En osaa olla vaimo

Niinkuinmekinanteeksi

Revit peittoa päältäni (nyt mene laittamaan se autonovi lukkoon pihalla!). Se unohtui kun kannoin raskaat ruokakassit ja lapsi tuli perässä. (Etkö olisi voinut laittaa itse ovea lukkoon kun huomasit asian pihalla? kysyn mutta tiedän sen olevan turhaa) Onneksi en ehtinyt nukahtaa, käyn laittamassa oven lukkoon.

Sanot että olen saamaton ihminen joka ei osaa mitään. (kuuntelen hiljaa en jaksa enää provosoitua, olen kai tottunut) Sanot että jätin lautasen pöydälle (miksi v,tussa on niin vaikeaa korjata ne astiat!), en jaksa vastata (olen korjannut sinun jälkiäsi lukemattomat kerrat, likaiset kahvimukit, kaljatölkin lattialta, mutta en jaksa mennä siihen aiheeseen)

Puhut lapselle että ollaan lähdössä harrastukseen, puette päälle. Huomaan että aikataulu on tiukilla ja teille tulee riitaa, huudat lapselle vauhtia mikä pahentaa tilannetta. Olette toivottomasti myöhässä. Sitten huudat että äiti vie sinut!! Kuuntelen epäuskoisena mutta tottelen, ehkä se on lapsen etu.

Riitelemme illalla, aamulla olet myrskyn merkki. Olen lähdössä autolla töihin mutta yhtäkkiä keksit ottaa autonavaimen, sinäpä et lähde niin vaan minnekään! Katsot voitonriemuinen katse silmissä.
Samaan malliin menee kesälomareissulle lasten kanssa lähtö. Kassit pakattuna eteisessä mietin mikä meni pieleen ja mitä sanon lapsille.. Joo lähdetään sitten kun isi antaa autonavaimen takaisin.

Sanot että aiot tehdä elämästäni helvettiä. Haluat läheisyyttä ja hellyyttä, mutta sivaltavat sanasi kaikuvat muistissani ja kyynel vierii poskelle, pyyhin sen huomaamatta pois. On vaikeaa rakastaa. En osaa antaa anteeksi.

Vai osaanko?

22

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 875387445

      Tilanteesi on kinkkinen. Mieti tosiaan lapsen etua. Miten hänelle kävisi erossa?

      Minäkin olen katsonut, että olemassaolollani on kaksi päätarkoitusta: perheen elämisen rahoitus sekä vaimon mahdollisten ylilyöntien valvominen. Meidän tilanne on pysynyt siedettävissä raameissa, ja lapset voivat hyvin. Sinun tilanteesi on ihan eri tasolla.

      Sinun pitää varmaan nyt systemaattisesti alkaa kirjata todistusaineistoa pieneen vihkoon. Toivottavasti saat tapauksille myös todistajia, jotta viranomaiset eivät pidä syytöksiäsi vain katkerana panetteluna. Sitten hommaat lakimiehen. Teet järjestelmällisen sotasuunnitelman, jossa pääpalkintona on se, että saat ensisijaisen huoltajuuden.

      • Raakatotuus

        Tarviiko naisen oikeasti kovasti vakuutella ja todistella että pääsisi ensisijaiseksi huoltajaksi? Ei ole omia kokemuksia suuntaan taikka toiseen, mutta olen ymmärtänyt että sosiaaliviranomaiset ovat lähtökohtaisesti äidin puolella ilman kummempaa todistusaineistoakin.


    • shgsfsgsgssg

      Tuohan on ihan normaalia tuossa vaiheessa. Ero on huonoin ratkaisu. Kyllä asiat korjaantuu vielä. Puhuminen auttaa. ei mulla muuta

      • PelastaLapsesi

        Niin tuossa ei ole mitään normaalia.
        Aloittaja, sun tarvii laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Tuskin haluat antaa lapsillesi tuollaista mallia perheestä.


    • tervelapsiterveaikuinen

      Ei ole lapselle sopiva kasvuympäristö. Lastensuojelun rajoilla.

    • Tollastaseon

      Ootko yhdessä asperger-miehen kanssa?

      • Buhahaha

        Narsistilta tai psykopaatilta tuo ennemmin kuulostaa kun aspergerilta. Neurologinen poikkeavuus ei ole sama asia kun luonnehäiriö.


    • Eronjälkeenhelpompaa

      Narsisti? Kuka terve alkaa pelleilla jos töihin on lähdössä? Entäs sitten lapsi voi olla vaikea luottaa jos isä yht'äkkiä sanookin vie sinä...

    • eläoosinisilmä
    • 7369

      Onhan mielikuvitus valloillaan!
      75% pois kuvauksesta niin joku saattaisi uskoakin!
      Ehkä?

      • 7369

        Ilmeisesti aloittajan hengentuote on tarkoitettu naisille jotka kokevat olonsa joiltakin osin hankalaksi ja luomuksesi lukeminen rauhoittaa kun haluavat uskoa, että jollakin in vielä kurjempaa.
        Eikä siinä mitään. Hyvä jos toimii!


    • 7369

      Terroria toisin päin.

      Avioliittomme alkuvaiheessa, kun olin lähdössä puutteen torjuntaan aamuyöstä, herättelit minut hellästi ja pöydässä oli valmiina puuro ja kahvi.
      Herätykset tapahtuivat maanantai aamuisin klo 3 - 5 völillä. Usein oli pois viikon arkipäivät.

      Vuosia ja kahta lasta myöhemmin vastaavassa tilanteessa heräsin siihen kun hakkasit kyynärpäälläsi kylkeäni saatesanoilla "ukko, siun pitää lähtee liikkeelle.

    • ykslukija

      Onko aloitus teidän kahden tarina?? Jos on niin hakeutukaa johonkin perheterapiaan.Ei kuullosta kivalta elämältä ja vastaukseksi ei kelpaa "ruuhkavuodet". on taitanut puheyhteys katketa ajat sitten.

    • Faktattiskille

      Olet vaipunut nyt kyllä aikamoiseen itsesäälin suohon. Ja marttyyrikin haluat olla.

      Olisiko aika kasvaa aikuiseksi? Ottaa vastuu omasta ja lastesi elämästä? Jos taas valitset elämän puolisosi kanssa, se on sinun päätöksesi, ei puolisosi.

    • mekkk

      Teetäppä toiaet avaimet autoon janiin ettie mies tiedä ja kun ottaa avaimet niin lähdet omilla avaimillasi ja autossa on yleensä 2 avaimet tai sitten miehesi on aika pahasti kieroon kasvanut jos tämänkaltaisilla juttuilla naistansa kiusaa. Pidä kirjaa asioista mitä miehesi tekee ja sopivassa tilanteessa hommat lakihenkilön ja ero on paras ratkaisu.

    • Eijunalauta

      Eikun sinun mieähesi ei osaa olla mies. Kieroon kasvanut keskenkasvuinen pipipää. Lakkaa alamaistelemasta sitä ja näytä närhen munat. Toivottavasti tiedät mitä se tarkoittaa.

    • MörrilläkinMöykky

      Tutkippa omaa "nakertamistasi" parisuhteessa,. kiusaatko "huomaamattomasti" olet viheliäinen tapaus, en soisi yhdellekkään miehelle moista "kataluutta". Mutta kyllähän sinä sen tiedät.

    • oppeliini1

      Miksi yhä VALITSET itsesi ja lastesi elää tuossa kauhujen pesässä? Miksi?
      Tajuatko, siis todella tajuatko, miten hirveää hallaa valintasi saa aikaa lastesi viattomaan ja puhtaaseeen mieleen? Miehesi käytos repii ja raiskaa nuo avuttomat , sinusta täysin riippuvaiset pienokaiset, aivan hajalle. Tuo tuho on peruuttamatonta! Sen korjaus tulee liian kalliiksi sekä sinulle että yhteiskunnalle.

      Vaikka olisit kuinka masentunut ja voimaton, sinun on aivan PAKKO!!! huolehtia itsesi ja lapsesi pois tuon hirvion läheisyydestä! Hanki vaikka pikkiriikkinen alivuokralaiskämppä itsellesi ja lapsillesi. He eivät palatsia eikä roinaa kaipaa, vain turvallisen ja rauhaisan sopen sinun kanssasi. Sopen jossa saavat turvallisella mielellä kasvaa ja kehittyä!
      Siellä sinäkin voit alkaa koota itsesi reippaaksi ja kokonaiseksi äidiksi, sellaiseksi jonka huolellisesti ja harkiten hankkimasi lapset tarvitsevat.

      Sinun ON tehtävä tuo välittomästi. miehesi on saanut jo liian paljon pahaa aikaan!

      • löfjeö

        "Miksi yhä VALITSET itsesi ja lastesi elää tuossa..."

        Asian olennaisin ja tärkein, samalla se mihin ei miehenä helpolla uskalla koskea; nainen miettii kusipäänsä valittuaan itseään, ei lapsiaan. Lapset saavat mielenvikaista parisuhde/maailmankuvaa 24h/7/365. Kaikki ois ok jos ja kun jos joskus jossain jotenkin jollain tapaa.

        Voin olla väärässä, mutta maailmasta ajattelen että enemmän lapsia vammauttavat vammoja tekevien miesten sijasta heitä helluina pitävät naiset. Paska maailmassa on vakio, ihmiset jotka sitä silittää lasten edessä ja sille kahvit keittää ovat x tekijä. Yksi paska saa aikaan kaksi tai kolme jotka saavat aikaan 9 tai 12, jotka saavat aikaan....


    • ååäåäåäl

      Elin 24 vuotta samanlaisen miehen kanssa. Tiedän tarkkaan mitä elämä tuollaisessa liitossa on. Tiedän tarkkaan tuon voitonriemuisen katseen, jota kuvailet. Puolisollasi on jonkin asteinen luonnehäiriö. Kehotan sinua tarkkaan miettimään, onko mahdollista parantaa tilannetta, onko miehesi halukas muuttamaan käytöstään. Onko suhteessanne mitään järkeä. Minä sinnittelin liian pitkään. Olen toki onnellinen nyt, mutta olisi kannattanut erota jo aikaisemmin.

    • huuhentaliMister

      Voi ihminen, miksi?! :( Minä olen renttu ollut ja elämässä antanut palaa, monella mantereella....asunut tehnyt mennyt elänyt = huono isä/aviomies-valinta. Kyynel tuli silmään lukiessa sun aloitusta ja sun mie-pojan voisin laittaa eväsreppuun vasemmalla kädellä, raivo nousee enkä sano enempää. Kuullostat ihanalta ja rakastavalta äidiltä. Mä kysyn oikeasti avoimesti että miksi te ihanimmat naiset otatte noita kusipäitä ja lapset siihen? Itse olen huono varmaankin, mutta mä teen mun naiselle illalla kahvit erikoisseoksella ku tiiän että herää aamulla, laitan mukin valmiiksi. Töistä tullessa taas kahvi ja ruoka valmiina, jos aamulla ressiä duunissa ni hipsutan uneen ja yöllä herään jos ei nuku. Jos mulla ois lapsia ni ne ois mun timantteja. Ja niiden äti the timantti. Miksi te otatte vähempää? Ei paskat miehet(pojat) tuu ylläreinä..Meikä ite on renttu ja reissannu 4 mannerta, naisia miljoona enemmän kuin ois tarvinnut mutta ikinä en pettäs omaani, edes tässä suhteessa jossa ongelmia on eikä lapsia. Ja jos lapsia ni perkele, nainen ois queen. Mä olin kiltti ja nörtti kunnes tajusin mitä naiset haluaa ja siitä lähti hellurei ympäri maapalloa, afrikka, australia, karibia, ja nyt täällä ja oma nainen.

    • gyrkoo

      "Kuuntelen epäuskoisena mutta tottelen, ehkä se on lapsen etu." :(:(:(:(:(:(

      Mitä paskaa sitä ihminen itselleen syöttää? Ei paljoa kiinnostaisi se että aikuinen ihminen valitsee paskan suhteen ja kohtelun. Lapsien altistaminen sille on toinen juttu. Ja lasten alistaminen paskalle "lasten edun nimissä" on oksettavaa.

      Enään en mieti miksi toiset meistä pitää kiinni manipuloivista psykopaateista ja nielee paskaa joka päivä jos vaikka kerran kesässä saisi kivan sekunnin. Mutta kun lapset tulee mukaan kuvioon niin kyseisen aikuinen oikeus tehdä asioita ei ole mielestäni enää sama.

      Paskat tyypit ei saa niin paljoa paskaa aikaan maailmaan koska ovat paskoja, vaan koska on niin paljon ihmisä jotka mahdollistavat paskojen tyyppien toimintaa. Lapset aina lopulta kärsii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe