Peliongelmani, meinaa tuhota parisuhteeni

OngelmaPelaaja91

Terve kaikille. Olen täyttämässä kohta 26v ja olen kihloissa ollut jo yli vuoden rakkaani kanssa, Melkein yli 6v jo kestänyt suhde, alkaa heikentyä, koska jäin kiinni uhkapelaamisesta. Tyttöystäväni ymmärti ja tuki tilanteen tarpeen, mutta nytten asia paheni, koska olen ottanut hänen nimiin velkaa kanssa, noh. Hän lähti eilen ovet paukkuen porukoilla asumaan ja jäin yksin. Hän kiristää, että minun pitää kertoa totuus hänen porukoille, vaikka itse jo kertoi. En tiedä mitä tehdä, tässä tilanteessa, yritin ottaa syyni niskoille, mutta en voi tällä hetkellä, fyysisen työn takia ajatella vain draamaa ja miten selvitä asioista jatkuvasti. Velkaa on yli 15 tuhatta hänen nimissä, koska itse en saanut velkaa, huonojen tulojen takia ja maksuhäiriömerkinnän takia kanssa.

En tunnista enää itseäni, haen apua tällä hetkellä ammattimaiseen hoitoon ja menen tällä viikolla keskustelmaan ongelmastani ja mahdollisuuksista, jos pääsisin tästä eroon, yksityisauttajan kanssa.

Olen pyytänyt anteeksi tapahtunutta, olen uhkaillut satuttaa itseäni, olen itkenyt hysteerisesti jo pari päivää, myös töissä. Ahdistaa, koska en voi kun parantaa tapojani, mutta sairaus on niin paha jo, että pelkään etten pääse ikinä eroon ongelmastani. Rakastan tyttöystävääni kaikesta huolimatta, mitä hän on tuonut elämääni, vaikka hänessäkin on huonot puolensa, mutta silti olen riippuvainen hänestä ja haluan rakentaa paremman suhteen ja tulevaisuuden hänen kanssaan.

En tiedä mitä teen, yritän auttaa häntä heti rahallisesti kun, jää vain ylimääräistä käteen kuussa ja karsin menojani ja toivon, että saisin pelaamiseni lopetettua kokonaan.

Neuvot ja apu olisi paikallaan, ennenkuin teen jotain harkitsematonta itselleni, jos tämä tilanne tästä pahenee ja ero tulee. :(

8

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässäjotain

      Se on jo askel parempaan, että pystyy myöntämään ongelmansa ja olet ilmeisesti hakemassa siihen ammattiapua, hyvä! Nää raha- ja velkaongelmat tuppaa olemaan sellaisia, että tilanteet eskaloituu melko pahoiks, ennen kuin lopulta todetaan, ettei selviä yksin. Voisit ehdottaa tyttöystävälle, josko hänkin voisi tulla mukaan ammattiauttajan tapaamiseen, niin hän voisi paremmin ymmärtää kokonaistilannetta ja olla tukena tässä prosessissa. Rahanpeliongelmaisille on myös oma anonyymi vertaistukiryhmä, mistä voi olla toisille apua. Pelaamiseen kannattaa laittaa myös estoastetukset tai rajat, jos pelaat esim. veikkauksen sivuilla ym.
      Tällasissa tilanteissa kannattaa olla yhteydessä myös kunnan velkaneuvontaan, kun tarttee apua velkojen maksujärjestelyissä.

    • Tee_hakuja_nyt

      Tästä on paljon keskusteluja netissä.
      Tein haun: "Velkaongelmat"
      Hae googlella.
      https://duckduckgo.com/?q=Velkaongelmat &t=ffsb

      Ensimmäinen päätös on lopettaa pelaaminen. Olen itsekin pelannut ja myöhemmin luin faktoja, että pelifirmat peluttaa, siitä on esimerkkinä Veikkauksen reaaliaikaiset valmiit pelit, joihin vain laitetaan hyväksyntä. Ne eivät välttämättä koskaan tuota mitään, varsinkaan Veikkauksen omat pelit, ne suodattavat ohjelmalla ehkä pois ko. numerot. Amerikkalaisoppaat kertovat, että pelifirma asettaa voittotavoitteet matemaattisesti, peliijille ei jää voittomahdollisuuksia. Eihän lotossakaan saa pikkupotteja juuri ollenkaan.

      Ennen näitä mamutusasioita Veikkauksesta pystyi voittamaan n. 2000 -lukua ennen kenossa pieniä voittoja ja muissakin joskus. Sitten tuli kova muutos, kaikki lähti kerralla pois, kun oli vielä tottunut voittoihin, ei älynnyt, että rivit ohjelmoitiin uudelleen. Seurasin tilannetta, kun oli työtön, syysteemit, joilla ne lähtivät pois riveistä:
      - joku koko kymmenluku, tietyllä alkavalla numerolla, esim. 45, 42, jne, kaikki sen kymmenluvun numero poissa jostain arvonnasta.
      - eräs toinen sanoi, että valmiit kupongit ovat niitä hekosti voittavia numeroita
      - sitten tuli ip-osoitteella voittojen esto. Esim. en ole saanut yhtään isoa voittoa enää 2000-luvun jälkeen.

      Eniten nykyään ihmettelen, miten jotkut saavat suuria potteja. Sen voin kuvitella, että niitä on kimpassa mietitty ja valittu, laitettu suuret summat systeemiin. Siltikään esim. itse en niillä ole onnistunut ollenkaan 17 vuoteen.

      Ei kannata jatkaa pelaamistsa odottaen saavansa jotain takaisin. Aloittajan täytyy mielestäni nyt päästä ammattiauttajan puheille. Jos et heti saa mitään, etsi netin linkeistä, niissä on mm. nuorehkoille tarkoitettuja palveluita.

      https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/pelaaminen-muut-toiminnalliset-riippuvuudet-ja-niiden-hoito/peliriippuvuuden

      Sinun pitäisi päästä sellaisen lyhytterapeutin kanssa jutteluun. Niitä pitää itse sitten työstää itsestä pois. Erikseen hoidetaan velat toisen ammattilaisen kanssa.

      On hienoa, että olet myöntänyt itsellesi ongelman. Olen itse sivusta seurannut vanhemman polven tuttuja juoppoja, alkoholiriippuvuus. On tosi vaikeaa, kun yrittää auttaa ja ne nousvaiheessa kiertävät tietoisesti eniten sitä, joka haluaa auttaa. Hommassa pitää olla henkistä latinkia, niin on itselle jokin pakopaikka, kun on umpikujia, menee kävelylle. Siitä sanotaan, että kehon rytminen liikunta auttaa ja on terapeuttista, siinä voi vaikka yrittä alussa rukoilla selvitymistä. Panosta nyt itseesi niin paljon kuin voit.

    • fghfghfg

      " Hän lähti eilen ovet paukkuen porukoilla asumaan ja jäin yksin. Hän kiristää, että minun pitää kertoa totuus hänen porukoille, vaikka itse jo kertoi. En tiedä mitä tehdä, tässä tilanteessa, yritin ottaa syyni niskoille, mutta en voi tällä hetkellä, fyysisen työn takia ajatella vain draamaa ja miten selvitä asioista jatkuvasti. Velkaa on yli 15 tuhatta hänen nimissä, koska itse en saanut velkaa, huonojen tulojen takia ja maksuhäiriömerkinnän takia kanssa."

      Minäpä yritän myös jotain sanoa vielä. Ensiksi luulisi olevan hyvä, että kehtaat tunnustaa kotiväelle asian. Näin esim. sanotaan mm. silloin, kun jotain työ- tai muuta onglemaa lykkää eikä "julkista" asiaa. Pyrkimisistä kun tekee näkyviä niitä voi hoitaa paremmin. Yleensä elämän käytännöt vaikuttaa meillä kaikilla.

      Luepa tuo suomi24-keskustelu, jonka linkitin. Tässä voi vaan kulkea töissä, mutta sinun pitäisi laatia maksusuunnitelma, yleensä homman hoitosuunnitelma.

      http://www.takuusaatio.fi/hae-apua/apua-talous-ja-velkaongelmiin
      http://www.valtakunnanvoudinvirasto.fi/fi/index/linkit/ohjeitajalinkkejavelkaongelmienehkaisyyn.html

      Suomi24:ssa on monta keskustelua hae jollain sanoilla, katso tuoreimpia ketjuja. Nuorten linkissä on paljon asiaa, tule sitten tänne keskutelmaan niistä mitä tulee mieleen. Käy koko ajan nyt läpi tunne- ym. asioita, mutta älä paljasta summia, muita tai pankkeja tänne. Ehkä muut tulevat juttelmaan. Jos ketju kasvaa liika, tee uusi eri aiheesta, se on sinulle sitä terapiaa, kun kirjoitat tänne. Monet psykologit neuvovat yleensä kirjoittamaan ongelmista, jos siihen joku vielä kertoo omaa kokemusta voi ehkä olla apu ja lohtu. Voit myös kirjoittaa itselle, minä olen aina ennen kirjoittanut onglemista, mutta en niitä nettin tietenkään ole availlut, vaan vihkoon tai tiedostoon. Muista olla tarkka, ettet avaa liikaa, ulkopuolisten haut osuvat kaikkeen, eikä sitä muista.

      https://nuortenlinkki.fi/tietopiste/tietoartikkelit/pelaaminen/digitaalinen-pelaaminen
      https://nuortenlinkki.fi/tietopiste/tietoartikkelit/toiminnalliset-riippuvuudet/nettiriippuvuus

    • Hei OngelmaPelaaja91

      Mitähän sinulle nyt kuuluu, kirjoituksestasi on muutamia päiviä. Peliriippuvuus on kamala! Se on tuhonnut niin monta parisuhdetta ja perhettä ja ihmistä. Toivottavasti olet löytänyt apua, ellet vielä ole, etsi. Vertaistuki on usein parasta tukea, sitä on saatavissa. Peluuriin voi soittaa arkisin klo 12-18, puhelut ovat ilmaisia, siellä löytyy tieto myös avunsaantipaikoista.

      Myös pelaajan läheiset ovat kovilla ja tarvitsevat tukea, Peluuriin voi soittaa myös läheinen, kerro tyttöystävällesi. En ihmettele, että hän lähti ovet paukkuen, mutta toivon teillä olevan puheyhteys olemassa. On ymmärrettävää, että hän hermostui, järkyttyi kun tilanne valkeni hänelle.

      Pelaamalla ei jää voitolle. Koneet jne on tehty niin, että häviää ennen pitkää. Niinpä hävittäjä rahoja ei koskaan kannata yrittää saada takaisin, se ei onnistu. Ongelma vaan kasvaa.

      Tsemppiä ja pelittömiä päiviä,
      Pirkko-pappi

      • Eroakirkostapistefi

        Tuo pitäisi kertoa meidän papille, hänet näkee harva se päivä pistämässä rahaa konepeliin. Hyvä kun neuvot Peluuriin etkä seurakuntaan. Yksi säästökohde on erota kirkosta.


    • mekkk

      Tyttoystävän pitä tehdä rikosilmoitus petoksesta niin e ijoudu sinun velkoja maksamaan ja jos nettipelejä tai jotain muuta pelaa niin ainoastaa omalla rahalla eikä velalla missään nimessä.

    • hjuyi

      Ja ole mies ja kerro tyttöystäväsi perheelle asia oikein. Se on askel parempaan elämään, sinulla on vain yksi ainut tie ylöspäin ja sen on terapian kautta saada pelaaminen loppumaan, terveyskeskuksen kautta apua saamana, silloin ei tule niin kalliiksi. Miten on omien läheisteni kanssa, tietävätkö he ja voivatko tukea ja auttaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe