Voihuuto kirkon puolesta !

Pahinedessä

Voi kirkkoa ja kolmea piispaa Mäkinen, Askola, Riekkinen. Te, juuri te olette antaneet pirulle pikkusormen ja se vie ja jo todentotta on jo vienyt koko käden, eli kirkon suureen hajaannukseen.
Jos heteropareja ei vihitä kristilliseen avioliittoon, niin kirkosta erot lisääntyvät paljon.
Jos taas samaa sukupuolta olevatkin parit vihitään Jumalan sanan, eli Pyhän Raamatun vastaisesti niin sittenpä vasta kirkosta erot ikäänkuin räjähtävät käsiin ----- Tämä on paljon suurempi kriisi seurakunnissa ja seurakuntalaisten sekä työtekijöidenkin keskuudessa koteja myöten.
Kun toiselle kumartaa, niin toiselle pyllistää . Nin se menee, jos ei pysytä totuuden sanassa.

43

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sus siunakkoon!

      Ja kaiken tämän keskellä ei mielikuvitusjumala lähetä edes hirmumyrskyä!

      • saviseutulainen

        Et sinä he-ma,

        tappele palstan uskovia vastaan. sinä tappelet tappelemasta päästyäsi Jumalaa vastaan. Jokin sinua tänne vetää - muukin kuin pelkkä "uskonharhaisten" solvaaminen. Olen eräällä tavalla näkevinäni sinussa entistä itseäni.
        Ehkä olen tästä kirjoittanut ennenkin.
        Eikä siitä enää sen enempää.
        Tai ehkä sittenkin.
        Minun kohdallani vihani Jumalaa - johon en uskonut - kohtaan kulminoitui lopulta siihen, että halusin kertakaikkiaan "todistaa" itselleni, ettei Jumalaa ole ja sillä siisti. Olin eräänä helmikuisena aamuna ( runsaat viisi ja puoli vuotta sitten ) kävelyllä vähän syrjemmässä kotikaupunkini keskustasta. Keskellä pientä peltoaukeamaa, tien reunassa seisten - varmistettuani, ettei kukaan ollut kuulemassa eikä näkemässä ( eihän nyt kukaan saanut olla todistamassa millaisen "hullun puuskan" sain!! ) minä huusin ( en toki ihmisten takia liian lujalla äänellä!! ) vasten taivasta Jumalalle, etten usko Häneen - mutta, jos Hän sittenkin olisi olemassa, niin antakoon tulla vaikka salaman tai minkä hyvänsä tuhoamaan minut siihen paikkaan missä seisoin. Heristelin ehkä nyrkkiäkin yläilmoihin. Sanalla sanottuna minä kirosin Jumalan.
        Mitään ei tapahtunut. Helmikuisen aamun aurinko teki nousua metsän reunan yläpuolella. Täysi hiljaisuus. Luminen maisema oli ympärilläni hyvin kaunis.
        Täysi hiljaisuus ja rauha.
        Mieli oudon kylmänä ja tyynenä taisin todeta puoliääneen, että "se siitä sitten".
        Olin saanut lopultakin "varmuuden" siitä, ettei Jumalaa todellakaan ole.

        Vaan, kului viikko, puolitoista, kun erään chatti/kirjeenvaihtopalstan kautta tutustuin erääseen naiseen - joka osoittautui uskovaksi.
        Merkillistä, ettei viestittelymme tyssännyt heti alkuunsa, koska toinen oli Jumalan kieltäjä ja toinen uskova - oli ollut sitä muistaakseni jo 27 vuotta.
        Erittäin intensiivinen kirjeenvaihto siitä kehkeytyi - tapaamisineen.
        "Naisparka" joutui kyllä lujille minun tenttailu - ja "kuulustelu" ryöpytysteni kohteeksi jouduttuaan. Ja missään nimessä tämä nainen ei "lyönyt minua raamatulla päähän" - siihen se olisi tyssännytkin.

        No, tämä venähtää liian pitkäksi, joten kerrottakoon vain se, että tuosta helmikuusta, tämän uskovan naisen tapaamisesta, lähti erään vastaantappelijan, jurnuttajan, Jumalan kieltäjän, Jumalan kiroajan kohdalla - kuin vastustamattoman voiman vetämänä - liikkeelle pitkällinen ( ja tuskallinen ) prosessi, jonka lopputuloksena tätä viestiä tällä hetkellä tänne naputtelen.


        Käsittämättömän suuri on Jumalan armo ja pitkämielisyys meitä ihmisiä kohtaan. Ja ellei Jumala meitä - tavalla tai toisella - vedä kohti Jeesusta Kristusta, niin ei kukaan voi tulla Hänen, Jeesuksen, tykö. Usko on siis Jumalan teko ihmisessä.

        P.S. Ko. uskovasta naisesta ja minusta ei tullut paria. Eikä ollut tarkoituskaan.


      • "Sus siunakkoon!

        Ja kaiken tämän keskellä ei mielikuvitusjumala lähetä edes hirmumyrskyä!"
        ____________
        Ehkäpä Vladimir Putinskilla on jotakin sinuakin varten.
        Minulla on vähän sellainen olo että joudut nielemään tuon herjauksesi , mutta hyvissä merkeissä.


      • saviseutulainen kirjoitti:

        Et sinä he-ma,

        tappele palstan uskovia vastaan. sinä tappelet tappelemasta päästyäsi Jumalaa vastaan. Jokin sinua tänne vetää - muukin kuin pelkkä "uskonharhaisten" solvaaminen. Olen eräällä tavalla näkevinäni sinussa entistä itseäni.
        Ehkä olen tästä kirjoittanut ennenkin.
        Eikä siitä enää sen enempää.
        Tai ehkä sittenkin.
        Minun kohdallani vihani Jumalaa - johon en uskonut - kohtaan kulminoitui lopulta siihen, että halusin kertakaikkiaan "todistaa" itselleni, ettei Jumalaa ole ja sillä siisti. Olin eräänä helmikuisena aamuna ( runsaat viisi ja puoli vuotta sitten ) kävelyllä vähän syrjemmässä kotikaupunkini keskustasta. Keskellä pientä peltoaukeamaa, tien reunassa seisten - varmistettuani, ettei kukaan ollut kuulemassa eikä näkemässä ( eihän nyt kukaan saanut olla todistamassa millaisen "hullun puuskan" sain!! ) minä huusin ( en toki ihmisten takia liian lujalla äänellä!! ) vasten taivasta Jumalalle, etten usko Häneen - mutta, jos Hän sittenkin olisi olemassa, niin antakoon tulla vaikka salaman tai minkä hyvänsä tuhoamaan minut siihen paikkaan missä seisoin. Heristelin ehkä nyrkkiäkin yläilmoihin. Sanalla sanottuna minä kirosin Jumalan.
        Mitään ei tapahtunut. Helmikuisen aamun aurinko teki nousua metsän reunan yläpuolella. Täysi hiljaisuus. Luminen maisema oli ympärilläni hyvin kaunis.
        Täysi hiljaisuus ja rauha.
        Mieli oudon kylmänä ja tyynenä taisin todeta puoliääneen, että "se siitä sitten".
        Olin saanut lopultakin "varmuuden" siitä, ettei Jumalaa todellakaan ole.

        Vaan, kului viikko, puolitoista, kun erään chatti/kirjeenvaihtopalstan kautta tutustuin erääseen naiseen - joka osoittautui uskovaksi.
        Merkillistä, ettei viestittelymme tyssännyt heti alkuunsa, koska toinen oli Jumalan kieltäjä ja toinen uskova - oli ollut sitä muistaakseni jo 27 vuotta.
        Erittäin intensiivinen kirjeenvaihto siitä kehkeytyi - tapaamisineen.
        "Naisparka" joutui kyllä lujille minun tenttailu - ja "kuulustelu" ryöpytysteni kohteeksi jouduttuaan. Ja missään nimessä tämä nainen ei "lyönyt minua raamatulla päähän" - siihen se olisi tyssännytkin.

        No, tämä venähtää liian pitkäksi, joten kerrottakoon vain se, että tuosta helmikuusta, tämän uskovan naisen tapaamisesta, lähti erään vastaantappelijan, jurnuttajan, Jumalan kieltäjän, Jumalan kiroajan kohdalla - kuin vastustamattoman voiman vetämänä - liikkeelle pitkällinen ( ja tuskallinen ) prosessi, jonka lopputuloksena tätä viestiä tällä hetkellä tänne naputtelen.


        Käsittämättömän suuri on Jumalan armo ja pitkämielisyys meitä ihmisiä kohtaan. Ja ellei Jumala meitä - tavalla tai toisella - vedä kohti Jeesusta Kristusta, niin ei kukaan voi tulla Hänen, Jeesuksen, tykö. Usko on siis Jumalan teko ihmisessä.

        P.S. Ko. uskovasta naisesta ja minusta ei tullut paria. Eikä ollut tarkoituskaan.

        Ei teistä, eikä teidän epäjumalastanne ole mulle vastusta.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Sus siunakkoon!

        Ja kaiken tämän keskellä ei mielikuvitusjumala lähetä edes hirmumyrskyä!"
        ____________
        Ehkäpä Vladimir Putinskilla on jotakin sinuakin varten.
        Minulla on vähän sellainen olo että joudut nielemään tuon herjauksesi , mutta hyvissä merkeissä.

        Ooohhh!

        Oletko vaihtanut jeesuksella uhkailun putlerilla uhkailuun? Omaperäistä?

        Ase kädessä tässä iässä olisi hienoa kuolla.


      • he-ma kirjoitti:

        Ooohhh!

        Oletko vaihtanut jeesuksella uhkailun putlerilla uhkailuun? Omaperäistä?

        Ase kädessä tässä iässä olisi hienoa kuolla.

        Etkö tiennyt kuka käytti ilmaisua Vladimir Putinski?


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Sus siunakkoon!

        Ja kaiken tämän keskellä ei mielikuvitusjumala lähetä edes hirmumyrskyä!"
        ____________
        Ehkäpä Vladimir Putinskilla on jotakin sinuakin varten.
        Minulla on vähän sellainen olo että joudut nielemään tuon herjauksesi , mutta hyvissä merkeissä.

        Ja on ymmärrettävä yksi kaikkein tärkein asia: Raamattuun ei kuulu lainkaan mitkään vihkimiset, kaikkein vähiten luterilaisessa kirkossa.

        Mitä tämä älytön meuhkaaminen oikein on?


    • "Totuuden sana" on absurdi käsite uskonnoissa sillä sitä ei voi mitata mitenkään. Jos kristitty sanoo että Raamatussa lukee näin niin sen voi todistaa mutta silloinkaan ei välttämättä voi sanoa, että se on "totuuden sana."

      • totta.luulen

        Niin ja heti kun siihen Raamatun sanaan lisätään jotakin itseltä tai otetaan pois = tulkitaan, se ei enää olekaan Raamatun sanaa.


    • järkikadonnut

      Nämä kirkon johtajat eivät näköjään tiedä mitä tekevät.

      • Tietävät tasan tarkkaan mitä tekevät. Ja tekevät sen omilla nimillään ja kasvoillaan. Toisin kuin me, jotka piileskelemme anonyymien nimimerkkiemme takana joista voi pelotta herjata.


      • sage8 kirjoitti:

        Tietävät tasan tarkkaan mitä tekevät. Ja tekevät sen omilla nimillään ja kasvoillaan. Toisin kuin me, jotka piileskelemme anonyymien nimimerkkiemme takana joista voi pelotta herjata.

        Sinulla on edelleenin mahdollisuus tulla kaapista ja esiintyä omalla nimelläsi ja kuvasi voit laittaa profiilikuvaksesi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinulla on edelleenin mahdollisuus tulla kaapista ja esiintyä omalla nimelläsi ja kuvasi voit laittaa profiilikuvaksesi.

        Joillakin areenoilla olen esiintynyt omalla nimellä ja kotipaikallani.


      • sage8 kirjoitti:

        Joillakin areenoilla olen esiintynyt omalla nimellä ja kotipaikallani.

        No niin, jatka sitä myös täällä jos se vaivaa sinua kun olet nimimerkillä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        No niin, jatka sitä myös täällä jos se vaivaa sinua kun olet nimimerkillä.

        Minua ei täällä vaivaa kuin joittenkin, nimimerkkejä nyt mainitsematta, valehtelu, kieroilu ja valtavirrasta poikkeavien ihmisten sorto.


      • sage8 kirjoitti:

        Minua ei täällä vaivaa kuin joittenkin, nimimerkkejä nyt mainitsematta, valehtelu, kieroilu ja valtavirrasta poikkeavien ihmisten sorto.

        No, voi voi sentään. Sitten sinun on lopetettava tuollaiset puheesi 😉


      • sage8 kirjoitti:

        Joillakin areenoilla olen esiintynyt omalla nimellä ja kotipaikallani.

        Älä hemmetissä vain paljasta niitä Räyhikselle. Sen vittuilu nousee silloin uudelle tasolle, kuten räyhäämisestään Torrelle on näkynyt. Jopa Torren pojat ovat "vesipäitä", sanoo tuo "Pyhä Henki".


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Älä hemmetissä vain paljasta niitä Räyhikselle. Sen vittuilu nousee silloin uudelle tasolle, kuten räyhäämisestään Torrelle on näkynyt. Jopa Torren pojat ovat "vesipäitä", sanoo tuo "Pyhä Henki".

        En paljasta. Torren puolesta vaan kehittelen vastaiskua.


    • Se, että vihitään muutama ihminen spn- avioliittoon ei aiheuta kyllä minkään sortin kirkostaeroamis räjähdystä. Konservatiivi kirkkojen viranhaltijat ne vasta pitävätkin eduistaan kiinni. Ihan turha on myöskään vedota johonkin erilahkoihin kun ei niiden edustajat juuri nytkään kirkkoon kuulu.

      Lestaadiolaiset lienevät suurin tälläinen vähemmistö ryhmä kirkon sisällä ja heitä ei asia hetkauta suuntaan tai toiseen. He hyötyvät kirkon kanssa tehdystä yhteistyöstä niin paljon, että tajuavat, ettei ruokkivaa kättä kannata purra, etenkin kun ei heistäkään nyt sitten mitään miljoonaa saa vaikka kuinka yrittävät lisääntyä. Lisäksi niillä on itsellään niin maine ravalla, että taatusti ihan senkin takia pitävät suunsa supussa (insestikohu) ja tuosta johtuen ovat pysytelleet visusti erossa aa- hankkeestakin koska jos kovaäänisesti sitä ajaisivat voisi siinä joku riviluterilainen antaa jonkinlaiset kuitit plus muut kadunmiehet.

      Kirkon suurin huoli ja aivan aiheellisesti on pitää nuoret kirkossa ja tulevat sukupolvet ja kuten kaikki tietää ovat nuoret vielä ehkä astetta suvaitsevaisempia . Kirkon jäsenluku on ollut pitkään jo tasaisessa laskussa ja pahin mahdollinen tilanne on se, että ohitetaan se maaginen 50% :tin rajapyykki jolloinka aletaan puuttumaan kirkon erillisoikeuksiin.

    • Tuo epäpyhä kolminaisuus on saanut jo varmasti monia eksytettyä ja muistattehan piispat sen myllynkivivertauksen.

      • Entä mitä mieltä olet Pyhästä Kolminaisuudesta?


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Entä mitä mieltä olet Pyhästä Kolminaisuudesta?

        Tunnustan ja tiedän kaikki kolminaisuuden entiteetit , mutta kolminaisuuden teorian hyväksyminen
        ei ole mikään pelastumiskynnys - sen Teorian ovat kirkkoisät keksineet - alkuseurakunta ei tiennyt siitä
        höykäsen pöläystä ja teoreettisesti raamattu kieltää sen.

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61

        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu , mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.


    • "Jos taas samaa sukupuolta olevatkin parit vihitään Jumalan sanan, eli Pyhän Raamatun vastaisest"

      Edelleenkään siinä Jumalan sanassa, Pyhässä Raamatussa ei ole kieltoa samaa sukupuolta olevien vhkimisestä tai avioliitosta.

      • "Edelleenkään siinä Jumalan sanassa, Pyhässä Raamatussa ei ole kieltoa samaa sukupuolta olevien vhkimisestä tai avioliitosta."
        ________
        Sellaista ei ollut kun hinttarit tapettiin siihen aikaan.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Edelleenkään siinä Jumalan sanassa, Pyhässä Raamatussa ei ole kieltoa samaa sukupuolta olevien vhkimisestä tai avioliitosta."
        ________
        Sellaista ei ollut kun hinttarit tapettiin siihen aikaan.

        Samoin tapettiin aviorikoksen tekijät sekä vanhempiaan herjaavat, mutta avioliittoa heiltäkään Raamatu Jumalasi Sana ei kiellä vai mitä?


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Edelleenkään siinä Jumalan sanassa, Pyhässä Raamatussa ei ole kieltoa samaa sukupuolta olevien vhkimisestä tai avioliitosta."
        ________
        Sellaista ei ollut kun hinttarit tapettiin siihen aikaan.

        Oletko muuten huomannut että sinä olet muita pilkkaamalla aiheuttanut itsellesi tilanteen että et peri Jumalan valtakuntaa?



        ”Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole ….. pilkkaajat eivätkä riistäjät.”

        :-)


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Samoin tapettiin aviorikoksen tekijät sekä vanhempiaan herjaavat, mutta avioliittoa heiltäkään Raamatu Jumalasi Sana ei kiellä vai mitä?

        Eiväthän Pässit voi mennä avioliittoon :-)


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Eiväthän Pässit voi mennä avioliittoon :-)

        Et siis löydä Raamatusta, Jumalasi sanasta kieltoa samaa sukupuolta olevien avioliitolle kun vaihdoit aihetta?

        No, älä huolehdi, ei kukaan mukaan löydä koska sellaista kieltoa ei ole Jumalasi koskaan antanut.

        :-)


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Eiväthän Pässit voi mennä avioliittoon :-)

        Pässien avioliittoa ei liene kukaan ainakaan Suomessa ehdottanutkaan vai mitä?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Pässien avioliittoa ei liene kukaan ainakaan Suomessa ehdottanutkaan vai mitä?

        Homot ovat niitä pässejä kahdessakin mielessä.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Et siis löydä Raamatusta, Jumalasi sanasta kieltoa samaa sukupuolta olevien avioliitolle kun vaihdoit aihetta?

        No, älä huolehdi, ei kukaan mukaan löydä koska sellaista kieltoa ei ole Jumalasi koskaan antanut.

        :-)

        Homojen parisuhde-elostelut ovat haureuden harjoittamista mikä on kiellettyä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Homot ovat niitä pässejä kahdessakin mielessä.

        Oletko muuten huomannut että sinä olet muita pilkkaamalla aiheuttanut itsellesi tilanteen että et peri Jumalan valtakuntaa?

        Jälleen kerran.

        ”Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole ….. pilkkaajat eivätkä riistäjät.”

        :-)


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Homojen parisuhde-elostelut ovat haureuden harjoittamista mikä on kiellettyä.

        Haureuden harjoittaminen ei Raamatun mukaan estä avioliiton solmimista eikä ole edes syy jonka vuoksi olisi pakko ottaa avioero vai mitä?

        :-)


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Edelleenkään siinä Jumalan sanassa, Pyhässä Raamatussa ei ole kieltoa samaa sukupuolta olevien vhkimisestä tai avioliitosta."
        ________
        Sellaista ei ollut kun hinttarit tapettiin siihen aikaan.

        "Hinttarit tapettiin siihen aikaan", Raamatussa tosin ei käsketä tappamaan hinttareita/homoja.

        Sen sijaan Irakissa päin tapetaan hinttareita/homoja tänä päivänä.

        Ja se mitä sinä pidät haureutena, ei ole edes Raamatun perusteella relevantti asia. Subjektiiviset mielipiteet eivät ole se mikä on absoluuttinen totuus.


      • torre12 kirjoitti:

        "Hinttarit tapettiin siihen aikaan", Raamatussa tosin ei käsketä tappamaan hinttareita/homoja.

        Sen sijaan Irakissa päin tapetaan hinttareita/homoja tänä päivänä.

        Ja se mitä sinä pidät haureutena, ei ole edes Raamatun perusteella relevantti asia. Subjektiiviset mielipiteet eivät ole se mikä on absoluuttinen totuus.

        Tuossa sinulle torre haureudesta :

        1.Korinttolaiskirje :
        7:2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuossa sinulle torre haureudesta :

        1.Korinttolaiskirje :
        7:2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.

        Mutta avioliittoa haureuden harjoittamien ei kuitenkaan estä keneltäkään vai mitä?

        Ei tuonkaan kohdan perusteella, vai mitä?

        Ja sitä paitsi tuo on Paavalin, ei Jumalan, tekstiä, ja Paavali on itsekin myöntänyt että hänen tietämisensä on vajavaista.

        :-)


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuossa sinulle torre haureudesta :

        1.Korinttolaiskirje :
        7:2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.

        No tuo on Paavalin käsitys. Oma käsitykseni on se, että puolison pettäminen on haureutta, Minä ja puolisoni emme petä toisiamme.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuossa sinulle torre haureudesta :

        1.Korinttolaiskirje :
        7:2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.

        Ja se loppuosa taisi pertsalta unohtua, tuo ei ole käsky:

        ". 6 Sanon tämän myönnytyksenä enkä käskynä."

        :-)


      • torre12 kirjoitti:

        No tuo on Paavalin käsitys. Oma käsitykseni on se, että puolison pettäminen on haureutta, Minä ja puolisoni emme petä toisiamme.

        Sinulla on vain irstailukaveri - ei puolisoa.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Sinulla on vain irstailukaveri - ei puolisoa.

        No mutta eihän minusta ole kyse.

        Kyse on siitä että Raamattu, Jumalasi sana, ei kiellä samaa sukupuolta olevien avioliittoa, vai mitä?


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Sinulla on vain irstailukaveri - ei puolisoa.

        Heh, kun meillä seksiä on noin 1,5% ajankäytöstä. Se on sinulle omituisesti irstailulavereina olemista. Ajatuksesi ovat jokseenkin sairaita. Kuka sinua uskoo, jos saa kysyä?


      • torre12 kirjoitti:

        Heh, kun meillä seksiä on noin 1,5% ajankäytöstä. Se on sinulle omituisesti irstailulavereina olemista. Ajatuksesi ovat jokseenkin sairaita. Kuka sinua uskoo, jos saa kysyä?

        HÄN.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        HÄN.

        Kuka sinua uskoo? HÄN on aviopuolisoni, en tarvitse irstailukaveria.

        Juttusi ovat aivan idioottimaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      34
      3366
    2. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      130
      2891
    3. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      236
      2376
    4. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      151
      1756
    5. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      135
      1034
    6. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      7
      908
    7. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      45
      823
    8. Palauta kaivinkone varastamasi Kari Mannelin.

      Milloin aiot palauttaa sen lainaan ottamasi kaivinkoneen ,josta et ole maksanut mitään , myöskään , siten kuinka kävit s
      Kajaani
      23
      808
    9. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      52
      804
    10. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      130
      761
    Aihe