"Ei sellainen ihminen alkuunkaan terve ole"
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/554028-millainen-ohikulkija-ottaa-selfieita-ruumiin-kanssa-kriisipsykologi-ei-sellainen
"Klaus Ristola oli yksi puukotuspaikalle sattuneista ohikulkijoista. Hänen mieleensä on jäänyt se, että nuori nainen oli tullut ruumiin luokse ottamaan kuvaa kännykällään.
– Hän käänteli itseään niin, että se ruumis näkyi siinä takana. Minä olin niin hämmästynyt, etten saanut sanaakaan suustani. Kaiken tämän jälkeen kuvottavinta oli, että tämä nainen tuli ja otti selfien ruumiin kanssa, Ristola kertoi Ylelle.
Kriisipsykologi Soili Poijulalla on käsitys selfieitä ruumiin kanssa ottaneen naisen mielenliikkeistä. Poijulan mukaan surmapaikalle osuneen kuvaajan kriittinen ajattelu on pettänyt pahemman kerran."
Nih, jotenkin kyllä ei yllätä että joku nainen on siellä ollut selfietä ottamassa, onhan niissä monissa naisten somepäivityksissä muutenkin aika maaninen maku. On toki joitakin miehiäkin joiden kohdalla ei yllättäisi tuollainen toiminta mutta kyllä facessakin naisilla profiilikuvat vaihtuu ihan eri tahtiin kuin miehillä.
Kriisipsykologi määritteli 2000-luvun naisen
6
231
Vastaukset 6
- Teknodonna
Mjoo
Itse otin selfien Helsingin tyrmäävän löyhkän kanssa. Kuvitellaan että vieno jäämerituuli on huuhdellut olemustani viimeisen viikon, ja sitten tilalle pamahtaa tällainen etova ja ummehtunut urbaani asematunnelikäry heti ulos junasta astuessani. Minun todellisuustajuni rattaat naksuttivat toisistaan ohi koko matkan kotiin. Istuin metrossa ja tuijotin puhdasta kuvaa käsittämättä missä se haju siinä oli.
Se oli näkymätöntä.
Järkyttävää.
Taas tämä selfiemisu on sitä samaa psykoselfie genreä, jonka taustalle voi laittaa mitä vain korostaakseen itseään. Hän on aikamme kuva. Todellisuus on siellä takana. Ei se kosketa meitä. Ja kuvat ovat vain kuvia.
En muista kanavaa, mutta torilla toimittaja haastatteli jotain pissistä, joka oli selvästi aidon ilahtunut tilanteesta. Hän vaikutti suorastaan onnelliselta. Hänellä oli käynyt flaksi. Elämä oli vihdoinkin jännää.
😁- Teknodonna
Korostaisin vielä kerran sitä että kun todellisuuskäsitystä romutetaan ja manipuloidaan, niin oikeastaan sen jälkeen millään ei ole enää oikeasti mitään väliä.
(Reps)
😁 - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Korostaisin vielä kerran sitä että kun todellisuuskäsitystä romutetaan ja manipuloidaan, niin oikeastaan sen jälkeen millään ei ole enää oikeasti mitään väliä.
(Reps)
😁Periaatteessa tämän voisi nähdä niin, että minä olen tässä ottassa selfietä te taustallani.
Se olisi aika päheetä.
(Hihitystä)
😁
- Noentiedä
Vähän pitkälle vedettyjä johtopäätöksiä. Ensinnäkään ei tiedetä, mitkä kuvaajan motiivit oikeasti olivat, ja toiseksi ei tiedetä, tulkitsiko silminnäkijä näkemänsä oikein. Ehkä nainen ei ottanutkaan itsestään selfietä ruumiin kanssa vaan teki jotain muuta puhelimellaan. Sellaisesta on helppo erehtyä.
- Teknodonna
Mjoo
Saattoihan hän kuvata turkulaista arkkitehtuuria.
Varsinainen Poirot.
😁
- m-i-e-z
Suosittelen varaamaan ajan psykoterapiaan ja noita pakko-oireita on myös hyvä hoitaa.
Lievittyy tuo pakonomainen tarve tuottaa ei kypsää, ei aikuismaista ja ei tervettä agendaa.
Psykologi voisi kertoa, ettei toimintatapasi alkuunkaan tervettä ole.
- Hän kääntelee artikkeleita niin, että pakonomainen tarve johdatella aiheita harhoihinsa näkyy ensisijaisesti kaikille. Itse artikkeli ja siinä olevat sanat ovat täysin yhdentekeviä, ellei niitä saa irroitettua alkuperäisestä konseptista tehostamaan vääristynyttä maailmankuvaa.
– Ei tällainen käyttäytyminen kyllä millään mittapuulla ole tervettä, vaan kyllä aloittajalla on joku ongelma olemassa.
– Toki joillekin ihmisille on luonteenomaista se, että vaikka eteen tulisi miten mieletön ja hirvittävä tapahtuma, he vain jatkavat arkista käyttäytymistään.
– Jos on totuttu tehtailemaan väriliiduilla aloituksia tavallisistakin tapahtumista, sitä näköjään kyetään mässäilemään myös tragedialla. Myötätunto ja empatia ovat tällöin aika lailla hukassa.
Ongelma on tyypillinen etenkin sosiaalisen median aikakaudella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031241
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku93862Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31784- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93616- 32605
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16574- 18558
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10466