Milloin musiikkikappale on virallisesti olemassa?

pokke_

Jos itse esim. keksisin täysin uuden kappaleen tai tekisin uudet sanat johonkin toiseen kappaleeseen, milloin tämän kappaleen voi virallisesti sanoa olevan olemassa?

4

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhansekinsyy

Colin Wearncomben sweetestststs smileä ei ole näkynyt "suomennokseksittiynä" .

• Hipsahtimielee

Anteeksi huono haaste.

• Asiallisesti valmistuttuaan, laillisena immateriaalisena tekijänoikeuden alaisena teoksena tultuaan julkaistuksi.

Toki myös julkaisemattomalla teoksella on tekijänoikeus, mutta sen oikeudessa todistaminen onkin sitten toinen juttu.

• Hilaryduffmailmankaunein

Kun luot musiikkitekeleen (on se sitten rummutusta, kitarointia, pimputusta, laulua, tai kaikkia näitä yhdessä) ja pystyt sen vielä uusiksi toistamaan joko omasta muistista (kyseenalaista), tallenteesta tai muistiinpanojen (nuottien, tabien, lyriikoiden...) avulla, silloin se on olemassa.

Rämpytin tietokoneella 20 vuotta sitten sämplekirjastojen avulla lauluja, tein niitä albumillisen. Painoin pc:ltä lauluni soimaan, nauhoitin ne c-kasetille mankan mikrofonin kautta. Siinä on olemassa oleva albumi täynnä olemassa olevia lauluja. Kukaan muu ei ole suurinta osaa niistä kuullut, mutta ne on silti lauluja, ne on olemassa.

...........

Katson ulos työkoneeni ikkunasta.
      Näen siellä kolme pikkulasta.
      Ja miehen, joka astui ulos pikkulasta.
      "Osta myös pikkulasta!", vanha hukkui pudotessaan ikkunasta.
      Huusi miehen vaimo ikkunasta.
      Tämän kaiken näin, kun katsoin ulos työkoneeni ikkunasta.

Siinä juuri keksimäni runo. Sekin on nyt olemassa, kun se on tallennettu tänne internetiin. Ties vaikka laulan tuon nauhalle, niin sitten on maailmassa taas yksi uusi laulu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe