määrittelemä asia?
Onko sukupuoli kokemus vai solujen ja kromosomien
20
195
Vastaukset
Sukupuoli on ihmisen soluissa ja kromosomeissa jos jostain syystä et sitä silmilläsi havaitse 🤗
Itse olen aina kokenut itseni pojaksi ja mieheksi. Varmaan kromosomit ovat samaa mieltä.
Mutta sitten niitä, jotka ovat poikia, mutta kokevat olevansa sisäisesti tyttöjä. Tätä ei moni käsitä. Mutta he itse käsittävät, eivätkä piittaa mitään kromosomeista. Nekin voivat olla vinossa.torre12 kirjoitti:
Itse olen aina kokenut itseni pojaksi ja mieheksi. Varmaan kromosomit ovat samaa mieltä.
Mutta sitten niitä, jotka ovat poikia, mutta kokevat olevansa sisäisesti tyttöjä. Tätä ei moni käsitä. Mutta he itse käsittävät, eivätkä piittaa mitään kromosomeista. Nekin voivat olla vinossa.Siis kumpaa ihminen on?
usko.vainen kirjoitti:
Siis kumpaa ihminen on?
Olen mies. Jotkut ovat normien mukaan myös miehiä, mutta ovat sisimmässään täysiä naisia. Siis ovat naisia, vaikka on määritelty mieheksi.
- kerrotkos
Miten määrittelet ihmisen sukupuolen jolla on kromosomit xxy tai xyy?
kerrotkos kirjoitti:
Minä en ole lääkäri. Montako tuollaista ihmistä tunnet?
- määritys
kerrotkos kirjoitti:
Määritys on kehityshäiriö mutta sukupuoli selvä.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Klinefelterin_oireyhtymä
http://www.kvtietopankki.fi/oireyhtymat/x/xyy-oireyhtyma Sukupuolinen kokemus on se, millaiseen sukupuoleen tuntee vetoa. Minä heterona miehenä tunnen vetoa pelkästään naiseen, jos tuntee vetoa samaan sukupuoleen on homoseksuaali. Aika yksinkertaista.
sage8 kirjoitti:
Sukupuolinen kokemus on se, millaiseen sukupuoleen tuntee vetoa. Minä heterona miehenä tunnen vetoa pelkästään naiseen, jos tuntee vetoa samaan sukupuoleen on homoseksuaali. Aika yksinkertaista.
Mihin tuo oli vastaus???
usko.vainen kirjoitti:
Mihin tuo oli vastaus???
En ala vääntämään asiaa rautalangasta jos et ymmärrä.
sage8 kirjoitti:
Sinä et ymmärrä mistä puutaan. Lueppa alloitus ihan rauhassa 🤗🤗🤗
sage8 kirjoitti:
Sinä et ymmärrä mistä puhutaan. Lueppa alloitus ihan rauhassa 🤗🤗🤗
usko.vainen kirjoitti:
Sinä et ymmärrä mistä puutaan. Lueppa alloitus ihan rauhassa 🤗🤗🤗
Voi olla kun katson koripallo-ottelua.
Riippuu siitä, mistä näkökulmasta asiaa tarkastellaan.
Jos ihmisellä on 46 kromosomia ja vain kaksi niistä määrittelee sukupuolen (X ja Y), ja kun tiedämme, miten hienovaraista näiden toiminta on, ei siis ihme, että aina ei asiat näin selkeästi menekään. Ihmiseen vaikuttavat tuon lisäksi eri hormonit ja välittäjäaineet, joten olemassa on monia variaatioita.
Kun populaatio lisääntyy riittävästi, silloin on tilaa niille, joiden ensisijainen tehtävä ei ole lisääntyminen. Ihmiskunta on jo täyttänyt tehtävänsä, olemme täyttäneet maan – jopa liiankin hyvin.
Nyt siis eri variaatioille on tilaa ja se tasapainottaa kokonaissysteemiä.
Mitä tulee meidän käsitykseemme sukupuolesta, niin pelkkä lisääntymiselinten toiminta ei yksin ole selittävä tekijä. Eli kaikki tavat ja normit ovatkin sosiaalisuuden kautta syntyneitä käsitteitä, joihin kaikki yksilöt eivät ole mahtuneet. Nyt nämä normit ovat muuttumassa ja niissä painottuu enemmän ihmisen persoonallisuus kuin sukuelinten ilmiasu.JÄlleen siis yksi aloitus joka ei mitenkään liitty palstan aiheeseen eli luterilaisuuteen ja luterilaisuudesta keskustelemiseen.
Jos joku sanoo sata asteisessa saunassa, että "minun on kylmä", niin voinko sanoa, että et voi kokea niin?
- TotuusSattuuQ
Sukupuoli on sekä biologiaa että kokemus eikä niitä voi erottaa. Aivan kuten vaikkapa vanhemmuus on aina biologiaa mutta myös hyvin syvässä määrin psyykkinen kokemus. Pelkkä biologia typistää kokemuksen suorastaan lepsellisen yksioikoiseksi niin sukupuolen suhteen kuin vaikkapa vanhemmuuden suhteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684471Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D993991- 523522
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul272756Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!252572Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562433- 462334
- 391907
- 471898
- 301646