaa ystävää. Mietin, käytkö tämän lisäksi missään 'hengailemassa' vapaa-aikoina? Onko asuinalueellasi nuorisotilaa, joko kaupungin tai seurakunnan, jossa olisi ohjelmatonta vapaa-ajan viettoa? Tällaiset vapaat oleskeluillat ovat mitä otollisinta maaperää myös ystävystymiselle, kun yleensä niissä käy paljon erilaisia ihmisiä, eri kouluista ja harrastuspiireistä ja ilmapiiri on rento. On helppo heittäytyä vaikka tuntemattomankin kanssa esim. pelaamaan lautapelejä porukassa. Itse ystävystyminen on yleensä pitkä, hidas ja ennenkaikkea ennustamaton prosessi. Ensin jutellaan niitä näitä ja sitten pikkuhiljaa aletaan avautua ja päästetään toinen lähemmäs omia ajatuksia ja tunteita. Kaikki toveruussuhteet eivät muutu koskaan ystävyydeksi - mutta silti on tärkeää, että on edes niitä kavereita. Voi olla, että esim. koko kouluajan ollaan vaan etäisiä tuttuja mutta ykskaks opiskellaankin vaikka samaa alaa ja sitten alkaa ystävyys syventyä.

      Toivon sinulle tilanteita ja tilaisuuksia, joissa voit omana itsenäsi, omaan tahtiin rauhassa tutustua uusiin ihmisiin. Jospa sieltä ajan mittaan löytyy tämä yökylä/mökkikaveri.

      Merja, diakoni

      • Uusiaharrastuksia

        Hengailupaikoista löytyy myös kusipäitä eikä heti pidä rynnätä yökylään. Hyväksikäyttäjät käyttävät myös pikkuhiljaa-menetelmää. Varo kirkon neuvoja.


    • dfvbtgyh

      Hyvän/hyvien kavereiden löytyminen ei ole helppoa. Tietenkin sitä voi edesauttaa yrittämällä jollain kirje/kaverinhakumestoilla. Toinen on osallistua johonkin ryhmämuotoiseen toimintaan, jossa väkisinkin joutuu vuorovaikutukseen muiden kanssa. Kai niitä on jotain hevos/ratsastusleirejäkin, sellaiselle kannattaisi osallistua? Sellaisella saattaa olla hyväkin mahdollisuus löytää ystäviä.

      Joku ehdotti ylempänä järjestön kautta tapahtuvaa maahanmuuttaja-kaveri juttua. Jos on energiaa ja sosiaalisuutta, niin varmaan hyvä vaihtoehto kokeilla.

      Kannattaa elää omana itsenään elämää. Ystäviä tarttuu mukaan, jos on niikseen. Epätoivoinen ei kannata asian suhteen alkaa olemaan.

    • Toinenyksinäinen

      Moikka, täällä kirjottelee toinen 15v, joka mielellään tutustuis uusiin ihmisiin. Taidat olla nyt jo 16-17v, mutta usein pieni ikäerokaan ei haittaa. Jos vielä seurailet tätä ketjua niin laita vaikka snäppi, ig tms niin voidaan jutella :)

      • Anonyymi

        Oon 16v tyttö, haluutko tutustua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon 16v tyttö, haluutko tutustua?

        mä oon 15vtyttö haluisiks tutustuu?:D saisko vaik sun ig?


    • Missä Asut :)

    • Haittaako vaik oot 3-Vuotta vanhempi ku Oy oon 12-Vuotias ja mulla jaan ei on kavereita ku 1 ja mua kiusataan paljon koulussa

      • Anonyymi

        Sää 12 vuotias voiks laittaa su ig oon ittekki 12 voisin tulla tutustuu


    • Anonyymi

      Mää voin olla sun kaveri

    • Anonyymi

      Älä usko kaikkea mitä sulle viestitään. Netissä sunikäselle on omat vaaransa.

    • Anonyymi

      Puhut tossa just siitä mitä mäki haluisin. Oon 13 ja oon ihan perus tyyppi, en tykkää mun ikäsistä hirveesti ku kaikki puhuu aina meikkaamisesta/vaatteista ja haluisin jonkun joka ajattelis ku mä... jos joku haluu tutustuu nii vastatkaa ja laittakaa vaik ig tai snäppi

      • Anonyymi

        Mä oon aika myöhäs ja oot varmaa joku 14-15 nykyää eli aika sama ku mä ja vaikutat sellaselt kamult kenee voisin tutustuu ja tulla hyviks ystäviks :3 tosin oot toivottavasti jo löytäny sellasen etkä enää tarvii mua :d

        (14tyttö)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon aika myöhäs ja oot varmaa joku 14-15 nykyää eli aika sama ku mä ja vaikutat sellaselt kamult kenee voisin tutustuu ja tulla hyviks ystäviks :3 tosin oot toivottavasti jo löytäny sellasen etkä enää tarvii mua :d

        (14tyttö)

        Moi en oo se jolle kirjotit mut jos oot samanlainen ku se niin me voitais tulla juttuun. Oon aika paljo nuorempi 12v. Vähän poikamainen. Ei merkkivaatteita eikä tik tokkeja tai instagrameja. Mulle voi jutella ilosista ja surullisista asioista. Vastaa jos haluut tutustuu:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi en oo se jolle kirjotit mut jos oot samanlainen ku se niin me voitais tulla juttuun. Oon aika paljo nuorempi 12v. Vähän poikamainen. Ei merkkivaatteita eikä tik tokkeja tai instagrameja. Mulle voi jutella ilosista ja surullisista asioista. Vastaa jos haluut tutustuu:)

        Missä päin asut


      • Anonyymi

        Mulla ei oo ig tai snäppio mut jos asut kuusaalla niin oon 13 enkä puhu niistä niinku muut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi en oo se jolle kirjotit mut jos oot samanlainen ku se niin me voitais tulla juttuun. Oon aika paljo nuorempi 12v. Vähän poikamainen. Ei merkkivaatteita eikä tik tokkeja tai instagrameja. Mulle voi jutella ilosista ja surullisista asioista. Vastaa jos haluut tutustuu:)

        Mis päin asut


    • Anonyymi

      lol olisitpa vieläki 15.. oon samas tilanteessa nyt ite ja oon 06

      • Anonyymi

        Sama itekki 15


      • Anonyymi

        Sama


      • Anonyymi

        Itekki oon 15 ja samas tilantees :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itekki oon 15 ja samas tilantees :D

        Terve -07


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve -07

        Sama 07


    • Anonyymi

      oon 14v tyttö Porista, samaistun niin paljon tohon tän ketjun aloittamaan viestiin.. eli jos täällä olis joku toinenkin mun ikänen tyttö Porista, joka etsii hyvää kaverii, niin vastatkaa tähän :/

      • Anonyymi

        Mä en oo Porista, mutta samassa tilanteessa kuin sä. Haluutko antaa vaikka sun snäpin tai ig?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en oo Porista, mutta samassa tilanteessa kuin sä. Haluutko antaa vaikka sun snäpin tai ig?

        Oon 15v tyttö en itekkää porista mut samassa tilanteessa. Jos kiinnostaa nii mun ig on hankik._


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon 15v tyttö en itekkää porista mut samassa tilanteessa. Jos kiinnostaa nii mun ig on hankik._

        Mistä päin oot?


    • Anonyymi

      Itsekin täytän tänä vuonna 15 ja ilmeisesti monella muulla on sama tilanne.
      Vaikka minulla on muutama "kaveri" koulusta, eivät he oikeasti vaikuta välittävän minusta. Netissä minulla on yksi ainokainen jolle voin avautua täysin mutta välimatka on hyvin suuri eikä hän ole kovin paljoa puhelimellaan.
      Itse asun Turussa enkä oikeasti tiedä mistä löytäisin hyviä kavereita. Enkä tiedä mitä haluaisin harrastaa.

      Toivottavasti teillä muilla on parempi tilanne

      • Anonyymi

        Oltais voitu vaikka tutustua, mutta asun pk-seudulla :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oltais voitu vaikka tutustua, mutta asun pk-seudulla :/

        Goddamn


    • Anonyymi

      Eikö kukaan huomaa että tämä on pedofiili provo

    • Anonyymi

      Mennäänpä tutimaan ja lopetetaan pelleilyt

    • Anonyymi

      Täällä erään 15v nuoren äiti haluaisi tietää että mistä voisi löytää ystävän nuorelle joka kärsii pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta mutta kaipaisi ystävää. Koulussa ja vapaa ajalla yksin. Kyseessä on transpoika joka varmaan aiheuttaa ongelmia ystävän löytymisessä. Tykkäisi pelata pleikkaria ja on kiltti ja empaattinen ja kiltteyden takia tullut lytätyksi sosiaalisessa elämässä koska ei osaa pitää puoliaan ja on hiljainen

      • Anonyymi

        Mistä päin kirjoittelet? T. Toinen äiti


    • Anonyymi

      Oon 12v tyttö. Etin kavereita. Mulla on joitain kavereita, mut ei sellasta tosi hyvää ystävää jota kaipaisin. harrastan laulamista ja pianonsoittoo. asuinpaikkaani en kerro, ettei kukaan tunnista mua. Ois ihanaa jos joku vastais tähän tai snäpissä @ellasaren22

      • Anonyymi

        Muuten joo, mut oon liian vanha kun oon 15 tai ylihuomenna 16🤣


      • Anonyymi

        Ois kiva tutustuu mut en jostain syystä löytäny tota sun snäp käyttäjää.... ja oon siis 15:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten joo, mut oon liian vanha kun oon 15 tai ylihuomenna 16🤣

        moikka TUU TAPAA t. 15v täyttää 16


    • Anonyymi

      Suomalaiset on aika mulkkuja jos etsit kavereita.Huomaat sen jossain vaiheessa kun ne puhuu sinusta paskaa ja levittävät juoruja.Olet liian hyvä niille.Kulttuuri ei ole opettanut muiden kunnioitusta.Unohda koko juttu ja lähde vaihtoopiskelijaksi jenkkeihin.Saat hyvän työn eikä tarvitse kuunnella vittuilua näiltä häröiltä.

      • Anonyymi

        Vähän rasistista... Olen suuri suomalaisfani ja todellakin kannatan itseäni. JOS SINULLA ON JOTAIN MINUA VASTAAN TAI MUN ÄITIÄ NIIN VOIT ITSE PAINUA KUSISEEN METSÄÄN JAPANISSA!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe