Auttakaas tietämätöntä: mikä on oikea oteleveys "virallisessa" penkkipunnerruksessa? Minulla on tapana laittaa kädet niin, että kämmensyrjät on juuri sitä tangossa näkyvää "merkkiviivaa" sivuten. Ajatuksena siinä on vaan se, että silloin tietää tangon olevan tasapainossa.
Tuli vaan tää kyssäri mieleen, kun iltiksessä oli jotain urheilijoiden penkkituloksia ja aloin miettiä, onko ne vertailukelpoisia tässäkään mielessä?
Oteleveys penkkipunnerruksessa
10
447
Vastaukset
- 3521356
Eipä sillä oteleveydellä ole merkitystä. Ne saa sulla olla nostossa niinkuin haluat. Yleensä ne on kämmenen leveys suuntaan ja toiseen sieltä merkeiltä, mutta valtaosalla juuri siinä merkkien vieressä.
- kkdkfbjffkfjk
Yleensä on, että merkki pitäs peittyä... Mitä leveempi ote sen lyhyempi nostomatka... Mutta myös oteleveyteen vaikuttaa myös rakenteellisetkin seikat, kuten käsien pituus, yms...
- ookgg
Virallisesta en tiedä mutta normaali tai yleinen tapa on että ote leveys on hiukan hartioita leveämpi, jotkut puhuu että 80cm mutta sehän riippuu kehosta ja käsien pituudestakin...liian leveä ote rasittaa ranteita ja liian kapea taas ottaa enemmän ojentajiin (kapea penkki). Kokeilemallahan se selvii mikä tehokkaimmin ottaa rintalihaksiin.
- Lajinharrastaja
Yleensä liittojen säännöissä max. Leveys etusormista mitattuna saa olla 81cm. Kunnon tangossa ne merkit on 81cm etäisyydellä toisistaan.
- salihörhöaloittelija
Ahaa, siis se minun tapani, että kämmenten ulkosyrjät on merkkiviivassa, hyväksyttäisiin, jos olisi virallinen kilpailu? Ei sillä, että aikoisin itse kilpailla. Tulosten vertailukelpoisuutta esim. omaani vain ajattelin.
- valintaa
Minulla merkkiviivat asettuvat keskisormien kohdalle. Leveämpi ote ote ottaa enemmän rintalihaksiin ja kapeampi ote enemmän ojentajiin.
- sukur.utsaa
Minkähänlainen vajakki ei tuota itse tajua, jos ajattelee minkä verran kädet joutuu suoristumaan ja missä kulmassa.. :)
- kouravena
Miksi leveämpi ote muuten ottaisi enemmän rintalihaksiin kun koko ajan vain lyhenee matka mitä lihakset työskentelee? Kapeampi ote mutta ei liian kapea venyttäisi myös rintalihakset koko matkalta alas ylös. Parhaiten kaiken saa käsipainoilla tekemällä, et ole tangon rajoituksien varassa , esim. oteleveys.
- joko.tai_
Vajakkeja ilmoittautui jo, tai ehkäpä olet ite.
- kouravennamo
Kannattaa hieman vaihdella.
Ehkä kannattaa välillä tehdä melko raskailla käsipainoillakin vain tuota helpomman kulman punnerrusta. Istuallaanhan samat painot ei nousisi kun pienempien lihasryhmien tuen saa enää..
Siitä tietää että sopivan raskaat käsipainot siis ..
Kannattaa jalkojakin treenata ettei ole tyypillinen mahakas ja tikkujalkainen sikaniska pelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768